Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 01:33

Lekker billen. :D

Dat even kastje in elkaar zetten bij mijn ouders dus hele middag bezig zijn werd.

Maar mijn vader was super blij. *\o/*

fjordjes

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 01:35

Heel de dag al koppijn, vanaf afgelopen nacht uur of twee tot nu...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 05:07

Al n uur bezig zoontje weer in slaap te krijgen :(

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 08:47

Regen regen regen... Het veld tegenover mijn huis staat volledig blank en dat is al een mooi startsein voor het grondwater dat in de kelder omhoog komt. Ik weet weer wat te doen komende dagen... Heb nu bij een vriend gevraagd voor een waterzuiger te lenen om te proberen of dat makkelijker gaat.

Net ook besloten dat een volgend huis ofwel een normale kelder ofwel een normale garage moet hebben en niet half zoals nu. Dompelpomp is ook al een paar keer niet aangeslagen dus als het niet door de vloer komt, komt het wel via de deur naar binnen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 08:49

Vroeg.... voor een leuk doel, maar doet toch wel even pijn op de zondag :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 08:52

Stomme lekkage die ik al 1.5 jaar heb...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 10:25

denisesilver schreef:
Vond vanmorgen een (vermoedelijk) granaatscherf in de wei
[ Afbeelding ]

Is dit niet een afgebroken deel van bijvoorbeeld een ploeg? Als we hier in het landje bezig zijn, komen we ook de gekste dingen tegen die uiteindelijk van bijvoorbeeld oude werktuigen zijn geweest.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 11:02

Schuur_ schreef:
Regen regen regen... Het veld tegenover mijn huis staat volledig blank en dat is al een mooi startsein voor het grondwater dat in de kelder omhoog komt. Ik weet weer wat te doen komende dagen... Heb nu bij een vriend gevraagd voor een waterzuiger te lenen om te proberen of dat makkelijker gaat.

Net ook besloten dat een volgend huis ofwel een normale kelder ofwel een normale garage moet hebben en niet half zoals nu. Dompelpomp is ook al een paar keer niet aangeslagen dus als het niet door de vloer komt, komt het wel via de deur naar binnen

Wat herkenbaar,

Ik zie ook het veld hier tegenover vol lopen en dan krijg ik het benauwd.
Dit jaar nog niet gehad, maar nu wel.

Hier komt het water overigens door het kelderraam naar binnen, niet via de muren.
Maar het lukt niet het daar af te vangen dat het een bak inloopt of zo.

En vorig jaar dus ook een water stofzuiger gekocht.
Echt een aanrader!!
Hier was het ook teveel om met de hand te doen.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 11:07

Heel veel zieken en diensten die niet echt op te lossen zijn de aankomende dagen := en dat mijn hoofd dan automatisch in nadenkmodus gaat, terwijl ik sowieso al niks kan betekenen (werk al, nachtdiensten).

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 12:10

Een stabiel gebouwde influcencer die op een 2 jarige hengst gaat zitten zonder zadel.
Oké, eerst slechts doen alsof terwijl hij volledig steunt op de hooibaal.
Maar aan het einde gaat hij compleet zitten en zie je de hele rug en paard naar beneden zakken.

En dan vinden de mensen het qua commentaar allemaal zooooooooo grandioos

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 12:27

Shenavallie schreef:
denisesilver schreef:
Vond vanmorgen een (vermoedelijk) granaatscherf in de wei
[ Afbeelding ]

Is dit niet een afgebroken deel van bijvoorbeeld een ploeg? Als we hier in het landje bezig zijn, komen we ook de gekste dingen tegen die uiteindelijk van bijvoorbeeld oude werktuigen zijn geweest.

Kan ook. We hebben al eens een huls gevonden, vandaar dat ik van scherven uitga als ik dit soort metaal vind in de wei. Zal eens kijken waar we de huls hebben gelaten. Is wel een gave vondst, ondanks de herkomst.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 12:27

hagelslag schreef:
Een stabiel gebouwde influcencer die op een 2 jarige hengst gaat zitten zonder zadel.
Maar aan het einde gaat hij compleet zitten en zie je de hele rug en paard naar beneden zakken.

dat vraagt om de link...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:04

DuoPenotti schreef:
hagelslag schreef:

dat vraagt om de link...

https://www.facebook.com/share/v/1GZvdZKiqZ/

Het eerste stukje vind ik prima.
Daar zie je dat hij niet daadwerkelijk zit. Maar t stukje daarna zie je toch wel dat hij gewicht erop zet.
Oké extreem na beneden zakken zie je niet zo dramatisch als door mij omschreven _O-
Maar je ziet wel een eh hallo reactie

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:16

Ik was met de auto naar een feestje dus aan de 0.0% . Continu opmerkingen hoe saai dat wel niet was en iemand die me maar drank bleef aanbieden.. := Wil je dat ik tegen een boom rijdt ofwat?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:24

Nyaleti schreef:
Ik was met de auto naar een feestje dus aan de 0.0% . Continu opmerkingen hoe saai dat wel niet was en iemand die me maar drank bleef aanbieden.. := Wil je dat ik tegen een boom rijdt ofwat?

En al was het niet omdat je nog moest rijden, waarom is het zo moeilijk voor sommigen om te accepteren als iemand niet drinkt?

Mijn bijrijdpaard is op het moment echt te druk om veilig op buitenrit te kunnen gaan, maar naar de manege moet met de trailer en de eigenaar loopt sinds een dag of 2 op krukken en kan niks :') dat wordt maar even knuffelen vandaag en hopen dat we volgende week naar de manege kunnen

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:45

Ik ben echt boos geworden op mijn moeder.
Kom net terug van skivakantie (zonder mijn ouders dus), en ik dus zeggen hoe het was gegaan en dat ik ziek was geworden en koorts kreeg.
En het enige wat ze zegt is "je moet gezonder leven".

Nu is ze boos op mij omdat ik zei dat ze een keertje normaal moet doen tegen me en me niet constant zo moet kleineren.
Helemaal klaar mee. Allemachtig, het is ook nooit goed. Holy oliebol.

Misschien dat dit heel dramatisch klinkt hoor haha, maar ze wuiven altijd alles weg bij mij of het ligt zoals nu ook, altijd aan mij.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:49

fotolijstje schreef:
Ik ben echt boos geworden op mijn moeder.
Kom net terug van skivakantie (zonder mijn ouders dus), en ik dus zeggen hoe het was gegaan en dat ik ziek was geworden en koorts kreeg.
En het enige wat ze zegt is "je moet gezonder leven".

Nu is ze boos op mij omdat ik zei dat ze een keertje normaal moet doen tegen me en me niet constant zo moet kleineren.
Helemaal klaar mee. Allemachtig, het is ook nooit goed. Holy oliebol.

Misschien dat dit heel dramatisch klinkt hoor haha, maar ze wuiven altijd alles weg bij mij of het ligt zoals nu ook, altijd aan mij.

balen dat je ziek was op vakantie!!

maar je clash met je moeder klinkt heel herkenbaar. Zo heb ik ook regelmatig aanvaringen met mijn dochter.. kleineren, of bezorgdheid? Het is lastig om de goede toon aan te slaan. Komt vast wel weer goed.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 14:31

Dat ondanks dat mijn moeder zeg dat het goed gaat eigenlijk helemaal niet zo goed gaat. ;(

Jankbuien.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:38

Mijn medicijnen zijn weer niet leverbaar, en vanavond heb ik de laatste van mijn voorraad. Ik heb wel weer wat anders meegekregen, maar het is altijd de vraag of dat weer bijwerkingen geeft.
Op dit vlak vind ik de zorg in NL echt zo ondermaats, het verschil in medicijnen is een paar cent, waarom moet ik die winst voor een ander betalen met mijn gezondheid?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 17:36

Telpeva schreef:
Mijn medicijnen zijn weer niet leverbaar, en vanavond heb ik de laatste van mijn voorraad. Ik heb wel weer wat anders meegekregen, maar het is altijd de vraag of dat weer bijwerkingen geeft.
Op dit vlak vind ik de zorg in NL echt zo ondermaats, het verschil in medicijnen is een paar cent, waarom moet ik die winst voor een ander betalen met mijn gezondheid?

Das echt verrot en herkenbaar.

Ik had bij 1 medicatie dat was/is echt een miniscule pilletje en die slik met de andere pil in 1 keer door.
Nu sinds kort heb ik zelfde medicatie maar 2 keer zo groot, ik ga daar echt niet goed op.. %)
(Ben geen pillen slikker dus ik ga echt over mn nek van grote pillen, eigenlijk maakt het formaat niet uit)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 17:54

Bijna een joch op een fatbike aangereden met de scooter. Hand uitsteken als we de bocht om gaan doen we blijkbaar niet aan en als we geen voorrang hebben trappen we gewoon extra hard door en krijgen we dat wel, toch?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 18:25

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 18:58

Polarize schreef:
Nyaleti schreef:

En al was het niet omdat je nog moest rijden, waarom is het zo moeilijk voor sommigen om te accepteren als iemand niet drinkt?

Heb altijd heel erg de neiging om dan te zeggen dat ik verslaafd ben, of zwanger oid :')

Juval, ik weet natuurlijk niet hoe het gesprek van fotolijstje is gegaan, maar een "Vervelend dat je ziek was. Fijn dat je het verder wel naar je zin hebt gehad." Had een gepastere opmerking van haar moeder geweest. Ik herken me helaas ook erg in de situatie langs de kant van de dochter. Het is niet leuk als iemand alleen maar steeds over het negatieve een opmerking maakt of ongevraagd advies geeft. Ik kan er zelf hierdoor niet tegen als ik geen negatief advies krijg, want dat voelt dan alsof ik helemaal geen advies krijg.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:05

Is 23 te jong om je baarmoeder eruit te laten halen? Ik hoef toch geen kinderen en als ik later dat wel wil ben ik toch lesbisch _O-
Vandaag 3 broeken in de was kunnen gooien, binnen 4 uur van elkaar. Elke keer doorgelekt, en ook niet een beetje. En dat door tampon + menstruatie ondergoed heen. Ik ben er zo klaar mee. Heb het nog niet eens over de pijn gehad :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:23

1st world problems,
Van die vochtige doekjes in een hersluitbare verpakking, die niet netjes per stuk eruit komen maar dat je er meteen een heleboel te pakken hebt, dat je weer terug in het pak propt, en dat die dan slecht sluit vanwege die domme bobbel