Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:51

Dat is een hele rit siersma.
En dat vanuit dat mooie texel.
Wil de verkoper niet komen brengen en genieten van de mooie omgeving (grapje)
Goede reis alvast.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:33

Van de week eindelijk maar toch mijn iPhone op marktplaats verkocht. Koper zou tussen nu (19:30) en 20:00 komen. Ik had haar zostraks nog een berichtje gestuurd maar daar heeft ze niet op gereageerd. Erg benieuwd of ze komt of niet.....

Edit: 20:15 en nog steeds niks gehoord!
Bel verdomme gewoon af als je niet meer wil, nu blijf ik er voor niks voor thuis.
Wat een opvoeding heb je dan gehad zeg, als je mensen zo op je laat wachten.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:49

Sassii schreef:
Van de week eindelijk maar toch mijn iPhone op marktplaats verkocht. Koper zou tussen nu (19:30) en 20:00 komen. Ik had haar zostraks nog een berichtje gestuurd maar daar heeft ze niet op gereageerd. Erg benieuwd of ze komt of niet.....

Bel verdomme gewoon af als je niet meer wil, nu blijf ik er voor niks voor thuis.

Ik snap niet dat mensen speciaal thuisblijven om iets te verkopen.. Bij ons komen ze alleen als we weten dat we niet weg hoeven, maar we blijven er zeker niet speciaal voor thuis.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:56

thirteenn schreef:
Sassii schreef:

Ik snap niet dat mensen speciaal thuisblijven om iets te verkopen.. Bij ons komen ze alleen als we weten dat we niet weg hoeven, maar we blijven er zeker niet speciaal voor thuis.

Maar je maakt toch een afspraak met iemand, dan is het toch logisch thuis te blijven :=

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:43

Princess_ schreef:
thirteenn schreef:

Maar je maakt toch een afspraak met iemand, dan is het toch logisch thuis te blijven :=

Dat plan je dan toch in op een dag dat je niet weg hoeft?:+

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:48

thirteenn schreef:
Princess_ schreef:

Dat plan je dan toch in op een dag dat je niet weg hoeft? :+

Ik wel ja, jij blijkbaar ook. Jij zei "Ik snap niet dat mensen speciaal thuisblijven" ik wist niet dat je bedoelde als je andere afspraken had. Vandaar mijn reactie haha

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:54

Tja, dat ik gisteren tante zou worden had ik vorige week ook niet kunnen weten. Even bij de baby gekeken en gelijk weer naar huis gegaan omdat ik het banketstaaf vond de koper een dag van tevoren af te zeggen.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 07:32

Sassii schreef:
Tja, dat ik gisteren tante zou worden had ik vorige week ook niet kunnen weten. Even bij de baby gekeken en gelijk weer naar huis gegaan omdat ik het banketstaaf vond de koper een dag van tevoren af te zeggen.

Volgende keer gewoon doen hoor ik neem aan dat men dat wel begrijpt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:56

Wauw. Afgelopen week een afspraak gemaakt om iets op te halen vandaag. Krijg ik nu 2 uur van tevoren bericht dat iemand 5 euro meer geboden heeft en of ik nog hoger wil bieden.

Gezegd dat ze mijn bod geaccepteerd had en een deal heeft, maar 'marktplaats is zakelijk' en ze heeft het geld hard nodig.....
Zak er lekker in. :+

Ik hoop dat die andere bieder niet betaalt of afhaakt ofzo. :')
Kan dit zo slecht hebben..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:09

upendo schreef:
Wauw. Afgelopen week een afspraak gemaakt om iets op te halen vandaag. Krijg ik nu 2 uur van tevoren bericht dat iemand 5 euro meer geboden heeft en of ik nog hoger wil bieden.

Gezegd dat ze mijn bod geaccepteerd had en een deal heeft, maar 'marktplaats is zakelijk' en ze heeft het geld hard nodig.....

Heb jij al ( een deel) betaald?

Zo niet heeft de verkoper geen zekerheid of je wel daadwerkelijk komt opdagen. Heb al meerdere keren gehad dat ik voor niks heb zitten wachten terwijl ik dan een week / 2 weken tot de afspraak het niet verkocht aan een ander.

Daar ben ik dus mee gestopt.

Maar ik vertel er dan dus bij: Als je ( een deel) vast betaald staat de afspraak vast en zie ik je wel verschijnen op de gemaakte afspraak.

Zo niet kan het zijn dat het item intussen verkocht word aan een ander. Uiteraard stel ik daarvan de mensen wel zsm op de hoogte zodat ze niet voor niks komen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:15

Ze zei dat ik aan de deur met een tikkie kon betalen en er zijn nummers uitgewisseld zodat we elkaar op de hoogte konden houden als tijden veranderden. Lijkt me dan niet dat ik opeens niet kom opdagen. Als ik niet meer reageer, ander verhaal.. Maar dit is gewoon schofterig. :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:16

De verkoper kan ook tegen koper 2 zeggen om 14.00 komt iemand het ophalen, maar als die niet op komt dagen is het voor jou.

Maar zo te lezen ging het echt om die 5 euro.
waarvan je ook niet weet of dat echt is of dat het een manier is om meer geld te krijgen voor dat item.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:17

Dat zou ik inderdaad ook niet waarderen hoor. Afspraak is afspraak. Dat andere mensen zich horkerig gedragen door niet op te komen dagen betekent niet dat je dat zelf dan ook maar moet gaan doen.

Hier een prima koop. Mijn kuikens groeien te hard dus even gemarktplaatst, hokje in de buurt. Paar berichtjes heen en weer en konden hem voor een prima bedrag ophalen en ze hebben het ding zelfs heel aardig met de trekker pal voor onze trailer gezet en geholpen hem er in te dragen. Ideaal. :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:20

_Penotti schreef:
De verkoper kan ook tegen koper 2 zeggen om 14.00 komt iemand het ophalen, maar als die niet op komt dagen is het voor jou.

Maar zo te lezen ging het echt om die 5 euro.
waarvan je ook niet weet of dat echt is of dat het een manier is om meer geld te krijgen voor dat item.

Precies dit.

Ik heb ook wel eens hogere biedingen gehad na een overeenkomst, maarja, oliebol voor mij. Dan had ik niet akkoord moeten gaan met het lagere bod.

Dat is wel heel fijn julius_juut! Scheelt een hoop geleur met een hok dat nooit precies in de auto of aanhanger past. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:21

upendo schreef:
Ze zei dat ik aan de deur met een tikkie kon betalen en er zijn nummers uitgewisseld zodat we elkaar op de hoogte konden houden als tijden veranderden. Lijkt me dan niet dat ik opeens niet kom opdagen. Als ik niet meer reageer, ander verhaal.. Maar dit is gewoon schofterig. :)

Hmm dat is niet netjes van de verkoper nee -O-

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:51

Ineke2 schreef:
upendo schreef:

Heb jij al ( een deel) betaald?

Zo niet heeft de verkoper geen zekerheid of je wel daadwerkelijk komt opdagen. Heb al meerdere keren gehad dat ik voor niks heb zitten wachten terwijl ik dan een week / 2 weken tot de afspraak het niet verkocht aan een ander.

Daar ben ik dus mee gestopt.

Maar ik vertel er dan dus bij: Als je ( een deel) vast betaald staat de afspraak vast en zie ik je wel verschijnen op de gemaakte afspraak.

Zo niet kan het zijn dat het item intussen verkocht word aan een ander. Uiteraard stel ik daarvan de mensen wel zsm op de hoogte zodat ze niet voor niks komen.

En dat zegt Upendo nu: ja ik ga wel hoger bieden...
Das is dan nog steeds geen garantie dat ze daadwerkelijk komt..

De verkoper zeg namelijk niet dat ze graag (een deel) betaald wil hebben vooraf ivm zekerheid van opkomen dagen... maar puur dat ze hoger noet bieden omdat er een ander hoger heeft geboden (terwijl er al een afspraak was)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:10

Heb toch al gezegd dat het niet netjes was van deze verkoper.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:24

Ik krijg bij dit soort mensen soms de neiging om wel te overbieden en dan op het moment suprême af te zeggen. Maar ik heb vandaag dan ook een heel slecht humeur... daar wordt ik altijd een tikkeltje obstinaat van. ~~}>

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:30

Whaha
Daar zou ik nog niet opkomen, maar eigenlijk zou het wel een goed koekje naar eigen deeg zijn :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:08

maaikemuis schreef:
Ik krijg bij dit soort mensen soms de neiging om wel te overbieden en dan op het moment suprême af te zeggen. Maar ik heb vandaag dan ook een heel slecht humeur... daar wordt ik altijd een tikkeltje obstinaat van. ~~}>

Het heeft ook door mijn hoofd gespookt hoor... Maar ik schiet er niets mee op. Misschien een slechte beoordeling..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:57

Ik snap die beoordelingen van marktplaats sowieso niet echt... Het lijkt net dat je elkaar een review moet geven en als de ander dat niet doet dat jou review niet erop komt? Of heb ik dat fout?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:37

Volgens mij komt na twee weken automatisch de beoordeling er op, ook als de ander niet beoordeeld heeft.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:54

geerte schreef:
Net weer iets aparts, heb een stellingkast te koop. Iemand doet een goed bod en ik accepteer. Vraag de koper of hij al gedemonteerd is, want anders neemt hij hem niet mee. Ik geef aan dat hij dat niet is en dat ik het liever niet zelf doe omdat ik onhandig ben. Dat vind de koper niet acceptabel en wil hem nu niet meer hebben. :')

Hij wil hem nu gratis omdat hij hem nog demonteren :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:57

geerte schreef:
geerte schreef:
Net weer iets aparts, heb een stellingkast te koop. Iemand doet een goed bod en ik accepteer. Vraag de koper of hij al gedemonteerd is, want anders neemt hij hem niet mee. Ik geef aan dat hij dat niet is en dat ik het liever niet zelf doe omdat ik onhandig ben. Dat vind de koper niet acceptabel en wil hem nu niet meer hebben. :')

Hij wil hem nu gratis omdat hij hem nog demonteren :')

Das goed maar kost je wel €5 per minuut dat je binnen bent met een starttarief van €10

Wat een pannekoek

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:18

Ik heb iemand die mijn telefoonnummer wil om op de website van de politie te kunnen checken of er meldingen over zijn. Ze heeft m’n bankrekeningnummer al, dus snap de meerwaarde niet erg moet ik zeggen. Iemand die dit herkent?
Ben eigenlijk geneigd te zeggen dat ze maar door moet zoeken, vind het een beetje overdreven.