Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:35

Zo tekende ik als kind (jaar of 7?) een paard met veulen, en onder dat paard een uier. De hele klas lachtte me uit, want ''paarden hebben toch geen uier'', zelfs de juffrouw wist het niet. Bleek ik toch mooi even gelijk te hebben :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:09

11AFotograaf schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik heb wel een smartphone, maar met prepaid beltegoed en internet via de wifi en een heel enkele keer van m'n tegoed (als ik de route moet zoeken ofzo).
Ook hopeloos ouderwets als ik sommige mensen moet geloven, maar ik ben ong €10,- per maand kwijt (want bonusbeltegoed dus in totaal €20,- wat ik gebruik) waar anderen veel meer kwijt zijn voor hun abonnement.

Als je 10 euro per maand aan je prepaid kwijt bent, dan zou ik als ik jou was echt eens kijken naar een sim-only abonnement. Dat kan voor hetzelfde bedrag en dan heb je er direct mb's bij! Kans is groot dat je daar dan nog meer voor kunt bellen of gratis voor kunt sms-en!

Geen optie voor mij omdat er dan geen limiet zit aan wat ik dan kan bellen en ik met wat pech rekeningen heb van €100,- per maand. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:23

Wil je een limiet hebben dan? Dan is hollande nieuwe een idee. Dat is soort van prepaid maar dan in abbovorm. Ik kan instellen als ik bijna over mijn mblimiet heen gaat een bericht krijg. En volgens mij kun je dat ook met bellen doen?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:59

Nee ik wil helemaal geen abonnement meer, prepaid bevalt me prima. :)

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 01:04

Ik heb ook prepaid. Ik app veel en bel weinig- met 10 euro prepaid kan ik een 250 mb databundel betalen, en heb ik genoeg beltegoed om te bellen (of ik bel via internet)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:28

lor1_1984 schreef:
11AFotograaf schreef:
Als je 10 euro per maand aan je prepaid kwijt bent, dan zou ik als ik jou was echt eens kijken naar een sim-only abonnement. Dat kan voor hetzelfde bedrag en dan heb je er direct mb's bij! Kans is groot dat je daar dan nog meer voor kunt bellen of gratis voor kunt sms-en!

Geen optie voor mij omdat er dan geen limiet zit aan wat ik dan kan bellen en ik met wat pech rekeningen heb van €100,- per maand. :+

Als je veel belt, dan is Telfort een idee. Na 10 minuten in een gesprek betaal je niets meer :+ Dus de kans op hoge rekeningen is dan klein.
Maar het is natuurlijk je eigen keuze.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:50

Ik zal vast niet de enige zijn met dit kwartje...

Ondanks dat ik eigenlijk nooit fastfood eet, toch ooit met een vriend op een Döner-zaak afgestapt. Buiten zag ik de lekkernijen al aangekondigd. Turkse pizza, patat, maar ook stond er met grote letters: kapsalon! Binnen besprak ik met die vriend uitgebreid waar dan het kapsalon-gedeelte kon zijn. We zagen geen deurtje of zoiets waar achter geknipt kon worden. Erg vaag allemaal. We vonden het bovendien nogal een rare combinatie: haren en eten in één zaak! Er zal vast een plaatje van het gerecht hebben gehangen, maar dat hebben we niet opgemerkt. Onze focus lag op het ontdekken van de haren en scharen.

Zo'n 8 maanden later vertelde een collega dat hij zo lekker kapsalon gegeten had. Wat?? Kapsalon gegéten?!?! Aaahhh ... Flashback ... en daar viel het kwartje (na zijn uitleg). Steeds als ik nu kapsalon als menu aan een gevel zie staan, moet ik nog even gniffelen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:51

Check. O:)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:59

Tegenwoordig heeft "onze" turk ook een kapsalon. Dus werkelijk, ik denk een familielid, heeft ook een kapsalon geopend onder dezelfde naam. Ilayda Turks eethuis en Ilayda Hairdesign, zitten slechts een paar huizen uit elkaar.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:29

Een kwartje dat vandaag bij mij lande met een behoorlijke 'kloink':

Je hebt tegenwoordig bij de AH van die kleine kassa's zonder band, met alleen een rooster waar de cassière je spullen op legt, die je vervolgens als een malle in je tas moet zien te proppen omdat anders de boel van het rooster af klettert. Ik liep daar altijd mee te strugglen, tot vandaag. De klant voor mij had namelijk wel rap zijn boodschappen in zn tasje gepakt, en wat bleek: er zit zo'n opstaande rand aan dat rooster, waar precies het handvat van je plastic tas omheen past. Hang je tas met één handvat aan die rand, met één hand houd je het andere handvat vast en je schuift zo je boodschappen je tas in :)*

Voortaan ben ik dus een stuk sneller bij de kassa weg *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:38

Dat zou dus niks voor mij zijn, ik ben nog al van het zo logisch mogelijk mn tasje inpakken haha! Zware dingen onderop, diepvries bij elkaar zodat het elkaar koud houdt, luchtige dingen en kwetsbare dingen bovenop. Niks zo vervelend als een ingedeukt brood of gebroken koekjes of gekneusde groenten/ fruit of weet ik veel wat nog meer kan gebeuren als je niet zorgvuldig je tasje inpakt :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:40

Pferdchen schreef:
Ik zal vast niet de enige zijn met dit kwartje...

Ondanks dat ik eigenlijk nooit fastfood eet, toch ooit met een vriend op een Döner-zaak afgestapt. Buiten zag ik de lekkernijen al aangekondigd. Turkse pizza, patat, maar ook stond er met grote letters: kapsalon! Binnen besprak ik met die vriend uitgebreid waar dan het kapsalon-gedeelte kon zijn. We zagen geen deurtje of zoiets waar achter geknipt kon worden. Erg vaag allemaal. We vonden het bovendien nogal een rare combinatie: haren en eten in één zaak! Er zal vast een plaatje van het gerecht hebben gehangen, maar dat hebben we niet opgemerkt. Onze focus lag op het ontdekken van de haren en scharen.

Zo'n 8 maanden later vertelde een collega dat hij zo lekker kapsalon gegeten had. Wat?? Kapsalon gegéten?!?! Aaahhh ... Flashback ... en daar viel het kwartje (na zijn uitleg). Steeds als ik nu kapsalon als menu aan een gevel zie staan, moet ik nog even gniffelen

Ik ga af en toe naar de Turk (zolang ik nog een buikje heb, is elke keer er één te vaak, maar ja), maar toen ik voor het eerst van een kapsalon hoorde - dat was in 2009, hij was nog vrij nieuw toen - was ik er met een paar anderen en werd het me meteen uitgelegd. Ik heb er toen meteen eentje genomen. :9 Zonder dat had ik het misschien ook niet meteen begrepen. :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:49

Mijn vriend is er ook gek op. Mij is het allemaal iets teveel van het goeie maar we hebben weleens van die avonden dat we allebei iets eten wat de ander niet lekker vindt. Dus hij hoeft het niet te laten staan van mij. ;)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:59

Jolien87 schreef:
Mijn vriend is er ook gek op. Mij is het allemaal iets teveel van het goeie maar we hebben weleens van die avonden dat we allebei iets eten wat de ander niet lekker vindt. Dus hij hoeft het niet te laten staan van mij. ;)

Gewoon een dagje 100 kilometer of meer fietsen, of een vergelijkbare duurinspanning leveren. Dan gaat hij er wel in. :)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:00

Is dat lekker, een kapsalon? Toen vrienden het mij uitlegde klonk het niet echt appetijtelijk :') ik heb het nog niet aangedurfd :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 23:04

musiqolog schreef:
Jolien87 schreef:

Gewoon een dagje 100 kilometer of meer fietsen, of een vergelijkbare duurinspanning leveren. Dan gaat hij er wel in. :)

Oh vast. :')
Misschien dat ik er ooit nog eens eentje ga proeven.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 07:16

Wil het niet eens proberen :')
Maar ik lust ook geen kaas.

Had even geleden toen het net bekend begon te worden ook dit kaartje. Maar gelukkig had ik mijn broertje die het uit legde :+ al deden ze dat bij ons in de zaak sowieso toen wel de hele tijd :j

Ik was gisteren mijn telefoon aan het zoeken terwijl ik aan het bellen was :+ := Vl, die ik aan de telefoon had, heeft mij toen pas na een minuut of 5 uit mijn lijden verlost... Oops.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:17

Kennen jullie dan ook de oorsprong van de kapsalon? Is best een leuk verhaal. Hier in de randstad kent iedereen het wel, maar weet dat bijvoorbeeld in Limburg bij mijn vriend het allemaal niet is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:18

Verhaaltje! *\o/*

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:20

:j ken ik. Blijf het wel grappig vinden!
Maar woon inderdaad in de randstad :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:45

Is inderdaad best een leuk verhaal :) (ik ben limbo btw)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:56

Heerlijk kapsalon. Jaren in de stad gewoond, maar ook hier in het dorp wordt het thuisbezorgd. Ik maak een gezonde versie regelmatig zelf: zelfgesneden ovenfrites, kipfilet met shoarmakruiden, even in de oven met wat kaas en dan salade er op. Saus naar wens toevoegen en klaar!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:01

Iemand die dat verhaal hier neer kan zetten? Ik ben benieuwd!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:02

Google?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:04

Dat je een pickwick theezakje in tweeën kan delen en dan allebei tegelijk je thee kan maken.