Problemen met de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:59

Makkelijk geld verdienen :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 17:43

Hopelijk gaat deadvocaat van de buren eens wat doen.
Dit schiet niet op.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:15

luuntje schreef:
Hopelijk gaat deadvocaat van de buren eens wat doen.
Dit schiet niet op.

Dat is wel heel erg een dead-vocaat!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:11

Moonfight schreef:
Onze advocaat is nu zelf met vakantie. Problemen liggen momenteel erg bij de advocaat van de buren. Die is voor alle partijen erg slecht bereikbaar (ook de buren zelf dus). We hebben even doorgesproken met onze advocaat hoe we dit getreuzel aan kunnen pakken.

Mocht er na haar vakantie nog steeds geen vaart in zitten dan kunnen we gaan dreigen met het in gebreke stelen van de tegenpartij en daardoor afzien van het 'compromis' en het hoger beroep voort te zetten.

Maarja, waarom zo'n kantoor zo'n zaak aanneemt terwijl ze al te veel zaken hebben :+

Wij hebben ook zo'n jurist/kantoor getroffen met onze zaak :=
Een klacht ingediend omdat hij afspraken en/of beloftes geen enkele keer nakwam maar na een paar weken toch weer met hem verder omdat het bedrijf niemand had, dus het was verder met hem of niks. Gelukkig gaat het nu iets beter, alleen qua snelheid is het tenenkrommend.

De dagvaarding zou voor mei verstuurd worden en het is nu nog een concept dat hij moet aanvullen. Hij zit met vakanties en veel thuiswerken waar hij schijnbaar niks kan printen. Hij geeft iedere keer aan dat hij bijv. over 2-3 weken weer op de zaak is en dan pas verder kan i.v.m. printwerk dat moet gebeuren.

Ik vind het knap hoe je erin staat en hoop dat het dit jaar nu eindelijk geregeld gaat worden!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 08:00

Charlotte446 schreef:
De dagvaarding zou voor mei verstuurd worden en het is nu nog een concept dat hij moet aanvullen. Hij zit met vakanties en veel thuiswerken waar hij schijnbaar niks kan printen. Hij geeft iedere keer aan dat hij bijv. over 2-3 weken weer op de zaak is en dan pas verder kan i.v.m. printwerk dat moet gebeuren.

Ik vind het knap hoe je erin staat en hoop dat het dit jaar nu eindelijk geregeld gaat worden!

Maar dat is toch compleet van de pot gerukt?? -:(- Je betaald grof geld en als je this wil werken: prima, maar dan zorg je dat je werk er niet onder lijdt.
Ik zou nogmaals een klacht indienen. Bij zijn baas of bij zijn partner in de zaak.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 08:06

Printer bij bol.com bestellen en bij hem afleveren. Wat een eikel zeg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:30

Charlotte446 schreef:
Een klacht ingediend omdat hij afspraken en/of beloftes geen enkele keer nakwam maar na een paar weken toch weer met hem verder omdat het bedrijf niemand had, dus het was verder met hem of niks. Gelukkig gaat het nu iets beter, alleen qua snelheid is het tenenkrommend.

Dan ga je toch naar een ander?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:44

rien10 schreef:
Printer bij bol.com bestellen en bij hem afleveren. Wat een eikel zeg.

Echt he.. wat een slap excuus :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:47

Charlotte446 schreef:
Moonfight schreef:
Onze advocaat is nu zelf met vakantie. Problemen liggen momenteel erg bij de advocaat van de buren. Die is voor alle partijen erg slecht bereikbaar (ook de buren zelf dus). We hebben even doorgesproken met onze advocaat hoe we dit getreuzel aan kunnen pakken.

Mocht er na haar vakantie nog steeds geen vaart in zitten dan kunnen we gaan dreigen met het in gebreke stelen van de tegenpartij en daardoor afzien van het 'compromis' en het hoger beroep voort te zetten.

Maarja, waarom zo'n kantoor zo'n zaak aanneemt terwijl ze al te veel zaken hebben :+

Volgens mij zit je echt bij de verkeerde , geen printer thuis? Juist dit soort gasten hebben normaal gesproken wel een printer.
Ik denk dat jullie flink genaaid worden en zo meteen wel een rekening van hier tot Tokio .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:50

ista schreef:
Charlotte446 schreef:

Maar dat is toch compleet van de pot gerukt?? -:(- Je betaald grof geld en als je this wil werken: prima, maar dan zorg je dat je werk er niet onder lijdt.
Ik zou nogmaals een klacht indienen. Bij zijn baas of bij zijn partner in de zaak.

Of de Orde van Advocaten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:52

Charlotte, is het een jurist ? Of advocaat ? Iedereen mag zich namelijk jurist noemen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 01:17

Ik wilde alleen de ts laten weten waar het getreuzel van onze advocaat vandaan komt :P

Hij ondertekent zijn e-mails en brieven met jurist, dus ik neem aan jurist. Dat van die printer snap ik ook echt niet 8)7 We zijn met het bedrijf volledig verzekerd voor alle kosten, dit heeft de jurist schriftelijk bevestigd en ons assurantiekantoor uitgezocht. Ons assurantiekantoor heeft ook navraag gedaan bij andere partijen maar dat zou qua tijd geen voordeel opleveren omdat een nieuwe partij zich weer helemaal in moet lezen. Het is een groot dossier en een complex verhaal. Maar het komt wel goed :j Duurt alleen even, al valt het in het niet bij dit topic :=

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:19

@ts, hoe is het nu? wat meer nieuws ?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 15:31

Eindelijk na lang 'zeuren' hebben we de offerte binnen gehad van de landmeter. Iedereen heeft akkoord gegeven en als het goed is gaan ze volgende week aan de slag. Hopelijk eind deze maand/begin volgende maand kunnen ze het rapport opleveren en kan het ontruimt worden. In principe moet dit per direct, maar onze advocaat gaat pijlen hoe ze tegenover 2 weken staan. Aangezien per direct niet mogelijk is.

Het is natuurlijk even afwachten wat de nieuwe landmeters er van vinden, maar aangezien ze alle gegevens bij het kadaster opvragen voorzien wij geen gekke dingen.

Daarnaast hebben we ze laatst een brief gestuurd over de laurierhaag in de voortuin. Deze hebben ze overal gesnoeid behalve aan onze zijde. We hebben ze verzocht om de haag alsnog te snoeien en dat wij deze anders zelf zouden snoeien tot terug over de erfgrens. We kregen een briefje in de bus met 'veel plezier met snoeien van de haag'. Dus binnenkort word de haag aan onze kant helemaal gekortwiekt en gaat er een schutting tegen aan, zijn we ook van dat gedoe af.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:06

Poeh dan wordt dus eindelijk jullie geduld beloond en krijgen jullie de grond die je vanaf het begin al had moeten hebben.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:16

"veel plezier met snoeien van de heg"

Oh my,druipt het sarcasme er nog vanaf? :r

Hmm ik zou het laten doen door een stel chippendales terwijl ik met een glaasje drinken in een tuinstoel zit.

Of....

Benzine over de heg heen en aansteken maar }:)

Verstandiger is om optie 1 te doen maar pff zulke buren zouden aan mij een slechte hebben.

Hopelijk geeft het land meten genoeg duidelijkheid en aanvaarden ze ook de uitslag .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:18

Moonfight schreef:
Dus binnenkort word de haag aan onze kant helemaal gekortwiekt en gaat er een schutting tegen aan, zijn we ook van dat gedoe af.

Hou er wel rekening mee dat de nieuwe schutting aan jullie kant van de erfgrens komt te staan anders zijn zij ook nog mede-eigenaar 8-)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:18

Ja idd. Hopelijk aanvaarden ze ook wat er dadelijk uitkomt.

En de grens bij die heg is ook duidelijk?
Anders zie ik de komende tig jaar een volgend topic...

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 16:27

Jahoor die grens is duidelijk, loopt in het verlengde van de gevel. En natuurlijk komt die schutting op onze grond, we zijn niet gek :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:49

Nou ik zou er maar ernstig rekening mee houden dat je een dichte schutting plaatst want anders gaan ze hem natuurlijk verven zodanig dat je aan jullie kant allemaal druipers ziet zitten :=

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 16:55

Dat lijkt mij knap lastig met die haag er nog tussen ;)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:02

Ik zou enkel als de schutting staat schriftelijk aan je buren melden dat jullie met hun goedkeuren de haag hebben gesnoeid en een schutting op jullie eigen grond hebben geplaatst. Evt. nog heel kinderachtig de briefjes hierover met data erbij vermelden.

Mochten ze daar dan moeilijk over gaan doen heb je dat i.i.g. zwart op wit. Maar het is wel een beetje overdreven.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:24

pmarena schreef:
Nou ik zou er maar ernstig rekening mee houden dat je een dichte schutting plaatst want anders gaan ze hem natuurlijk verven zodanig dat je aan jullie kant allemaal druipers ziet zitten :=

Ze mogen de schutting niet verven als hij van de buren in en op hun grond staat

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:53

Sinds 2019 mag je ze zelfs verplicht mee laten betalen: https://www.rechtdoor.nl/kennisbank/bur ... fscheiding)

Beide buren voor de wet verantwoordelijk voor het plaatsen en de kosten van een scheidsmuur van 2 meter hoog. Een haag of een open hek werk voldoet hiervoor niet

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:59

Maar dan moet je het wel eens kunnen worden. Met deze mensen zou ik het lekker in eigen beheer op eigen grond doen