Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:53

Echwel schreef:
Loretta mag ik zeggen dat je heel erg negatief aan het denken bent..

Niemand doet het goed, niemand doet het fout, maar iedereen doet zijn stinkende best

Dit.. en ik wil ook zeggen dat het niet overal is. Volgens mij houden mensen in mijn dorp zich netjes aan de afspraken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:54

Echwel schreef:

Niemand doet het goed, niemand doet het fout, maar iedereen doet zijn stinkende best

Waarom is dat speculatief. Het lijkt me nogal van belang dat er rekening gehouden wordt met het aantal contactmomenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:55

WowAmigo schreef:
Suzanne F. schreef:
Hoe doen de gescheiden bokkers het hier met de kinderen? Gaan ze nog naar hun vader toe of nu niet meer?

Ja hier wel gewoon... is misschien ook wel fijn voor ze, anders zitten ze ook wel erg lang alleen, ik werk best veel en moet gewoon op locatie zijn de meeste tijd

Wij hebben vandaag de dochter van mijn vriend opgehaald en blijft nu een week hier.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:55

Destination schreef:
Een lingeriefabrikant in België (bekend van o.a. Marie Jo en Prima Donna) gaat in plaats van lingerie mondkapjes maken. De ziekenhuizen leveren de materialen en de fabrikant zet alles kosteloos in elkaar.
https://www.madeinoostvlaanderen.be/nie ... Dg.twitter

Wat goed zeg!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:00

Hij heeft z’n verstand gevonden!

Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:02

lenaa_tje schreef:
Echwel schreef:

Dit.. en ik wil ook zeggen dat het niet overal is. Volgens mij houden mensen in mijn dorp zich netjes aan de afspraken.

En dan dit er nog even bij.
Rutte geeft ons als bevolking een hele grote verantwoordelijkheid. Maar sommigen kunnen er blijkbaar niet mee omgaan.

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1040 ... -Ee5s8zneE

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:05

Vanmiddag op het journaal een item over de olympische spelen in Tokyo.
De vlam is goed aangekomen. De officiële delegatie stond lekker gezellig naast elkaar voor de foto.
In Japan is er blijkbaar geen enkel probleem. :x

Sheran

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:07

Ik hoop echt dat snel de winkels dicht gaan en dat er een samenscholingsverbod komt. Mensen blijven de grenzen opzoeken helaas en dat kunnen we niet hebben... we moeten nog even tijd winnen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:07

Pandora2 schreef:
Vanmiddag op het journaal een item over de olympische spelen in Tokyo.
De vlam is goed aangekomen. De officiële delegatie stond lekker gezellig naast elkaar voor de foto.
In Japan is er blijkbaar geen enkel probleem. :x

Ik vind het ook echt onvoorstelbaar dat dit nog niet is afgelast. Ik snap dat het om de Olympische Spelen gaat, maar tegen die tijd kunnen we echt nog niet weer de hele wereld over vliegen zonder zorgen en sporters kunnen nu ook niet trainen zoals ze dat normaal doen :n

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:08

Als je geen dringende reden hebt om in België te zijn als Nederlander mag je de grens niet meer over...
Daar valt dus tanken of boodschappen doen ook onder...

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:19

627 doden in één dag in Italië
In Italië zijn de afgelopen dag 627 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus, melden de autoriteiten. Niet eerder kwamen er op één dag zoveel doden bij. Gisteren kwamen er 427 doden bij in 24 uur tijd.

Het dodental in Italië staat nu op 4032. Ruim 5100 mensen zijn genezen.

Bron: NOS

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:22

MarliesR schreef:
In Italië zijn de afgelopen dag 627 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus, melden de autoriteiten. Niet eerder kwamen er op één dag zoveel doden bij. Gisteren kwamen er 427 doden bij in 24 uur tijd.

Bizar en zo triest! Hopelijk gaan de andere landen niet diezelfde richting op...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:22

Jeetje, bijna net zoveel doden als mensen die genezen zijn. Wat een cijfers en dan had ik gelezen dat mensen die thuis sterven niet mee worden geteld.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:23

MarliesR schreef:

Vreselijk. Wat een boel...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:26

Sheran schreef:
Ik hoop echt dat snel de winkels dicht gaan en dat er een samenscholingsverbod komt. Mensen blijven de grenzen opzoeken helaas en dat kunnen we niet hebben... we moeten nog even tijd winnen.

Ook dan blijven mensen over grenzen gaan. Supermarkten zullen niet sluiten.

Loretta

MarliesR schreef:

Eigenlijk is de hele situatie niet meer te bevatten. Als je de wereldkaart bekijkt dan is het echt overal. Overal zijn steden afgesloten en overal zijn besmettingen. Dit kennen we alleen maar uit films.

Kaus

moonsparkle schreef:
Jeetje, bijna net zoveel doden als mensen die genezen zijn. Wat een cijfers en dan had ik gelezen dat mensen die thuis sterven niet mee worden geteld.

Hier zat ik eerst ook even aan te denken. Maar het is natuurlijk wel zo dat zij die getest worden waarschijnlijk al in kritieke toestand in het ziekenhuis liggen. Je kan dus niet zeggen 'op basis van deze cijfers geneest slechts 60% van de besmette mensen'. Want daarmee vergeten we de mensen die dus helemaal niet getest worden omdat ze niet zo ziek zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:27

Echwel schreef:

Je bent me voor.
Maar Lorettta is niet de enige.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:29

Ik ben bij die cijfers in Italië ook wel benieuwd naar de medische geschiedenis van die mensen.
Mensen die al een ernstige ziekte hadden spreekwoordelijk mensjes van de dag zijn.
Of ook vitale mensen die nog volop aan het sporten en werk waren?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:31

Ineke2 schreef:
Als je geen dringende reden hebt om in België te zijn als Nederlander mag je de grens niet meer over...
Daar valt dus tanken of boodschappen doen ook onder...

Niet dat ik mezelf heel belangrijk vind in deze crisis, maar dit is voor ons toch een beetje lastig. We wonen in Zeeuws Vlaanderen, vlakbij Antwerpen. Dat is dat stukje Nederland waar je dus niet zomaar uit kan. En nu dus helemaal niet. Nu hebben we geen plannen vooralsnog, maar er woont veel familie in de rest van Nederland en je weet niet wat er kan gebeuren waarom je toch een keer weg moet/wil. Ik zit me toch af te vragen of ik m'n baas voor de zekerheid maar om een briefje moet vragen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:32

MarliesR schreef:

Vanmiddag een nieuw filmpje over een ziekenhuis in Italië op het journaal.
De arts zei dat ze de oorlog aan het verliezen waren ;(
Mensen die letterlijk liggen te snakken naar lucht onder zo'n ballonbeademing ( noemt dat zo eigenlijk? )
Heel heel eng dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:33

Maar hoe is het daar zo ontzettend uit de hand gelopen? Deze praktijken zijn niet in Azië geweest toch?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:34

Ik kan alleen voor ons gezin spreken, maar wij zijn normaal gesproken erg weinig thuis. De afgelopen week heb ik 2 keer boodschappen gehaald, 1 keer naar school om huiswerk voor onze dochter op te halen en ben ik naar het werk geweest.

Enige wat we 'onnodig' doen is elke dag een uur wandelen waarbij we de lege speeltuintjes opzoeken of via de akkerlanden richting het bos aan de overkant. Daarbij vermijden we andere mensen. Als je de hele dag binnen moet zitten heb je er over een paar weken een hoop depressieve mensen bij.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:35

Was net op TV een man die in Hong Kong woonde, die kwam uit NL. Kreeg een bandje om met een code en die was verbonden met zijn telefoon. Autoriteiten checken die telefoon of je wel binnen blijft.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:36

brokjes schreef:
Maar hoe is het daar zo ontzettend uit de hand gelopen? Deze praktijken zijn niet in Azië geweest toch?

De berichten die uit Wuhan kwamen waren ook heel schrikbarend.