Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

risje

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:12

Ook hier zelfde, laatste week continue in gedachten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:24

Ik weet niet hoelaat het gaat gebeuren....
Wel dat ik er al de hele tijd aan denk...
Morgen is het zover.. De 12e...

Ikvind het echt vreselijk!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:25

Ja verschrikkelijk! Heb er ook het hele weekend aangedacht, haar blog heeft me echt heel erg aangegrepen.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:27

hier komt het ook elke dag wel even omhoog kruipen , haar blog blijft me aangrijpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:30

Kippenvel ik denk het hele weekend al aan hun laatste weekend 'samen' , heb zoveel respect voor Isegrim .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:33

Zal als meelezer ff reageren........... Het is om 18.00 uur lokale tijd, en het is daar 7 uur vroeger dan hier.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:34

Same here. Het spookt veel door mijn gedachten. Leven met de gedachte dat je op een bepaalde dag, op een bepaald tijdstip er niet meer bent...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:35

Is nu half 6 in de morgen in south Carolin :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:38

Half 5 in Houston, Texas. Daar ben ik maar ff vanuit gegaan....

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:53

Wat "leuk" dat er nog zoveel meer mensen aan Isegrim denken!
Toevallig had ik het er gister met een vriendin over, dat het nu wel allemaal gruwelijk dichtbij komt. Wilde haar een PBtje sturen om haar sterkte te wensen, dus gezocht op Isegrim en toen kwam ik in dit topic uit.
Wel diep respect voor haar hoor!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:08

Nl tijd : 13 november 01.00 zal de executie voltrokken worden dus?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:27

De laatste loodjes wegen het zwaarste :(:)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:35

Jolliegirl schreef:

Kreeg spontaan rillingen bij het lezen van je bericht, maar idd als je tijdverschil meerekend.....
Ik ga zeker weten een kaarsje branden!

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:36

Jolliegirl schreef:

Brr.

Ik ben in gedachten ook bij Petra en Jamie Y;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:53

Ik bedoel mn bericht niet vervelend...
K zat te rekenen en kwam dus op deze NL'se tijd uit..

Pfff... :(
Wat moet dit zwaar zijn voor hun allemaal!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:54

Ik denk ook aan ze.
Wat vreselijk zwaar zal t zijn, morgen, maar ook periode er na.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:05

Hier een stille meelezer die een hele tijd terug al een keertje gereageerd heeft.

Isegrim, diep respect voor jou en je familie. Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

Brrrr ik krijg hier de kriebels van! Goede kriebels, eigenlijk. Ik zou ook graag willen schrijven maar ik heb er de ballen niet voor... Om over mijn ouders maar niet te beginnen x'D.
Vooral het feit dat ze je adres krijgen staat me gewoon niet aan... En de meeste inmates met Jpay of een andere mail instantie komen vrij (denk ik... ?) en ik ben veel te 'bang' dat ze ineens bij me op de stoep zullen staan...
Deze redenen zullen jullie vast al vaker gehoord hebben. x'D

Hoe gaan jullie hiermee om als ik vragen mag? =] O en als jullie e-mail adressen hebben van inmates die levenslang (of death row...) zitten, geef een gil. =] (al denk ik niet dat deze mensen daar recht op hebben als ik zo het hele topic gelezen heb...)

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:10

Darkness, als je iemand schrijft in Amerika kun je er in ieder geval vanuit gaan dat hij niet zomaar buiten zijn staat/land mag reizen. Daarnaast kost dat veel geld wat ze niet zomaar hebben als ze vrijkomen. En daarbij, zou jij bang zijn voor iemand waarmee je een tijd brieven hebt geschreven en zo een band hebt opgebouwd? Als het niet goed voelt om met iemand te schrijven, kun je snel genoeg weer afscheid nemen ;) Ik heb bij 1 iemand een slecht gevoel gehad (die had me iets te veel contacten in landen om ons heen) en daar ben ik ook niet mee verder gegaan. Vaak kun je al veel uit de advertentie en eerste brief halen, ik ga meestal op mijn gevoel af en zit zelden verkeerd wat dat betreft gelukkig...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:16

@darkness:
Ben heel nieuwsgierig waarom je na lezen van dit topic vindt dat iemand op DR of met levenslang geen recht zou hebben op een penpal.

Antwoord op je vraag, ja je reden heb ik vaker gehoord. Maar nee ben het er niet mee eens. Natuurlijk denk je er wel aan, maar zoals maaike zegt je kan zelfde keus maken met wie je gaat schrijven en met wie je blijft schrijven.

Of de meeste gevangene met Jpay vrij komen, vindt je het heel erg als ik gezien de dag van morgen daar niet op in ga, even geen zin in sorry!

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:22

risje schreef:
@darkness:
Ben heel nieuwsgierig waarom je na lezen van dit topic vindt dat iemand op DR of met levenslang geen recht zou hebben op een penpal.

Antwoord op je vraag, ja je reden heb ik vaker gehoord. Maar nee ben het er niet mee eens. Natuurlijk denk je er wel aan, maar zoals maaike zegt je kan zelfde keus maken met wie je gaat schrijven en met wie je blijft schrijven.

Of de meeste gevangene met Jpay vrij komen, vindt je het heel erg als ik gezien de dag van morgen daar niet op in ga, even geen zin in sorry!

Ho ho, je begrijpt me verkeerd. :P Ze hebben zeker recht op een penpal!! Maar ik bedoel dat de gevangenis daar de middelen niet voor geeft, dat ze dat niet hebben zegmaar.

Geen probleem! Snap dat het onderwerp gevoelig ligt.

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:24

Maaike schreef:
Darkness, als je iemand schrijft in Amerika kun je er in ieder geval vanuit gaan dat hij niet zomaar buiten zijn staat/land mag reizen. Daarnaast kost dat veel geld wat ze niet zomaar hebben als ze vrijkomen. En daarbij, zou jij bang zijn voor iemand waarmee je een tijd brieven hebt geschreven en zo een band hebt opgebouwd? Als het niet goed voelt om met iemand te schrijven, kun je snel genoeg weer afscheid nemen ;) Ik heb bij 1 iemand een slecht gevoel gehad (die had me iets te veel contacten in landen om ons heen) en daar ben ik ook niet mee verder gegaan. Vaak kun je al veel uit de advertentie en eerste brief halen, ik ga meestal op mijn gevoel af en zit zelden verkeerd wat dat betreft gelukkig...

Hm ja...Daar heb je inderdaad wel een punt. Maar dan heb ik nog een probleem: Ouders die vinden dat die mensen daar niets voor niets zitten en voor hun part weg mogen rotten. Ik ben dan wel 18, maar woon nog thuis en ik weet zeker dat ze niet vrolijk gaan worden als hun dochter met gevangenen (en dan wel met inmates die levenslang of dr zitten, want dat trekt me toch het meest aan...) gaat lopen schrijven en er brieven van de persoon in kwestie in de bus liggen... :P

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:28

Ik zit er over te denken om misschien ook te gaan schrijven met een gevangene..

Ik volg de blog van isegrim al een flinke tijd en dat heeft zoveel indruk op me gemaakt.. Het is bijna zover, bah..

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:36

Daar heb je een punt Darkness... Ik heb toen ik voor het eerst ging schrijven het wel een keer genoemd tegenover mijn ouders, maar die dachten volgens mij dat het wel over zou waaien. Tot er opeens "rare" post in de bus lag. Ze hebben er verder nooit een punt van gemaakt, maar ik was dan ook wel iets ouder dan jij toen ik begon met schrijven.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:01

@darkness, snap je redenatie wel. Heb het mijn moeder wel verteld, maar ze is er ook niet voor. Zegt ook ik zou het niet doen, maar jij moet voor jezelf beslissen. Vriendlief haalde zijn schouders op en heb ik het ook verteld.

Overigens zijn er wel gevangenen op DR of met levenslang die mogen schrijven. Sommige mogen alleen postkaartjes ontvangen, dus geen envelop. Staat vaak in het profiel. Je kunt er op WAP ook op selecteren overigens.

Fijn dat je begrijpt dat het gevoelig ligt, niet verwacht trouwens dat het me zo zou aangrijpen. Maar misschien hebben meer mensen dat.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:14

Heb ik ook Risje. Ik ken Isegrim en Jamie niet IRL maar het houdt me ontzettend bezig...