Pferdchen schreef:Over bbq: door die afkorting schrijven veel mensen het voluit inmiddels als barbeque in plaats van barbecue
Dit inderdaad. Qua uitspraak begrijp ik het wel:P
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Ik heb wel een smartphone, maar met prepaid beltegoed en internet via de wifi en een heel enkele keer van m'n tegoed (als ik de route moet zoeken ofzo).
Ook hopeloos ouderwets als ik sommige mensen moet geloven, maar ik ben ong €10,- per maand kwijt (want bonusbeltegoed dus in totaal €20,- wat ik gebruik) waar anderen veel meer kwijt zijn voor hun abonnement.
Bloodymary schreef:Dat is wel heel ernstig! Zegt wel wat over het niveau van de scholen tegenwoordig (en dit leer je dus al op de lagere school).
Denken ze dan ook dat er water uit de uiers komt?
Bloodymary schreef:_lauraaa_ schreef:Bij een paar vriendinnen van mij viel het muntje vandaag ook wel erg laat. Ze keken mij heel verbaasd aan toen ik zei dat paarden en honden ook melk geven. Toen ik ze vroeg wat veulentjes en puppys dan drinken kreeg ik het antwoord "water" terug. En dan heb ik het hier over de leeftijd 20+ en allemaal hbo niveau
Dat is wel heel ernstig! Zegt wel wat over het niveau van de scholen tegenwoordig (en dit leer je dus al op de lagere school).
Denken ze dan ook dat er water uit de uiers komt?
Cayenne schreef:Dat leer je toch allemaal op school?
'Vroeger' Jemig, ik begin echt een oude muts te wordengingen we in de lente met de kleuters naar de boer toe om lammetjes en kalfjes te kijken. Daar kregen we een hele uitleg over de natuur bladiebla, maar werd ook het melkproces getoond en mochten we melk-direct-van-de-koe proeven (weet nog wel dat ik het ranzig vond en thuis direct naar de 'fabrieksmelk' greep
).
Tink89 schreef:Ik ben in de stad opgegroeid en kan ook geen vogels uit elkaar houden hoor. Nu we zelf een tuin hebben, begin ik het te leren, maar in een stad heb je gewoon minder vogels... Da's toch niet raar?
Dat van de koeien wist ik dan weer wel, gelukkig
lifaya schreef:Ik ben opgegroeid in de randstad en wou altijd alles weten over dieren. Ik keek naar documentaires en las encyclopedieën en ging naar de kinderboerderij etc. Informatie over dieren kan je zo makkelijk inwinnen (nee toen was het Internet nog niet echt aanwezig xD) als je echt wilt. Ik kon alle rassen van paarden bijna opnoemen als 10 jarige en ik wou elk diertje aaienik tekende ook bijna alleen paarden vanaf mijn 4de tot mijn 14e :p en dat voor een stadskind lol
lifaya schreef:Ik ben opgegroeid in de randstad en wou altijd alles weten over dieren. Ik keek naar documentaires en las encyclopedieën en ging naar de kinderboerderij etc. Informatie over dieren kan je zo makkelijk inwinnen (nee toen was het Internet nog niet echt aanwezig xD) als je echt wilt. Ik kon alle rassen van paarden bijna opnoemen als 10 jarige en ik wou elk diertje aaienik tekende ook bijna alleen paarden vanaf mijn 4de tot mijn 14e :p en dat voor een stadskind lol