Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:49

Franciska15 schreef:
Meneer wil shag kopen.
Ik: Wilt u er vloei bij
Klant: Ja(uh, kiezen graag?)
Ik: Ik heb mascotte, rizla, drum e.d.
Klant(kijkt naar de vloei!!): doe maar rode mascotte
Ik: Uh? :Y) U bedoelt, rode rizla? Of mascotte?

Dat klinkt als een toekomstige valentijnskaart.
:D

maaikj

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:00

als het een lekker ding is niet zo erg toch ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:03

Klant: mevrouw weet u waar de vochtige doekjes liggen?
Ik: Wat voor een vochtige doekjes zoekt u dan?
Klant: Nou, ja, je weet wel...die voor de wc
Ik: Wat dacht u van bij het wc-papier?
Klant: Oja, wat een goed idee. Dankjewel!

tja.... dat kan je zelf toch ook wel bedenken?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:45

Nou, dat vind ik toch wel een beetje aso?
Je kan toch ook gewoon zeggen "die liggen bij het toiletpapier, mevrouw".

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 13:47

Tja, dat vind ik eigenlijk ook..

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:03

Op de kaasafdeling, man (55+) heeft jong belegen kaas gepakt:
Klant: "Bent u ook jong belegen??? hahahahaha"
Ik: :?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:23

Ik kreeg gister een ballonbloem van een klant.
klant had volgens mij al carnaval gevierd, maar vond het wel schattig. :))

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:24

Nou, ik ben alles behalve aso hoor :D, ik ben altijd vriendelijk tegen klanten :j. En misschien staat het zo geschreven een beetje plat, maar ik zeg het met een grote lach en absoluut niet onvriendelijk en zo is het ook nog nooit opgevat ;) Deze mevrouw overigens ook niet, dus het was allesbehalve aso en onvriendelijk ;)

Het idee is gewoon dat heel veel klanten gewoon niet nadenken. Mensen rennen naar binnen, eisen aandacht (terwijl je met een klant bezig bent) en willen tussendoor snel geholpen worden en dan komen ze met een vraag als...waar ligt de kauwgom? Dan denk ik toch echt van..... is toch logisch dat dat bij het snoep ligt?

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 19:37

zap schreef:
Nou, ik ben alles behalve aso hoor :D, ik ben altijd vriendelijk tegen klanten :j. En misschien staat het zo geschreven een beetje plat, maar ik zeg het met een grote lach en absoluut niet onvriendelijk en zo is het ook nog nooit opgevat ;) Deze mevrouw overigens ook niet, dus het was allesbehalve aso en onvriendelijk ;)

Het idee is gewoon dat heel veel klanten gewoon niet nadenken. Mensen rennen naar binnen, eisen aandacht (terwijl je met een klant bezig bent) en willen tussendoor snel geholpen worden en dan komen ze met een vraag als...waar ligt de kauwgom? Dan denk ik toch echt van..... is toch logisch dat dat bij het snoep ligt?

Ik snap wel wat je bedoelt hoor! Als je het zo schrijft komt het inderdaad anders over. Ik heb dat altijd als mensen vragen naar de uitgang, dan zeg ik ook (heel netjes en vriendelijk) "Daar waar dat hele grote bord ophangt met uitgang erop :D ".

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:15

@Zap
Ja maar wat als ze niet weten waar het snoep ligt? Ik vraag ook wel eens waar de koffiemelk staat bijvoorbeeld. Kijk, ik snap ook wel dat dat bij de koffie staat, maar ik kan niet ruiken waar de koffie staat.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:37

Eleandra schreef:
@Zap
Ja maar wat als ze niet weten waar het snoep ligt? Ik vraag ook wel eens waar de koffiemelk staat bijvoorbeeld. Kijk, ik snap ook wel dat dat bij de koffie staat, maar ik kan niet ruiken waar de koffie staat.

Niet weten waar het snoep staat...dat kan je bij onze winkel niet missen hoor :+ . Nee, mensen kijken niet! Mensen zijn te lui om zelf even te zoeken...het is natuurlijk ook veel makkelijker om de eerste de beste medewerker van de winkel aan zijn jasje te plukken (en boeiend als deze met een andere klant bezig is of achter de kassa zit...) in plaats van eerst zelf even te kijken!

Echt hoor :j, je loopt soms hele boodschappenlijstjes bij elkaar te rapen met de meest voor de hand liggende producten die de klanten echt niet kunnen missen :n. Geeft niet, we doen het wel, maar als de klant de winkel uit is moeten we daar toch echt wel even over zeuren/zuchten hoor :D

@Saskiaatje, ik heb dat ook hetzelfde met als ik zeg dat ik naar kassa 2 (bv) ga om open te gaan. En waar is dat? Nou, daar waar een 2 boven hangt (bv)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:57

Pff, ik had afgelopen donderdag weer eens zo'n klant, zo grappig!
Mijn collega was net even naar achteren gelopen om een boterham voor zichzelf te smeren, dus ik stond alleen. Geen probleem, want er was maar 1 klant in de winkel en dan nog een telefoontje erbij, moet wel lukken in je eentje.
Krijg ik aan de telefoon een mevrouw die een boek zocht over de kelten. Titel enzo wist ze niet, maar of we iets hadden. Nou, nee, helaas niets daarover.
Krijg ik een heel levensverhaal, tot 500 v. Chr. aan toe (volgens mij was ze niet goed wijs, want haar grootvader zat bij de VOC...), ben maar even naar achteren gerend om mijn collega te roepen voor die andere klant, want dat gesprek duurde echt een eeuwigheid, haha.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:39

Werk in pizzeria
werd gebeld, dus ik neem op;
Ik: Goedeavond pizzeria ....
Klant: kan ik wat bestellen?
Ik: ja zegt u het maar
Klant: ja weet u wat lekkers?
Ik: nou geen idee wat u lekker vind :D
Klant: oke nou doe dan toch maar ...

of dat je zegt, ja zeg het maar en vervolgens de klant reageert met oh fijn dat dat kan :')

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:07

angelaatjuh schreef:
Werk in pizzeria
werd gebeld, dus ik neem op;
Ik: Goedeavond pizzeria ....
Klant: kan ik wat bestellen?
Ik: ja zegt u het maar
Klant: ja weet u wat lekkers?
Ik: nou geen idee wat u lekker vind :D
Klant: oke nou doe dan toch maar ...

of dat je zegt, ja zeg het maar en vervolgens de klant reageert met oh fijn dat dat kan :')

* Herkenbaar

Klanten die vragen of je de hele kaart even wil op lezen. 8)7
Ik heb toen maar de categorie gevraagd die de klant wenste (vegetarisch, vlees, vis etc) :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:54

Oh ja, of mensen die in een restaurant vragen 'wat is lekker'. Ik antwoord vaak dat ik hun smaak niet ken, en dat we vooral vlees gerechten hebben terwijl ik vegetarier ben...

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:06

Gisteren op de drive.
Collega neemt bestelling van gast op en vraagt of de bestelling wat op t schermpje staat klopt.

Zegtie ; geen id , kan geen nederlands lezen

Echt wij lagen helemaal blauw :))

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:16

Vjestagirl schreef:
Oh ja, of mensen die in een restaurant vragen 'wat is lekker'. Ik antwoord vaak dat ik hun smaak niet ken, en dat we vooral vlees gerechten hebben terwijl ik vegetarier ben...

Haha zeer herkenbaar!
Op het terras mensen:
Ik weet niet wat ik moet kiezen, vlees of vis. Wat zou jij kiezen?
Ik: Nou ik eet eigenlijk geen vlees..
(bedoelde hiermee dat ik totaal geen dieren eette)
meneer:
"Nou dan neem ik de vis! *D "
Heb het maar geaccepteerd, geen zin gehad om uit te leggen dat ik ook geen vis eette :o

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:14

Carnaval levert ook een hoop leuke reacties op! Ik werk in een friettent.
Ben een aantal keer mee uitgevraagd, heb duizend keer gehoord hoe leuk ik wel niet ben. Ook zei een jongen dat hij meisjes die naar frikandellen ruiken heel lekker vindt :7

Gister was er een groep jongens van een jaar of 20. Ik zat een zweedse puzzel te doen, het was niet zo druk. Die groep wou bier, maar ik kon dat niet in één keer dragen. Dus ik loop weg om de rest te halen, zegt één van die jongens: 'Je moet straks echt anders weglopen, J kijkt heel erg naar je kont,'.
Toen kwam J mij helpen met de puzzel. Ik werd weggeroepen door mijn baas. Toen ik later weer naar die puzzel keek had hij bij lekkere geur mijn naam ingevuld _O-.
Later pakte die nog de krant en had bij 'god v/d liefde' zijn eigen naam ingevuld. Ook had hij hartjes zitten tekenen en poppetjes hand in hand met dan onze namen erbij :+

Werken met carnaval is echt heel erg leuk!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:16

xXLiekeXx schreef:
Carnaval levert ook een hoop leuke reacties op! Ik werk in een friettent.
Ben een aantal keer mee uitgevraagd, heb duizend keer gehoord hoe leuk ik wel niet ben. Ook zei een jongen dat hij meisjes die naar frikandellen ruiken heel lekker vindt :7

Gister was er een groep jongens van een jaar of 20. Ik zat een zweedse puzzel te doen, het was niet zo druk. Die groep wou bier, maar ik kon dat niet in één keer dragen. Dus ik loop weg om de rest te halen, zegt één van die jongens: 'Je moet straks echt anders weglopen, J kijkt heel erg naar je kont,'.
Toen kwam J mij helpen met de puzzel. Ik werd weggeroepen door mijn baas. Toen ik later weer naar die puzzel keek had hij bij lekkere geur mijn naam ingevuld _O-.
Later pakte die nog de krant en had bij 'god v/d liefde' zijn eigen naam ingevuld. Ook had hij hartjes zitten tekenen en poppetjes hand in hand met dan onze namen erbij :+

Werken met carnaval is echt heel erg leuk!

Of je hebt er een nieuwe liefde bij.
Of hij was gewoon zooo dronken :P

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:17

Mwah, misschien was ie aangeschoten. Maar ik ken hem al langer, en hij doet al langer zo gek :Y)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:14

Haha net een klant aan de tel die kon ff zo snel iets niet vinden.
Zegt ze: ja, ik werk hier ook pas sinds volgende week!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:39

vandaag een klant die voor 8.65 wat kocht en 20 euro wilde bij pinnen....
Dat wordt dan 28.65 zei ik....De klant keek me verontwaardigt aan en zei "dat kan nooit! 28.65 voor die paar dingen?" Toen drong het pas tot haar door dat ze 20 euro had bij gepind :D

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:23

Ik had afgelopen zaterdag een klant die naar me toekwam en vroeg of wij ook vegetarische kaas hadden :=

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:27

Hoe wil je dat voor elkaar gaan krijgen? :P

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:30

MieLo schreef:
Ik had afgelopen zaterdag een klant die naar me toekwam en vroeg of wij ook vegetarische kaas hadden :=

Dit is serieus geen rare vraag. :+