Lous schreef:Ik vind het zelf gewoon allemaal relatief.
Representatief betekend voor mij netjes. Piercings, tattoos en tunnels vind ik gewoon kunnen, maar dan wel nette subtiele sieraden. Net als het haar. Als het blauw is, maar verder netjes verzorgd, waarom niet?
Verder gewoon nette kleding die binnen het bedrijf past. Niet teveel make-up en gewoon fris.
Ik zie liever een nette verzorgde receptioniste met subtiele piercingsieraden en blauw haar, dan eentje met vet bruin haar en een make-uploze gevlekte huid.
En ik vind van het dikgedrukte beiden niet representatief, tenzij in een hostel of op een plek waar de 'klant' in dezelfde stijl gekleed is.
Maar ik denk dat 'neutraal' dus het beste woord is ervoor, ik verwacht van iemand die dus in de wat luxere restaurants / hotels werkt dat diegene zich neutraal verzorgt en neutraal uit ziet. En dat is in mijn woordenboek dus zonder teveel persoonlijke uitspattingen zoals fel gekleurd haar of grote tunnels oid. Dat zal voor anderen wellicht kortzichtig zijn en ik zal ook echt niet gelijk het hotel uitlopen, maar het is dan wél een reden om daar geen tweede keer heen te gaan. Anders kan de bedrijfskleding ook direct afgeschaft worden. Een werkuniform betekent imo ook een neutraal en verzorgd uiterlijk. Dus nee, geen vet haar vol met roos en een kraterhuid, maar ook geen tunnels, piercings in het gezichtsveld of onnatuurlijke haarkleuren. Dus inderdaad zonder (persoonlijke) statements zoals ik dat heel mooi zag staan 
En voor een ander is dat weer helemaal prima.