Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 08:46

Dat had ik toen ik echt bont rapporteerde. Kreeg de ene na de andere nerts advertentie… er is zelfs iemand die parkietenvleugels verkoopt. I don’t wanna know…

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 09:01

Sinds kort ben ik actief op vinted. Leuk dat er nu ook paardenspullen op staan. Heb ook 3 dingen verkocht.
Wat mij opvalt is dat bij de Duitsers de rijbroeken veelal een stuk duurder zijn en dat ze vaak geen foto van het maatlabel hebben, heel irritant. Zag een rijbroek, stond maat 42, staat op het label 76, dus maat 38, dus vind dat wel belangrijk.
En ook raar, bij sommige staat er nieuw, bij een zadeldekje bijvoorbeeld, zitten er vlekken op en staat er bij paar keer gebruikt, dat is het toch niet nieuw?
Of staat heel goed, zit het onder de slijtage plekken en gaten.
Ik zag dat er ook wel brocante op staat, iemand ervaring met dat verkopen via vinted?

Zonnetje81

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 09:03

Veel verkopers hebben vaak een ander begrip over 'nieuw zonder prijskaartje' zelf 'nieuw met prijskaartje' is soms discutabel. Maar als je kritisch foto's kijkt dan kom je echt leuke koopjes tegen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 16:07

Ik heb een telefoon gekocht. Hij gaat eerst naar een verificatie punt en daarna naar mij

Vind het wel spannend

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 16:47

Ik heb ariat chaps gekocht, helemaal nieuw voor 37,50, dat vind ik wel een goede deal. En Skechers wandelschoenen, ook nieuw voor 30 euro, die moeten nog komen. Ik hoop dat ze passen. Ik heb normaal maat 38,5, maar van skechers altijd 38, dus ik hoop dat deze ook groot vallen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 17:53

Hoi allemaal, sindskort verkoop ik op vinted. Ik had twee bestuurbare auto's welke ik in één verkoop aan iemand heb verkocht. Beide auto's nog getest en netjes verpakt opgestuurd. Nu beweert de koper dat ze niet goed zijn. Stom genoeg niet gefilmd voordat ik ze opgestuurd heb. Ik ben er van overtuigd dat ik twee werkende dingen heb verkocht. Ik heb retour op kosten van de koper voorgesteld die natuurlijk het hier niet mee eens is. Wat zouden jullie hiermee doen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 18:20

Lieszje schreef:
Hoi allemaal, sindskort verkoop ik op vinted. Ik had twee bestuurbare auto's welke ik in één verkoop aan iemand heb verkocht. Beide auto's nog getest en netjes verpakt opgestuurd. Nu beweert de koper dat ze niet goed zijn. Stom genoeg niet gefilmd voordat ik ze opgestuurd heb. Ik ben er van overtuigd dat ik twee werkende dingen heb verkocht. Ik heb retour op kosten van de koper voorgesteld die natuurlijk het hier niet mee eens is. Wat zouden jullie hiermee doen?

Oef dat is wel lastig. Ik zou er ook niet aan hebben gedacht om dat te filmen, goede voor de volgende keer. Is de verkoper wel betrouwbaar verder? Als in goede recensies?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 18:39

Hier balen. Had een pakket naar mn werk laten sturen... is het op een ander pakket punt geleverd die ook nog eens op zaterdag dicht is.... kan ik m pas dinsdag ophalen |( |(

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 18:43

Ik heb de afgelopen weken veel besteld en verkocht maar alles gaat goed. Tot nu toe past ook alles, ook wel eens fijn :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 18:43

Ze heeft veel positieve reviews en wat mindere ook. Maar ik ben er al klaar mee. Ik vermoed een beetje dat er iets los getrild is tijdens de verzending en dat heb ik aangegeven. Blijven toch gevoelige dingen, nu word ik voor oplichter uitgemaakt. Dus ga helemaal niks meer voor diegene doen. Dus volgende keer maar echt filmpjes maken met zulke dingen :+ Weer wat geleerd.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:27

Hebben jullie ervaring met het verkopen van een zadel op Vinted?
Ik heb geen zin om het retour te krijgen als het niet past op het paard van de koper.
Of is het gekocht is gekocht?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:37

HorsePassion schreef:
Hebben jullie ervaring met het verkopen van een zadel op Vinted?
Ik heb geen zin om het retour te krijgen als het niet past op het paard van de koper.
Of is het gekocht is gekocht?

Sowieso is verkocht verkocht, ik zou er niet meer gaan leuren. Maar ik zou het ook niet op durven sturen, wat als het beschadigd raakt onderweg?

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 21:10

Ik heb iets verkocht via Vinted wat 5 kg weegt. Had bij pakket groot gezet. Maar zie nu dat het dan maar 2kg mag zijn klopt dit? Hoe kan ik dit nu verzenden?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 21:55

Even de categorie wijzigen, dan wordt het maximale gewicht hoger.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 23:57

Bij mij heeft geen enkel parcelshop dit ooit gecontroleerd.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:39

C_arola schreef:

Bij mij ook niet.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

Filmen als bewijs heeft trouwens geen zin, vinted accepteert alleen maar foto's als bewijs 8)7
Heb dit als koper wel eens gehad, een heel beschadigd pakket ontvangen. Voor de zekerheid gefilmd bij het uitpakken, zat totaal iets anders in. Heeft ondanks het filmen maaaaanden geduurd voordat ik m'n geld terughad want ze wilden geen video's zien en hielden het op "gebrek aan bewijs". Ging om een stevig bedrag dus ik heb het er niet bij laten zitten, maar het heeft een hele hoop mailtjes nodig gehad. {:)-:(

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:42

C_arola schreef:

Wij kunnen dit ook niet controleren, wij zien nergens de afmetingen die het pakket zou mogen hebben.
We zien niet eens de naam van de ontvanger :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:07

Hier in Duitsland controleren ze zeker wel :') mijn envelop was 1x een cm te lang, die mocht met mij terug naar huis.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:22

Duitsers zijn zo punctioneel :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:31

Verschrikkelijk :+ zonder paspoort krijg je je pakket ook echt niet mee. En als je iemand anders stuurt met jouw paspoort ook niet. Moet eerst een formulier invullen uiteraard

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:07

Mag ik jullie iets vragen?
Ik heb een item verkocht en moet via mondial relay. Ik heb een 2kg verzendlabel, maar er staat: Je pakket mag niet groter zijn dan 8.0 cm x 38.0 cm x 64.0 cm en niet meer dan 2000 g wegen.

Het pakket is maat schoenendoos.

Klopt die aangegeven maat echt zo? Die 2kg is toch juist een grotere pakketmaat? Die heb ik namelijk wel geselecteerd bij aanmaak van de advertentie.

Dankjulliewel alvast van deze Vinted Newbie :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:32

Loezoe schreef:
Mag ik jullie iets vragen?
Ik heb een item verkocht en moet via mondial relay. Ik heb een 2kg verzendlabel, maar er staat: Je pakket mag niet groter zijn dan 8.0 cm x 38.0 cm x 64.0 cm en niet meer dan 2000 g wegen.

Het pakket is maat schoenendoos.

Klopt die aangegeven maat echt zo? Die 2kg is toch juist een grotere pakketmaat? Die heb ik namelijk wel geselecteerd bij aanmaak van de advertentie.

Dankjulliewel alvast van deze Vinted Newbie :)

Ik let nooit op de afmetingen :o Heb ook nog niet meegemaakt dat mijn pakketpunt een pakketje opmeet voordat hij hem aanneemt :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:52

Hier controleren ze de afmetingen van verpakkingen ook niet.

Gisteren een Duitse verkoper die de bestelling geannuleerd wou hebbben omdat ze niet buiten Duitsland wouden verzenden. Had verder niks in de advertentie hierover vermeld. Dat vind ik wel lastig met Duitsland. Veel Duitsers hanteren andere regels dan Vinted zelf en komen er gewoon mee weg. Gaat om een Duits special edition boek dus jammer genoeg hier niet te bestellen anders had ik dat gelijk gedaan.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:08

Die zou ik dan aangeven dat ze het zelf moeten annuleren. Staat het boek er vaker op? Anders aangeven dat je het boek erg graag wilt gezien het hier niet te krijgen is. Soms wil dat nog wel een beetje helpen. Gelukkig zijn ze niet allemaal zo!