Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:55

Wij moeten ook heel de winkel door en aangezien er nooit een enkele kw'er te vinden is worden wij ook altijd ondervraagd. Wij bellend altijd als we boven zijn van 'ik ben nu pas boven hoor' en mag je wat langer wegblijven :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:03

Ik tel altijd pas de tijd als ik boven ben hoor. Als ik beneden klanten tegenkom die hulp nodig hebben tel ik dat gewoon nog bij mijn werktijd. Je werkt toch immers? Dat leg ik dan wel uit als ik beneden ben mocht dat nodig zijn.
Wij hebben een half uurtje lunch, kwartiertje koffie en half uurtje avondeten. Ik werk in een tuincentrum met horeca afdeling en voor het avondeten maakt de horeca gewoon een grote maaltijd voor iedereen :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:23

Wauw, dat is echt heel gaaf! *jaloers*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:30

Dat vind ik eigenlijk meer dan normaal := In mijn horecaperiode werd er ook voor eten gezorgd.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:33

Ja, bij mij ook, lekkere uitsmijter of de daghap... :9

Maar hier moet je het zelf regelen. :P

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:34

Wij moeten wel zelf voor eten zorgen maar ons kwartier pauze begint pas wanneer je de kantine in stapt. Ook mogen we gewoon vanaf de kassa naar de wc als we even een kwer oproepen die ons over kan nemen. Want alle kwers kunnen kassa en andersom!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:41

Bij ons mag niemand anders op je la draaien, maar dan moet er gewoon heel heel even een pinkassa open...
Of je moet even wachten tot een rustig moment.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:48

Wat ben ik blij dat ik in mijn baan gewoon kan gaan plassen, ik geen toestemming hoef te vragen om mijn plek te 'mogen' verlaten..

Ik ga hier gerust naar de Appie, kies mijn eigen pauze tijd.. Al ga ik 4x in een uur plassen en een nieuwe pot thee halen..

Als ik maar doe wat ik moet doen, het goed doe en het af heb..

Pas moest ik naar een klant wat spullen afgeven, toen belde er iemand voor me op de zaak en mijn baas dacht dus serieus dat ik al weekend aan het houden was.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:53

Bij mijn vriend is het zo dat je minimaal een kwartier pauze moet nemen in een shift van 8 uur als je on line werkt, de dishwasher mag door blijven werken als ie wil. :+ Pauze word niet betaald en alles van de kaart is met 50% korting, behalve de dure gerechten als steak en ribs enzo, dat is $10 minder.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:04

Bij de supermarkt waar ik eerst werkte moest je serieus de leidinggevende bellen of je mocht gaan plassen... Tegen de tijd dat de baliedame je daarmee had doorverbonden stonden er alweer 5 klanten in je rij, dus dan kon je het wel vergeten.
Heb me daar ook wel eens ziek gemeld met blaasontsteking. Normaal zou ik niet thuisblijven voor zoiets kleins, maar dat zag ik daar gewoon echt niet goed gaan.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:06

Je kan toch ook niet gewoon zomaar even dicht als je achter de kassa zit? Ik vind dat eigenlijk niet meer dan logisch. Ik vind wel dat de baliedame daar een beslissing over kan nemen. Maar zomaar dicht en naar de wc..nee dat gebeurt bij ons niet :n. En kan ook niet nu we Jumbo zijn (4e wachtende). Dus eerst even overleggen, wachten op een rustig moment en dan kan je naar de wc (of soms moet je even wachten tot er iemand terug is van pauze).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:08

Hehe 4e wachtende, geloof dat wij al 3 of 4 keer onze boodschappen daardoor gratis hebben gekregen. :D

Krijg je dan op je kop oid? De caissière is dan altijd ontzettend onbeschoft en er kan nog geen glimlach vanaf :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:10

Ik hoef het alleen even te vragen. Zijn we maar met zn tweeën dan neemt de manager in geval van nood de kassa even over. Er wordt nooit echt moeilijk om gedaan. Of je moet het net vragen als het tot aan de deur vol staat maar dan ben je ook een beetje dom :')

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:12

zap schreef:
Je kan toch ook niet gewoon zomaar even dicht als je achter de kassa zit? Ik vind dat eigenlijk niet meer dan logisch. Ik vind wel dat de baliedame daar een beslissing over kan nemen. Maar zomaar dicht en naar de wc..nee dat gebeurt bij ons niet :n. En kan ook niet nu we Jumbo zijn (4e wachtende). Dus eerst even overleggen, wachten op een rustig moment en dan kan je naar de wc (of soms moet je even wachten tot er iemand terug is van pauze).

Nou dan is het maar goed dat ik niet achter de kassa zit, ik heb nogal problemen met mijn darmen en soms moet ik dan met 2 seconden op de wc zitten..

Ik laat al mijn werk vallen, en mijn collega's zijn op de hoogte van mijn 'zieke' darmen.
Want ik zit gerust 20 minuten op de wc met de meeste helse krampen..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:14

Anthea schreef:
Hehe 4e wachtende, geloof dat wij al 3 of 4 keer onze boodschappen daardoor gratis hebben gekregen. :D

Krijg je dan op je kop oid? De caissière is dan altijd ontzettend onbeschoft en er kan nog geen glimlach vanaf :=

Uhm, soms wel ja. Licht aan de situatie. Ik ben ook altijd pissig als het gebeurt (gelukkig niet vaak), maar dan niet op de klant, maar wel op mijn cassières. Die hebben namelijk niet goed opgelet en te laat bijgeroepen :). Soms kan het wel gebeuren hoor: dan komt er ineens een horde klanten aan. Maar meestal is het gewoon een kwestie van niet goed bijroepen

Haha Goldenarrow, het zal je verbazen dat dat toch wel vaak gebeurt. Overigens is het bij ons ook vaak geen probleem, maar je moet wel overleggen en kan niet zomaar van je kassa weglopen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:16

Wij krijgen daarover zelfs op onze donder en wij maken er geen verlies op. :+
banketstaaf eigenlijk, want ik kan er ook niets aan doen als ik wel op tijd bijroep, maar de collega die op dat roepen hoort te reageren eerst op z'n dooie gemakje nog zijn pallet af gaat maken... :roll:
Ik kan dan alleen nog een keer roepen, of de pinkassa alvast roepen. Als de pinkassa juist degene is die niet komt roep ik de laatste ladekassa, of ik bel voor een KW'er die dan maar even pin zal moeten draaien. Helaas komen die KW'ers vaak ook alleen maar als ze zin hebben. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 17:52

zap schreef:
Zijn er hier nog meer mensen die bij Jumbo werken en blij zijn dat die vleesactie voorbij is? Vre-se-lijk! Mensen zijn helemaal gestrest en over hun toeren op zoek naar bonnen. Echt de Hollanders op zijn best....

Wij hebben vier weken lang voor alle vers afdelingen een 50% korting bon gehad bij de Jumbo. Reuze gezellig juist. :j Alle klanten aan spreken met 'Wist u dat u deze week 50% korting op een stuk kaas kreeg? Geen bon mee? Geen probleem hoor, die liggen bij de kassa ook. ' :D 'U kunt niet kiezen tussen old amsterdam of milner? Als u uw boodschappen in twee keer afrekent en bij elke keer een stuk kaas betaald krijgt u op beide stukken 50% korting. ' Was juist een mooie actie om klanten te binden. :j

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 01:46

Konstantine schreef:
Wij krijgen daarover zelfs op onze donder en wij maken er geen verlies op. :+
banketstaaf eigenlijk, want ik kan er ook niets aan doen als ik wel op tijd bijroep, maar de collega die op dat roepen hoort te reageren eerst op z'n dooie gemakje nog zijn pallet af gaat maken... :roll:
Ik kan dan alleen nog een keer roepen, of de pinkassa alvast roepen. Als de pinkassa juist degene is die niet komt roep ik de laatste ladekassa, of ik bel voor een KW'er die dan maar even pin zal moeten draaien. Helaas komen die KW'ers vaak ook alleen maar als ze zin hebben. :+

Ja echt he... Bij ons was het al zo ver dat ze, als ik aan het werk was (kaas/deli), bijna alleen nog maar mijn naam omriepen omdat die jongens toch nooit op kwamen dagen. Zeker als er dan nog een paar op brood ofzo rondliepen die ook kassa kunnen kon ik daar best wel pissig om worden. Had zelf meestal ook nog wel meer dan genoeg te doen, vooral als je 's ochtends alleen staat en al het vlees moet snijden of als ze je 5 minuten voor sluitingstijd omroepen (terwijl er wel 5 klanten en 2 kassa's waren).

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 06:37

Ik had van de week een nieuwe kassajuf.
En prompt had ik een item zonder barcode...
Hulpeloos keek ze om zich heen of ze een collega zag, ik bestond niet, ze bleef rond kijken.
Inmiddels keek de hele rij naar haar, naar elkaar en de winkel in naar waar zij naar keek.
Ik dacht: mja, ik help ff, want dit is sneu en zei: ik zou beginnen met omroepen voor hulp.
Geen reactie.
De mevrouw achter mij keek mij aan en herhaalde wat ik zei. Geen reactie. We waren lucht ofzo.
Toen werd deze mevrouw boos: Hé, we staan hier wortel te schieten!
Als jij niet aangeeft dat je hulp nodig hebt, komt er niemand vanzelf, hoor!
Weer geen reactie. Ik schoot in de lach over dat wortel schieten.
Ik keek de mevrouw aan en tegelijkertijd pakten we onze spullen en draaiden naar een andere kassa.
Deze kassajuf wist ons te vertellen dat de nieuwe kassajuf prima wist hoe ze om moest roepen, maar had ook geen idee waarom ze dat niet deed.
Ze zou weer een gesprekje met haar aangaan. Weer?
Ik ben geen zeikerd, maar een normaal hallo, sorry, even een collega erbij halen en dag lijkt mij toch niet teveel gevraagd.
Dat zat er allemaal niet in bij de nieuwe kassajuf...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:10

Ik was gisteren in de frituur, bestelling gedaan vraagt die jongen wat achter de balie stond aan mij: is dit een sitostick ? Ik moest stiekem wel een beetje grinniken, hij werkt er al een tijdje.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 16:22

Wij hebben er ook zo eentje net nieuw MarvanTom, maar dan een jongen.
Die kun je bellen (wij hebben geen omroepsysteem maar een bel, elk aantal bellen heeft zijn eigen betekenis) wat je wilt, maar hij is daar echt doof voor. :+
Gelukkig is 'ie verder wel heel aardig en hardwerkend, dan vergeef je iemand al wat meer. :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:25

Rare opmerking van de kassadame:
Hier deze streek is een broodje smos kaas, ham, groentjes en mayo. Stond zo ook op de prijslijst trouwens.
Ging vorige week om een broodje:
"Voor mij een smos alstublieft"
"Met ham en kaas?"
...
Seriously?

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:27

Optiwolk schreef:
Hier deze streek is een broodje smos kaas, ham, groentjes en mayo. Stond zo ook op de prijslijst trouwens.
"Met ham en kaas?"
...
Seriously?

Smos??? Wat is dat??

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:57

mooney1 schreef:
Optiwolk schreef:
"Met ham en kaas?"
...
Seriously?

Smos??? Wat is dat??

Staat erbij ;) :
Citaat:
Hier deze streek is een broodje smos kaas, ham, groentjes en mayo

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 12:16

Die kassadame weet wss niet zeker dat jij van de streek bent? Ik heb ook een tijdje in een Panos gewerkt en daar moesten we het altijd navragen wat de mensen nu met een smos bedoelden. Sommige bedoelen daar een broodje gezond mee, andere enkel met kaas of ham en nog anderen bedoelen het zoals het op die prijslijst stond. Als het natuurlijk duidelijk op de prijslijst stond aangegeven, is het wel een beetje vreemd, maar beter het zekere voor het onzekere nemen e :)
Ik dacht dat ze in Nederland trouwens 'broodje gezond' zeggen tegen onze smos kaas of ham.