Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:41

Ugh heb wafelmix thuis om wafels te maken. Hoef er alleen water bij te doen. Maar ben te lui om ze te maken EN wat moet ik in mijn eentje met 7(!!) wafels. :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:43

Kun je niet de helft van de mix gebruiken en de rest voor een andere X bewaren?

Doe ik vaker met bijvb pannenkoeken mix

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:49

MarlindeRooz schreef:
Ugh heb wafelmix thuis om wafels te maken. Hoef er alleen water bij te doen. Maar ben te lui om ze te maken EN wat moet ik in mijn eentje met 7(!!) wafels. :=

Je kan er ook een paar in een trommel doen, blijven best lang goed.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:50

MarlindeRooz schreef:

Wafels als ontbijt, lunch en tussendoortje. Zijn ze zo op := :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 20:57

MarlindeRooz schreef:

Lekker met gepaneerde kipvervanger (jij was vega toch? :P ) en wat stroop. :9

Dag 3 op mijn nieuwe baan, en ik heb de hele terugweg naar huis (ongeveer een uur) zitten janken... voel me nu al zó diepongelukkig in dit werk/op dit kantoor. :\ Vanmorgen ook een kwartier bij de benzinepomp aan de snelweg gestaan, zodat ik niet te vroeg op kantoor zou zijn... De mensen zijn heel aardig, maar het is wel echt het stereotype duffe kantoorbaan met een onwijs star en strak beleid, en gewoon geen levendige sfeer op kantoor. Zit je dan ook als enige twintiger...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:02

Ineke2 schreef:
Kun je niet de helft van de mix gebruiken en de rest voor een andere X bewaren?

Doe ik vaker met bijvb pannenkoeken mix

Ja dat overweeg ik... maar ik vergeet dat soort zooi altijd haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:06

cursebreaker schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wafels als ontbijt, lunch en tussendoortje. Zijn ze zo op := :9
Ook lekker met krokante kip(vervanger) en wat stroop voor het avondeten. :9

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:12

Mkango schreef:

Wafels met kip? Gadverdamme :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:14

Het zijn Brusselse suikerwafels ofzo. Maar het ijzer staat aan haha.

Hier in Zwolle zit WannaWaffle. Daar kun je lunchen met hartig belegde wafels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:17

Whale schreef:
Mkango schreef:

Dat dacht ik ook, maar het was eigenlijk heel lekker... met de suikerwafels van Marlinde zou ik het alleen niet doen. :')

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:31

School. Vanochtend om half negen op school: "Jullie hebben sport? Dat is vreemd, we geven geen les op woensdag ochtend." Hoe dan?! Ugh |o

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:27

Whale schreef:
Mkango schreef:

Lekker juist! In Louisiana eten ze het vaak ook nog met een bol ijs! (Ja echt, wafels, kip en ijs!)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:11

7 wafels.... dat duurt bij mij geen uur. Ben ook net een kliko :9 ..

Ik erger mij aan mijn krolse kat. De andere katten zijn niet onder de indruk van haar avances (normaal moet ze niks van de rest hebben) en de hond ook al niet.
Dus ze probeerde de stofzuiger te versieren _O-

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:25

Mkango schreef:
Dag 3 op mijn nieuwe baan, en ik heb de hele terugweg naar huis (ongeveer een uur) zitten janken... voel me nu al zó diepongelukkig in dit werk/op dit kantoor. : Vanmorgen ook een kwartier bij de benzinepomp aan de snelweg gestaan, zodat ik niet te vroeg op kantoor zou zijn... De mensen zijn heel aardig, maar het is wel echt het stereotype duffe kantoorbaan met een onwijs star en strak beleid, en gewoon geen levendige sfeer op kantoor. Zit je dan ook als enige twintiger...

Ik vind het wel zorgelijk als ik het zo lees. Heb je een proeftijd? Als het je zo ongelukkig maakt, zou ik maar gaan zoeken naar iets anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:35

Independence schreef:
Mkango schreef:
Dag 3 op mijn nieuwe baan, en ik heb de hele terugweg naar huis (ongeveer een uur) zitten janken... voel me nu al zó diepongelukkig in dit werk/op dit kantoor. : Vanmorgen ook een kwartier bij de benzinepomp aan de snelweg gestaan, zodat ik niet te vroeg op kantoor zou zijn... De mensen zijn heel aardig, maar het is wel echt het stereotype duffe kantoorbaan met een onwijs star en strak beleid, en gewoon geen levendige sfeer op kantoor. Zit je dan ook als enige twintiger...

Ik vind het wel zorgelijk als ik het zo lees. Heb je een proeftijd? Als het je zo ongelukkig maakt, zou ik maar gaan zoeken naar iets anders

Ik heb 6 maanden proeftijd, maar daarin ook nog een maand opzegtermijn. Rationeel weet ik wel dat het geen goed idee is om hiermee door te gaan als het me nu al zo tegenstaat dat er zo van over de rooie raak, maar ik ben ook geen makkelijke opgever helaas... :\ Ik weet ook niet zo goed waarom ik er zo heftig op reageer; mogelijk een combinatie van het overlijden van een goede vriend afgelopen vrijdag, en dus de teleurstelling dat het kantoor waar ik terecht ben gekomen gewoon alles is wat ik juist niet zoek in een baan of werkplek. Het was gewoon al vanaf moment 1 dat alles in mijn hoofd schreeuwde: nee, hier hoor je niet. Vandaag ging het op het werk zelf wel iets beter, dus ik wil ook niet meteen hard weghollen, maar ik denk niet dat ik hier over een half jaar nog zit... -O- Probleem is ook een beetje dat het alternatief me ook niet gelukkig gaat maken op de lange termijn; zou ik bijvoorbeeld vanaf september een andere traineeship vinden, dan wil ik best nog een zomer terug racing in, maar ik wil dat niet doen zonder een andere baan te hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-02-20 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:38

Mkango, intuïtief is het super duidelijk wat je op je radar krijgt. Ik weet niet precies of het mogelijk is, maar stiekem per direct doorkijken naar wat nieuws..? Als ik ergens niet blij mee ben en bezig ben te kijken naar verbeteringen/oplossingen stelt me dat mentaal meestal wel ietwat gerust. Als dit niet bij je past past het niet bij je. Da's overduidelijk te lezen. 6 Maanden is wel even een tijdje maar als jij zeker bent dat je na 6 maanden direct door kunt stromen naar wat anders.. Veel succes, vervelend om te lezen dat het je zo tegen staat :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:41

Ja, je slaat daarmee wel echt de spijker op z'n kop: intuïtief zijn de signalen overduidelijk. De afgelopen twee jaar waren ook niet makkelijk (racing is niet voor watjes :)) ), en ik heb daar wel momenten gehad waarop het héél zwaar was, maar niet vanaf dag 1... Ik denk dat ik inderdaad maar gewoon door moet solliciteren en ondertussen maar gewoon op eigen kosten de eerste paar examens afleg. Baal wel onwijs, want het leek echt een goede match tijdens de assessment en het sollicitatiegesprek, en ik keek er zó naar uit.

Thanks voor de steun trouwens, ik waardeer het echt onwijs. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:42

Een proeftijd van 6 maanden?? Hoe zit dat dan, want normaal heb je een contract van 7 maanden met 1 maand proeftijd tegenwoordig.

Als je er echt ongelukkig bent zou ik zo snel mogelijk iets anders gaan zoeken, want ergens ongelukkig zijn daar word je ( letterlijk) ziek van en dat is niet best.

Desnoods als je dit echt nodig hebt voor een opleiding dat je in uitzicht hebt over 6 maanden wél iets kunt doen wat je leuk vind dan valt het nog mee. Omdat je weet dat er een zichtbaar einde aan komt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 23:45

Ben je van Nederland? Proeftijd van 6 maanden is namelijk niet toegestaan, op geen enkel contract. Proeftijd is maximaal 2 maanden bij een contract voor onbepaalde tijd. Tevens is een opzegtermijn ook niet toegestaan in een proeftijd en mag zowel werknemer als werkgever zonder opgaaf van reden per direct opzeggen.

Edit: https://www.flexnieuws.nl/caoupdates/pr ... l-7652-bw/
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 12-02-20 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:46

Op eigen kosten die examens afleggen is dan inderdaad een investering die je misschien momenteel even voor lief moet nemen. Lekker doorzoeken. Jammer dat je zo'n goed gevoel had in het begin, maar ook wel weer duidelijk dat een assessment en sollicitatiegesprek niet per se een waanzinnige afspiegeling van een bedrijf hoeven te zijn :') Soms heb je gewoon van die dingen nodig om op een lekker pad terecht te komen. Ben alles behalve een zweefteef maar geloof er heilig in :+ Keep us posted!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:54

Ik woon in Engeland en vaste contracten zijn hier nog de norm, maar ik vind het ook wel erg lang, 6 maanden proeftijd...

Het punt is een beetje dat je met een paar afgeronde examens en een paar maanden ervaring wel relatief gemakkelijk elders aan de bak komt waar je je opleiding zou kunnen voortzetten, want er is vrij veel vraag naar (part-qualified) accountants, maar ik heb dus geen van beide op dit moment. Ik heb een MA in Geesteswetenschappen en daarna dus bijna twee jaar in racing gewerkt, daarom wil ik het liefst proberen om het iig een paar maanden vol te houden, want als ik er nu mee kap zonder iets anders te hebben, wordt het waarschijnlijk wel lastig om weer ergens binnen te komen.

@Castilja: En ik een paar weken geleden nog heel blij roepen dat als het 'meant to be' is, het allemaal op rolletjes loopt tijdens de sollicitatie... dit was duidelijk niet meant to be. :') Ik probeer mezelf ook altijd voor te houden dat alles gebeurt met een reden, maar dat is meer omdat ik er anders al lang aan onderdoor was gegaan (niet hieraan hoor, zo soft ben ik nou ook weer niet; er spelen nog genoeg andere dingen). :+

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 00:46

Ik heb weinig verstand van het grote-mensen-leven hoor, Mkango, maar de beste optie lijkt mij inderdaad om te investeren in wat examens, de tijd even uit te zitten bij je huidige baan en ondertussen heel hard op zoek naar iets anders.
Op lange termijn ga je hier namelijk wél onderdoor

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 05:52

Huilend wakker worden met een dikke kaak aan 1 kant.. jk heb zoveel pijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 08:36

Trein eerder genomen (7uur weg), zit ik daar in... zit ik in de verkeerde trein. Dus ik sprint er 1 minuut van te voren uit. _O-
Dus eigen trein gemist en nu alsnog net wel/niet op tijd haha.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 08:48

Kat van mijn vriend die meent dat iedereen in huis 's ochtends om 06.45, 45 minuten voor haar voerbak afgaat, moet weten dat ze honger heeft en zo eten krijgt.

Doe niet. :')