Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:54

Maar overgeven is toch sowieso hartstikke ranzig? Daar wordt toch niemand goed van? :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:58

Piekosjj schreef:
Maar overgeven is toch sowieso hartstikke ranzig? Daar wordt toch niemand goed van? :')

Ik ga echt trillen en mn hart gaat heel snel en zwaar slaan als iemand zegt dat ie moet overgeven of als ik het hoor of zie. Ik kan ook niet slapen als mn vriend naast me zegt dat ie misselijk is, dan wacht ik tot ie slaapt zodat ik zeker weet dat ie niet gaat overgeven.. :') best apart maar nu weet ik wel wat het probleem is.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:58

Als ik heel erg ziek ben en het gevoel heb dat ik moet overgeven, doe ik het met liefde hoor := omdat ik me daarna eigenlijk altijd een stuk beter voel. Maar ranzig is het wel ja :')

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:59

Ik ken niemand die het lekker vindt, maar vanmorgen op het station nog iemand die rustig op een bankje naast een plas kots zat. Ik raak bij het zien daarvan al in flight-modus en als iemand zegt dat hij/zij/het misselijk is, ben ik liever niet met diezelfde persoon in dezelfde ruimte. Moet dat toch? Trillen, paniekaanvallen en als het even slecht wil, zwarte vlekken.

Dus een beetje heftiger dan er niet dol op zijn ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:10

Ik heb ook emetofobie en dat is heel wat anders dan "niemand vond dat toch lekker".
Ik ben regelmatig als een kip zonder kop in paniek een drukke weg over gerend omdat ik het vermoeden had dat iemand misschien moest overgeven. Daarna moet ik 2 uur bijkomen omdat ik nog sta te trillen.
Ik wil er wel voor in therapie want merk mu dat ik bepaald eten, openbare wc's, kroegen en festivals ga vermijden..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:40

Lieshorses schreef:
Kan er tegenwoordig nog een vliegramp gebeuren zoals de Teneriferamp, of zijn daar inmiddels
zulk goede maatregelen voor dat het bijna onmogelijk is?

Ooit gehoord van Murphy's law?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:03

Waarom heb ik er zo veel moeite mee om mijn bekken te kantelen? Heb van mezelf een ontzéttend holle rug en tijdens het paardrijden wordt dit nog eens versterkt. Theoretisch gezien weet ik precies hoe het werkt, het toepassen op een stoel gaat ook nog goed maar op het paard lukt het ineens niet meer. Inmiddels ben ik er achter dat ik vééél meer op m'n zitbeenknobbels moet gaan zitten. Tijdens het rijden probeer ik het altijd in de gaten te houden maar het zit zo verschrikkelijk oncomfortabel voor mij dat ik het niet goed kan volhouden... Resultaat: ik ben ontzettend teleurgesteld in mezelf en zie met lede ogen de filmpjes terug, waarop het steeds maar niet lukt en ik als een debiel met een rug als een kommetje aan het rijden ben. Ben me ervan bewust dat lessen de oplossing is maar door een blessure van m'n verzorgpaard heb ik afgelopen jaar maar twee keer gelest en ook niet vaak serieus gedressuurd. In de bak zijn geen spiegels dus ik kan mezelf niet controleren. Vanmorgen ben ik dus op het paard van een vriendin gestapt en voor mijn gevoel ging het best lekker, paard liep fijn en ik zat er ook redelijk comfortabel op. Totdat ik de filmpjes terugzie en meteen die holle rug me opvalt. Het ziet er gewoon zo gek uit... Bij andere mensen lijkt het moeiteloos of automatisch te gaan en ik kan niet eens m'n rug een beetje recht houden... In draf js het het ergste, stap lukt het prima eigenlijk en galop ook. Vooral met lichtrijden krijg ik een hele holle rug. Lessen gaat nu helaas niet omdat paardlief stilstaat maar ik word er gewoon zo ongelukkig van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:04

Piekosjj schreef:

Mwah, lekker nee, maar ik word er echt niet warm of koud van als ik het haar van een vriendinnetje moet vasthouden die echt even flink tekeer gaat. Vind het zelf ook echt geen probleem. Als ik misselijk ben ga ik liever over m'n nek zodat ik er vanaf ben dan dat ik er mee blijf rondlopen.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:41

Hoe weten planten als zij nog een zaadje zijn waar zij naar toe moeten groeien? (Naar boven dus) Ik snap dat ze naar het licht groeien, maar het is toch hartstikke donker onder de grond? In het donker zou ik niet weten of ik de goede kant op groei...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 00:19

Nessavende schreef:
Hoe weten planten als zij nog een zaadje zijn waar zij naar toe moeten groeien? (Naar boven dus) Ik snap dat ze naar het licht groeien, maar het is toch hartstikke donker onder de grond? In het donker zou ik niet weten of ik de goede kant op groei...

Zwaartekracht :) het wordt geotaxis genoemd.

Anoniem schreef:
Waarom heb ik er zo veel moeite mee om mijn bekken te kantelen? Heb van mezelf een ontzéttend holle rug en tijdens het paardrijden wordt dit nog eens versterkt. Theoretisch gezien weet ik precies hoe het werkt, het toepassen op een stoel gaat ook nog goed maar op het paard lukt het ineens niet meer. Inmiddels ben ik er achter dat ik vééél meer op m'n zitbeenknobbels moet gaan zitten. Tijdens het rijden probeer ik het altijd in de gaten te houden maar het zit zo verschrikkelijk oncomfortabel voor mij dat ik het niet goed kan volhouden... Resultaat: ik ben ontzettend teleurgesteld in mezelf en zie met lede ogen de filmpjes terug, waarop het steeds maar niet lukt en ik als een debiel met een rug als een kommetje aan het rijden ben. Ben me ervan bewust dat lessen de oplossing is maar door een blessure van m'n verzorgpaard heb ik afgelopen jaar maar twee keer gelest en ook niet vaak serieus gedressuurd. In de bak zijn geen spiegels dus ik kan mezelf niet controleren. Vanmorgen ben ik dus op het paard van een vriendin gestapt en voor mijn gevoel ging het best lekker, paard liep fijn en ik zat er ook redelijk comfortabel op. Totdat ik de filmpjes terugzie en meteen die holle rug me opvalt. Het ziet er gewoon zo gek uit... Bij andere mensen lijkt het moeiteloos of automatisch te gaan en ik kan niet eens m'n rug een beetje recht houden... In draf js het het ergste, stap lukt het prima eigenlijk en galop ook. Vooral met lichtrijden krijg ik een hele holle rug. Lessen gaat nu helaas niet omdat paardlief stilstaat maar ik word er gewoon zo ongelukkig van!

bij mij komt dat door te hard proberen / spanning. Door niet ontspannen te zitten, ga je niet mee in de beweging. Zelf hoef ik vooraf niet eens te voelen dat ik gespannen ben, achteraf voel ik de óntspanning wel.

Probeer wanneer dat weer gaat, misschien eens een stapje terug te doen. Niet letten op houding, gewoon een lekkere buitenrit waarbij je op alles let behálve je houding. Hopelijk bij jou aan het einde ook een betere bekken kanteling doordat je er juist niet op let

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 01:18

Kuggur schreef:
Lieshorses schreef:
Kan er tegenwoordig nog een vliegramp gebeuren zoals de Teneriferamp, of zijn daar inmiddels
zulk goede maatregelen voor dat het bijna onmogelijk is?

Ooit gehoord van Murphy's law?

Sinds Tenerife zijn er wel een hoop dingen verbeterd. Quote wikipeda:
Citaat:
Als gevolg van de ramp werden radicale veranderingen doorgevoerd zowel in de internationale luchtvaartregels als aan vliegtuigen. De Internationale Burgerluchtvaartorganisatie (ICAO) scherpte de standaardfraseologie aan voor communicatie in het Engels tussen verkeersleiders en piloten met betrekking tot vertrekkende vliegtuigen op de taxi- en startbaan. Vliegtuigfabrikanten begonnen apparatuur toe te voegen waarmee men door mist kan kijken. Ook cockpitprocedures werden gewijzigd; de hiërarchische verhoudingen werden verminderd en er werd meer aandacht besteed aan het nemen van besluiten na wederzijdse instemming. In de luchtvaartindustrie staat dit bekend als crew resource management. Het is tegenwoordig onderdeel van vrijwel elke vliegopleiding, zowel commercieel als militair en recreatief.

Omdat het rond de luchthaven Los Rodeos dikwijls mistig is werd in het zuiden van Tenerife een tweede luchthaven aangelegd: Reina Sofía. Deze luchthaven wordt tegenwoordig voor internationale vluchten gebruikt. Los Rodeos is hoofdzakelijk nog in gebruik voor vluchten tussen de Canarische Eilanden onderling en beschikt inmiddels over een grondradar.

Dus op zich is het vliegen een stuk veiliger geworden over de jaren door modernere systemen en betere regels. Maar vliegen blijft een situatie waar je waanzinnig alert moet zijn, en dit soort situaties kunnen gewoon blijven gebeuren. Neem bijvoorbeeld het vliegtuig wat een paar weken geleden bijna op een taxibaan ging landen in plaats van op de landingsbaan. Op de taxibaan stonden meerdere andere toestellen. Als het vliegtuig daadwerkelijk geland was, was deze ramp misschien nog wel erger geweest dan Tenerife..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 07:05

Free2, dat vliegtuig van laatst is niet gered door de grondradar (want onzichtbaar op die plek!) maar door adequaat handelen van de crews aan boord van de vliegtuigen aan de grond...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 07:56

khirshanta schreef:
Nessavende schreef:

Zwaartekracht :) het wordt geotaxis genoemd.

[naam] schreef:

bij mij komt dat door te hard proberen / spanning. Door niet ontspannen te zitten, ga je niet mee in de beweging. Zelf hoef ik vooraf niet eens te voelen dat ik gespannen ben, achteraf voel ik de óntspanning wel.

Probeer wanneer dat weer gaat, misschien eens een stapje terug te doen. Niet letten op houding, gewoon een lekkere buitenrit waarbij je op alles let behálve je houding. Hopelijk bij jou aan het einde ook een betere bekken kanteling doordat je er juist niet op let

Dat is juist het probleem, als ik ontspannen ben kantelt mijn bekken de verkeerde kant op (naar voren ipv achteren) maar dat merk ik zelf niet want zo rijd en loop ik mijn hele leven al, niemand die er ooit wat van gezegd heeft. De laatste tijd heb ik juist alleen maar buitenritjes gemaakt ivm blessure paard maar als ik dan langs een raam kwam zag ik in de weerspiegeling dat mijn rug weer vreselijk hol was.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:04

Nessavende schreef:

Warmte.
De bovenlaag gaat in de lente als het tijd is om te ontkiemen het snelst lekker warm worden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:08

bruintje123 schreef:
Warmte.
De bovenlaag gaat in de lente als het tijd is om te ontkiemen het snelst lekker warm worden.

Dat is diezelfde bovenlaag die in de lente 's nachts als eerste bevriest toch?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 09:26

Anoniem schreef:

Misschien eens kijken naar hippische oefentherapie? Mijn cesartherapeute doet dat toevallig ook, en die kijken dus heel goed naar je lijf (niet alleen op het paard), maar hebben daarbij ook ervaring met de houding op het paard. Dat heeft mij heel erg geholpen!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:01

Discussie met een vriendin:

Moet je eerst je tanden poetsen, dan stokeren en dan mondwater of eerst stokeren, dan tanden poetsen en dan mondwater?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:10

Ik doe altijd eerst tanden poetsen en dan stokeren. Behalve als er echt iets tussen mijn tanden zit, dan andersom.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:34

oomens schreef:
bruintje123 schreef:
Warmte.

Klopt.
Maar dat plantje weet wel dat hij daar heen moet, die onderkant blijft redelijk gelijk. Word ook na vorst niet een keertje warm.

samen met het zwaartekracht verhaal dat al eerder werd aangehaald.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 10:59

Paulina schreef:

Moet je eerst je tanden poetsen, dan stokeren en dan mondwater of eerst stokeren, dan tanden poetsen en dan mondwater?

Stokeren moet in principe na het poetsen, om de laatste stukjes plaque e.d. die er nog zitten weg te halen. Mondwater schijnt niet zoveel te doen, heb ik me laten vertellen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 11:31

ik doe juist eerst stokeren (wat is dat voor een woord? :') ) en dan poetsen. Zodat die kleine holtes eerst leeg zijn en ik die dan met poetsen ook bereik.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:25

bruintje123 schreef:
oomens schreef:

Klopt.
Maar dat plantje weet wel dat hij daar heen moet, die onderkant blijft redelijk gelijk. Word ook na vorst niet een keertje warm.

samen met het zwaartekracht verhaal dat al eerder werd aangehaald.

Nee Bruintje,, je hebt niet "toch een beetje gelijk". Warmte is simpelweg het foute antwoord.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:55

Paulina schreef:

Ik poets alleen, en gebruik orale probiotica.
Ik 'stook' alleen als er een stukje vast zit, plaque haal je er niet mee weg. (Plaque is een optelsom van minder goede bacteriën plus suiker. De bacteriën willen ook graag dat jij suiker eet.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 12:56

Ik flos juist liever dan dat ik met een tandenstoker ga lopen wroeten :+

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 13:13

Mijn tandarts vertelde mij dat het flossen of het gebruiken van een tandenstoker het beste was vóór het poetsen. De reden weet ik alleen niet :P