Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:46

Haha Vjestagirl, dat is ook wel een beetje sneu :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:51

_O- geniaal Vjestagirl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:52

Vjestagirl schreef:
Ik had laatst een date (ook via Tinder) en we hebben 2 uur ergens gezeten. Ik heb het eerste rondje drankjes betaald. Na een uur zegt hij "goh, ik heb wel dorst zeg" maar maakt 0 aanstalten om zelf iets te drinken te halen. Dat is voor mij ook voldoende afknapper.

Noooo :')

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:56

Vjestagirl schreef:
Ik had laatst een date (ook via Tinder) en we hebben 2 uur ergens gezeten. Ik heb het eerste rondje drankjes betaald. Na een uur zegt hij "goh, ik heb wel dorst zeg" maar maakt 0 aanstalten om zelf iets te drinken te halen. Dat is voor mij ook voldoende afknapper.

Ik zou echt zeggen nou dan pak je je pinpas en haal je wat :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:58

Lau schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik zou echt zeggen nou dan pak je je pinpas en haal je wat :+

Ik denk dat ik dat ook gewoon zou zeggen :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:00

Ik zou iets zeggen in de trant van "Ja lekker, doe mij maar een ..."

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:44

Bloodymary schreef:
Een vriendin van mij had laatst een date via Tinder. Ze hadden samen wat gedronken en de man in kwestie had betaald. Het was wel gezellig, maar niet helemaal wat ze zocht, dus een paar dagen later appte ze dat ze niet verder wilde afspreken. Kreeg ze even later direct een betaalverzoek voor die drankjes van € 6,25...

sooooo dan....dat ie haar nog niet geappt had dat ie voor 6,25 toch minstens verwachtte dat hij zijn zaakje erin mocht hangen, zeg…. :+ ik zou echt zoooo not amused zijn...

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:46

Vjestagirl schreef:

Ik zou zeggen: Dan bestel je een drankje? :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:49

Vind ik dat je het nog lang hebt uitgehouden, 2 uur.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:18

Voor de rest was hij best aardig, we hebben heel gezellig zitten praten. Ik vond het alleen best jammer dat dit dan weer van mijn rekening moest...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:24

Ik vind het tikkie sturen te treurig voor woorden maar als het het niet klikt en dat weet je als vrouw zijnde, dan vind ik het niet netjes als je hem evengoed laat betalen. :n

@Vjestagirl; was dus geen reactie op jou maar ik zou inderdaad ook afknappen op zo’n actie :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 20:46

watchthesky schreef:
Ik weet niet of het nou hier was dat ik las over een kleiner/geen kerstpakket voor stagiairs, tijdelijke krachten en parttimers, maar dát vind ik pas gierig... Alsof je minder waardering verdient als je minder uren werkt -O- .

Nee dat was dit topic: [PF] Kerstpakket? oh nee, toch niet

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:26

Oh nee dat is idd een enorme afknapper vjesta. :(
Ik ben niet per se van mening dat een man de eerste date (of nog vaker) alles moet betalen, maar jou alles laten betalen kan echt niet! Wat ik nog het ergste vind is dat ie er eigenlijk al vanuit gaat. :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:34

Waarom is het zo vreemd dat hij een tikkie stuurt voor die drankjes? Ik vind het niet meer dan normaal en had zelf al aangeboden om de drankjes te betalen.

Ik vind het zó 1980 dat mannen alles maar moeten betalen tijdens een date. Je weet niet hoeveel hij te besteden heeft en als hij vaker op date gaat kan het nog een dure bedoeling worden.

En IHN, waaruit haal je dat die op sex uit was? Is dat weer een generalisering van mannen? Uit de post van Bloodymary haal ik dat niet namelijk ;)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:51

Marjoow schreef:
Waarom is het zo vreemd dat hij een tikkie stuurt voor die drankjes? Ik vind het niet meer dan normaal en had zelf al aangeboden om de drankjes te betalen.

Ik vind het zó 1980 dat mannen alles maar moeten betalen tijdens een date. Je weet niet hoeveel hij te besteden heeft en als hij vaker op date gaat kan het nog een dure bedoeling worden.

En IHN, waaruit haal je dat die op sex uit was? Is dat weer een generalisering van mannen? Uit de post van Bloodymary haal ik dat niet namelijk ;)

Omdat hij het ook gewoon tijdens de date had kunnen zeggen i.p.v achteraf nadat ze had gezegd geen interesse te hebben...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 00:54

Ik vind dat zij zelf had moeten aanbieden voor haar drankjes te betalen. Ik begrijp zijn reactie heel goed, ze zal niet de eerste zijn die op date gaat voor gratis drankjes.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:16

Marjoow schreef:
Ik vind dat zij zelf had moeten aanbieden voor haar drankjes te betalen. Ik begrijp zijn reactie heel goed, ze zal niet de eerste zijn die op date gaat voor gratis drankjes.

Dat is een aanname die jij maakt dat ze dat niet gedaan heeft. Wij horen maar een deel van het verhaal.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 01:50

Ik denk dat die gozer het meer zag als investering zegmaar. Dus ik ben bereid om 6 euro te betalen zolang het me iets opleverd, en als dat dan niet blijkt dan wil die rendement terug :+.

Nu vind ik dat je best gelijk mag zijn in betalen maar vind wel dat als jij drankjes betaald zonder iets van terug betalen af te spreken, je niet kunt gaan declaren wanneer er geen verdere "beloning" in zit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 02:38

Marjoow schreef:

Wie zegt dat ze dat niet gedaan heeft.

Maar zoals jij het zegt kan je hem net zo goed andersom stellen.
Hij had ook aan het einde van de date kunnen zeggen: splitten?

En niet dagen later nadat het duidelijk is dat het niks wordt een tikkie sturen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 07:05

Vjestagirl schreef:

Heb ooit ook zoiets soortgelijk gehad. Was niet de eerste keer dat we afspraken en hiervoor betaalde we soms wel om de beurt (op een fuif). Maar deze keer sprak ik bij der thuis af, ik moest zo’n 2-3 uur reizen en kwam daar ‘s middags aan. Zij was nog een uur te laat doordat ze in de fille stond, oké niks aan te doen, maar ik moest dus wel nog eten. (Wat mij vrij logisch leek gezien mijn uur van vertrek, en ze wist dat ik gewoon in het park heb zitten rondlopen voor een uur.)
Kom ik bij der thuis aan, steekt ze zo’n goedkope 2-3 euro pizza in... enkel voor zichzelf..? :’)
Misschien niet enkel een kwestie van gierigheid, maar ik merkte later dat ze op deze gebieden gewoon niet erg zorgzaam was. Natuurlijk kon ik zeggen dat ik ook nog moest eten, maar ik vond het gewoon even heel ongemakkelijk.:’) Gewoon even de vraag stellen van ‘Hey, moet jij ook nog iets eten of drinken,’ is voor mij een teken dat je een beetje attent bent ofzo. Ook als we naar de winkel gingen alles apart afrekenen, ook al waren het kleine dingen. Ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar we bleven langer bij elkaar dus om de beurt betalen was echt niet zo dramatisch geweest.
Wel ‘moest’ ik regelmatig iets meenemen uit de nachtwinkel voor haar, dat is al direct een stuk duurder. Dan zegt zij dat ze het gaat terugbetalen, maar ze doet het vervolgens nooit. :’) Voor mij moest ze het in eerste instantie niet terugbetalen, maar als je zegt dat je het gaat doen verwacht ik dat ook wel..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 07:50

Dat is wel erg dezenaam inderdaad.
Ik zou nadat ik zulke dingen zou merken wel even een goed gesprekje gaan houden.
Misschien is ze het werkelijk vergeten of denkt ze er gewoon niet aan.
( ik kan mij dat zelf niet voorstellen, maar ervaring leert dat er mensen echt zo zijn :+ )

Als dat geen verbetering oplevert pak ik het minder subtiel aan en onthoud alles wat zij mij terug zou betalen en de eerst volgende keer dat ze dan vraagt om iets te halen of te betalen wat voor haar of ons 2 is zou ik der confronteren dat ik nog “bedrag” terug krijg en dat ik dat graag eerst terug zie voor ik wat nieuws koop.
“Precies waar wij over hebben gesproken in ons gesprek.”

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:25

Marjoow schreef:

Tijdens het afrekenen na de date had zij ook al aangeboden om de helft in ieder geval te betalen, maar dat wilde hij niet. Hij wilde haar trakteren. En omdat het zo'n klein bedrag was heeft ze verder ook niet aangedrongen. Zij is zeker niet te beroerd om te betalen, maar het ging meer om de manier waarop. Dat ze mededeelt dat ze niet verder wil gaan en dan direct een betaalverzoek krijgt voor een paar luttele Euro. Terwijl dat als ze er mee door was gegaan niet was gekomen. Dat is een beetje sneu.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 10-01-19 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:26

Marjoow schreef:

Dat heeft ze dus gedaan. Je zit er ook zo naast met de man moet altijd betalen. Dat is in onze kringen helemaal niet aan de orde. In de door jou aangehaalde jaren 80 al niet trouwens...
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 10-01-19 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:26

Kosten delen is niks mis mee maar achteraf, zonder communicatie, tikkies sturen vind ik echt van de zotte.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:30

Ik weet niet, ik vind splitten op een date echt een dooddoener. Dat je dan onder de loep gaat leggen wie wat betaalt, tenzij het echt om een groot bedrag gaat. Was het voor herhaling vatbaar? Dan betaalt de ander de volgende keer.