Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:41

Cursebreaker sinds zaterdag 1,5 week geleden alweer meerdere keren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:42

Inderdaad, retourkosten zijn voor klant, staat ook in de link die je geeft, laatste zin van het let op stukje.

Afbeelding

En wat betreft retour zenden bij Bol onder herroepingsrecht, algemene voorwaarden Artikel 8 punt 5:

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:45

Afbeelding

En op het retour etiket met de streepjes code staat ook duidelijk port betaald :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:50

karuna schreef:
[ [url=m/719s2Y.png]Afbeelding[/url] ]

En op het retour etiket met de streepjes code staat ook duidelijk port betaald :j

Je kan hem toch gewoon in de brievenbus doen dan, als het een brievenbuspakket is?
Je hoeft dan toch niet naar de balie? Gewoon doen wat daar staat en dan komt het goed.
Of begrijp ik het probleem niet?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:52

Dat zou Karuna ook doen alleen degene die het voor haar heeft meegenomen om retour te sturen is naar de balie gegaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:53

Ah, iemand anders deed dat. Dan begrijp ik het idd verkeerd.

Maar goed, iemand van PostNL kan ook een fout maken. Hier is dat in de supermarkt en daar staan ook wel eens jongeren bij de post die er net werken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 15:24

Hier bij een supermarkt hebben ze een post.nl punt. Enkel gaan daar de brievenbuspakketten niet in de postzak (die hebben ze namelijk niet) maar gewoon op de kar met de pakketten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:28

Even een vraagje. Bij ons zetten ze pakketjes vaak voor de deur, wij wonen buitenuit en de pakketjes staan uit zicht. Nu zou er gisteren dus wat bezorgd zijn maar wij kunnen het pakketje nu niet vinden. De briefjes zijn afgeschaft. Als het bij de buren bezorgd is staat dat dan bij de track & tracé? Heb nog nooit gehad dat het pakketje niet te vinden was. Of we wisten dmv het briefje dat het bij de buren lag.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:34

Normaal moet het in de T&T terug te vinden zijn als het bij de buren is geleverd, ook in de app digitaal wordt dat erbij gezet nu ze geen briefjes meer gebruiken.

Maar het gebeurd helaas niet altijd dat ze het er goed in zetten dus als het er niet staat zou ik alsnog wel even een buren check doen.

Kan ook zijn dat ze nog moeten komen. Momenteel gaan veel T&T’s op bezorgd terwijl ze nog komen leveren; vaak dan de dag erna of de tweede dag. Ik hoor en zie het helaas heel veel momenteel op ‘t werk, door de drukte bij de bezorgdiensten, erg frustrerend wel voor de ontvanger :j

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:38

Oh oké! Vond het ook al zo vreemd dat de mail van de winkel later kwam (dat het verzonden zou zijn) dan de mail van postnl dat het al bezorgd is. Dan wacht ik nog even af. Zal vast wel komen dan nog.
En ik heb geduld hoor. Weet dat deze tijd een drukke tijd is. En ben van het principe als ik het "nu" nodig heb moet ik het zelf maar ophalen. Dus het kan even wachten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:52

Ik vind t vooral vervelend als je in de app aangeeft een pakket op een ander moment te willen ontvangen t toch op t origineel geplande moment bezorgd wordt. De app gaf overigens t nieuwe moment aan dat t zou komen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 14:59

Mellow hopen dat het pakje nog komt :(:)

Maar hier post.nl is alweer bezig hoor. _-:( zou het aan de regio liggen? Een bokker heeft iets razendsnel ontvangen en doorgestuurd. Maar na twee dagen melding het komt morgen is het nu volledig onbekend wanneer de bezorging komt, ook dit pakje lijkt een beetje van de aardbodem verdwenen. ;( het is niet te hopen dat deze zoek of stuk aankomt. Omdat er geen vervanging meer voor te krijgen is vrees ik.

Wat ik wel gek vind aan post.nl zij blijven melden druk we redden het niet enz. :? Maar dpd en dhl lijken daar een stuk minder last van te hebben. Daar is het een of twee dagen na verzenden gewoon netjes bezorgd. Waarom kunnen zij het wel?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:01

Omdat die een stuk minder pakketten verwerken dan PostNL per dag..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:02

Maar ook minder mensen in dienst hebben lijkt me. En het sorteerproces is aangepast aan de hoeveelheid pakketjes ga ik van uit ook

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:07

Hier geen enkel probleem met postnl. Heel af en toe een pakket dat een dag later komt. Maar meestal wordt het de volgende dag al bezorgd.

Er staan nog steeds veel vacatures open. Dus je personeel aanpassen op de hoeveelheid pakjes kan ook maar tot een bepaalde hoogte

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 15:12

Heb je enig idee hoe het sorteerproces bij DHL gaat? _O-
Die pakketjes worden 1 voor 1 met de hand gescand en in de goeie kooien gegooid door personeel, voornamelijk laaggeschoolden/asielzoekers, de kans dat mis gaat is dus een stuk groter dan bij PostNL waar alles over de sorteerband gaat.

En DHL/DPD hebben natuurlijk ook opgeschaald met het aantal mensen. Dus die verhouding blijft gelijk.

Ik weet niet waarom het bij jou altijd fout lijkt te gaan, maar over het algemeen heb je meer goede kans bij PostNL.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 16:31

Ik krijg ze hier allemaal en ze hebben het gewoon ook echt allemaal moeilijk. Er is gewoon niet genoeg personeel. Dpd is hier vorige week in 3 bezorgingen 8 dozen uit 1 partij komen afleveren. Toen kregen we te horen dat daar op dat moment de vertraging 8000 tot 10000 pakketten was in onze regio.

Bij de postnl zien we dat onze pakketten weer gewoon 2 tot 3 dagen in een laaddok blijven staan. Ze hebben gewoon geen mensen om ze te verwerken.

Gls red de 4 a 5 daagse bezorging niet. Dat is 6 a 7 dagen nu. Dhl haalde het van de week net in 5 dagen. Maar ook die melden giga vertragingen.

Er zijn gewoon te weinig mensen die voor zo'n laag salaris zulk zwaar werk willen doen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 17:23

Ik heb momenteel wat pakketten onderweg hierheen voor kerst, hetgeen wat inmiddels binnen is was er in 2-3 dagen maximaal en dat was dan inclusief vertraging.
DHL is het vlotst momenteel hier, letterlijk vandaag bij ze ingeleverd = morgen bezorgd terwijl PostNL minimaal een dag vertraging heeft.
Is niet erg, heb ik juist rekening mee gehouden door deze week te bestellen zodat er bij evt vertraging meer tijd is om het voor kerst te bezorgen. :)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 17:49

Hier nog geen problemen gehad met DHL en postNL. Ben kerstcadeaus aan het bestellen en alles gaat goed tot nu toe. Ik bestel inderdaad ook zo vroeg zodat het allemaal goed komt. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 17:53

Wij zijn momenteel het pakketpunt voor de straat en blijkbaar krijgt men geen adequate informatie in de app dat er een pakket onderweg is of bij de buren is afgeleverd, want af en toe staat onze hele gang vol (van diverse pakketbezorgers).
Nu maar eens in de straatapp gezet dat we best wat willen aannemen, maar dat het wel fijn is als het dan ook wordt opgehaald.

Die meldingen per mail/app gaan kennelijk ook nog niet allemaal soepel, want het betreft meerdere buren en meerdere bezorgdiensten.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 17:58

Ik vind 2 weken voor kerst bestellen helemaal niet vroeg := Maar misschien ben ik ook wel verpest door bij zowel DHL als PostNL gewerkt te hebben en bij beide de december periode te hebben meegemaakt _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 18:16

Uhm, 18-20 dagen voor kerst, geen 2 weken. :+
En bij webshops die normaal de volgende dag of evt een dag later leveren.
Die hebben de levertijden iets ruimer staan nu maar een deel is ruim voor de voorspelde bezorgdag al binnen.
Één shop had de melding staan dat ze ivm drukte 5 dagen doen over het verwerken vd bestellingen maar die was de volgende dag al verzonden en de dag daarna binnen.

Maar al komt het de 24e pas binnen dan is het nog prima wat mij betreft. :)

Edit: aanvulling
Het scheelt ongetwijfeld ook dat ik 24/7 om de bezorgtijden heen kan plannen, dus als ik weet dat er een pakket komt tussen 10 en 15u dan zorg ik dat ik thuis ben in en evt na dat tijdvak.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 19:09

lor1_1984 schreef:
Ik heb momenteel wat pakketten onderweg hierheen voor kerst, hetgeen wat inmiddels binnen is was er in 2-3 dagen maximaal en dat was dan inclusief vertraging.
DHL is het vlotst momenteel hier, letterlijk vandaag bij ze ingeleverd = morgen bezorgd terwijl PostNL minimaal een dag vertraging heeft.
Is niet erg, heb ik juist rekening mee gehouden door deze week te bestellen zodat er bij evt vertraging meer tijd is om het voor kerst te bezorgen. :)

Hier een paar pakketjes voor mezelf besteld, in de hoop dat alles er vandaag en morgen is. Zo niet, dan niet, maar ben benieuwd. Gisteren besteld, komt er één vanavond en de andere twee (één brievenbus en één gewoon) hopelijk morgen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 19:11

Om een indruk te geven van de gekte, dit is 1 van de sorteercentra van PostNL een aantal dagen voor 5 december.
Afbeelding

Dit moet dus allemaal in 1 nacht verwerkt worden om alles de volgende dag bezorgd te krijgen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:02

Leuk dit maar hoe ziet het er normaal uit?