Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:21

Kiwi_ schreef:
Ik heb iemand die mijn telefoonnummer wil om op de website van de politie te kunnen checken of er meldingen over zijn. Ze heeft m’n bankrekeningnummer al, dus snap de meerwaarde niet erg moet ik zeggen. Iemand die dit herkent?
Ben eigenlijk geneigd te zeggen dat ze maar door moet zoeken, vind het een beetje overdreven.

Ik herken het niet, maar zou het niet doen. Dan komt ze het maar halen als ze je niet vertrouwt. Ik ga geen vreemden mijn telefoonnummer geven :-), niet voor zoiets tenminste.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:22

Kiwi_ schreef:
Ik heb iemand die mijn telefoonnummer wil om op de website van de politie te kunnen checken of er meldingen over zijn. Ze heeft m’n bankrekeningnummer al, dus snap de meerwaarde niet erg moet ik zeggen. Iemand die dit herkent?
Ben eigenlijk geneigd te zeggen dat ze maar door moet zoeken, vind het een beetje overdreven.

Klinkt als een oplichter. Niet doen.

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:18

Niet doen hoor, slaat nergens op.

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:32

Blij dat jullie het ook raar vinden, ik ga het gewoon niet doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:37

Ik heb dat onlangs ook gevraagd bij een verkoper die weigerde via gelijk oversteken te verkopen bij iets van een paar honderd euro. Was me ook echt te ver om het op te gaan halen, dus dan maar alle gegevens gevraagd (en gekregen) om te checken. Geen gekkigheid dus toch de gok gewaagd, super netjes de volgende dag al een verzendbewijs gekregen en 2 dagen later in huis! Maar spannend was het wel!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 06:04

Iemand wil wat ophalen en ik geef aan ;
Het kan alle dagen behalve de maandag.

Krijg je als antwoord ;
Maandag is prima!

>;) |o

Terug gestuurd, maandag kan ik niet zullen we zondag doen?

Antwoord; ja is goed .

Nou blij blij,ik wacht op de koper.

Krijg een bericht;
Ik zie dat er een kras op zit - staat duidelijk in de tekst mensen, met foto's erbij-
Dus ik zie er vanaf.

Zucht wat een :roll:

Alles staat er duidelijk in zelfs met foto's en dan op het laatste moment afzeggen want dummy leest schijnbaar maar half.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 06:59

Hier vrijdag ook zo 1. Tekst van mijn zoekertje:

Kruising zware wit van dendermonde voedster (6 kilo) met effen vlinder ram (6,5) kilo. Ideaal vleeskonijn. Ook perfect als gezinskonijn door het zachte karakter van beide ouders.

Zijn nu 7,5 weken. Lopen op gras, krijgen korrels, oud brood en groenten bij

Eerste vragen: Welk ras is het? Hoe oud zijn ze? Vanwaar ben je?

8)7

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:22

Kiwi_ schreef:

Paar weken geleden bood ik mijn zgan regendeken aan, ik kreeg binnen een uur bericht van een 'koper'. Zij wilde de deken direct overnemen voor de vraagprijs. Of ik dan wel mijn tel nummer kon geven om het verder via whats app af te handelen. Nou, oke dacht ik .. wel raar want kon toch ook via marktplaats, maar ik gaf mijn nummer. Het profiel van de koper had geen advertenties en ook geen recensies.

Via whats ap werd een afspraak gemaakt. Er zaten enkele dagen tussen, ineens ontving ik een SMS op mijn telefoon met een verificatie code en whats app stuurde een melding dat er een nieuwe code aangevraagd was en dat als ik zelf niks had aangevraagd ik deze code absoluut met NIEMAND mocht delen. Oke, dus ik gelijk het SMS bericht verwijderd. Stuurt de 'koper' mij een bericht of ik haar die code door kon geven, ze had per ongeluk mijn nummer ingevoerd zei ze... Tja.. gelukkig niet ingetrapt, hierna ontving ik nog een SMS met een linkje erin. Direct gewist en de 'koper' geblokkeerd.

Ze handelde vanuit een zakelijk account, dus het leek best serieus maar blijkbaar was dat ook een gehackt account. Op deze manier proberen oplichters dus je whats app over te nemen. Ik was hier nog niet bekend mee, maar gelukkig is alles goed afgelopen.

Alert altijd blijven op marktplaats, daar lopen echt veel oplichters rond.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:24

Goed dat je dat deelt _Mir, die variant kende ik nog niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:33

Die variant kende ik nog niet nee. Echt bizar wat mensen allemaal doen om je op te lichten.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:35

cobiie schreef:
Goed dat je dat deelt _Mir, die variant kende ik nog niet.

Zo kunnen we elkaar allemaal alert houden he! :j
Inmiddels gister de deken verkocht aan een wel vertrouwde koper gelukkig!

Maar hierover had ik dus met KPN gebeld, met de vraag.. wat hebben ze nu aan mijn whats app account? Maar ten eerste is het sowieso vervelend als je je account kwijt bent. Ten tweede gaan ze waarschijnlijk vanuit jouw naam bijv. jouw ouders of goede vriendinnen (want hun krijgen heel jouw app in handen) vragen om geld over te maken naar een (hun) rekening nr

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:41

Zo is het voor eerlijke mensen bijna niet leuk meer om nog zaken te doen over marktplaats. :(
Ik vraag wel vaker om een nummer zodat ik kan bellen als ik er ben of het niet kan vinden oid.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:52

Wat betreft dat aanbetalen of vooruit betalen als je iets zelf gaat afhalen: hebben jullie nooit aan de deur nog van de koop afgezien? Ik wel namelijk.
Dat een dekje toch paarser leek op de foto, maar in werkelijkheid best wel blauw is. Of dat het kastje dat je op kwam halen meer fineer was dan echt eiken. Dat soort dingen.
Krijg je dan je geld wel terug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:20

Ik betaal nooit aan als ik iets ga halen. Wel probeer ik dezelfde dag nog langs te gaan. Ik denk dat je je geld niet terug krijgt als je aan de deur bepaald toch van de koop af te zien.. :=

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:06

Ik kreeg inderdaad later bericht van marktplaats dat het waarschijnlijk een fraudeleuze koper was, blij dat ik er niet op ingegaan ben. De lol raakt er inderdaad wel een beetje af, dit was ook iemand die al 13 jaar actief was.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:12

Kiwi_ schreef:

ze kunnen ook gewoon je bankrekeningnummer checken bij de politie. :Y)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:38

Baileysdream schreef:
Kiwi_ schreef:

ze kunnen ook gewoon je bankrekeningnummer checken bij de politie. :Y)

Dit... en daarbij gebruiken oplichters ook nog steeds vaak losse simkaartjes die na elke oplichting weg worden gegooid. Dus stel.. ze willen zeker weten dat jij geen oplichter bent dan geeft een 06 nr echt geen zekerheid.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:25

Ik kreeg vandaag weer een leuk bericht. Persoon deed een bod van €10 onder mijn vraagprijs, ik wilde er max €5 van af halen dus dat gezegd. Krijg ik als antwoord dat als stelregel de marktplaatsprijs meestal niet meer dan de helft van de nieuwprijs moet zijn. :+

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:28

J0anieke schreef:
Ik kreeg vandaag weer een leuk bericht. Persoon deed een bod van €10 onder mijn vraagprijs, ik wilde er max €5 van af halen dus dat gezegd. Krijg ik als antwoord dat als stelregel de marktplaatsprijs meestal niet meer dan de helft van de nieuwprijs moet zijn. :+

Als dat zo zou zijn dan zouden er waarschijnlijk minder dan de helft van de advertenties op marktplaats overblijven :) :) :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:28

J0anieke schreef:

Lol. Er is een soort algemene 'richtlijn' dat je 1/3 van de nieuwprijs kan vragen (althans dat hebben mijn ouders altijd wel gezegd tegen mij). Maar dat een ander erboven wilt zitten mag prima :+

Ik heb via Facebook een aantal YA boeken te koop staan die ongelezen zijn en er dus als nieuw uitzien. Ik vraag 5 euro per boek en dan zijn er nog mensen die dat teveel vinden. Daar verbaas ik mij eerlijk gezegd best wel over. Maar voor minder dan 5 euro ga ik die moeite van het verzenden niet doen hoor.. :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:34

Maar echt... T ligt echt totaal aan wat voor product t is en wat de vraag en aanbod is.. Nintendo switch games verkoop ik zelfs nog voor 80% vd nieuwprijs binnen een dag..

En 1/3 vd nieuwprijs? Of bedoel je 2/3? 2/3 kan ik me nog ergens bij in komen bij de meeste producten. Ik zet eigenlijk nooit iets te koop als t niet meer dan de helft weer kan opleveren..
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 07-06-20 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:36

Huh? Ligt er toch helemaal aan om wat voor een product het gaat en in welke staat het is lijkt mij.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:40

Nu ja, als het geen uitzonderlijk spul is en wel gewoon gebruikt is, vind ik de man wel ergens een punt hebben. Alleen zou ik dat dan weer nooit rechtstreeks tegen de verkoper zeggen, want uiteraard mag in den beginne iedereen vragen voor zijn product wat die wilt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:50

Het is een kwestie van vraag en aanbod. Als de vraag hoog is en het aanbod laag, dan kan de prijs omhoog en als de vraag laag is en het aanbod hoog, dan moet die omlaag.
Ik verkoop nu een rijbroek die ik 1x gedragen heb, maar niet comfortabel zit. Nieuwprijs is rond de €80.
Rond Pinksteren overal kortingsacties, waardoor ik flink in prijs zou moeten zakken om het aantrekkelijk te maken voor een koper. Inmiddels zijn de acties over en zet ik de broek er dus net voor €60 op.

Hetzelfde met een merk jas, nieuwprijs is €169
Ik vroeg er €75 voor en ik wilde maximaal zakken tot €50.
De jas heeft er ruim 2 maand op gestaan, maar het hoogste bod was €35 of zo.
De jas is nooit echt gedragen, hangt niet in de weg en ik vond het die €40 gewoon als minimum waard. Er worden veel jassen aangeboden tegen lagere prijzen dan de mijne (niet van hetzelfde merk), maar ik had geen haast. Gisteren bied iemand mijn vraagprijs, blijkbaar was de koper al lang opzoek naar deze jas, maar nergens meer te koop. Meteen betaald en morgen gaat die op de post.

Dat is geluk hebben, maar dan moet je geen haast hebben met de verkoop.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:54

Precies dat, vraag en aanbod. Zoals die man/vrouw het stelt is het veel te kort door de bocht. Het gaat om een duurder type graasmasker dat nog geen maand is gebruikt. Er zijn wel wat gebruikerssporen, wat logisch is (zelfs na 1 dag gebruik), maar t is zeker t geld nog wel waard.