Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:59

Pferdchen schreef:
Over bbq: door die afkorting schrijven veel mensen het voluit inmiddels als barbeque in plaats van barbecue :D

Dit inderdaad. Qua uitspraak begrijp ik het wel:P

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:09

Sheran schreef:
Pferdchen schreef:
Over bbq: door die afkorting schrijven veel mensen het voluit inmiddels als barbeque in plaats van barbecue :D

Dit inderdaad. Qua uitspraak begrijp ik het wel:P

Ohh ik dacht echt dat als je het voluit schreef het met een q moest.... Niet dus :)*

vuurneon

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:31

Ik schrijf ook barbeque! Oeps :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:32

Ik kort barbecue dus altijd af omdat ik altijd twijfel over de spelling :') .

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:10

lor1_1984 schreef:
Ik heb wel een smartphone, maar met prepaid beltegoed en internet via de wifi en een heel enkele keer van m'n tegoed (als ik de route moet zoeken ofzo).
Ook hopeloos ouderwets als ik sommige mensen moet geloven, maar ik ben ong €10,- per maand kwijt (want bonusbeltegoed dus in totaal €20,- wat ik gebruik) waar anderen veel meer kwijt zijn voor hun abonnement.

Als je 10 euro per maand aan je prepaid kwijt bent, dan zou ik als ik jou was echt eens kijken naar een sim-only abonnement. Dat kan voor hetzelfde bedrag en dan heb je er direct mb's bij! Kans is groot dat je daar dan nog meer voor kunt bellen of gratis voor kunt sms-en!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 18:18

Bloodymary schreef:
Dat is wel heel ernstig! Zegt wel wat over het niveau van de scholen tegenwoordig (en dit leer je dus al op de lagere school).
Denken ze dan ook dat er water uit de uiers komt?

Mensen denken iig erg vaak dat een koe met horens altijd een stier is en dat koeien geen horens hebben.

Overigens zijn mensen altijd erg verbaasd als ze merken dat de melk die uit de koe (of geit of schaap) komt warm is en niet koud.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:09

Hilary schreef:
Overigens zijn mensen altijd erg verbaasd als ze merken dat de melk die uit de koe (of geit of schaap) komt warm is en niet koud.

Altijd? Sommige mensen zullen toch wel weten dat een koe niet de lichaamstemperatuur van een koelkast heeft...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:10

Melk? Dat komt toch uit de fabriek? :')

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:27

Sammie schreef:
Melk? Dat komt toch uit de fabriek? :')

_/-\o_

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:06

Of uiers onder een (1) koe.

Volgens mij heeft elke koe maar 1 uier (met wel 4 spenen dan)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 23:43

Bloodymary schreef:
_lauraaa_ schreef:
Bij een paar vriendinnen van mij viel het muntje vandaag ook wel erg laat. Ze keken mij heel verbaasd aan toen ik zei dat paarden en honden ook melk geven. Toen ik ze vroeg wat veulentjes en puppys dan drinken kreeg ik het antwoord "water" terug. En dan heb ik het hier over de leeftijd 20+ en allemaal hbo niveau :wow:

Dat is wel heel ernstig! Zegt wel wat over het niveau van de scholen tegenwoordig (en dit leer je dus al op de lagere school).
Denken ze dan ook dat er water uit de uiers komt?

Ik sprak laatst nog met een moeder die vertelde dat haar bijna 10-jarige dochter er nog maar recent tijdens een schoolreis was achtergekomen dat melk van een koe komt..ik vond dat ook ernstig, maar zij beweerde dat het kwam omdat zij in een stad is opgegroeid. En je daar die dingen nooit ziet en dus niet bewust van bent.
Ik weet echter niet wat ik daarvan moet denken. Ik ben opgegroeid met de koeien letterlijk in de achtertuin en de boerderij niet ver van ons huis, ik weet al van heel jong dat melk van koeien komt, dat kippenvlees ooit een levende kakelende kip was en het verschil tussen veelvoorkomende vogelsoorten zoals een koolmees of een vink. Maar ik zou eigenlijk niet weten als je echt in een stad opgroeit, of je dan daadwerkelijk minder voeling met die dingen hebt of dat ze onzin vertelde. Mij lijkt dat gewoon dingen die aan je kind vertelt als ze klein zijn. Bij mijn neefjes en nichtjes hebben we nu ook dierenboekjes en beeldjes en zeggen van baby af aan "en de koe doet boe en geeft melk". Of heeft het echt met de tijdsgeest te maken, dat ouders er tegenwoordig gewoon in het algemeen minder mee bezig zijn om die dingen te onderwijzen of zelfs denken "dat is voor de juffrouw later".

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 06:04

Dat leer je toch allemaal op school? :?
'Vroeger' Jemig, ik begin echt een oude muts te worden :') gingen we in de lente met de kleuters naar de boer toe om lammetjes en kalfjes te kijken. Daar kregen we een hele uitleg over de natuur bladiebla, maar werd ook het melkproces getoond en mochten we melk-direct-van-de-koe proeven (weet nog wel dat ik het ranzig vond en thuis direct naar de 'fabrieksmelk' greep :') ).

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 06:23

Cayenne schreef:
Dat leer je toch allemaal op school? :?
'Vroeger' Jemig, ik begin echt een oude muts te worden :') gingen we in de lente met de kleuters naar de boer toe om lammetjes en kalfjes te kijken. Daar kregen we een hele uitleg over de natuur bladiebla, maar werd ook het melkproces getoond en mochten we melk-direct-van-de-koe proeven (weet nog wel dat ik het ranzig vond en thuis direct naar de 'fabrieksmelk' greep :') ).

Wij zijn met school inderdaad ook een keer naar een boerderij geweest, maar dan 1tje met koeien. Daar mocht je de melk ook proeven enzo.. Ik vind het wel lekker.
Maar ik denk dat als je op een school in een drukke stad zit dat soort uitjes wat lastiger zijn dan hier.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 06:28

Ach Cayenne, dat is dan weer niet gek :+ is ook nog veel vetter dan de "fabrieksmelk" :+ Het smaakt ook echt ff anders.
Al vind ik het allebei niets haha!

M'n schoonvader mot geen kartonnen melk, zoals hij het zo leuk omschrijft. Terwijl het zijn "eigen" melk kan zijn := (melkveehouderij)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:17

Chocolademelk komt toch van bruine koeien

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:33

Mijn vriendin heeft een melkvee bedrijf en is klassen boer.Er komen dus klassen van een basisschool die dan een rondleiding krijgen en op een speelse manier voorlichting over de boerderij krijgen.En er komen inderdaad soms kinderen mee die vol verbazing zijn dat een koe melk geeft en schokkend ook kalfjes.Er was zelfs een klas die de geboorte van een kalfje zag.Dat is natuurlijk een super ervaring.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:51

Ik ben in de stad opgegroeid en kan ook geen vogels uit elkaar houden hoor. Nu we zelf een tuin hebben, begin ik het te leren, maar in een stad heb je gewoon minder vogels... Da's toch niet raar?

Dat van de koeien wist ik dan weer wel, gelukkig :D

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:52

Tink89 schreef:
Ik ben in de stad opgegroeid en kan ook geen vogels uit elkaar houden hoor. Nu we zelf een tuin hebben, begin ik het te leren, maar in een stad heb je gewoon minder vogels... Da's toch niet raar?

Dat van de koeien wist ik dan weer wel, gelukkig :D

Plus dat als je ouders het niet weten/er geen interesse voor hebben, dan wordt het ook alweer lastig als kind

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:46

chanicha schreef:

En slagroom van koeien die door de wei hebben gehupst. En de vanillevla komt van koeien die veel boterbloemetjes hebben gegeten :Y)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:04

Je bent nooit te oud om te leren. Ik heb tot een paar jaar geleden bij een controlerende instantie gewerkt en daar hoorde ik pas over potstal en gupstal en dat je beter op kon passen met vleeskoeien met kalfjes :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:15

Hilary schreef:
chanicha schreef:

En slagroom van koeien die door de wei hebben gehupst. En de vanillevla komt van koeien die veel boterbloemetjes hebben gegeten :Y)

Will Wonka zal het niet met je eens zijn. ~~}>

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:40

Ook in de stad heb je genoeg vogels ;) Maar het valt en staat met de info die je ouders je geven en wat je op school leert. Ik zat vorige week noodgedwongen op de peuterspeelzaal te wachten en heb alle boekjes die daar lagen door gebladerd en er zat een hoop informatiefs tussen. Ook veel over natuur en het "boerderijleven". Maar goed, ik woon niet in een "grote" stad

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:36

Ik ben opgegroeid in de randstad en wou altijd alles weten over dieren. Ik keek naar documentaires en las encyclopedieën en ging naar de kinderboerderij etc. Informatie over dieren kan je zo makkelijk inwinnen (nee toen was het Internet nog niet echt aanwezig xD) als je echt wilt. Ik kon alle rassen van paarden bijna opnoemen als 10 jarige en ik wou elk diertje aaien :') ik tekende ook bijna alleen paarden vanaf mijn 4de tot mijn 14e :p en dat voor een stadskind lol

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:41

lifaya schreef:
Ik ben opgegroeid in de randstad en wou altijd alles weten over dieren. Ik keek naar documentaires en las encyclopedieën en ging naar de kinderboerderij etc. Informatie over dieren kan je zo makkelijk inwinnen (nee toen was het Internet nog niet echt aanwezig xD) als je echt wilt. Ik kon alle rassen van paarden bijna opnoemen als 10 jarige en ik wou elk diertje aaien :') ik tekende ook bijna alleen paarden vanaf mijn 4de tot mijn 14e :p en dat voor een stadskind lol

Maar dan vind je het zelf leuk, dat is anders. Ik was met dansen en zwemmen bezig en las vooral heel erg veel historische romans en meidenboeken over paarden.

Ik vond het wel bizar dat er kinderen in groep 8 waren die niet wisten wanneer de tweede wereldoorlog was... en ik zat in 2000 op de basisschool.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:52

lifaya schreef:

Over stadskinderen of wellicht beter sommige stadsouders gesproken.

Een hele tijd terug is er kennelijk een koetje geadopteerd in een kinderboerderij in een grote stad. Koebeest was onlangs gescheiden van haar kalf en zette dientengevolge af en toe een flinke loei op. Ze was luid en duidelijk aanwezig. Het kalf niet, want die was bij de boer achtergebleven.

Komt er zo'n stadse-madam-met-stads-accent-en-stadse-denkwijzen op de radio aan het woord, dat het zielig is dit en dat en wat ze haar kinderen nou moest vertellen als ze daar naast die wei aan het barbecuen waren.

Nou gewoon, dat dat speklapje van een varken is en die tartaar van een koe. Net zoals er nu eentje naar jouw bord staat te kijken.

Maar neeeee, dat was zielig, dat kon niet. Dat kon je een kind niet aandoen. En nee, mevouw was niet vegetarisch (bb)