[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:07

Dat is een emotionele lading die we er zelf aan geven door een zwaan boven een rat te plaatsen. Het feit dat het ene (huis)dier het andere dood bijt, blijft hetzelfde. Ik vind een baby konijntje leuker dan een zwaan en vind dat dus zieliger. :+

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:20

Avalanche81 schreef:
jumpyhorse schreef:
Mijn hond verdrinkt de ratten :+ jaagt ze, pakt ze, gaat ermee naar de poel en verzuipt ze :=

Wat een vreselijk stoute hond! Dat zou die van mij noooooit doen O:)

Is wel een lieverd hoor O:)
Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 01:07

Britta31 schreef:
[ [url=m/jntxsZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
De paashaas is gevangen.

Fijn zo’n kat van de buren die dan lekker in je tuin je konijn komt opvreten. Weet niet of dit een wild konijn was maar als ie uit een ren is gehaald oid, en het was mijn konijn, had die kat een zeer groot probleem.

Maar ik heb ook echt een kattenhaat sinds mensen het normaal vinden zo’n beest maar overal te laten schijten. Bij ons komt er telkens een het huis binnen. Tja studentenhuis, als ie wat verkeerds eet hoop ik dat ie het huis van de eigenaar helemaal vies maakt :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:44

moonsparkle schreef:
Las net dat twee ouders in de US levenslang hebben gekregen voor het verwaarlozen en mishandelen van 12 van hun 13 kinderen. Ze werden onder andere geslagen en vastgetekend en mochten zich soms dagen niet wassen.

Ik vind het vooral ook apart dat er staat 12 van de 13.

De jongste (aantal maanden oud of iets ouder) werd gewoon behandeld.

En er zijn een paar kinderen die hun ouders hebben vergeven, hoe kom je daar op na zoveel jaar?

Ze mochten ook maar 1 x per jaar douchen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:57

Ik denk vergeven omdat ze gebrainwashed zijn, sommige dachten dat ze alles uit liefde deden.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:29

Nu we het toch over konijnen hebben, zag deze op dumpert voorbij komen :=

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 09:51

sureido schreef:
Britta31 schreef:
De paashaas is gevangen.

Fijn zo’n kat van de buren die dan lekker in je tuin je konijn komt opvreten. Weet niet of dit een wild konijn was maar als ie uit een ren is gehaald oid, en het was mijn konijn, had die kat een zeer groot probleem.

Maar ik heb ook echt een kattenhaat sinds mensen het normaal vinden zo’n beest maar overal te laten schijten. Bij ons komt er telkens een het huis binnen. Tja studentenhuis, als ie wat verkeerds eet hoop ik dat ie het huis van de eigenaar helemaal vies maakt :')

Achja, de hond van de buurman kwam hier een jaar of 20 geleden midden in de nacht een konijn uit zijn hok trekken en opvreten.
Beest was ontsnapt.

Gelukkig voor ons was een beetje vacht alles wat over was.

Het is de aard van het beestje.

Knappe kat trouwens die een konijn uit een ren weet te krijgen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:01

Oh nou ja wij zorgen wel dat onze hond niet uit onze tuin kan, leef tussen twee boerderijen met waakhonden en die zorgen ook wel dat die honden niet los komen. Iets met verantwoordelijkheid over je dieren nemen. Maar dit past niet in dit topic! Pb me maar hoor als iemand nog wil reageren. :)

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:03

Is dit inmiddels een honden en katten topic? :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 10:21

sureido schreef:
Oh nou ja wij zorgen wel dat onze hond niet uit onze tuin kan, leef tussen twee boerderijen met waakhonden en die zorgen ook wel dat die honden niet los komen. Iets met verantwoordelijkheid over je dieren nemen. Maar dit past niet in dit topic! Pb me maar hoor als iemand nog wil reageren. :)

Heel goed van jullie!
Deed onze buurman ook, maar hij is ook maar een mens en een dier is ook maar een dier... :(:)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:27

ReadTheRulez schreef:

Daarom vroeg ik ook of er gereageerd kon worden via pb. Maar ja.. :Y)

Is hier iemand ooit naar auschwitz geweest?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:34

Ik.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:37

Nee wel naar terezin :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:40

Ja! Vond t niet zoals ik had gedacht.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:43

Ben daar geweest 2 jaar terug, maar vond het eigenlijk te museum achtig. Maar wij mochten vanwege onweer niet op Birkenau, en hoor wel vaker dat dat eigenlijk indrukwekkender is. Dus vraag me af of het waard os nog een keer terug te gaan daarvoor.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:45

Ik vond Birkenau vooral heel veel lopen, leeg/kaal terrein en weinig te zien. Op het spoor vreselijk veel mensen die selfies maakte. Auschwitz was meer geschiedenis te zien/horen en veel nog in ‘oude’ staat, maar was zo pokke druk dat het net een kermis attractie was, stond nog net geen friettent buiten de poort.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:46

Ik ga morgen richting Polen voor 4 dagen om oa Auschwitz en Birkenau te gaan samen met mijn vader. Erg benieuwd.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:47

Krakau is wel echt fantastisch mooi trouwens! Wij zijn ook 4 dagen in polen geweest en veel gezien. Toevallig ook in april, toen erg mooi weer en genoten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 10:50

Giolli schreef:
Ik vond Birkenau vooral heel veel lopen, leeg/kaal terrein en weinig te zien. Op het spoor vreselijk veel mensen die selfies maakte. Auschwitz was meer geschiedenis te zien/horen en veel nog in ‘oude’ staat, maar was zo pokke druk dat het net een kermis attractie was, stond nog net geen friettent buiten de poort.

Ik heb dat anders ervaren maar het is wel zo dat Polen erg arm is en Auschwitz een grote bron van inkomsten.

Birkenau zou ik met gids doen anders is het een grote kale vlakte.

Het Schindler museum is een aanrader.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:02

Ik ben een paar jaar terug naar Auschwitz geweest, om 08.00 's morgens met een temperatuur van -20 en sneeuw waardoor al mijn foto's zonder mensen zijn (geen idioot zo gek om die dag te gaan). We zijn van het museum naar Birkenau gelopen.

Indrukwekkend, ja. Life changing voor mij? Nee. Ik ben enorm geinteresseerd in WOII, zowel de Duitse kant als de bezette kanten en bekijk de zaken nuchter i.p.v. emotioneel.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:04

Ik ga wss na oktober ergens terug naar Krakau dus dan ga ik eens kijken of ik met gids naar Birkenau kan. Ik kijk ook vaak docu’s van oorlogen en vind het allemaal echt zo luguber. Vind trouwens terrorisme ook heel interessant om over te lezen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:05

Nu net de 7e aanslag in Sri Lanka :(

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:07

MarcoBorsato schreef:
Nu net de 7e aanslag in Sri Lanka :(

O wauw ik zie het ja.. wat erg zeg :(

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:07

sureido schreef:
Britta31 schreef:
De paashaas is gevangen.

Helaas zien katten het verschil niet tussen een opgehokt konijn of een wilde. Voor hun blijft het eenzelfde dier.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:12

sureido schreef:
ReadTheRulez schreef:

Daarom vroeg ik ook of er gereageerd kon worden via pb. Maar ja.. :Y)

Is hier iemand ooit naar auschwitz geweest?

Niet zelf naar toe geweest, wel heel veel filmpjes van gezien. Vooral eentje met een drone vond ik indrukwekkend. Wel hier in Kamp Vught geweest, maar vond daar niet veel aan. Ging er ook met een ander doel heen dan het kamp zelf.