Grappig dat dit topic vandaag stil ligt, mensen worden nergens blij van met dit weer
Maar ik ben wel heel blij. De paarden op het werk hebben echt moeite met deze temperaturen dus hield m'n hart vast, wat ik thuis zou aantreffen. Heb een hele oude pony en eentje met eczeem deken die last heeft van z'n luchtwegen.. beide nergens last van en staan niet eens te zweten stal is heerlijk fris en er staat een windje. En dan na gaan dat ik in Gilze - Rijen woon, heetste van Nederland
Al mijn knappies na hun verkoeling , zilver staat te eten
jumpyhorse
Geplaatst: 25-07-19 18:04
Dat de manege in de buurt zo veel om hun paarden geeft, ipv rijden hebben ze met het ponykamp alle ponys gewassen, op stal gezet met een ventilator (jup, ieder paard had een ventilator!) en daarna gaan zwemmen met de kindjes. Ponys staan ook elke dag in de wei (nu in de nacht ivm warmte etc) en de boxen zijn allemaal 5x6. 4x per dag hooi en 2x brokjes. Kinderen leren rijden met respect voor het paard, geen getrek of geschop. Paarden lopen nooit meer dan 1,5 uur na elkaar. Zó veel respect voor deze mensen. Niet van elke manege kun je dit zeggen. Ben nog altijd zo blij dat ik hier heb leren rijden, en niet op de manege een kilometer verderop waar bijna alles het tegenovergestelde gaat.
Ik ben blij dat mijn cliënten mijn werk en mij als persoon zo waarderen.
Ik ben blij met mijn man, mijn familie en vrienden die mij steunen. Met de zorgverleners die mij helpen om uit een diep dal te komen. Met vreemde mensen die gewoon met hun meest gulle glimlach mij begroeten.
Maar van niks word ik zo blij als mijn zoontje die mij kusjes komt geven, mijn hand pakt en meeneemt naar zijn zwembad om samen te spelen.
Onze nieuwe huisgenoot. En ook een van de zwerfkatten die een stukje kip uit mijn hand kwam halen (met haar pootje :p). Ze waren erg schuw maar durven al dichterbij te komen!