Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Maar wat maakt die zorgkosten nou zo duur? Ik ben met 1 afspraak in het ziekenhuis al mijn eigen risico kwijt. Dat maakt dat ik dus wel terughoudend ben daarmee. Vorig jaar voor het tweede jaar op rij controle echo gehad die prima was. Dit jaar heb ik hem afgezegd, heb nergens last van, merk niks. Beetje zonde om daar zo weer 350 euro voor af te tikken.
verootjoo schreef:Dat kun je wel zeggen, maar het oude systeem wat hiervoor was, was ook zeker niet houdbaar in de situatie van nu. De zorgkosten rijzen de pan uit.
Suzanne F. schreef:Maar wat maakt die zorgkosten nou zo duur? Ik ben met 1 afspraak in het ziekenhuis al mijn eigen risico kwijt. Dat maakt dat ik dus wel terughoudend ben daarmee. Vorig jaar voor het tweede jaar op rij controle echo gehad die prima was. Dit jaar heb ik hem afgezegd, heb nergens last van, merk niks. Beetje zonde om daar zo weer 350 euro voor af te tikken.
Huertecilla schreef:DuoPenotti schreef:HC
de 10 jaar voor de corona heeft onze regering 1000 bedden bezuinigd. (en de helft over 50 jaar gezien)
In 2016 werd al gewaarschuwd voor tekort op ic.
Maar toen sliep meneer de president door.
In 2018 werd gewone zorg ook al tijdelijk stopgezet door jawel, de griep
Maar toen sliep meneer de president door.
Ondanks dat de bevolking groeit, er vergrijzing is en ook immigranten vaker in het ziekenhuis belanden en we deze door de jaren heen ook meer hebben.
En daar hebben we nu last van.
Zo simpel is het gewoon.
Je weet hoe ik hier een jaar geleden persoonlijk over beledigd werd? Dat ik geen kritiek op NL mocht hebben![]()
Voor míj is het helder; we worden op zijn meest positief gesteld onvolledig voorgelicht. Continue en dat moét beleid zijn.
DuoPenotti schreef:Nee in een gewone winter ligt het al maximaal vol.
In 2018 met een heftige griep golf worden er al reguliere operaties uitgesteld.
Dus we konden het voor corona al niet aan.
Cer schreef:maar ging het tot 2018 en na 2018 tot Corona wel goed dan? Of was er toen ook tekort?
Want meestal ga je toch uit van wat er gemiddeld nodig is, en niet wat er bij uitzondering nodig is? (dan heb je in een normale situatie capaciteit over, en dat is ook duur, denk ik?)
purny schreef:https://www.ad.nl/show/entertainmentsector-met-stomheid-geslagen-door-camping-bij-circuit-zandvoort~a25af6f8/
Entertainmentsector met stomheid geslagen door camping bij circuit Zandvoort
De entertainmentsector is met stomheid geslagen door het bericht dat er bij de Grand Prix op het circuit van Zandvoort begin september een camping is. Dit terwijl er een streep door meerdaagse evenementen ging vanwege overnachtingen. Op Twitter wordt het nieuwsbericht massaal gedeeld.
Meerdaagse evenementen mogen niet maar dit zou wel mogen? Hoe krom wil je het hebben...
Cer schreef:maar ging het tot 2018 en na 2018 tot Corona wel goed dan? Of was er toen ook tekort?
Want meestal ga je toch uit van wat er gemiddeld nodig is, en niet wat er bij uitzondering nodig is? (dan heb je in een normale situatie capaciteit over, en dat is ook duur, denk ik?)