Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polarize schreef:Ik help mijn ouders wel in de huishouding en doe meer dan normaal als ze ziek zijn, maar dat is ook omdat dat ik nu 22 ben en we daar gewoon afapraken over hebben. Ook als ze ziek zijn vragen ze wel of ik die dag even wat extra dingen wil doen, wil koken, hond extra rondje uitlaten, maar dat is ook alleen als mijn ouders aangeven dat het hun niet lukt. Zo hebben wij dat ook afgesproken.
Ineke2 schreef:Polarize schreef:Ik help mijn ouders wel in de huishouding en doe meer dan normaal als ze ziek zijn, maar dat is ook omdat dat ik nu 22 ben en we daar gewoon afapraken over hebben. Ook als ze ziek zijn vragen ze wel of ik die dag even wat extra dingen wil doen, wil koken, hond extra rondje uitlaten, maar dat is ook alleen als mijn ouders aangeven dat het hun niet lukt. Zo hebben wij dat ook afgesproken.
Volgens mij gaat het vooral om wat te drinken brengen en even vragen of ze ook iets simpels te eten wilt hebben.
Lijkt mij wel redelijk normaal als je bij elkaar in huis woont en je weet dat iemand ziek is.
Ik was vorige week zo ziek dat ik letterlijk niet meer voor mezelf kon zorgen. Maar ik woon alleen.
Nou weet ik niet hoe ziek Britta is, maar ook een flinke griep is heel vervelend en dan ben je wel heel blij met een kopje thee en een glas water met paracetamol dat je wordt gegeven.
Suzanne F. schreef:Ach ja ik weet niet hoe oud de dochter van Britta is maar van mijn puber hoef ik ook niks te verwachten hoor.
Fly_high schreef:Gefeliciteerd dan maar dat je het zo uitstekend deed. Is nog steeds helemaal geen verantwoordelijkheid van een minderjarig kind om uitgebreid voor zijn/haar ouders te zorgenOnuitgesproken verwachtingen zijn sowieso nutteloos, ook in relaties tussen volwassenen.
Wilde hier een persoonlijk verhaal typen maar toch liever niet, wat ik wel kwijt wil is dat elk verhaal over het algemeen minstens 2 kanten heeft. Er kunnen tig legitieme redenen zijn waarom kinderen in zo'n situatie niet meteen met eten en drinken aan komen rennen.
MarlindeRooz schreef:Hamster heeft veel pijn (denk ik) en dat uit hij door stress te hebben. Arm ding. Hopelijk gaan de pijnstillers snel werken.
Ratje is 8 gram aangekomen in 4 dagen. Als dat klopt is de kans dat ze kanker heeft groot.
Fly_high schreef:Gefeliciteerd dan maar dat je het zo uitstekend deed. Is nog steeds helemaal geen verantwoordelijkheid van een minderjarig kind om uitgebreid voor zijn/haar ouders te zorgenOnuitgesproken verwachtingen zijn sowieso nutteloos, ook in relaties tussen volwassenen.
Wilde hier een persoonlijk verhaal typen maar toch liever niet, wat ik wel kwijt wil is dat elk verhaal over het algemeen minstens 2 kanten heeft. Er kunnen tig legitieme redenen zijn waarom kinderen in zo'n situatie niet meteen met eten en drinken aan komen rennen.
_San87_ schreef:Fly_high schreef:Gefeliciteerd dan maar dat je het zo uitstekend deed. Is nog steeds helemaal geen verantwoordelijkheid van een minderjarig kind om uitgebreid voor zijn/haar ouders te zorgenOnuitgesproken verwachtingen zijn sowieso nutteloos, ook in relaties tussen volwassenen.
Gezien Britta's posts over haar dochter, ben ik eerder verbaasd dat ze überhaupt iets van haar verwacht.
DuoPenotti schreef:Maar daar hoort dan ook bij dat je niet even gaat kijken bij een zieke moeder?
Ja dat verbaasd mij ja.
Dat is wel heel erg egoïstisch.
Dat ze voor de rest hun plan trekken snap ik wel. Maar er zit in een puber toch nog wel wat menselijks?
Als ik zo kijk naar mijn nichtje geloof ik dat ook nooit... Die gaat echt wel kijken. Terwijl ze ook echt puber is op andere vlakken
fleurtjeuh schreef:DuoPenotti schreef:Maar daar hoort dan ook bij dat je niet even gaat kijken bij een zieke moeder?
Ja dat verbaasd mij ja.
Dat is wel heel erg egoïstisch.
Dat ze voor de rest hun plan trekken snap ik wel. Maar er zit in een puber toch nog wel wat menselijks?
Als ik zo kijk naar mijn nichtje geloof ik dat ook nooit... Die gaat echt wel kijken. Terwijl ze ook echt puber is op andere vlakken
Daarom zei ik ook grotendeels.
De meesten zullen inderdaad wel even bij hun ouders kijken als ze ziek zijn.
Maar sommigen zullen dat oprecht gewoon vergeten, niet eens uit kwaadwillendheid ofzo. Want ja, je ouders, die blijven toch altijd leven? Die horen pas dood te gaan als ze heel erg oud en grijs zijn en al jaren in een verzorgingshuis zitten. Dus dat griepje, dat komt wel goed. Ofzo.