Mode 'blunders'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Mode 'blunders'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:33

Je moet je sok bijna zoeken ashley := Kan me niet voorstellen waarom dat een blunder zou zijn :n

Over modeblunders gesproken... Ik zag vandaag een hawaishirt voorbij lopen, je weet wel, zo'n mega fout geval die je in het caribisch gebied nogal veel als souvenir tegenkomt... Laat ik het zo zeggen, hij paste hier toch echt niet meer in de setting en de rest van de look van meneer _O-

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:05

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:46

Een winkelmedewerkster met blauw haar. Kan gewoon echt niet. |(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:52

Waarom niet?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 00:03

PrizTwir schreef:

Ik ben wel benieuwd naar je beredenering :P.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 06:45

Want?
Als ze het al had met solliciteren hadden ze haar er op af kunnen wijzen. En als ze het tijdens haar looptijd heeft gedaan heeft ze het misschien gevraagd of staat er niks over in het contract.

Om welke winkel gaat het?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 07:43

PrizTwir schreef:

Schijnbaar wel, anders zou ze er niet werken.

Hier in de AH werkt ook een meid met blauw haar, ik vind het geen gezicht maar als ze haar werk verder goed doet dan hoor je mij niet klagen. Daarnaast ga ik ervanuit dat ze haar haren netjes wast.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:08

Dan past ze wel goed bij de Albert Heijn :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 08:22

PrizTwir schreef:

Jij bent zeker geboren in het jaar 1805? :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:01

Ik vind blauw haar ook bijna niemand mooi staan hoor. Vind het vooral erg lelijk als het niet netjes bijgehouden wordt, en dat je dan een meter dikke uitgroei ziet. Maar vind uitgroei sowieso een blunder :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:21

Fenrir schreef:
PrizTwir schreef:

Jij bent zeker geboren in het jaar 1805? :')

Hoezo? Knalkleuren kan een zich afzettende puber in de punkscene best dragen (ook al wordt dat daardoor niet per se mooi), maar dat lijkt mij toch wel een fase die over is zodra je een baan zoekt/hebt waarin je het/een gezicht van een bedrijf bent en er een beetje representatief uit moet zien.
Dat is dan ook gelijk het probleem met zichtbare tatoeages en stretchpiercings, omdat die, in tegenstelling tot haarverf, niet vanzelf verdwijnen als de rebelse fase voorbij is.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:23

__Sannne schreef:
Ik vind blauw haar ook bijna niemand mooi staan hoor. Vind het vooral erg lelijk als het niet netjes bijgehouden wordt, en dat je dan een meter dikke uitgroei ziet. Maar vind uitgroei sowieso een blunder :')

:j maar ik kan me er dan verder niet druk om maken dat dat' echt niet kan'

Ehm sorry hoor, tatoeages en stretches horen alleen bijeen rebelse fase?? Ooit erbij nagedacht dat iemand het mooi vind, net zoals iemand anders bepaalde andere oorbellen mooi vind. Als jij mijn oren ziet geloof je niet dat ik er plugs in heb. En tatoeages, ik dacht we in 2017 die toch hopelijk wel geaccepteerd hadden. Kom op zeg... Hoe kortzichtig

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:24

Oh ja want dat hoort natuurlijk alleen bij rebelse pubers :roll:
Dan krijg ik bij jou hetzelfde gevoel als wat Fenrir had bij PrizTwir.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:29

Ik vind blauw/paars/roze haar bij iemand die de 18 gepasseerd is eigenlijk ook wel een blunder.

Iemand dit weekend de Volkskrant gezien over de sokken in slippers :D?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:41

Santigo_ schreef:
Ehm sorry hoor, tatoeages en stretches horen alleen bijeen rebelse fase?? Ooit erbij nagedacht dat iemand het mooi vind, net zoals iemand anders bepaalde andere oorbellen mooi vind. Als jij mijn oren ziet geloof je niet dat ik er plugs in heb. En tatoeages, ik dacht we in 2017 die toch hopelijk wel geaccepteerd hadden. Kom op zeg... Hoe kortzichtig

Oké tatoeages horen niet alléén bij een rebelse fase. Als je matroos of (motor)bendelid bent, of een profvoetballer die meer met zijn likes en reclamewerk bezig is dan met voetballen en daarom maar gelijk zijn hele armen volledig vol laat tekenen, dán kan een tatoeage ook prima.*
Voor al de rest lijkt het mij iets wat je, áls je het al doet, liefst klein maar bovenal discreet houdt.

Prima als je de naam van je goudvis op je lichaam vereeuwigt, maar doe het dan op een plaats die eenvoudig te bedekken is zodat klanten of opdrachtgevers het niet hoeven te zien.

*Toevoeging: eventueel wordt het binnen wat over is van de krakersbeweging ook geaccepteerd, maar dat laat zich ook niet heel erg rijmen met een representatieve baan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:46

Dan ben ik nu dus een wandelende modeflater want ik heb een lok geverfd in een felle kleur. Meestal blauw maar op het moment magenta. Verder mag ik van oomens nooit meer hemdjes dragen want dan is mijn tattoo zichtbaar. Ik vind dit een erg leuk topic om mee te lezen. Ik vind zelf sokken in sandalen niet kunnen, maar mijn vader loopt altijd zo rond als de typische toerist. Hoge donkere sokken in sandalen met korte broek en T-shirt. :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:47

oomens schreef:
Santigo_ schreef:

Oké tatoeages horen niet alléén bij een rebelse fase. Als je matroos of (motor)bendelid bent, of een profvoetballer die meer met zijn likes en reclamewerk bezig is dan met voetballen en daarom maar gelijk zijn hele armen volledig vol laat tekenen, dán kan een tatoeage ook prima.*
Voor al de rest lijkt het mij iets wat je, áls je het al doet, liefst klein maar bovenal discreet houdt.

Prima als je de naam van je goudvis op je lichaam vereeuwigt, maar doe het dan op een plaats die eenvoudig te bedekken is zodat klanten of opdrachtgevers het niet hoeven te zien.

*Toevoeging: eventueel wordt het binnen wat over is van de krakersbeweging ook geaccepteerd, maar dat laat zich ook niet heel erg rijmen met een representatieve baan.
Hahahahahahahahahahahahaha. Dat is zo kortzichtig dat ik er alleen maar om kan lachen.

Lau

Wat is er mis met gekleurd haar? Het ligt er wel aan hoe maar het kan heel mooi zijn.
Net zoals piercings en tattoos het is geen rebelse fase er zijn mensen die het mooi vinden. Deze mensen zijn vaak uniek en huppelen niet als schaapjes achter elkaar aan.
Ik vind het prachtig dat deze mensen zichzelf zijn en zich niet laten beïnvloeden. Er zijn al genoeg only en Zara meisjes. En het ligt er helemaal aan in wat voor winkel... Bij de supermarkt kan het inderdaad een beetje storend zijn. Maar bijv in de mode, kapperszaken, alternatieve winkeltje kan dit prima hoor. Deze mensen hebben vaak een eigen stijl en kijken verder als wat in is. Ik vraag 10x liever aan een uniek persoon advies. Als iemand waar al 1000 kopieën van zijn. En wat doet uiterlijk er eigenlijk toe, mijn haar is op het moment wit met blauw en paars ik heb tattoos maar maakt mij dat minder? Ik heb liever iemand die onder de tattoos zit en van mij part paars haar met gele stippen heeft die mij goed behandeld. Als iemand die zo vooroordelend is. Het is 2017 en niet 1835 we mogen uniek zijn! Dat jij naturel haar hebt en je kleed zoals elk ander persoon of misschien zelfs heel standaard en kleurloos moet jij weten. Wie ben ik om te zeggen Ugh daar heb je weer zo een kopie.
Het is geen mode blunder het is gewoon iemand die zichzelf is en zich zo uitdrukt.
Sokken in sandalen met een afritsbroek dat is een blunder.

@oomens man man man wat heb jij een bedroevend beeld van mensen die anders zijn. Wie ben jij om te bepalen hoe het hoort of waar mijn tattoo komt. Tattoos zijn steeds geaccepteerder dus je hoeft ze niet altijd meer te bedekken. Het grootste gedeelte van de jeugd heeft tattoos. En dat is de toekomst zo vreemd is dat niet meer. En daar zijn ook dokters en verplegers bij die straks aan jou bed staan. Heb je er dan ook een probleem mee als je ze ziet? Of zijn dit die uitzonderingen die gewoon "rebels" waren. Je theorie is zo verouderd en slaat nergens meer op. Vroeger misschien wel jou tijd waren het vooral dat soort mensen. Maar het is nu veel toegankelijker en voor iedereen. Je vooroordelen kloppen gewoon niet.
Spoiler:
mijn haar voor de nieuwsgierige

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lau op 10-09-17 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Manmanman, dit valt niet serieus te nemen :').

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:55

Wauw :') ik wist niet dat er nog mensen waren die zo dachten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:58

Och door te gaan strooien met termen als 'er zijn al genoeg only en zara meisjes' en 'zij lopen tenminste niet als schaapjes achter elkaar' en 'ik vraag liever aan een uniek persoon advies' kan ik je anders ook vrij kortzichtig noemen. Omdat iemand opzichtige tattoos en gekleurd haar niks vindt ben je gelijk 13 in een dozijn blijkbaar :+

Ik vind gekleurd haar leuk als je 16 bent óf een functie hebt waarin dat kan. Met alle respect, maar in een winkel ben je een medewerker en dus een visitekaartje van de winkel. Dan is AH blauw in je haar nog leuk als je 16 bent (en wellicht een leuke ludieke actie gezien de werkgever) maar zelf zou ik het ook not done vinden (let op, vínden!). Maar goed, ik ben dan misschien ook maar een schaapje :+

Wel heel grappig dat er dan zo hard geroepen wordt dat iedereen elkaar lekker moet accepteren zoals ie is, maar op het moment dat de mode van nu je toevallig wél goed staat en je dat gewoon mooi vindt ben je ineens een schaapje :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:00

Ooit een keer de vraag aan m'n collega gehoord van een klant of hij op de pvv ging stemmen. Collega had z'n haar wit geverfd en het was verkiezingstijd(over associeren gesproken)Veel klanten vinden geverfd haar juist leuk bij ons filiaal

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:02

Anoniem schreef:
Och door te gaan strooien met termen als 'er zijn al genoeg only en zara meisjes' en 'zij lopen tenminste niet als schaapjes achter elkaar' en 'ik vraag liever aan een uniek persoon advies' kan ik je anders ook vrij kortzichtig noemen. Omdat iemand opzichtige tattoos en gekleurd haar niks vindt ben je gelijk 13 in een dozijn blijkbaar :+

Ik vind gekleurd haar leuk als je 16 bent óf een functie hebt waarin dat kan. Met alle respect, maar in een winkel ben je een medewerker en dus een visitekaartje van de winkel. Dan is AH blauw in je haar nog leuk als je 16 bent (en wellicht een leuke ludieke actie gezien de werkgever) maar zelf zou ik het ook not done vinden (let op, vínden!). Maar goed, ik ben dan misschien ook maar een schaapje :+

Wel heel grappig dat er dan zo hard geroepen wordt dat iedereen elkaar lekker moet accepteren zoals ie is, maar op het moment dat de mode van nu je toevallig wél goed staat en je dat gewoon mooi vindt ben je ineens een schaapje :+

Het klinkt kortzichtiger als dat ik ben hoor ;)
Ik vind het prima hoe je je kleed en je graag de trends volgt. Maar laat een ander ook in zijn waarden en noem het geen "rebels iemand die tattoos heeft en blauw haar heeft dus bij een bende hoort". Mijn vrienden zijn een mooie mix van alles en ik heb iedereen lief om wie ze zijn. Maar je schopt wel tegen een verkeerd been door iemand zo uit te sluiten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:04

Zeker waar wat je zegt, Rachelle. Zo ook met oa de alto's. "Wij zijn origineel en denken zelf na", maar ondertussen zien ze er met elkaar allemaal precies hetzelfde uit. Haha.

Wat betreft het winkelpersoneel met blauw haar vind ik een beetje van de situatie afhangen. Voor een vakkenvuller boeit het me niks. In een chique winkel is het voor een verkoopmedewerker wat minder geschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:06

Lau: En door iemand een onderdeel van een kudde schapen te noemen doe je exáct hetzelfde zonder dat je het zo bedoelt. Iets met wat je zelf niet wil, doe dat zelf dan ook niet enzo ;)

Als dat iemand zijn mening is dan is dat toch prima. Live and let live in plaats van terug te hakken. En natuurlijk, dat geldt van twee kanten; als je niks leuks te zeggen hebt, houdt dan je mond maar gewoon dicht, dus wees wijs en doe dat zelf ook en noem anderen geen 'zara meisjes' 'schapen' en 'niet uniek'.