Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:59

Als er dan al iets gratis gedaan moet worden, dan misschien vroeger 2 dagdelen zodat alle kinderen wat meer kunnen wennen aan een soort schools sfeertje. Uiteraard wel gewoon vrijblijvend :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:11

NatasjavE schreef:
Giolli schreef:
Waarom moeten kinderopvangen gratis?

Om te stimuleren dat meer vrouwen gaan werken en dat ze ook meer uren gaan werken.

Waarom? Ik ben er eerder voor om te stimuleren dat ouders wat meer thuis zijn om hun eigen kinderen op te voeden, en niet om ze alleen op bed te leggen :o

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:20

En ik wil niet meer werken -O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:30

Giolli schreef:
Waarom moeten kinderopvangen gratis?

Om te stimuleren dat meer vrouwen gaan werken en dat ze ook meer uren gaan werken.[/quote]

Waarom? Ik ben er eerder voor om te stimuleren dat ouders wat meer thuis zijn om hun eigen kinderen op te voeden, en niet om ze alleen op bed te leggen :o[/quote]

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:38

Giolli schreef:
En ik wil niet meer werken -O-

Ik ook niet maar ja. Hoort er helaas bij :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:46

Ik vind het dan een veel betere oplossing om de papa in het spel wat vaker verlof te geven, of die parttime te laten werken. Een gratis kinderopvang is natuurlijk niet te doen, dan dumpt iedereen zijn kinderen daar, draaien die crèches dikke overuren terwijl ze al zo vol zitten vaak. En bovendien zal de burger uiteindelijk weer extra moeten gaan meebetalen zodat de kinderen gratis naar de crèche kunnen.

Nee dank u.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:51

verootjoo schreef:
Waarom? Ik ben er eerder voor om te stimuleren dat ouders wat meer thuis zijn om hun eigen kinderen op te voeden, en niet om ze alleen op bed te leggen :o

Gelukkig hoeft meer werken niet gelijk te staan aan 5 dagen in de week alleen maar je kind naar bed te brengen.
Het hoeft ook niet te betekenen dat kinderen 5 dagen in de week naar de opvang gaat.

Hebben wij ook niet gedaan hoor :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:56

Gratis opvang zou ik belachelijk vinden.
Als je het samen niet weet te regelen moet je er wellicht (nog) niet aan beginnen.
(En ja ik heb een kind en nee geen familie die kan oppassen).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:21

NatasjavE schreef:
verootjoo schreef:

Gelukkig hoeft meer werken niet gelijk te staan aan 5 dagen in de week alleen maar je kind naar bed te brengen.
Het hoeft ook niet te betekenen dat kinderen 5 dagen in de week naar de opvang gaat.

Hebben wij ook niet gedaan hoor :)

Waarom wil je dan dat ouders meer uren gaan werken? Dan is beide 3 dagen werken toch meer dan prima? En dat wordt al gestimuleerd dmv kinderopvangtoeslag.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:33

Shaggy09 schreef:
Ik vind het dan een veel betere oplossing om de papa in het spel wat vaker verlof te geven, of die parttime te laten werken. Een gratis kinderopvang is natuurlijk niet te doen, dan dumpt iedereen zijn kinderen daar, draaien die crèches dikke overuren terwijl ze al zo vol zitten vaak. En bovendien zal de burger uiteindelijk weer extra moeten gaan meebetalen zodat de kinderen gratis naar de crèche kunnen.

Nee dank u.

Daar kan ik echt mee leven, dan hebben allebei meer kwaliteit van leven en de kinderen meer tijd met hun ouders :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:38

Gratis opvang = betaald door de overheid = betaald door belastingen = betaald door oa mijn loon. Nee bedankt, ik wil niet 40+ uur werken zodat een ander kinderen kan kweken. Je maakt ze zelf dus zorgt/betaald er ook maar zelf voor.

Ik erger me trouwens als mensen me kinderloos noemen. Net alsof ik wat mis. Nee ik ben heerlijk kindvrij. Net zoals mijn hond ongediertevrij is. Waar ik trouwens geen toeslag viir krijg om hem naar de opvang te brengen zodat ik fulltime kan werken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:40

Shaggy09 schreef:

Nee dank u.

Papa’s hebben toch net zo veel verlof als mama’s? Behalve dan met bevallingsverlof.
En papa’s kunnen toch ook parttime werken? Volgens mij is dat zelfs hip. Ik ken eigenlijk nog maar weinig mensen die volledig fulltime werken.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:47

Schuur_ schreef:
Gratis opvang = betaald door de overheid = betaald door belastingen = betaald door oa mijn loon. Nee bedankt, ik wil niet 40+ uur werken zodat een ander kinderen kan kweken. Je maakt ze zelf dus zorgt/betaald er ook maar zelf voor.

Ik erger me trouwens als mensen me kinderloos noemen. Net alsof ik wat mis. Nee ik ben heerlijk kindvrij. Net zoals mijn hond ongediertevrij is. Waar ik trouwens geen toeslag viir krijg om hem naar de opvang te brengen zodat ik fulltime kan werken.

_/-\o_

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:48

Alles kan natuurlijk, maar ik zie helaas toch vaak papa de kostwinner en mama thuis of parttime. Maar ik heb nog niet veel (jonge) gezinnen om me heen dus misschien ligt het daar aan.

Maar ik ben helemaal voor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:50

Gratis kinderopvang? Hoezo dat? Mensen kiezen er zelf voor om kinderen te fokken, dan moeten ze ook maar zelf voor de kosten opdraaien. Ik vind echt tenenkrommend wat er aan geld richting kinderen gaat. Kinderbijslag, kindgebonden budget, toeslagen voor de kinderopvang.. Oh en gratis verzekering, gratis tandarts.. Het is een keer prima hoor. Ik betaal als alleenstaande kindvrije vrouw met een goede baan (en dus idd meer dan 40 uur per week) al genoeg aan kinderen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:50

Waar denken jullie dat die toeslagen vandaan komen?
Hoe je het wendt of keert, gratis met eigen bijdrage of toeslagen met eigen bijdrage, komt op hetzelfde neer.
Nu weerhoudt het vaak mensen om te gaan werken omdat ze dan voor de belasting werken, dat is dan de andere kant.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:53

WoW Berdien wat een zure opmerking!
Wie denk jij dat er later aan je bed staat als je in het ziekenhuis komt te liggen of wie er in de winkel staat om je te helpen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:58

chanicha schreef:
Wie denk jij dat er later aan je bed staat als je in het ziekenhuis komt te liggen of wie er in de winkel staat om je te helpen.

Hoezo, het is toch zo? Als bewust kindloze moet je best wat geld afdragen aan kinderen van anderen, eigenlijk behoorlijk onlogisch als je kijkt naar bijvoorbeeld de overbevolking.
Idem dito met ouderen in leven houden, de zorg, daar gaat ontzettend veel geld naartoe terwijl in principe
veel ouderen het helemaal niet meer nodig hebben en soms ook niet eens meer willen. Maar toch betalen we daar massaal voor, terwijl die vergrijzing heel veel geld kost.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:00

Lekker Facebook gehalte hier ondertussen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:06

__Sannne schreef:

Zwarte Piet moet blijve, hande af van onse tradisitie!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:09

MarcoBorsato schreef:
__Sannne schreef:

Zwarte Piet moet blijve, hande af van onse tradisitie!

Ik heb mij nul verdiept in de onderwerp maar ik geef er wel mijn mening over.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:11

Tevens heb ik chronisch zand in mijn vagina en in plaats van een schepje kopen reageer ik me af op iedereen die andere keuzes maakt dan ik.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:14

Pantykous schreef:
Oooooh ik ben een 'dame' :D

In het geval van mijn ex wel waar trouwens, zo gewonnen zo geronnen is het spreekwoord wat je zocht denk ik. Maar goed, dat zegt nog steeds meer over mijn ex dan over mij.

Keiharde slet was ik *\o/*

Unpopulair opinion voor velen hier denk ik:
Ik vind dat kinderopvang gratis moet zijn en dat mantelzorg in de vorm van opvang door bijvoorbeeld grootouders best wat op mag leveren.

Hebben jullie de popcorn al klaar dames en 'dames'? :D

Van mij mag de kinderopvang ook gratis maar schaf dan gelijk de kinderbijslag af. Dat vind ik zo onzinnig.

Van die naaktdieren ben ik het ook wel eens. Wij mensen zijn ook relatief naaktig maar wij kunnen nog zelf een trui breien, de eerste naakte cavia die dat kan ben ik nog niet tegen gekomen.

Misschien moet ik zelf ook maar eens leren breien... :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:17

Shaggy09 schreef:
chanicha schreef:

Hoezo, het is toch zo? Als bewust kindloze moet je best wat geld afdragen aan kinderen van anderen, eigenlijk behoorlijk onlogisch als je kijkt naar bijvoorbeeld de overbevolking.
Idem dito met ouderen in leven houden, de zorg, daar gaat ontzettend veel geld naartoe terwijl in principe
veel ouderen het helemaal niet meer nodig hebben en soms ook niet eens meer willen. Maar toch betalen we daar massaal voor, terwijl die vergrijzing heel veel geld kost.

Nja... die kinderen gaan later wel jouw AOW, WW of WAO betalen.

Shaggy09 schreef:
Alles kan natuurlijk, maar ik zie helaas toch vaak papa de kostwinner en mama thuis of parttime. Maar ik heb nog niet veel (jonge) gezinnen om me heen dus misschien ligt het daar aan.

Maar ik ben helemaal voor.

Hoezo helaas? Misschien maken mensen die keus ook wel bewust als gezin :) Dat is ook nog een optie he. We hebben hier in NL namelijk gelukkig heel veel opties om je gezinsleven met kinderen in te richten.
Je hoeft er toch niet per se wat van te vinden?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:21

Ik weet dat de belasting die over mijn loon gaat ook naar de ziekenkas gaat, een pensioen (dat ik waarschijnlijk niet zal kunnen ontvangen omdat de kas leeg is over 35 jaar) maar baal er ook van dat dit gaat naar andermans kinderen, bewust werklozen en anderen onder die categorie.

Als alleenstaande vrouw betaal ik overal de hoofdprijs voor. Mijn grondbelasting is met 10% gestegen, ik betaal net zoveel viir mijn miniem aantal vuilzakken als een gezin dat een hele kar krijgt. Krijg geen korting in winkels of sportclubs. Laat staan op nutsvoorzieningen. Een vriendin die 4 kinderen heeft krijgt om en bij de 2000 euro per maand kinderbijslag (BE) en haar man nog een hoop korting op de belasting omdat hij kinderen ten laste heeft. Verder zijn ze gratis verzekerd en gaan ze van het ene kamp naar het andere tussen de sportclubs door. Ze betalen 1 abonnement bij de gym voor 2 personen enz enz. Met alle dokterafsoraken en zwangerschappen, operaties voor de kinderen Incl brillen, buisjes, krukken en plaatser kan ik er zeker van zijn dat ze hun geld er al flink uit hebben gehaald. Maar owee als ik een afspraak wil voor sterilisatie. 1. Ik kom al niet binnen bij een gyn want die hebben liever zwangere mensen want dat is kassa, eeuwige wachtlijst dus en 2. Ik mag het uit eigen zak neerleggen

Ik vind het allemaal prima en werk lekker door maar mag ik dan ook aub even steigeren als er gezegd wordt dat er gratis opvang moet zijn?