Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 09:05

Een bullet journal.

Het ziet er zo leuk uit... maar ik kan niet tekenen.
Maar het ziet er zo leuk uit... de papierjunk in mij gilt om een shot...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 09:06

foxy80 schreef:
Een bullet journal.

Het ziet er zo leuk uit... maar ik kan niet tekenen.
Maar het ziet er zo leuk uit... de papierjunk in mij gilt om een shot...

Junk journal! _O-

Sorry!!!!

Sheran

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-25 09:09

Ik denk altijd: de tijd die je besteedt aan het invullen van dat bullet journal kun je veel beter besteden aan de dingen die je eigenlijk moet doen. Bullet journal is echt onnodig extra werk :))

Plus papierverspilling en alles.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:46

Mijn bullet journal ligt naast mij op de bank, net nog gebruikt :+

Ga maar vooral niet googlen, of op Pinterest kijken. Want als je aan een bujo begint dan wil je daarna ook meteen een serie fineliners, watervaste en een apart set met alle kleurtjes, brushpennen van alle merken, een vulpen, een organiser om het in te bewaren, en oh oliebol dan kom je bij de washitape en stickers en stempels met bijbehorende stempelkussens in verschillende kleuren, verf om ze in te kleuren, en voor je het weet is je verzameling zodanig ontploft dat je helemaal niet meer weet waar je moet beginnen.
Sterkte.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 10:53

En wat wil je er uiteindelijk mee? Later als ie ooit vol is op zolder leggen om te laten verstoffen?

Kan iemand mij ervanaf praten dat ik (een vrij simpele) wond van mijn paard wil laten laseren zodat het mogelijk 1-2 weken sneller hersteld :+

Ze heeft een stuk toplaag van haar huid geschraapt en moest weggesneden worden -O- er is verder geen haast dat het sneller moet herstellen oid

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:05

Goeie, wat doe je ermee als ze vol zijn.
Om die reden ben ik overgegaan op los papier in een ringband, vervolgens koop ik nieuwe ringbanden om mijn oude bujo pagina's in te archiveren. Mijn huis slipt vol, you have been warned.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:16

Ja zo ver was ik gelukkig al, dat een vast boek echt no go is. Als er wat mislukt moet pagina ertussenuit kunnen zonder brokken. Heb nu oud atoma schrift. Maar zoals gezegd is het wel wat werk om alles zelf in te kleuren - maar heb al een hele hoop agenda' s bekeken maar alles is net niet (niet genoeg invulmogelijkheden, of net te veel). Blanco atoma bladeren voor A5 zijn nergens te vinden of kosten vrij veel incl verzenden

Daphne' s diary vind ik leuk, maar de graphics/stijl dan weer saai worden een heel jaar lang. Met bullet journal kies je elke week/maand een andere stijl, kan je er op los stickeren etc.

Ik vind het achteraf wel leuk terug kijken. Zoals een fotoboek bijna.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 16-10-25 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 11:17

billy3105 schreef:
En wat wil je er uiteindelijk mee? Later als ie ooit vol is op zolder leggen om te laten verstoffen?

Kan iemand mij ervanaf praten dat ik (een vrij simpele) wond van mijn paard wil laten laseren zodat het mogelijk 1-2 weken sneller hersteld :+

Ze heeft een stuk toplaag van haar huid geschraapt en moest weggesneden worden -O- er is verder geen haast dat het sneller moet herstellen oid

Medische gewoon geen risico' s aangaan. Het geneest nu gewoon, niet aan prullen. Bovendien, waarom zou je je paard alweer een onnodige medische procedure aandoen?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 00:08

foxy80 schreef:
billy3105 schreef:

Medische gewoon geen risico' s aangaan. Het geneest nu gewoon, niet aan prullen. Bovendien, waarom zou je je paard alweer een onnodige medische procedure aandoen?

Dat dus exact. Ze houd al niet van vreemde mensen aan haar lijf }:0

Wond is nu een week oud en lijkt mooi te genezen, maar duurt helaas wel even -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 10:33

Is de wond op een vervelende plek dat je het overweegt?

Ik denk dat je paard blijer wordt van twee weken grazen en klooien met haar maten op de wei of paddock als van een arts die dingen gaat doen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 15:51

Telpeva schreef:

Ik denk dat je paard blijer wordt van twee weken grazen en klooien met haar maten op de wei of paddock als van een arts die dingen gaat doen.

Nee, alleen de timing is wat zuur, maar ookal laat ik het laseren komt de timing nóg niet goed uit :') het is ook dan niet eens magisch dicht volgende week ofzo

Kan m wel in een spoiler zetten voor de liefhebbers?

Spoiler:
Afbeelding

Lastige plek dus ook niet, ziet niet op een buigzame plek, ze laat het goed verzorgen door mij, maar het heeft gewoon tijd nodig. En ik en geduld is in deze zaken gewoon niet weggelegd :+

Mochten er nog oma weet raad dingen zijn hoe ik haar zo goed mogelijk kan helpen (wel verband, geen verband, welk verband, wel zalf geen zalf etc) hoor ik het graag :D

Oh en een heeeeeele tijd terug hadden we het praat me af van een 2de paard. Dit is dat 2de paard :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-25 16:20

Maar wat maakt het uit? Ik zou er als het niet nodig is echt niks medisch aan wagen. Echt zonde van je tijd en geld.

In een grijs verleden deden we daar uierzalf op maar ik weet niet of dat nog 'verantwoord' is in deze tijd :))

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 16:49

billy3105 schreef:
Telpeva schreef:

Nee, alleen de timing is wat zuur, maar ookal laat ik het laseren komt de timing nóg niet goed uit :') het is ook dan niet eens magisch dicht volgende week ofzo

Kan m wel in een spoiler zetten voor de liefhebbers?

Spoiler:
[ Afbeelding ]

Lastige plek dus ook niet, ziet niet op een buigzame plek, ze laat het goed verzorgen door mij, maar het heeft gewoon tijd nodig. En ik en geduld is in deze zaken gewoon niet weggelegd :+

Mochten er nog oma weet raad dingen zijn hoe ik haar zo goed mogelijk kan helpen (wel verband, geen verband, welk verband, wel zalf geen zalf etc) hoor ik het graag :D

Oh en een heeeeeele tijd terug hadden we het praat me af van een 2de paard. Dit is dat 2de paard :')

Ahh, gevalletje eigen schuld dikke bult dus, had je toen maar naar ons moeten luisteren :Y) :+ :j

Geen ervaring, maar hoor laatste jaren veel over honingzalf

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 20:58

@rintah

Ja zoiets :+ ~~}>

Honingzalf smeren we inderdaad! Heb haar vandaag voor t eerst zonder vetgaas+honingzalf+gaas+verband zet zodat het wel een beetje kan ‘drogen’ het bleef nu zo’n vochtige wond. Benieuwd hoe het er morgen uit ziet