Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xTammyy schreef:Het is sowieso hier makkelijk zeggen wat je in een situatie zou doen.
Net als bij mijn reactie van de vorige pagina, ik vond t heel kinderachtig, maar kwam van een lange dag werk. Dan ga ik geen stennis schoppen, al helemaa niet voor dat soort zielige gasten.
PeerAppel schreef:Carnavalvierders (11/11) in de trein naar Amsterdam vanaf Maastricht naar 21.27. Moet ik dit nog uitleggen?
(Overigens stond ik zelf ook op het Vrijthof vanmiddag, maar was ik compleet nuchter nadat ik opeens last minute besloot de een na laatste trein naar Groningen te pakken)
Gloa schreef:maava schreef:Wanneer zou het beginnen? De treinen die niet rijden door de vorst?
De wisselverwarming staat al vol aan en de temperatuur is vrij geleidelijj gezakt waardoor het staal rustig heeft kunnen krimpen. Storingen door de vorst zullen dus wel mee vallen.
puppy1128 schreef:Nou. Door de enkele minuten vertraging op vrijdag was ik een half u eerder thuis.
En een hoop andere mensen ook.
Eens een keer wanneer het nuttig was dat ie iets vertraagd was.![]()
Morgen met de trein van Den helder richting Noord Brabant. Ben benieuwd. Mijn moeder gaat al met de rolstoel i.p.v scootmobiel. Gaat wel vaker fout wat dat betreft. In uit stappen lukt nog net. Maar niet met de scootmobiel.
fohadie schreef:Afgelopen vrijdag van Haarlem naar Heerenveen samen met mijn verloofde. Omdat ik een aangeboren hartafwijking heb en een erg slecht evenwicht, deed ik een eenmalige klasse wissel op mijn kaart omdat ik wist dat het vrijdagmiddag erg druk kon zijn, vooral in de trein van Amersfoort naar Heerenveen. Nu kost me dat behoorlijk wat geld, maar omdat verloofde gratis mag, en voor een paar euro 1e klas ging dat deze maand wel lukken.
Dan is het heel zuur als er een trein uitvalt waardoor het zo druk is in de trein dat zowel 1e als 2e klas helemaal vol zit! Natuurlijk weet ik dat ik een plaatsbewijs koop en geen zitplaats, maar of ik nu 1e of 2e klas sta, het is beide niet te doen. Nu kan je aan mensen niet zien voor welke klasse ze dan betalen, en het gaat me te ver om het aan iedereen te vragen.
Ik probeerde op de grond te gaan zitten maar dat ging niet erg dus moest me staande met twee handen vasthouden en als er erg over wissels gereden werd moest mijn verloofde me vasthouden en nog wist ik tegen iemand aan te vallen wat me een erg boze blik opleverde. Ja sorry, beter dan dit gaat mijn evenwicht niet worden. Gelukkig duurde dit maar tot het volgende station, 35min. verderop.
Mijn ergenis in dit alles is dat je dan geen conducteur ziet om te controleren of iedereen wel voor eerste klas betaald, terwijl de conducteur er echt wel bijkon, zo druk was het nu ook weer niet, dat je niet langs de mensen lopen kon..
Marjoow schreef:fohadie schreef:Afgelopen vrijdag van Haarlem naar Heerenveen samen met mijn verloofde. Omdat ik een aangeboren hartafwijking heb en een erg slecht evenwicht, deed ik een eenmalige klasse wissel op mijn kaart omdat ik wist dat het vrijdagmiddag erg druk kon zijn, vooral in de trein van Amersfoort naar Heerenveen. Nu kost me dat behoorlijk wat geld, maar omdat verloofde gratis mag, en voor een paar euro 1e klas ging dat deze maand wel lukken.
Dan is het heel zuur als er een trein uitvalt waardoor het zo druk is in de trein dat zowel 1e als 2e klas helemaal vol zit! Natuurlijk weet ik dat ik een plaatsbewijs koop en geen zitplaats, maar of ik nu 1e of 2e klas sta, het is beide niet te doen. Nu kan je aan mensen niet zien voor welke klasse ze dan betalen, en het gaat me te ver om het aan iedereen te vragen.
Ik probeerde op de grond te gaan zitten maar dat ging niet erg dus moest me staande met twee handen vasthouden en als er erg over wissels gereden werd moest mijn verloofde me vasthouden en nog wist ik tegen iemand aan te vallen wat me een erg boze blik opleverde. Ja sorry, beter dan dit gaat mijn evenwicht niet worden. Gelukkig duurde dit maar tot het volgende station, 35min. verderop.
Mijn ergenis in dit alles is dat je dan geen conducteur ziet om te controleren of iedereen wel voor eerste klas betaald, terwijl de conducteur er echt wel bijkon, zo druk was het nu ook weer niet, dat je niet langs de mensen lopen kon..
Je kan dan toch gewoon vragen aan iemand of diegene op wilt staan zodat jij kan zitten? Als je dit aan mij zou uitleggen zou ik voor je opstaan hoor en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben
Lienek schreef:Verschrikkelijk en dan betaal je er ook nog meer voor dan de rest waarschijnlijk!!
Pff ik zou gisteren weer naar belgie reizen vanwege stage. Ik reis vanaf hilversum en dan utrecht en rotterdam overstappen. Hele reis gechecked of er geen vertragingen of spoorveranderingen zijn en het moment dat ik uit stap in rotterdam staat op het scherm dat de trein naar brussel niet rijdt en je anders moet reizen met als gevolg langere reistijd en kans vast te komen op een station waar niemand me op kan halen. Heb nu maar compensatie aangevraagd want ben weer terug naar hilversum gereisd en ga vandaag weer een poging wagen.. heb serieus in alle weekenden dat ik heen en weer reis nog maar 2x zonder vertraging kunnen reizen. Is toch belachelijk :/