Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassii schreef:Van de week eindelijk maar toch mijn iPhone op marktplaats verkocht. Koper zou tussen nu (19:30) en 20:00 komen. Ik had haar zostraks nog een berichtje gestuurd maar daar heeft ze niet op gereageerd. Erg benieuwd of ze komt of niet.....
Edit: 20:15 en nog steeds niks gehoord!
Bel verdomme gewoon af als je niet meer wil, nu blijf ik er voor niks voor thuis.
Wat een opvoeding heb je dan gehad zeg, als je mensen zo op je laat wachten.
thirteenn schreef:Sassii schreef:Van de week eindelijk maar toch mijn iPhone op marktplaats verkocht. Koper zou tussen nu (19:30) en 20:00 komen. Ik had haar zostraks nog een berichtje gestuurd maar daar heeft ze niet op gereageerd. Erg benieuwd of ze komt of niet.....
Edit: 20:15 en nog steeds niks gehoord!
Bel verdomme gewoon af als je niet meer wil, nu blijf ik er voor niks voor thuis.
Wat een opvoeding heb je dan gehad zeg, als je mensen zo op je laat wachten.
Ik snap niet dat mensen speciaal thuisblijven om iets te verkopen.. Bij ons komen ze alleen als we weten dat we niet weg hoeven, maar we blijven er zeker niet speciaal voor thuis.
Princess_ schreef:thirteenn schreef:Ik snap niet dat mensen speciaal thuisblijven om iets te verkopen.. Bij ons komen ze alleen als we weten dat we niet weg hoeven, maar we blijven er zeker niet speciaal voor thuis.
Maar je maakt toch een afspraak met iemand, dan is het toch logisch thuis te blijven
thirteenn schreef:Princess_ schreef:
Maar je maakt toch een afspraak met iemand, dan is het toch logisch thuis te blijven
Dat plan je dan toch in op een dag dat je niet weg hoeft?
upendo schreef:Wauw. Afgelopen week een afspraak gemaakt om iets op te halen vandaag. Krijg ik nu 2 uur van tevoren bericht dat iemand 5 euro meer geboden heeft en of ik nog hoger wil bieden.
Gezegd dat ze mijn bod geaccepteerd had en een deal heeft, maar 'marktplaats is zakelijk' en ze heeft het geld hard nodig.....
Zak er lekker in.
Ik hoop dat die andere bieder niet betaalt of afhaakt ofzo.
Kan dit zo slecht hebben..
_Penotti schreef:De verkoper kan ook tegen koper 2 zeggen om 14.00 komt iemand het ophalen, maar als die niet op komt dagen is het voor jou.
Maar zo te lezen ging het echt om die 5 euro.
waarvan je ook niet weet of dat echt is of dat het een manier is om meer geld te krijgen voor dat item.
upendo schreef:Ze zei dat ik aan de deur met een tikkie kon betalen en er zijn nummers uitgewisseld zodat we elkaar op de hoogte konden houden als tijden veranderden. Lijkt me dan niet dat ik opeens niet kom opdagen. Als ik niet meer reageer, ander verhaal.. Maar dit is gewoon schofterig.
Ineke2 schreef:upendo schreef:Wauw. Afgelopen week een afspraak gemaakt om iets op te halen vandaag. Krijg ik nu 2 uur van tevoren bericht dat iemand 5 euro meer geboden heeft en of ik nog hoger wil bieden.
Gezegd dat ze mijn bod geaccepteerd had en een deal heeft, maar 'marktplaats is zakelijk' en ze heeft het geld hard nodig.....
Zak er lekker in.
Ik hoop dat die andere bieder niet betaalt of afhaakt ofzo.
Kan dit zo slecht hebben..
Heb jij al ( een deel) betaald?
Zo niet heeft de verkoper geen zekerheid of je wel daadwerkelijk komt opdagen. Heb al meerdere keren gehad dat ik voor niks heb zitten wachten terwijl ik dan een week / 2 weken tot de afspraak het niet verkocht aan een ander.
Daar ben ik dus mee gestopt.
Maar ik vertel er dan dus bij: Als je ( een deel) vast betaald staat de afspraak vast en zie ik je wel verschijnen op de gemaakte afspraak.
Zo niet kan het zijn dat het item intussen verkocht word aan een ander. Uiteraard stel ik daarvan de mensen wel zsm op de hoogte zodat ze niet voor niks komen.
maaikemuis schreef:Ik krijg bij dit soort mensen soms de neiging om wel te overbieden en dan op het moment suprême af te zeggen. Maar ik heb vandaag dan ook een heel slecht humeur... daar wordt ik altijd een tikkeltje obstinaat van.
geerte schreef:Net weer iets aparts, heb een stellingkast te koop. Iemand doet een goed bod en ik accepteer. Vraag de koper of hij al gedemonteerd is, want anders neemt hij hem niet mee. Ik geef aan dat hij dat niet is en dat ik het liever niet zelf doe omdat ik onhandig ben. Dat vind de koper niet acceptabel en wil hem nu niet meer hebben.
geerte schreef:geerte schreef:Net weer iets aparts, heb een stellingkast te koop. Iemand doet een goed bod en ik accepteer. Vraag de koper of hij al gedemonteerd is, want anders neemt hij hem niet mee. Ik geef aan dat hij dat niet is en dat ik het liever niet zelf doe omdat ik onhandig ben. Dat vind de koper niet acceptabel en wil hem nu niet meer hebben.
Hij wil hem nu gratis omdat hij hem nog demonteren