Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NatasjavE schreef:Giolli schreef:Waarom moeten kinderopvangen gratis?
Om te stimuleren dat meer vrouwen gaan werken en dat ze ook meer uren gaan werken.
Giolli schreef:Waarom moeten kinderopvangen gratis?
verootjoo schreef:Waarom? Ik ben er eerder voor om te stimuleren dat ouders wat meer thuis zijn om hun eigen kinderen op te voeden, en niet om ze alleen op bed te leggen
NatasjavE schreef:verootjoo schreef:Waarom? Ik ben er eerder voor om te stimuleren dat ouders wat meer thuis zijn om hun eigen kinderen op te voeden, en niet om ze alleen op bed te leggen
Gelukkig hoeft meer werken niet gelijk te staan aan 5 dagen in de week alleen maar je kind naar bed te brengen.
Het hoeft ook niet te betekenen dat kinderen 5 dagen in de week naar de opvang gaat.
Hebben wij ook niet gedaan hoor
Shaggy09 schreef:Ik vind het dan een veel betere oplossing om de papa in het spel wat vaker verlof te geven, of die parttime te laten werken. Een gratis kinderopvang is natuurlijk niet te doen, dan dumpt iedereen zijn kinderen daar, draaien die crèches dikke overuren terwijl ze al zo vol zitten vaak. En bovendien zal de burger uiteindelijk weer extra moeten gaan meebetalen zodat de kinderen gratis naar de crèche kunnen.
Nee dank u.
Shaggy09 schreef:Ik vind het dan een veel betere oplossing om de papa in het spel wat vaker verlof te geven, of die parttime te laten werken. Een gratis kinderopvang is natuurlijk niet te doen, dan dumpt iedereen zijn kinderen daar, draaien die crèches dikke overuren terwijl ze al zo vol zitten vaak. En bovendien zal de burger uiteindelijk weer extra moeten gaan meebetalen zodat de kinderen gratis naar de crèche kunnen.
Nee dank u.
Schuur_ schreef:Gratis opvang = betaald door de overheid = betaald door belastingen = betaald door oa mijn loon. Nee bedankt, ik wil niet 40+ uur werken zodat een ander kinderen kan kweken. Je maakt ze zelf dus zorgt/betaald er ook maar zelf voor.
Ik erger me trouwens als mensen me kinderloos noemen. Net alsof ik wat mis. Nee ik ben heerlijk kindvrij. Net zoals mijn hond ongediertevrij is. Waar ik trouwens geen toeslag viir krijg om hem naar de opvang te brengen zodat ik fulltime kan werken.
chanicha schreef:WoW Berdien wat een zure opmerking!
Wie denk jij dat er later aan je bed staat als je in het ziekenhuis komt te liggen of wie er in de winkel staat om je te helpen.
Pantykous schreef:Oooooh ik ben een 'dame'
In het geval van mijn ex wel waar trouwens, zo gewonnen zo geronnen is het spreekwoord wat je zocht denk ik. Maar goed, dat zegt nog steeds meer over mijn ex dan over mij.
Keiharde slet was ik![]()
Unpopulair opinion voor velen hier denk ik:
Ik vind dat kinderopvang gratis moet zijn en dat mantelzorg in de vorm van opvang door bijvoorbeeld grootouders best wat op mag leveren.
Hebben jullie de popcorn al klaar dames en 'dames'?
Shaggy09 schreef:chanicha schreef:WoW Berdien wat een zure opmerking!
Wie denk jij dat er later aan je bed staat als je in het ziekenhuis komt te liggen of wie er in de winkel staat om je te helpen.
Hoezo, het is toch zo? Als bewust kindloze moet je best wat geld afdragen aan kinderen van anderen, eigenlijk behoorlijk onlogisch als je kijkt naar bijvoorbeeld de overbevolking.
Idem dito met ouderen in leven houden, de zorg, daar gaat ontzettend veel geld naartoe terwijl in principe
veel ouderen het helemaal niet meer nodig hebben en soms ook niet eens meer willen. Maar toch betalen we daar massaal voor, terwijl die vergrijzing heel veel geld kost.
Shaggy09 schreef:Alles kan natuurlijk, maar ik zie helaas toch vaak papa de kostwinner en mama thuis of parttime. Maar ik heb nog niet veel (jonge) gezinnen om me heen dus misschien ligt het daar aan.
Maar ik ben helemaal voor.