Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 16:37

Eleeke schreef:
Rode hond mooi voorbeeld, die vaccinatie geef je al helemaal niet voor het kind zelf.
Bof bij meisjes.... Waarom zou je die daartegen vaccineren.

Natuurlijk vaccineer je wel vanwege de kinderen zelf. Want die virussen kunnen ook hersenvliesontsteking veroorzaken, of doofheid of blindheid, of andere blijvende gevolgen. Door vaccinatie gaan die ziektes niet meer veel rond, wat dus een heleboel schade voorkomt. (Want ook een besmettelijke ziekte die 'meestal' niet ernstig verloopt kan in sommige gevallen toch ernstige gevolgen hebben. En als je het door laat gaan en iedereen komt ermee in aanraking gaat het toch om veel kinderen die te maken hebben met de ernstige gevolgen.)

MyWishMax

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 16:41

Maar vayo, er zijn wel klachten geweest. Dus het is niet zo dat er helemaal geen klachten geweest zijn. Ik zou me dus alsnog houden aan die regel voor klachten als ik die vriendin was.

Dus minimaal 7 dagen geleden dat u klachten kreeg en 24 uur klachten vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 16:46

Ggd houdt 7 dagen vanaf de klachten aan, dus woensdag mag ze weer los als ze ook 24 uur klachtenvrij is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 16:49

Ja, die bedoelde ik idd. Want het is niet zo dat ze helemaal geen klachten gehad heeft, alleen gelukkig vrij vroeg en mild, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 16:51

MyWishMax schreef:
Ja, die bedoelde ik idd. Want het is niet zo dat ze helemaal geen klachten gehad heeft, alleen gelukkig vrij vroeg en mild, toch?

Dinsdag en woensdag is ze wel echt ziekig geweest idd, nu klachtenvrij. Haar baas wil haar ook niet te snel weer in de winkel hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:15

Nee, dat snap ik. Hopelijk blijven ze allebei klachtenvrij vanaf nu.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:17

Pandora2 schreef:
Hier in belgie kan je nu ook een coronapasje krijgen zonder volledige vaccinatie lees ik.
Als je na de 1e spuit ernstige bijwerkingen had, moet je de 2e ( en 3e en 4e :+ ) niet meer halen maar kan je via je HA toch een aanvraag doen voor een pasje.
De HA moet het dan wel eerst nog doorsturen en aanvragen aan één van de 21 Referentie artsen Covid.
Zo'n pas zou dan alleen voor grondgebied België gelden.

Grappig wel!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:27

:D
Blijkbaar hebben we dus ook 21 referentie artsen covid. Weer wat geleerd vandaag -:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:37

Pandora2 schreef:
:D
Blijkbaar hebben we dus ook 21 referentie artsen covid. Weer wat geleerd vandaag -:)

Het woord referentie ken ik alleen in een ander kader maar niet in het kader van artsen.

Je kunt een referentie op laten geven en die persoon gaat dan een goed woordje voor je doen bij bv een sollicitatie.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:47

Refereren aan is synoniem voor verwijzen naar. Vandaar de referentie-artsen, denk ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:53

Refereren ken ik wel. Die link nog niet gelegd.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:56

Ik denk dat het slaat op referentiekader. Een kader waarbinnen bepaald wordt of de bijwerkingen ernstig genoeg zijn.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:02

Ja, dat kan ook.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:11

Ik heb echt geen idee wat het is, die referentie artsen. Ik heb het woord vandaag voor het eerst gelezen.
Volgens mij staan die wel op de paylist van Pfizer ofzo :D

Hier ondertussen weer ellende tussen de huisartsen en één van de ministers van volksgezondheid :+
Voorakkoord voor een wet is klaar dat apothekers covid vaccins mogen zetten.
HA zijn het er helemaal niet mee eens. Ze willen af van al de admin rompslomp maar willen wel heel graag zelf de zorgtaken doen.
Geef ze eens ongelijk :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:23

Mijn moeder zal binnenkort wel de oproep krijgen voor de booster. Het is net 7 maanden geleden dat ze de laatste prik kreeg dus het kan wel nu. Voor mezelf weet ik het niet eigenlijk. In maart zou het voor mij 7 maanden zijn en in mei de 9 maanden. Misschien toch maar voor mei de booster halen, volgens mij was er iets in voorbereiding waarbij je Coronapas na 9 maanden verliep, klopt dat?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:28

Pandora2 schreef:
Ik heb echt geen idee wat het is, die referentie artsen. Ik heb het woord vandaag voor het eerst gelezen.
Volgens mij staan die wel op de paylist van Pfizer ofzo :D

Hier ondertussen weer ellende tussen de huisartsen en één van de ministers van volksgezondheid :+
Voorakkoord voor een wet is klaar dat apothekers covid vaccins mogen zetten.
HA zijn het er helemaal niet mee eens
. Ze willen af van al de admin rompslomp maar willen wel heel graag zelf de zorgtaken doen.
Geef ze eens ongelijk :Y)

Hier in Frankrijk prikt alles en iedereen die dat kan. Apotheken ook. Vervelen de huis artsen zich soms bij jullie?
Dus ik vind het raar en niet in het belang van het volk. Alle hens aan dek en prikken. In Frankrijk 22,5% (eergisteren) van de 12++ heeft de booster gehad en 91% is 2x gevaccineerd .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:32

HA vaccineren niet bij ons. Dat gebeurt in vaccinatiecentra. HA moeten enkel codes voor testen doorgeven en afwezigheidsattesten uitschrijven. :+ Ze krijgen om en bij de 100 telefoons per dag hiervoor. Al maanden aan een stuk.
Plus de gewone consultaties ( want ja, er bestaan nog andere ziekten buiten covid natuurlijk. ), telefoons en de huisbezoeken... Nee, ik denk niet dat ze zich hier vervelen :')

Ik begrijp hen dus wel. En ik vraag mij af hoe het dan zit met die artsen die er telkens bij moeten zijn voor als er wat fout gaat. Je moet toch 15min blijven zitten met een arts in de buurt ?
Gaat er dan in elke apotheek een arts aanwezig zijn ? Lijkt me straf :D
Of geldt dit nu opeens niet meer ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 18:59

Suzanne F. schreef:
Ach wat ik ook niet snap is dat mensen nu spontaan kinderen op de wereld gaan zetten. Wat is daarachter de gedachte? “Ach, er gaan er nu toch genoeg dood, we vullen ze wel weer aan?” of “We zitten middenin een pandemie, een goede tijd om kinderen op de wereld te zetten?” of “Alles wordt duurder, de inflatie rijst de pan uit, gauw nog even een kind op de wereld zeggen voor er weer crisis uitbreekt?”

Wat een vreemde post.
Jij hebt een kind toch? Heb je toen destijds ook een uitgebreid overzicht gemaakt over de mate van inflatie, banenkansen, zure regen, afschaffen van studiebeursen, kappen van regenwoud etc?

Ik heb welliswaar geen kinderwens maar ik zou niet weten waarom nu een slecht moment is. In mijn omgeving merk ik namelijk afgezien van een mondkapje in de supermark eigenlijk gewoon niets. Alles gaat gewoon heel prima zijn gangetje en als bonus mag ik ook nog meer thuiswerken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:05

Uit nieuwsgierigheid even gaan kijken hoe het zit met die boosterprikken hier in belgie :P
21,5 % volgens de stats. Dus dat loopt aardig gelijk met andere landen denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:15

Sizzle schreef:
Suzanne F. schreef:
Ach wat ik ook niet snap is dat mensen nu spontaan kinderen op de wereld gaan zetten. Wat is daarachter de gedachte? “Ach, er gaan er nu toch genoeg dood, we vullen ze wel weer aan?” of “We zitten middenin een pandemie, een goede tijd om kinderen op de wereld te zetten?” of “Alles wordt duurder, de inflatie rijst de pan uit, gauw nog even een kind op de wereld zeggen voor er weer crisis uitbreekt?”

Wat een vreemde post.
Jij hebt een kind toch? Heb je toen destijds ook een uitgebreid overzicht gemaakt over de mate van inflatie, banenkansen, zure regen, afschaffen van studiebeursen, kappen van regenwoud etc?

Ik heb welliswaar geen kinderwens maar ik zou niet weten waarom nu een slecht moment is. In mijn omgeving merk ik namelijk afgezien van een mondkapje in de supermark eigenlijk gewoon niets. Alles gaat gewoon heel prima zijn gangetje en als bonus mag ik ook nog meer thuiswerken.

Nee, mijn dochter was niet gepland. Maar ik zou in deze tijden nooit kiezen om bewust een kind op de wereld te zetten. Maar er zijn nu massaal vrouwen zwanger en er is een geboortegolf. Ik snap niet waar dat vandaan komt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:15

Meer avonden thuis samen zitten? Of is dat te simpel :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:17

Pandora2 schreef:
HA vaccineren niet bij ons. Dat gebeurt in vaccinatiecentra. HA moeten enkel codes voor testen doorgeven en afwezigheidsattesten uitschrijven. :+ Ze krijgen om en bij de 100 telefoons per dag hiervoor. Al maanden aan een stuk.
Plus de gewone consultaties ( want ja, er bestaan nog andere ziekten buiten covid natuurlijk. ), telefoons en de huisbezoeken... Nee, ik denk niet dat ze zich hier vervelen :')

Ik begrijp hen dus wel. En ik vraag mij af hoe het dan zit met die artsen die er telkens bij moeten zijn voor als er wat fout gaat. Je moet toch 15min blijven zitten met een arts in de buurt ?
Gaat er dan in elke apotheek een arts aanwezig zijn ? Lijkt me straf :D
Of geldt dit nu opeens niet meer ?

Nee ik begrijp dat niet. Wat is dan het extra werk? Sorry ik ben echt niet vervelend maar vind posts uit andere landen juist heel interessant e ik begrijp het echt niet. Of moeten de huisartsen erbij zitten dan?

Met een arts aanwezig zijn weet ik niet hoe dat gaat, want ik ben altijd nog bij de zkhgeweest.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 11-12-21 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:18

Suzanne, De werkeloosheid is nog nooit zo laag geweest, de rente ook niet. Lekker veel thuiswerken.
Ik zie alleen maar voordelen als ik vanuit mijn eigen leven kijk.

Een vriendin van mij is ook net bevallen (met ivf). Als ze gaat zitten wachten tot de wereld perfect is, is ze te oud.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:19

Sizzle schreef:
Suzanne, De werkeloosheid is nog nooit zo laag geweest, de rente ook niet. Lekker veel thuiswerken.

Een vriendin van mij is ook net bevallen (met ivf). Als ze gaat zitten wachten tot de wereld perfect is, is ze te oud.

Tout a fait...inderdaad!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:21

Sizzle schreef:

Ja maar blijkbaar denken ineens heel veel vrouwen zo. Ik vind het een interessant verschijnsel in ieder geval.