Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Piekosjj schreef:Maar overgeven is toch sowieso hartstikke ranzig? Daar wordt toch niemand goed van?
Piekosjj schreef:Maar overgeven is toch sowieso hartstikke ranzig? Daar wordt toch niemand goed van?
Nessavende schreef:Hoe weten planten als zij nog een zaadje zijn waar zij naar toe moeten groeien? (Naar boven dus) Ik snap dat ze naar het licht groeien, maar het is toch hartstikke donker onder de grond? In het donker zou ik niet weten of ik de goede kant op groei...
Anoniem schreef:Waarom heb ik er zo veel moeite mee om mijn bekken te kantelen? Heb van mezelf een ontzéttend holle rug en tijdens het paardrijden wordt dit nog eens versterkt. Theoretisch gezien weet ik precies hoe het werkt, het toepassen op een stoel gaat ook nog goed maar op het paard lukt het ineens niet meer. Inmiddels ben ik er achter dat ik vééél meer op m'n zitbeenknobbels moet gaan zitten. Tijdens het rijden probeer ik het altijd in de gaten te houden maar het zit zo verschrikkelijk oncomfortabel voor mij dat ik het niet goed kan volhouden... Resultaat: ik ben ontzettend teleurgesteld in mezelf en zie met lede ogen de filmpjes terug, waarop het steeds maar niet lukt en ik als een debiel met een rug als een kommetje aan het rijden ben. Ben me ervan bewust dat lessen de oplossing is maar door een blessure van m'n verzorgpaard heb ik afgelopen jaar maar twee keer gelest en ook niet vaak serieus gedressuurd. In de bak zijn geen spiegels dus ik kan mezelf niet controleren. Vanmorgen ben ik dus op het paard van een vriendin gestapt en voor mijn gevoel ging het best lekker, paard liep fijn en ik zat er ook redelijk comfortabel op. Totdat ik de filmpjes terugzie en meteen die holle rug me opvalt. Het ziet er gewoon zo gek uit... Bij andere mensen lijkt het moeiteloos of automatisch te gaan en ik kan niet eens m'n rug een beetje recht houden... In draf js het het ergste, stap lukt het prima eigenlijk en galop ook. Vooral met lichtrijden krijg ik een hele holle rug. Lessen gaat nu helaas niet omdat paardlief stilstaat maar ik word er gewoon zo ongelukkig van!
Kuggur schreef:Lieshorses schreef:Kan er tegenwoordig nog een vliegramp gebeuren zoals de Teneriferamp, of zijn daar inmiddels
zulk goede maatregelen voor dat het bijna onmogelijk is?
Ooit gehoord van Murphy's law?
Citaat:Als gevolg van de ramp werden radicale veranderingen doorgevoerd zowel in de internationale luchtvaartregels als aan vliegtuigen. De Internationale Burgerluchtvaartorganisatie (ICAO) scherpte de standaardfraseologie aan voor communicatie in het Engels tussen verkeersleiders en piloten met betrekking tot vertrekkende vliegtuigen op de taxi- en startbaan. Vliegtuigfabrikanten begonnen apparatuur toe te voegen waarmee men door mist kan kijken. Ook cockpitprocedures werden gewijzigd; de hiërarchische verhoudingen werden verminderd en er werd meer aandacht besteed aan het nemen van besluiten na wederzijdse instemming. In de luchtvaartindustrie staat dit bekend als crew resource management. Het is tegenwoordig onderdeel van vrijwel elke vliegopleiding, zowel commercieel als militair en recreatief.
Omdat het rond de luchthaven Los Rodeos dikwijls mistig is werd in het zuiden van Tenerife een tweede luchthaven aangelegd: Reina Sofía. Deze luchthaven wordt tegenwoordig voor internationale vluchten gebruikt. Los Rodeos is hoofdzakelijk nog in gebruik voor vluchten tussen de Canarische Eilanden onderling en beschikt inmiddels over een grondradar.
khirshanta schreef:Nessavende schreef:Hoe weten planten als zij nog een zaadje zijn waar zij naar toe moeten groeien? (Naar boven dus) Ik snap dat ze naar het licht groeien, maar het is toch hartstikke donker onder de grond? In het donker zou ik niet weten of ik de goede kant op groei...
Zwaartekrachthet wordt geotaxis genoemd.
[naam] schreef:Waarom heb ik er zo veel moeite mee om mijn bekken te kantelen? Heb van mezelf een ontzéttend holle rug en tijdens het paardrijden wordt dit nog eens versterkt. Theoretisch gezien weet ik precies hoe het werkt, het toepassen op een stoel gaat ook nog goed maar op het paard lukt het ineens niet meer. Inmiddels ben ik er achter dat ik vééél meer op m'n zitbeenknobbels moet gaan zitten. Tijdens het rijden probeer ik het altijd in de gaten te houden maar het zit zo verschrikkelijk oncomfortabel voor mij dat ik het niet goed kan volhouden... Resultaat: ik ben ontzettend teleurgesteld in mezelf en zie met lede ogen de filmpjes terug, waarop het steeds maar niet lukt en ik als een debiel met een rug als een kommetje aan het rijden ben. Ben me ervan bewust dat lessen de oplossing is maar door een blessure van m'n verzorgpaard heb ik afgelopen jaar maar twee keer gelest en ook niet vaak serieus gedressuurd. In de bak zijn geen spiegels dus ik kan mezelf niet controleren. Vanmorgen ben ik dus op het paard van een vriendin gestapt en voor mijn gevoel ging het best lekker, paard liep fijn en ik zat er ook redelijk comfortabel op. Totdat ik de filmpjes terugzie en meteen die holle rug me opvalt. Het ziet er gewoon zo gek uit... Bij andere mensen lijkt het moeiteloos of automatisch te gaan en ik kan niet eens m'n rug een beetje recht houden... In draf js het het ergste, stap lukt het prima eigenlijk en galop ook. Vooral met lichtrijden krijg ik een hele holle rug. Lessen gaat nu helaas niet omdat paardlief stilstaat maar ik word er gewoon zo ongelukkig van!
bij mij komt dat door te hard proberen / spanning. Door niet ontspannen te zitten, ga je niet mee in de beweging. Zelf hoef ik vooraf niet eens te voelen dat ik gespannen ben, achteraf voel ik de óntspanning wel.
Probeer wanneer dat weer gaat, misschien eens een stapje terug te doen. Niet letten op houding, gewoon een lekkere buitenrit waarbij je op alles let behálve je houding. Hopelijk bij jou aan het einde ook een betere bekken kanteling doordat je er juist niet op let
Nessavende schreef:Hoe weten planten als zij nog een zaadje zijn waar zij naar toe moeten groeien? (Naar boven dus) Ik snap dat ze naar het licht groeien, maar het is toch hartstikke donker onder de grond? In het donker zou ik niet weten of ik de goede kant op groei...
Anoniem schreef:Waarom heb ik er zo veel moeite mee om mijn bekken te kantelen? Heb van mezelf een ontzéttend holle rug en tijdens het paardrijden wordt dit nog eens versterkt. Theoretisch gezien weet ik precies hoe het werkt, het toepassen op een stoel gaat ook nog goed maar op het paard lukt het ineens niet meer. Inmiddels ben ik er achter dat ik vééél meer op m'n zitbeenknobbels moet gaan zitten. Tijdens het rijden probeer ik het altijd in de gaten te houden maar het zit zo verschrikkelijk oncomfortabel voor mij dat ik het niet goed kan volhouden... Resultaat: ik ben ontzettend teleurgesteld in mezelf en zie met lede ogen de filmpjes terug, waarop het steeds maar niet lukt en ik als een debiel met een rug als een kommetje aan het rijden ben. Ben me ervan bewust dat lessen de oplossing is maar door een blessure van m'n verzorgpaard heb ik afgelopen jaar maar twee keer gelest en ook niet vaak serieus gedressuurd. In de bak zijn geen spiegels dus ik kan mezelf niet controleren. Vanmorgen ben ik dus op het paard van een vriendin gestapt en voor mijn gevoel ging het best lekker, paard liep fijn en ik zat er ook redelijk comfortabel op. Totdat ik de filmpjes terugzie en meteen die holle rug me opvalt. Het ziet er gewoon zo gek uit... Bij andere mensen lijkt het moeiteloos of automatisch te gaan en ik kan niet eens m'n rug een beetje recht houden... In draf js het het ergste, stap lukt het prima eigenlijk en galop ook. Vooral met lichtrijden krijg ik een hele holle rug. Lessen gaat nu helaas niet omdat paardlief stilstaat maar ik word er gewoon zo ongelukkig van!
oomens schreef:bruintje123 schreef:Warmte.
De bovenlaag gaat in de lente als het tijd is om te ontkiemen het snelst lekker warm worden.
Dat is diezelfde bovenlaag die in de lente 's nachts als eerste bevriest toch?
Paulina schreef:Discussie met een vriendin:
Moet je eerst je tanden poetsen, dan stokeren en dan mondwater of eerst stokeren, dan tanden poetsen en dan mondwater?
bruintje123 schreef:oomens schreef:Dat is diezelfde bovenlaag die in de lente 's nachts als eerste bevriest toch?
Klopt.
Maar dat plantje weet wel dat hij daar heen moet, die onderkant blijft redelijk gelijk. Word ook na vorst niet een keertje warm.
samen met het zwaartekracht verhaal dat al eerder werd aangehaald.
Paulina schreef:Discussie met een vriendin:
Moet je eerst je tanden poetsen, dan stokeren en dan mondwater of eerst stokeren, dan tanden poetsen en dan mondwater?