Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:34

Joepie wat een goed nieuws voor Yellowfish, wat zal ze straks weer genieten in de frisse lucht

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:53

Ja, ik kijk echt uit naar maandag! Heerlijk om dit hok weer even uit te mogen Lovers

Zoals Sam dus al zei zijn mijn cellen in vergelijking met gisteren alweer 0,2 gestegen; dat gaat dus enorm snel Haha! Haha! hopen dat het zo door blijft zetten, dan ben ik inderdaad volgende week weer heerlijk thuis!

Ze zijn hier al langzaam bezig met de voorbereidingen; het zoveel mogelijk afbouwen van de medicatie, het omzetten van de medicatie per infuus naar oraal, voorbereidende gesprekken over waar we rekening mee moeten houden (en dat is een hoop Nagelbijten / Gniffelen ), dat soort dingen. Allemaal erg prettig maar toch ook spannend om misschien naar huis te gaan terwijl je een paar weken zo beschermd hebt geleefd, dat zal echt wennen zijn!

Verder weinig te melden, opzich gaat alles goed behalve dat ik nogsteeds aardig last heb van de bijwerkingen van de prednison, maar dat gaan we gelukkig ook over anderhalve week afbouwen Ja

Oh, nog even voor de duidelijkheid, het programma Gezond weer Op heeft zijn eerste uitzending op 3 Oktober om half 11 's avonds op Net 5. Ik kom waarschijnlijk in de tweede aflevering, een week later dus.

Hè, het einde begint in zicht te komen, weer heerlijk naar buiten en naar huis, mijn beste dinnetje weer zien, mijn beste vriendje, mijn paardje, alles en iedereen Lachen gewoon weer het 'gewone' leven een beetje op kunnen pakken. We moeten wel eerst nog een hele tijd twee keer per week op en neer naar Utrecht, maar dat is natuurlijk niets in vergelijking met dit alles!

Ik hou het weer voor gezien! Lachen

Liefs,
Yellowfish

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:55

Wat ontzettend goed nieuws zeg, het gaat écht snel nu! Geweldig!
Overmorgen al weer naar buiten, en dan al bijna weer naar huis!
Ben blij voor je Yellowfish!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:55

Geweldig nieuws Yellowfish! Ik ga tv kijken. Lachen Nog maar heel eventjes doorzetten.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:56

Wat goed zeg!
Wat zal jij genieten als je volgende week weer naar huis mag! Haha!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:31

romaan wow,.. ik ben zooo blij, dit is echt het beste nieuws in tijden....geweldig dat je misschien al zo snel naar huis mag..dit is echt een grote stap vooruit..you gogirl xxxxxx

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:38

wauw *verpletterend stil*
wat een ontzettend goed nieuws romaan!!! echt super gewoon...
lekker maandag naar buiten, genieten van de vrijheid die je op dat kamertje niet had... en hopelijk snel naar huis!!! Haha!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:46

Wauw, Yellowfish!! Dit is het eerste goede nieuws dat ik afgelopen week gehoord heb! Ik ben echt heel blij voor je!! Haha! Haha!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:50

Jeeeeeeej is het gelukkig bijna tijd voor een feestje!!!! Haha!
Ben zoooo blij voor je dat het nu zo goed gaat!
Ik blijf voor je duimen dat de stijging ook door blijft gaan! Pling
Kom op he meis!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:05

Heerlijk meis, super nieuws zeg, nog effies en dan lekker weer naar huis Haha!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:31

Oh wat een heerlijk goed nieuws!
Fijn hoor! Zal ook wel ff gek zijn weer buiten (ik had dit al na zo'n twee weken ziekenhuis Bloos ).
Wat zul jij lekker gaan genieten de komende tijd!
Echt superblij voor jou en de jouwen!
Toppie, kanjer!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 18:57

wat een supergoed nieuws zeg!!
wat moet dat geweldig zijn om straks weer lekker naar buiten en zelfs weer naar huis te mogen gaan!! geniet er van zou ik zeggen!!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 19:00

goed zeg !! het gaat nu idd snel Ja

wat een fijne gedachte moet dat zijn dat je weer naar buiten mag Lachen
al kan ik me inderdaad ook wel indenken dat dat heel spannend is allemaal, uit de zo beschermde omgeving vandaan.

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:07

Wat een super nieuws zeg, hoera, hoera, hoeraaaaaaaaaaaa, voor Yellowfish en......... een beetje voor mezelf, haha ( Ben jarig vandaag, maar wilde toch effies kijken of er nieuws was ) Yes!!!!!!!!!!!!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:37

Ik ga ook kijken als je op tv komt. Las op je blog dat je ook in de Yes komt.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:25

Wat gaaf Yellowfish dat je binnenkort misschien al naar huis mag! Kun je heerlijk je nieuwe bed uit gaan testen! Haha! En Perdy bezoeken! Pling En, en, en.. Cool

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:56

Wat een heerlijk nieuws zeg. Het gaat nu echt goed vooruit!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:17

Geweldig dat het zo goed gaat, nog even doorbijten en straks zit je lekker thuis! OK dan!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:37

Lieve allemaal!

Inderdaad alleen maar positieve berichten de afgelopen dagen, en dat vind ik een traditie om in stand te houden, dus bij deze opnieuw *LOL* : Mijn sonde is eruit! Cool De arts die er vandaag was kon geen reden bedenken om hem er nog langer in te houden dus met hulp van een verpleegster is hij er gelijk uitgehaald, en tjee, wat is dat een heerlijk gevoel zeg, geen slangetje meer in mijn keel en mijn hoofd weer vrij kunnen bewegen! Wanneer ik nu in de spiegel kijk zie ik weer een klein beetje meer van mezelf, en iets minder patiënt Lachen

Behalve dat mijn sonde eruit is gaat eigenlijk ook alles goed, ik heb vannacht voor de verandering eens goed geslapen en dat heeft mijn humeur ook goed gedaan, een goede nachtrust in combinatie met het zonlicht van vandaag én de vooruitblik op morgen weer naar buiten mogen (stiekem hou ik nogsteeds in mijn achterhoofd dat het misschien toch niet mag, maargoed, overmorgen is ook super natuurlijk, dat staat namelijk vast Haha! ) maken dat mijn tranen eens wegblijven Ja

Een minpuntje is dat ik veel last heb van de insteek van mijn hickman/broviac, zoveel dat ik niet op mijn buik/zij kan liggen aan die kant én de oefeningen van de fysiotherapeut niet meer kan doen. Ik probeer dat maar een beetje op te lossen door op de hometrainer te stappen die ik ervoor heb gekregen om toch te proberen mijn conditie een béétje op te krikken, en dat gaat gelukkig goed! Iedere dag eventjes langer en uiteindelijk ook wat zwaarder.

Tja, wat kan ik verder nog vertellen... morgen gaan ze de laatste medicijnen overzetten van mijn hickman/broviac naar oraal en dan willen ze 2 dagen de spiegel daarvan in mijn bloed in de gaten houden omdat het erg belangrijk is dat die op peil blijft. Als dat allemaal goed gaat staat in principe donderdag op de planning om naar huis te gaan. Voor die tijd wordt mijn hickman/broviac er nog op de afdeling (dus zonder narcose) uitgehaald, en dan ben ik slangloos! Haha!

Ik probeer niet teveel op donderdag te hopen, laat ik op zaterdag/zondag hopen, dan valt het enkel mee Ja Nou, ik ga nu even liggen want echt, ik ben nog steeds een wrak *LOL* maar wel een vrolijke. Als je zo lang tussen 4 muren opgesloten ligt te zijn dreigt het gevaar dat je vergeet waarvoor je het allemaal doet, dat heb ik zelf ondervonden. Ik heb mezelf inmiddels geloof ik wel weer bijeen geraapt en kijk weer vooruit Haha!

Dinsdag zie ik mijn liefste vriendinnetje weer, waaaaaaaah! Lovers

Liefs,
Yellowfish Go jij! Go jij!

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:43

Wat een fijne update om te lezen Romaan Ja
Heerlijk dat de sonde eruit is gehaald, wat zal dat een fijn gevoel geven!
Jammer dat je zo'n last hebt van de insteek van je hickman/broviac.. Ach gut

Ik hoop dat je zo gauw mogelijk naar huis mag! En natuurlijk veel plezier dinsdag met Sam Haha!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:44

Romaantje rocks!!
Echt zo goed dat de stijgende lijn nu zo steil omhoog loopt! Alle apparaten loskoppelen en verwijderen, en dan lekker naar huis en genieten van de vrijheid!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:45

Wat een geweldig nieuws Yellowfish!!! Go jij! Go jij!
Echt heerlijk om te lezen dat je cellen zo goed stijgen!
Fijn dat je ook eindelijk weer eens hebt kunnen slapen Lachen
Hopelijk blijf je zo super vooruitgaan en kun je snel weer naar huis Lachen

Zet hem op kanjer!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:47

Beste Yellowfish, fijn om te horen dat het zo goed gaat. Ik volg je topic en opnieuw heel veel sterkte van je ex-docent Engels Muziek!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:53

Super Yellowfish.
Je bewijst maar weer dat je een echte vechter bent!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:18

wauw super meid, dit is nog eens doorzetten!!
fijn om te "horen" (lezen Haha! ) dat je weer de juiste kant op gaat en weer een stuk positiever bent.
ik zal morgen aan je denken hoor als je fftjes naar buiten mag!!! (en duimen natuurlijk dat het mooi weer is en de zon lekker schijnt)