Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:08

Ze zijn echt leuk Westhof!

Ik vind die bruine ook zo awesome maar heb er momenteel het budget niet voor (heb genoeg schoenen O:) ).

Fair
Berichten: 3571
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:17

nienke555 schreef:
Fair schreef:


Wauw! <3 deze staan ook nog op het verlanglijstje!


Ik ben net verliefd geworden op de 1460 shearling <3 Maar wat een prijs. Weten jullie waarom die zo hoog ligt?

[ [url=m/V8s0ND.png]Afbeelding[/url] ]


Ik wil ze erg graag maar ik ga toch maar voor de serena denk ik. Scheelt iets in prijs. :P

[ [url=m/op8whm.png]Afbeelding[/url] ]

Die gevoerde Serena heb ik ook :D Zitten erg lekker. Die shearling zijn ook mooi maar onbetaalbaar inderdaad :P


Gaaf! Heb je een foto van ze aan?

nienke555

Berichten: 4935
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:50

Fair schreef:
Gaaf! Heb je een foto van ze aan?


Had deze foto volgens mij al eens eerder geplaatst in dit topic, aangezien het nog niet echt winter is heb ik ze nog niet zo vaak aangehad en dus ook niet echt betere aanfoto’s :P Het witte ‘bontje’ wat je ziet is in het echt wat meer lichtbruinig.

Afbeelding

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:51

brittkalijn schreef:
Hoi!

Ik had laatst hele leuke dr martens gepast, zwarte leren met een bontje erin (volgens mij heetten ze Serena) en ik vond ze helemaal fantastisch. Alleen ze piepten zo ongelofelijk erg op de vloer dat ik ze maar terug heb gestuurd.. iemand er ervaring mee? Wordt dat minder? Baalde er echt van..


Je kunt talkpoeder in de schoenen strooien, vooral in de naadjes en het liefst onder de binnenzool dat helpt.
Maar ik moet zeggen mijn nieuwe docs piepen ook op onze pvc vloer, mijn oudere niet.. dus denk dat ze de zool toch wat veranderd hebben door de jaren heen. Gelukkig niet op alle vloeren.

lisanne87

Berichten: 1048
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:17

_mexx_lady_ schreef:
Weet iemand of de MIE collectie ook ooit in de sale komt?
Het verschil tussen de gewone en de MIE is niet meer zo groot, en de kwaliteit van het leer is toch nog altijd iets beter.
Maar ja. Even 220 euro eruit gooien blijft toch pijnlijk :)

Heeft iemand nog de MIE (sinds kort) en hoe is de kwaliteit van het leer nog tegenwoordig?


Ik heb laatst een paar gekocht. Nog niet ingelopen, leer is dik dus duet even. Vind 't zelf goeie kwaliteit

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:26

Welke heb jij Lisanne?

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:33

xBontfire schreef:
brittkalijn schreef:
Hoi!

Ik had laatst hele leuke dr martens gepast, zwarte leren met een bontje erin (volgens mij heetten ze Serena) en ik vond ze helemaal fantastisch. Alleen ze piepten zo ongelofelijk erg op de vloer dat ik ze maar terug heb gestuurd.. iemand er ervaring mee? Wordt dat minder? Baalde er echt van..


Je kunt talkpoeder in de schoenen strooien, vooral in de naadjes en het liefst onder de binnenzool dat helpt.
Maar ik moet zeggen mijn nieuwe docs piepen ook op onze pvc vloer, mijn oudere niet.. dus denk dat ze de zool toch wat veranderd hebben door de jaren heen. Gelukkig niet op alle vloeren.

Je hebt de originele DM-zool, die inderdaad niet piept, en je hebt een aantal modellen met een wat grovere zool, die dus wel piepen. Ik heb een paar Pascal II gehad, die ik na twee weken weer verkocht heb. Ik werd gek van dat piepen. Dus toen weer snel een paar met de originele zool gekocht. :D

Westhof

Berichten: 2946
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:51

Ik heb me er al bij neergelegd dat ze op m’n werk precies horen als ik eraan kom }>

(Nu zij nog :=)

xBontfire

Berichten: 2651
Geregistreerd: 13-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:43

Shenavallie schreef:
xBontfire schreef:

Je kunt talkpoeder in de schoenen strooien, vooral in de naadjes en het liefst onder de binnenzool dat helpt.
Maar ik moet zeggen mijn nieuwe docs piepen ook op onze pvc vloer, mijn oudere niet.. dus denk dat ze de zool toch wat veranderd hebben door de jaren heen. Gelukkig niet op alle vloeren.

Je hebt de originele DM-zool, die inderdaad niet piept, en je hebt een aantal modellen met een wat grovere zool, die dus wel piepen. Ik heb een paar Pascal II gehad, die ik na twee weken weer verkocht heb. Ik werd gek van dat piepen. Dus toen weer snel een paar met de originele zool gekocht. :D


Oh wat grappig dat wist ik niet!
Kun je ook ergens terug vinden welke modellen welke zool hebben?
Mijn 8053 en 101 piepen allebei, twee paar 1460 niet..

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:20

Je ziet al duidelijk verschil als je de zolen naast elkaar houdt. ;)

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 17:38

Hey!
Ik heb in mijn tienerjaren Dr. Martins gehad en nu begint het toch weer te kriebelen voor een nieuw paar. Maar ik heb grote en brede voeten en dat maakt schoenen vinden is echt een hel voor mij. Normaal probeer ik altijd wide fit van New Look te kopen omdat ik weet dat die lekker zitten. En het merk Karhu zit ook goed. Vans daarentegen voelde super goed in de winkel maar nadat ik ze wat langer aan hat begonnen die ook echt pijn te doen :( En dat terwijl ik eerst een heel stuk heb gewandeld voor dat ik ze heb gepast.
Kan iemand zeggen of Dr. Martins echt breed zijn?

lisanne87

Berichten: 1048
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:23

_mexx_lady_ schreef:
Welke heb jij Lisanne?


De 1460 vintage

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:32

Dat zijn die met dat ‘bruin’ randje toch?

lisanne87

Berichten: 1048
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:34

_mexx_lady_ schreef:
Dat zijn die met dat ‘bruin’ randje toch?

Klopt

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:52

lisanne87 schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Dat zijn die met dat ‘bruin’ randje toch?

Klopt


Heb je misschien een aan foto? O:)

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:57

Aprella schreef:
Hey!
Ik heb in mijn tienerjaren Dr. Martins gehad en nu begint het toch weer te kriebelen voor een nieuw paar. Maar ik heb grote en brede voeten en dat maakt schoenen vinden is echt een hel voor mij. Normaal probeer ik altijd wide fit van New Look te kopen omdat ik weet dat die lekker zitten. En het merk Karhu zit ook goed. Vans daarentegen voelde super goed in de winkel maar nadat ik ze wat langer aan hat begonnen die ook echt pijn te doen :( En dat terwijl ik eerst een heel stuk heb gewandeld voor dat ik ze heb gepast.
Kan iemand zeggen of Dr. Martins echt breed zijn?

Pas schoenen altijd nadat je al een stuk gewandeld hebt. Ik denk dat je een heel eind komt als je meer de breedte-maten van de mannenschoenen aanhoudt.

Lynnepinny

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:58

Aprella schreef:
Hey!
Ik heb in mijn tienerjaren Dr. Martins gehad en nu begint het toch weer te kriebelen voor een nieuw paar. Maar ik heb grote en brede voeten en dat maakt schoenen vinden is echt een hel voor mij. Normaal probeer ik altijd wide fit van New Look te kopen omdat ik weet dat die lekker zitten. En het merk Karhu zit ook goed. Vans daarentegen voelde super goed in de winkel maar nadat ik ze wat langer aan hat begonnen die ook echt pijn te doen :( En dat terwijl ik eerst een heel stuk heb gewandeld voor dat ik ze heb gepast.
Kan iemand zeggen of Dr. Martins echt breed zijn?


Ik heb ook vrij brede voeten, maar met het 1460 model heb ik geen moeite! Vooral nadat ze zijn ingelopen zijn natuurlijk, in het begin zijn ze altijd wat smaller, vooral aan de zijkant en bij de wreef. Maar als je er vroeger ook op hebt gelopen zal je dat vast nog wel weten ;)
Ik zou zeggen, ga anders een keer naar een Dr. Martens winkel en pas daar verschillende modellen/maten. Sommige andere schoenenwinkels hebben ze ook, maar minder divers en met minder passend advies.

njiloj

Berichten: 1275
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:36

Kan iemand iets vertellen over de breedte van de averil sendal?
Ik heb vrij brede voeten maar ben toch erg verliefd op dit model. Alleen hebben ze deze dus nergens in de buurt op voorraad, dus passen is wat lastig.
Mochten jullie weten of deze smal of breed vallen, dan hoor ik het graag!

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:40

Super bedankt!

Ik probeer ook al tijf wat te wandelen naar een schoenenwinkel maar zelf dan gebeurt het nog dat ik schoenen koop die toch niet comfortabel zijn als ik ze een langere tijd aan moet.
En ja... Dr. Martins inlopen herinnering ik me nog goed. Maar het is het zo waard! Ik had ze vroeger zelf aan als het heel erg warm was.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:53

Voor degenen die nog niet blut genoeg zijn: :')
De Dr Martens winkel in het designer outlet in Roermond heeft dit weekend een soort sale. Vrijdag, zaterdag en zondag iedere dag een ander model voor €40. Morgen is het dus de 1460 Pascal in cherry red antique <3

Nu heb ik een vraagje. Ik wil mijn zus (woont in Roermond) morgen even er naartoe sturen om dus die 1460 Pascal in cherry red voor me te bemachtigen ~~}>
Hoe vallen deze uit? Ik zit altijd een beetje tussen 39 en 40 in, ik heb in mijn Jadons maat 40 en in mijn Molly’s ook maat 40. Deze vallen dan lichtelijk ruim uit als ik een zooltje en normale sokken draag, en met zooltje met extra dikke sokken sluiten ze “strak” aan. Welke maat zou ik in de 1460 Pascal moeten hebben denken jullie?

pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:04

Zo jammer dat ik niet in de buurt woon van die outlet :(!

Iemand in de buurt die toch gaat verzenddienst wil spelen?

Is er al bekend wat de aanbiedingen van de rest van het weekend zullen zijn? Of worden die per dag bekend gemaakt?

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:23


pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:39

E_J schreef:
Zondag zijn het de 1460 Black Broder, staat op de site. Hier even een linkje: https://www.mcarthurglen.com/en/outlets ... %20Martens


Oh zo! Ik had ze allebei wel gezien op de site maar had niet de link gelegd met de datums. Ik zou heel graag ook zo’n paar Cherry red Pascal willen!
Gaat er iemand die een paar wil kopen en naar me wil opsturen?

Edit: klopt het dat ik geen model zag voor de zaterdag?

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:47

pluisje88 schreef:
Oh zo! Ik had ze allebei wel gezien op de site maar had niet de link gelegd met de datums. Ik zou heel graag ook zo’n paar Cherry red Pascal willen!
Gaat er iemand die een paar wil kopen en naar me wil opsturen?

Edit: klopt het dat ik geen model zag voor de zaterdag?

Die zag ik ook niet inderdaad, maar ik had even gebeld en voor de zaterdag zou het een laag model zijn. Ze zei alleen niet welke specifiek

pluisje88

Berichten: 8184
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:52

Oh een laag model is ook leuk! Maar helaas. Zo lang er niet een barmhartige sameritaan in de buurt woont die gaat krijg ik geen Martens -O-
Ruim 130 km enkele reis voor mij |(