Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:06

Van de zomer was het nog niet eens de helft..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:54

Respect voor de postbezorgers!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:59

Avondbezorging was in ieder geval prima op tijd, maar ik gok dat dat apart gesorteerd wordt en daardoor nooit echt last van dat soort extreme drukte heeft. :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:32

Ik heb een kaart al 3 dagen in de app gehad, en die is nog steeds niet bezorgd. Zaterdag en dinsdag stond er alleen de kaart in, woensdag nog wat anders erbij en dat is wel bezorgd.
Verder een nieuwe Postnl bezorger die blijkbaar geen woord Nederlands spreekt. Toen we dinsdag schreeuwden om het pakket neer te zetten bij de deur heeft ie het weer meegenomen. Zaterdag heeft ie zonder aanbellen pakket bij de voordeur van de overburen gezet (voordeur wordt niet gebruikt en overburen waren niet thuis), dinsdag maar ge-appt dat er een pakketje lag, anders ligt die er over een half jaar nog. :=
En donderdag lag er een pakket net achter ons hek, van de buren. Die gewoon thuis waren. Ook niet bij ons aangebeld voor het pakket.
Oftewel, het is totaal random wat hij doet en lekker gokken wat er met je pakket gebeurd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:55

De app doet bij mij niks meer met post (ik zou geen enkel beetje post meer krijgen op welk adres ook :? ) voor pakketjes lijkt het ook random te worden. Of de pakketjes doen random dat kan natuurlijk ook -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:56

Hier ook problemen met de app voor brievenbus post

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:39

Hier enkel met AliExpress pakjes, die staan dan gepland voor een bepaalde datum en tijdvak maar komen niet op dat moment en dan volgt er een melding dat ze helaas het tijdvak niet gehaald hebben, hou de app in de gaten voor een nieuwe datum&tijd.
Alleen volgt er nooit een nieuwe datum&tijd. :+
Mijn pakketjes komen uiteindelijk wel binnen, duurt soms een week of 3 na die melding en ook ad random met de pakketdienst (terwijl het vaak door de bus past) of postbezorger (terwijl het vaak niet door de bus past).
En dan komt er vanuit AliExpress soms de melding dat mijn pakket is afgeleverd, of ik dat nog ff wil bevestigen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:54

Neonlight schreef:
Ik heb een kaart al 3 dagen in de app gehad, en die is nog steeds niet bezorgd. Zaterdag en dinsdag stond er alleen de kaart in, woensdag nog wat anders erbij en dat is wel bezorgd.
Verder een nieuwe Postnl bezorger die blijkbaar geen woord Nederlands spreekt. Toen we dinsdag schreeuwden om het pakket neer te zetten bij de deur heeft ie het weer meegenomen. Zaterdag heeft ie zonder aanbellen pakket bij de voordeur van de overburen gezet (voordeur wordt niet gebruikt en overburen waren niet thuis), dinsdag maar ge-appt dat er een pakketje lag, anders ligt die er over een half jaar nog. :=
En donderdag lag er een pakket net achter ons hek, van de buren. Die gewoon thuis waren. Ook niet bij ons aangebeld voor het pakket.
Oftewel, het is totaal random wat hij doet en lekker gokken wat er met je pakket gebeurd.

Waarom moet je tegen de bezorgen schreeuwen dan? Normaal praten is toch ook een optie?

Die beste man kan er toch niks aan doen dat hij geen nederlands spreekt maar de post zo met mensen omhoog zit dat ze iedereen maar aannemen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:58

Waarschijnlijk stond Neon ver weg of boven ofzo?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:01

Omdat we met normaal praten niet hoorbaar waren. :)
Wij zitten beide met corona in isolatie. Dus de deur open doen en aanpakken was even geen optie. Naar boven rennen en uit het raam hangen waren we te laat geweest.

Engels maakt ons niets uit, we spreken de hele dag Engels, maar wel vervelend als je het niet weet. Bovendien is dit een gehuchtje met veel oudere mensen die geen Engels spreken.

Edit: neerzet toestemming in de app werkt zo dus ook niet als de beste man dat niet begrijpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:07

Hij kan het dan toch ook gewoon niet gehoord hebben? Of inderdaad niet begrepen

Ik snap het vervelend is maar ik ben bang dat je blij mag zijn ze uberhaupt een bezorger hebben.... Ze kunnen al amper mensen meer krijgen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:36

Hij moet dit gehoord hebben, 100% zeker, alleen niet begrepen. Hadden we het geweten hadden we wel in het Engels geroepen.
Alleen wel vervelend als hij overal pakketjes wel neerzet en net ons pakketje niet, terwijl ik het echt nodig had en niet naar het Postnl punt kan gaan.
Gelukkig heeft de buurvrouw het opgehaald voor mij de volgende dag. Zij vertelde ook dat er al veel klachten waren, zij werkt in de winkel waar het Postnl punt zit.
Verder, wij zijn erg verwend geweest met een fantastische bezorger. ZZP-er maar vanwege lichamelijke klachten moeten stoppen. Pakketjes hoefden nooit op Postnl punt afgehaald te worden, hij reed er in de namiddag of de volgende dag weer langs als hij niemand aan trof en er geen neerzet afspraken waren, of als er getekend moest worden. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:26

Hier nu iets nieuws. Besteld via Amazon België en die zouden werken met Colli Privé. Aflevering pakket was voor afgelopen dinsdag gezet, maar ze kwamen zaterdag al. Niet geleverd omdat de voordeur niet te bereiken zou zijn? Levering opnieuw ingepland naar een afhaalpunt in de buurt. Stonden ze daar pas om 19.57 terwijl dat punt open is tot 19.00. Ja, dan snap ik dat het niet meer wordt aangenomen. Nu wordt het vastgehouden in bewaring en moet ik een klacht indienen -O-

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:31

Gister koffie besteld en volgens de app wordt het vandaag geleverd.
Tot nu toe klopt ie altijd, dus nu ook gewoon vertrouwen in.

Geen problemen hier dus :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:49

post.nl had weer een geintje, zou dinsdag pakket krijgen maar was net te laat thuis, dus ging naar ophaal punt. Nou is dat hier 6 km vandaan en heb auto dus geen ramp. De app gaf s' avonds ook aan, en ook het kaartje in de bus met de code ophalen bij de Primera. Volgende dag krijg ik bericht u kunt uw pakje ophalen. Dus stap in de auto kom bij de Primera aan, geen pakje.... kijk ik nog eens staat er ophalen bij de gamma in Eindhoven!!! Was ondertussen het ophaal punt gewijzigd wat ik niet gezien heb. Kon pakje wel ff 20 km!! verder ophalen. Kom ik daar, meisje scant mijn kaartje zegt ze nee hoor mevrouw, ophalen Primera Veldhoven. Maar ik zag de doos al staan achter haar, was aankoop bij een bedrijf dat blauw witte dozen heeft met hun naam erop en die stond daar.

Kom ik thuis zie ik toch echt een stickertje erbij geplakt met handgeschreven de datum en Primera. Chauffeur is dus duidelijk pakje vergeten de dumpen bij de Prima en laat het dus gewoon achter bij een van zijn laatste adressen (vlak bij daar zit distributiecentrum van post.nl of te wel zijn eindpunt). Hoop niet dat dit gedaan is door mijn normale pakketbezorger, maar dat zal ik straks wel horen verwacht zo nog een pakketje.

maar weer puur schandalig werk van post.nl

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:01

Neonlight schreef:
Omdat we met normaal praten niet hoorbaar waren. :)
Wij zitten beide met corona in isolatie. Dus de deur open doen en aanpakken was even geen optie. Naar boven rennen en uit het raam hangen waren we te laat geweest.

Engels maakt ons niets uit, we spreken de hele dag Engels, maar wel vervelend als je het niet weet. Bovendien is dit een gehuchtje met veel oudere mensen die geen Engels spreken.

Edit: neerzet toestemming in de app werkt zo dus ook niet als de beste man dat niet begrijpt.

Ik lees je opmerking over isolatie en niet aanpakken, dat snap ik dus niet. Heb 2 weken in isolatie gezeten en daardoor veel besteld bij websites. Gewoon steeds de deur geopend en gelijk gezegd zet maar neer, covid hier dus ik pak het wel als je weg bent. Ging prima met DHL en Post.nl De postnl bezorger had twee dagen later zelfs een Beterschap kaartje op het pakje gelegd. Topper! die gast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:04

Dat snapte ik inderdaad ook niet helemaal mondkapje op deur open doen op afstand dan ben je wel zeker 2 meter van de bezorger verwijderd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:13

Brievenbus post gaat ook niet zo goed.
Vorige week 5 kaartjes vanuit de VS verstuurd, 2 kaartjes waren woensdag binnen. De overige 3 nog niet

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:39

Nu zien wij de bezorger vanuit huis niet aankomen. Mondkap op, en hond achter de kamerdeur houden en bezorger is al weggereden. :+ Hij was dus echt in 15 seconden weer ingestapt.
En de neerzet toestemming die ik in de app heb is ook genegeerd.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:08

Mijn pakketje bleek toch bij de buren te liggen. Als ik het had geweten had ik het dus opgehaald. Nu kwam de buurman het brengen, wat natuurlijk super lief is.

Had gisteren trouwens wel een aso bezorger...
Ik hoorde al veel herrie maar dacht is bij de buren. Omdat ik wilde zien of mijn man thuis kwam zie ik ineens een witte bus op onze oprit staan. Wat bleek nou. Het waren dus die zware pakketten die neergepleurd werden voor onze deur. Maar niet even aangebeld. Deze pakketten waren dus niet voor ons maar voor de buurman waar wij geen contact mee hebben en ik ook zeker niet iets voor aangenomen had (dit is een andere dan die mijn pakketje aan nam). Nu kon mijn man dus met die zware pakketten het naar zijn huis sjouwen. En het mooie was. Deze buurman was gewoon thuis... dus ze had zich waarschijnlijk vergist in het nummer maar dacht dan ben ik er maar vanaf.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:17

Oh met post.nl nu al 2x gehad dat mijn pakketje totaal ergens anders afgeleverd is terwijl ik gewoon thuis ben. Deurbel getest en deze doet het ook gewoon. Kon ik het gewoon ergens anders in de flat gaan ophalen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:40

Mellow schreef:
Mijn pakketje bleek toch bij de buren te liggen. Als ik het had geweten had ik het dus opgehaald. Nu kwam de buurman het brengen, wat natuurlijk super lief is.

Had gisteren trouwens wel een aso bezorger...
Ik hoorde al veel herrie maar dacht is bij de buren. Omdat ik wilde zien of mijn man thuis kwam zie ik ineens een witte bus op onze oprit staan. Wat bleek nou. Het waren dus die zware pakketten die neergepleurd werden voor onze deur. Maar niet even aangebeld. Deze pakketten waren dus niet voor ons maar voor de buurman waar wij geen contact mee hebben en ik ook zeker niet iets voor aangenomen had (dit is een andere dan die mijn pakketje aan nam). Nu kon mijn man dus met die zware pakketten het naar zijn huis sjouwen. En het mooie was. Deze buurman was gewoon thuis... dus ze had zich waarschijnlijk vergist in het nummer maar dacht dan ben ik er maar vanaf.

Had je dan niet beter tegen de buurman "yo, PostNL heeft je pakketten bij ons voor de deur neergegooid, dus daar kun je ze ophalen" kunnen zeggen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:45

-:(- _-:( echt joh wat een ..... organisatie. Ik ben gewoon thuis, de hele dag zitten wachten op een zwaar vertraagd pakje. En heb de hele dag zicht op voordeur en raam. En de deurbel werkt absoluut zeker. Geen enkel busje van post.nl door de straat geweest en dan krijg ik net mail met de melding bezorgen is niet gelukt we brengen het naar een postpunt.

Ik ga nu echt een klacht indienen. Wat een grrrrrrr
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-12-22 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 14:48

@Exitium, Haha had gekund maar zodra meneer ons ziet dan rent hij snel weg zeg maar...
En nee wij hebben deze man niks aangedaan, eerder andersom maar meneer voelt zich het slachtoffer.
Daarbij wil ik deze man niet op mijn erf hebben. In het verleden heeft deze man wel vaker stiekem dingen gedaan (zonder toestemming over ons platte dak lopen, in de avond in het donker stiekem de voetbal van zijn zoon uit onze tuin halen, en ga zo maar door, hij had gewoon aan kunnen bellen om te vragen maar hij heeft van zijn kant besloten niet meer met ons te praten) dus nee dan brengen we het liever zelf. Maar dat we moeite moesten doen voor zijn oliebol was even wat minder zeg maar...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 16:09

De bezorger is denk ik het haasje. Het post punt wordt al lange tijd gek van hem kennelijk. Omdat hij altijd een opvallend hoog aantal "niet thuis" pakjes heeft waarna er mensen aan de balie komen die gewoon wel thuis waren. En hun opslag eigenlijk al veel te vol zit steeds met pakjes.

Maar nu "live" de bezorger dus kunnen betrappen. Ik had ze aan de lijn terwijl de bezorger binnenkwam met alweer een heel bult met pakjes ban mensen die niet thuis zouden zijn. Maar op de tijd dat ik "niet thuis" zou zijn stond ik voor op straat om iemand uit te zwaaien. En er geen post.nl busje te zien was.

De man beweerde ook nog dat hij lang had staan wachten en daarna bij de buren gebeld die ook niet open gedaan zouden hebben. Terwijl de buurman toen ik op straat stond zijn huis uitkwam om weg te gaan en ook echt geen deurbel had gehoord. Dan had ik de deur maar moeten opendoen toen hij aanbelde 8)7. Dus het was mijn eigen schuld. Grrrr

Dus het post punt heeft nu ook een klacht ingedient voor lange tijd dat zij klachten krijgen als deze man zijn dienst heeft. Het is een zoals een van de medewerksters zei een lamzak van een man. :+

Hopelijk heeft dit nu gevolgen en gelukkig was het pakje nog heel