Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:53

Ik moet zeggen dat ik nu ook zeg dat ik heel 'stoer' zou reageren, maar waarschijnlijk zou ik ook te geshockeerd zijn van zoveel onbeleefdheid. Wat een maf!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:28

Het is sowieso hier makkelijk zeggen wat je in een situatie zou doen.

Net als bij mijn reactie van de vorige pagina, ik vond t heel kinderachtig, maar kwam van een lange dag werk. Dan ga ik geen stennis schoppen, al helemaa niet voor dat soort zielige gasten.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:34

Herkenbaar!

Stond laatst op de bus te wachten en toen kwam er man naar me toe (die overigens ook altijd dezelfde bus moet hebben) en vertelde mij even dat ik geen rode lippenstift op moest doen en niet zoveel labello. (het was koud en had iets meer glim vanwege de laag labello om droge lippen te voorkomen)
Ik stond echt perplex .. zodra ik op kantoor was gecheckt, en ik dacht echt waar heeft hij het over het was niet te dik opgebracht oid. vond het echt zeer irritant dat hij daar een opmerking over maakte. ik heb zelf wat donkere lippen dus een lichte kleur staat mij sowieso niet.. daarnaast werk ik als model, dacht later nog dat ik had moeten zeggen dat ik als model echt wel weet hoe ik mezelf moet opmaken en dat hij met zijn zwerversuiterlijk maar een eind op moest jeweetwellen... :p
En ja meneer zelf was echt heeel onverzorgd daarom vond ik het zo'n aparte opmerking. Waar bemoeit zo iemand zich mee.
Maar op zo'n moment verwacht je zoiets niet. Maar heb me wel echt demonstratief omgedraaid en die man genegeerd.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:36

xTammyy schreef:
Het is sowieso hier makkelijk zeggen wat je in een situatie zou doen.

Net als bij mijn reactie van de vorige pagina, ik vond t heel kinderachtig, maar kwam van een lange dag werk. Dan ga ik geen stennis schoppen, al helemaa niet voor dat soort zielige gasten.

Dat zeg ik toch in mijn tweede reactie... Dat ik als eerste reactie wel heel stoer zou doen tegen zo iemand maar dat ik daar bij nader inzien niet zo zeker van ben...

Dit soort situaties komen vaak ook uit de lucht vallen, waardoor verbazing het eerst even overneemt...

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:03

Carnavalvierders (11/11) in de trein naar Amsterdam vanaf Maastricht naar 21.27. Moet ik dit nog uitleggen? :')

(Overigens stond ik zelf ook op het Vrijthof vanmiddag, maar was ik compleet nuchter nadat ik opeens last minute besloot de een na laatste trein naar Groningen te pakken)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:30

Wanneer zou het beginnen? De treinen die niet rijden door de vorst? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:25

maava schreef:

De wisselverwarming staat al vol aan en de temperatuur is vrij geleidelijj gezakt waardoor het staal rustig heeft kunnen krimpen. Storingen door de vorst zullen dus wel mee vallen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:33

Ik was al aan het hopen dat het dit jaar gewoon eens een keertje meevalt _O- gelukkig gloa! Hoef maandag gelukkig pas laat te beginnen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:44

Ik zat in de bus op de invalide plek (ben zelf ook moeilijk ter been), komt er een op een gegeven moment oud vrouwtje in de bus en die gaat naast mij staan en kijkt me de hele tijd aan.. ik ben dus vrolijk terug gaan kijken. Bus was overigens maar voor kwart gevuld. Na een kwartier moest ik eruit en mevrouw ging gelijk op mijn invalide plek zitten :') nou heel hard nodig heb je het hoor als je kwartier naast mij kan staan terwijl er achter je zat plekken vrij waren _O- (ook leuk dat ik er bij ene laatste halte uit moest dus ze heeft nog maar kort van mijn plekje kunnen genieten O:) )

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:21

PeerAppel schreef:
Carnavalvierders (11/11) in de trein naar Amsterdam vanaf Maastricht naar 21.27. Moet ik dit nog uitleggen? :')

(Overigens stond ik zelf ook op het Vrijthof vanmiddag, maar was ik compleet nuchter nadat ik opeens last minute besloot de een na laatste trein naar Groningen te pakken)

Nope, ik zat er ook middenin gister :')

Ik kwam gister trouwens achter nog een ergernis: mijn weekendvrij-abonnement geldt vanaf vrijdagavond half 7. Vanaf dat tijdstip kan ik dus gratis reizen. Nu was ik gisteren om 18.00 uur in Eindhoven, en had ik bedacht dat ik daar niet direct ging overstappen, maar uit te checken, wat te eten en dan om exact 18.30 weer in te checken om de volgende trein te halen.

Mijn trein ging alleen blijkbaar om 18.31 :+ en inchecken kan op Eindhoven blijkbaar alleen bij poortjes onderaan in de stationshal :+ En met mij hadden nog meer mensen hetzelfde idee, want om klokslag 18.30 begon er een race vanaf de poortjes door de hal richting het perron _O-

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:29

Gloa schreef:
maava schreef:

De wisselverwarming staat al vol aan en de temperatuur is vrij geleidelijj gezakt waardoor het staal rustig heeft kunnen krimpen. Storingen door de vorst zullen dus wel mee vallen.

Wisselverwarming? Nog nooit van gehoord, maar ben er iedergeval wel blij mee. :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 14:21

Gisteren was ik op weg naar mijn werk en ik was bij de metro halte gekomen waar ik eruit moest dus ik sta bij de deur waar ik uit wilde stappen. Toen de deur openging en ik er dus uitging, stapte er een dame zo pardoes naar binnen alsof ik er niet stond :+
Nou dat pik ik dus niet en die dame duwde ik zo hup weer naar buiten met de woorden " volgens mij is het nog altijd eerst eruit dan erin"

Mijn collega stond mij met open mond aan te kijken dat ik dat überhaupt voor elkaar kreeg. ( ik sta niet zo heel stevig en weeg niet veel) maar ik was diep beledigd dat ik gewoon overlopen word alsof ik er niet ben.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:22

Wie vroeg zich af wanneer de eerste treinen vanwege de kou niet rijden?

De sprinter naar Barneveld rijd niet ivm rijp op een bovenleiding :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:24

Marjoow schreef:
Wie vroeg zich af wanneer de eerste treinen vanwege de kou niet rijden?

De sprinter naar Barneveld rijd niet ivm rijp op een bovenleiding :')

Haha :') het is officieel winter als de eerste treinen erdoor afgeschaft worden

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:53

Toevallig bokkers die daarnet sardientje hebben gespeeld in de IC naar Den Helder? Het was echt dramatisch druk, deuren konden net dicht. Ik kon mooi toekijken vanaf mijn stoeltje in de IC Schiphol :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:05

Nou. Door de enkele minuten vertraging op vrijdag was ik een half u eerder thuis. :+

En een hoop andere mensen ook. :')

Eens een keer wanneer het nuttig was dat ie iets vertraagd was. *\o/*

Morgen met de trein van Den helder richting Noord Brabant. Ben benieuwd. Mijn moeder gaat al met de rolstoel i.p.v scootmobiel. Gaat wel vaker fout wat dat betreft. In uit stappen lukt nog net. Maar niet met de scootmobiel. :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:15

puppy1128 schreef:
Nou. Door de enkele minuten vertraging op vrijdag was ik een half u eerder thuis. :+

En een hoop andere mensen ook. :')

Eens een keer wanneer het nuttig was dat ie iets vertraagd was. *\o/*

Morgen met de trein van Den helder richting Noord Brabant. Ben benieuwd. Mijn moeder gaat al met de rolstoel i.p.v scootmobiel. Gaat wel vaker fout wat dat betreft. In uit stappen lukt nog net. Maar niet met de scootmobiel. :')

Ook niet als ze vooraf assistentie aanvraagt bij de NS?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:33

Jawel. Maar dan moeten ze wel komen. :+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:51

Afgelopen vrijdag van Haarlem naar Heerenveen samen met mijn verloofde. Omdat ik een aangeboren hartafwijking heb en een erg slecht evenwicht, deed ik een eenmalige klasse wissel op mijn kaart omdat ik wist dat het vrijdagmiddag erg druk kon zijn, vooral in de trein van Amersfoort naar Heerenveen. Nu kost me dat behoorlijk wat geld, maar omdat verloofde gratis mag, en voor een paar euro 1e klas ging dat deze maand wel lukken.

Dan is het heel zuur als er een trein uitvalt waardoor het zo druk is in de trein dat zowel 1e als 2e klas helemaal vol zit! Natuurlijk weet ik dat ik een plaatsbewijs koop en geen zitplaats, maar of ik nu 1e of 2e klas sta, het is beide niet te doen. Nu kan je aan mensen niet zien voor welke klasse ze dan betalen, en het gaat me te ver om het aan iedereen te vragen.

Ik probeerde op de grond te gaan zitten maar dat ging niet erg dus moest me staande met twee handen vasthouden en als er erg over wissels gereden werd moest mijn verloofde me vasthouden en nog wist ik tegen iemand aan te vallen wat me een erg boze blik opleverde. Ja sorry, beter dan dit gaat mijn evenwicht niet worden. Gelukkig duurde dit maar tot het volgende station, 35min. verderop.

Mijn ergenis in dit alles is dat je dan geen conducteur ziet om te controleren of iedereen wel voor eerste klas betaald, terwijl de conducteur er echt wel bijkon, zo druk was het nu ook weer niet, dat je niet langs de mensen lopen kon..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 11:56

fohadie schreef:
Afgelopen vrijdag van Haarlem naar Heerenveen samen met mijn verloofde. Omdat ik een aangeboren hartafwijking heb en een erg slecht evenwicht, deed ik een eenmalige klasse wissel op mijn kaart omdat ik wist dat het vrijdagmiddag erg druk kon zijn, vooral in de trein van Amersfoort naar Heerenveen. Nu kost me dat behoorlijk wat geld, maar omdat verloofde gratis mag, en voor een paar euro 1e klas ging dat deze maand wel lukken.

Dan is het heel zuur als er een trein uitvalt waardoor het zo druk is in de trein dat zowel 1e als 2e klas helemaal vol zit! Natuurlijk weet ik dat ik een plaatsbewijs koop en geen zitplaats, maar of ik nu 1e of 2e klas sta, het is beide niet te doen. Nu kan je aan mensen niet zien voor welke klasse ze dan betalen, en het gaat me te ver om het aan iedereen te vragen.

Ik probeerde op de grond te gaan zitten maar dat ging niet erg dus moest me staande met twee handen vasthouden en als er erg over wissels gereden werd moest mijn verloofde me vasthouden en nog wist ik tegen iemand aan te vallen wat me een erg boze blik opleverde. Ja sorry, beter dan dit gaat mijn evenwicht niet worden. Gelukkig duurde dit maar tot het volgende station, 35min. verderop.

Mijn ergenis in dit alles is dat je dan geen conducteur ziet om te controleren of iedereen wel voor eerste klas betaald, terwijl de conducteur er echt wel bijkon, zo druk was het nu ook weer niet, dat je niet langs de mensen lopen kon..

Je kan dan toch gewoon vragen aan iemand of diegene op wilt staan zodat jij kan zitten? Als je dit aan mij zou uitleggen zou ik voor je opstaan hoor en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben ;)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:11

Ik ook niet hoor! Als iemand aangeeft niet te kunnen staan, sta ik mijn plaats af!

Laatst in de metro ook, iemand op krukken, niemand ging staan voor haar.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:16

Verschrikkelijk en dan betaal je er ook nog meer voor dan de rest waarschijnlijk!!

Pff ik zou gisteren weer naar belgie reizen vanwege stage. Ik reis vanaf hilversum en dan utrecht en rotterdam overstappen. Hele reis gechecked of er geen vertragingen of spoorveranderingen zijn en het moment dat ik uit stap in rotterdam staat op het scherm dat de trein naar brussel niet rijdt en je anders moet reizen met als gevolg langere reistijd en kans vast te komen op een station waar niemand me op kan halen. Heb nu maar compensatie aangevraagd want ben weer terug naar hilversum gereisd en ga vandaag weer een poging wagen.. heb serieus in alle weekenden dat ik heen en weer reis nog maar 2x zonder vertraging kunnen reizen. Is toch belachelijk :/

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:28

Marjoow schreef:
fohadie schreef:

Je kan dan toch gewoon vragen aan iemand of diegene op wilt staan zodat jij kan zitten? Als je dit aan mij zou uitleggen zou ik voor je opstaan hoor en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben ;)

Je kan het niet aan mij zien, behalve dat ik omval als ik me niet goed vadthou. Daarom denken mensen al snel dat ik me aanstel want ja, iedereen wil lekker zitten. Heb het vragen opgegeven, meer dan boze arrogante blikken en nare opmerkingen heeft me dat tot nu toe nog niet opgeleverd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:30

Niet elke handicap is te zien... Dat staat in de trein ook. Vervelend dat mensen daar geen respect voor op kunnen brengen :=
Je zou bijna een soort doktersbriefje mee moeten nemen dat je recht hebt op een zitplaats.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:38

Lienek schreef:
Verschrikkelijk en dan betaal je er ook nog meer voor dan de rest waarschijnlijk!!

Pff ik zou gisteren weer naar belgie reizen vanwege stage. Ik reis vanaf hilversum en dan utrecht en rotterdam overstappen. Hele reis gechecked of er geen vertragingen of spoorveranderingen zijn en het moment dat ik uit stap in rotterdam staat op het scherm dat de trein naar brussel niet rijdt en je anders moet reizen met als gevolg langere reistijd en kans vast te komen op een station waar niemand me op kan halen. Heb nu maar compensatie aangevraagd want ben weer terug naar hilversum gereisd en ga vandaag weer een poging wagen.. heb serieus in alle weekenden dat ik heen en weer reis nog maar 2x zonder vertraging kunnen reizen. Is toch belachelijk :/

Ik heb dit gisteravond echt de hele tijd op de schermpjes in de trein zien staan en ook de NS app gaf het aan. :j

Gister een leuke tour door Nederland gehad ivm werkzaamheden op Amersfoort. Moest eerst vanaf Groningen naar Bijlmer en vanaf daar naar Maastricht. Dus van noordoost naar middenwest naar zuidoost. :Y) Duurde niet eens langer dus ik vond het helemaal niet erg!