Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:27

Je hoeft ze toch ook niet allemaal tegelijk te controlleren? Wel denk ik dat eigenaren zorgvuldiger zijn als een sluiting op basis van een onaangekondigde steekproef boven het hoofd hangt. Misschien is dat inderdaad een naive gedachte van mij.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:38

tienus63 schreef:
Ook heftig voor Heerde; tijdens de eerste golf is het koor al enorm getroffen en nu staat de teller alweer op 9 besmettingen onder de koorleden.
https://www.destentor.nl/heerde/corona- ... CsqYNOP8LY

Ik heb eens zo'n filmpje van zo'n heerdekoor bekeken maar ze staan ook wel in elkaars nek hoor tijdens het zingen. Buiten corona om zou dat al niks voor mij zijn :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:40

Ik ga nooit uit en ben na één of 2 alcoholische consumpties al kneiter dronken.

Voor mij veranderd er dus niet veel. Voornamelijk nieuwe maatregelen voor het uitgaansleven.

Beurs zondag gaat gewoon door. Nieuwe regels gaan pas om 18:00 in en de beurs is om 18:00 klaar. Maar had niet veel gescheeld of het had last minut nog gecanceld moeten worden. Al gaat het om een evenement met vergunning en volgens mij zijn die sowieso uitgesloten van de max 50 tegelijk regel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:41

Dank voor het aanvullen/verbeteren bigone.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:46

mvdende schreef:

Voor mij veranderd er dus niet veel. Voornamelijk nieuwe maatregelen voor het uitgaansleven.

Beurs zondag gaat gewoon door. Nieuwe regels gaan pas om 18:00 in en de beurs is om 18:00 klaar. Maar had niet veel gescheeld of het had last minut nog gecanceld moeten worden. Al gaat het om een evenement met vergunning en volgens mij zijn die sowieso uitgesloten van de max 50 tegelijk regel.

Die in Houten?
Dat je daar heen durft pff, ben er vorig jaar geweest, superdruk. Of hebben ze beperkt aantal kaartjes nu?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:53

imaudy schreef:
mvdende schreef:

Die in Houten?
Dat je daar heen durft pff, ben er vorig jaar geweest, superdruk. Of hebben ze beperkt aantal kaartjes nu?

In Houten ja.

En inderdaad beperkt aantal kaartjes. Alleen online kon je kaartjes kopen en ze waren binnen 2 seconden uitverkocht voor de ochtend tijdslots.

Iedere 15 minuten mogen er een x aantal mensen naar binnen, onbeperkt blijven.

Weet niet hoe veel kaarten er in totaal verkocht zijn, en of iedereen met kaartje voor een later tijdslot wel echt naar binnen kan. Of er bijvoorbeeld max 500 mensen tegelijk binnen kunnen zijn en er ook echt maar 500 kaarten zijn verkocht over de gehele dag, of dat er bijvoorbeeld 1500 kaarten zijn verkocht, met de hoop dat de eerste lading van 500 mensen niet allemaal besluiten tot 18:00 binnen te blijven.....

Ik heb een kaartje van 10:00. Wil tot een uurtje of 14:00 a 15:00 blijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:59

Ik hoop dat er goed geventileerd word of is het in de open lucht?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:07

Gommers is bij OP1.
Hij vindt de maatregelen van het Kabinet niet ver genoeg gaan.
Hij zei wel, dat hij alleen kijkt naar opnames ziekenhuis en sterfte enz.
Hij kijkt niet naar de economische gevolgen.
Het kabinet moet een afweging maken en alle belangen meenemen.

Ik denk dat het kabinet geen strengere maatregelen durft te nemen, door de invloed van de media, minder draagkracht onder de bevolking voor de maatregelen en de verkiezingen volgend jaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:12

Poeh, geen haar op mijn hoofd dat ik nu in deze tijd naar een beurs zou gaan, beetje het gevaar opzoeken vind ik.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:14

purny schreef:
Ik hoop dat er goed geventileerd word of is het in de open lucht?

Binnen.

Andere jaren was er geen tot héél weinig ventilatie. 1 of 2 deuren op 4 grote hallen.

Hopelijk dit jaar beter geregeld, want was behoorlijk warm en benauwd daar binnen.

Maar is een grote beurs met vele internationale bezoekers, voornamelijk België en Duitsland, maar volgens mij ook van veel verder weg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:17

Ik snap niet dat dat dus mag. Daar kan jij niks aan doen maar geen haar op mijn hoofd die denkt om naar een beurs te gaan.
Dan zouden de nachtclubs en uitgaansgelegenheden dus een vergunning aan kunnen vragen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:31

purny schreef:
Ik snap niet dat dat dus mag. Daar kan jij niks aan doen maar geen haar op mijn hoofd die denkt om naar een beurs te gaan.
Dan zouden de nachtclubs en uitgaansgelegenheden dus een vergunning aan kunnen vragen.

Ik snap ook niet dat het mag. Maar het mag! En ik heb wel weer zin in een beurs. De organisatie zegt het helemaal corona proef te kunnen organiseren....(Maar dat dacht Grapperhaus natuurlijk ook)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 00:08

mvdende schreef:
imaudy schreef:

In Houten ja.

En inderdaad beperkt aantal kaartjes. Alleen online kon je kaartjes kopen en ze waren binnen 2 seconden uitverkocht voor de ochtend tijdslots.

Iedere 15 minuten mogen er een x aantal mensen naar binnen, onbeperkt blijven.

Weet niet hoe veel kaarten er in totaal verkocht zijn, en of iedereen met kaartje voor een later tijdslot wel echt naar binnen kan. Of er bijvoorbeeld max 500 mensen tegelijk binnen kunnen zijn en er ook echt maar 500 kaarten zijn verkocht over de gehele dag, of dat er bijvoorbeeld 1500 kaarten zijn verkocht, met de hoop dat de eerste lading van 500 mensen niet allemaal besluiten tot 18:00 binnen te blijven.....

Ik heb een kaartje van 10:00. Wil tot een uurtje of 14:00 a 15:00 blijven.

500 of 1500 kaartjes? Denk dat het er veel meer zijn hoor. Er zijn ook exotische dieren aanwezig en dan de mensen met eventueel een virus. Snap echt niet dat het doorgaat.
Je kunt in ieder geval verslag doen hier hihi.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 00:48

Het lastige aan dit alles is ook dat mensen keuzes maken die ik niet kan snappen. Je weet soms ook niet wat anderen doen, dus ik kom niet meer zo vaak bij anderen over de vloer.

Mijn ouders hadden gisteren een bruiloft van vage vrienden. Ik was dus nooit gegaan, maar zij zagen het probleem niet zo. Dat houdt wel in dat ik daar de komende 2 weken niet langs ga.

Bekende van mij ging met 3 vrienden ergens naar toe, samen in 1 auto. Vertelt halverwege de rit 1 van die vrienden dat zijn vriendin positief getest is en een andere vriend heeft ook contact gehad met iemand die recent positief getest is. Sommige mensen denken er dus ook wel erg makkelijk over en dat vind ik echt heel lastig.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 01:13

Dat laatste is wel heel erg Zonnebloem18. Ik zou echt meteen die auto uitgaan en doei vrienden dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 06:26

Sizzle schreef:
Je hoeft ze toch ook niet allemaal tegelijk te controlleren? Wel denk ik dat eigenaren zorgvuldiger zijn als een sluiting op basis van een onaangekondigde steekproef boven het hoofd hangt. Misschien is dat inderdaad een naive gedachte van mij.

Maar er zijn al onaangekondigde controles.
Sinds een maand zijn ze ook opgeschroefd, sinds het weer op begon te lopen in Amsterdam en er signalen bij de politie kwamen dat kroegeigenaren hun klanten waarschuwden als ze boa's of politie zagen ("snel allemaal zitten!").
Maar ja, dat is toch een druppel op een gloeiende plaat, zo lijkt het.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:07

mvdende schreef:
purny schreef:

Ik snap ook niet dat het mag. Maar het mag! En ik heb wel weer zin in een beurs. De organisatie zegt het helemaal corona proef te kunnen organiseren....(Maar dat dacht Grapperhaus natuurlijk ook)

Toch kan je ook zelf een keuze maken.
Bij ons is er vanavond een dansavond dat mag ook, ook met die nieuwe regels die zondag in gaan. Toch gaan we niet, hoeveel zin we er ook in hebben.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:39

Een beurs met exotische dieren en knaagdieren? Nertsen zullen toch niet de enige dieren zijn die zo makkelijk verspreiden? Bizar dat zoiets door mag gaan.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:40

Shadow0 schreef:
Ik denk dat wij het wel oneens zijn. Ik vind het niet aanvaardbaar om te liegen of informatie achter te houden.

Wij zijn het per definitie oneens :+ , maar in dit geval heb ik geen mening of waardeoordeel (bedoeld te/ge)geven. Alleen de constatering dat het zo werkt en dat dat wat mij betreft geen nieuws is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:43

Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik er zelf ook wel een beetje klaar mee ben, terwijl ik toch al die tijd heel strikt geweest ben in het opvolgen van de maatregelen. Maar ook bij mij is er een soort houding ontstaan van: het zal allemaal wel niet zo’n vaart lopen. Heel verkeerd, ik weet het. Maar als ik zie wat ik de afgelopen dagen allemaal gedaan heb, dan wordt iedereen hier gillend gek van de risico’s die ik genomen heb. :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:47

Fitzroy schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik er zelf ook wel een beetje klaar mee ben, terwijl ik toch al die tijd heel strikt geweest ben in het opvolgen van de maatregelen. Maar ook bij mij is er een soort houding ontstaan van: het zal allemaal wel niet zo’n vaart lopen. Heel verkeerd, ik weet het. Maar als ik zie wat ik de afgelopen dagen allemaal gedaan heb, dan wordt iedereen hier gillend gek van de risico’s die ik genomen heb. :=

Tja is je eigen keuze toch. Ik kan mij dat ook gewoon heel goed voorstellen.

Ik maak mij gewoon druk om mijn leerlingen en collega’s maar ook vrienden/familie dus doe ik dingen gewoon niet.
Maar het is gewoon een feit dat ik op een dag veel meer mensen zie dan sommige hier sinds de ‘lockdown’ hebben gezien. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:54

Waarom iemand perse nu naar een beurs wil is iets wat ik ook niet snap. Maar goed, het mag dus dan zullen altijd mensen gaan.

Er is een nieuw Duits onderzoek over maskers en het gebrek aan bewijs van effect van het gebruik in het openbaar (zelf mogenlijk verhoogd risico op cross-infectie door missende hand hygiene). Ik denk dat we uiteindelijk pas over jaren weten wat nou eigenlijk de juiste aanpak geweest zal zijn.
Disclaimer: nee, ik ben geen corona-ontkenner en ben juist hartstikke voorzichtig.

https://www.thieme-connect.com/products ... -1174-6591

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:03

elnienjo schreef:
Een beurs met exotische dieren en knaagdieren? Nertsen zullen toch niet de enige dieren zijn die zo makkelijk verspreiden? Bizar dat zoiets door mag gaan.

Over nertsen gesproken, ik vind het maar vaag dat in al die bedrijven alles besmet is/raakt en geruimd moet worden.
Vraag me af of die diertjes dat virus standaard bij zich dragen!? Of lekker makkelijk want ze moesten er toch binnenkort vanaf omdat er een verbod komt op het fokken daarvan.
Over besmettingen bij ander ophok vee hoor je nooit wat.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:05

Er was gisteren een bericht dat er verdachte personen zijn gezien in de nacht bij die bedrijven.
De nertsenfokkers hebben om onderzoek gevraagd. Maar dat schiet nog niet erg op want onze overheid is ze toch al graag kwijt.

https://www.ed.nl/de-peel/nertsenfokker ... ~aaceb836/
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 19-09-20 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:06

Er werden onderzoeken ingesteld omdat het zo toevallig was dat er heel veel nertsenfokkerijen zijn besmet.