Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:16

Hahahahaha ja dat is zo herkenbaar. Ik mag trouwens niet in weekend meer reizen op mijn kaart bofkont ben je

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:22

Haha ik ben dus niet de enige die dit overkomt!

@Lienek: Ik heb het dan ook niet over zo'n propvolle trein dat mensen anders niet meer in de trein passen, maar wel dat je stevig moet zoeken naar een plaats en/of een paar mensen dus moeten staan. Ik wil het risico niet lopen dat ik moet staan. :D

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:27

snuffie123 schreef:
Haha ik ben dus niet de enige die dit overkomt!

@Lienek: Ik heb het dan ook niet over zo'n propvolle trein dat mensen anders niet meer in de trein passen, maar wel dat je stevig moet zoeken naar een plaats en/of een paar mensen dus moeten staan. Ik wil het risico niet lopen dat ik moet staan. :D

Ah zo!! Dan snap ik hem!

Ik wist ook helemaal niet dat je dan in de 1e klas mag gaan zitten, weer wat geleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:30

Je mag bij een volle trein ook niet in de eerste klas zitten :+

Ik koop als ik niet met de kleine ben altijd eerste klas kaartjes als ik met de trein ga. Ik heb een afwijking waardoor ik niet kan staan en ben dan ook not amused als tweede klas mensen zonder toestemming in de eerste zitten terwijl ik daar bewust zelf meer voor betaal :o

Met de kleine ga ik meestal met de auto, ze vindt alle treinen behalve SLT eng :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:48

Jans schreef:
Je mag bij een volle trein ook niet in de eerste klas zitten :+

Ik koop als ik niet met de kleine ben altijd eerste klas kaartjes als ik met de trein ga. Ik heb een afwijking waardoor ik niet kan staan en ben dan ook not amused als tweede klas mensen zonder toestemming in de eerste zitten terwijl ik daar bewust zelf meer voor betaal :o

Met de kleine ga ik meestal met de auto, ze vindt alle treinen behalve SLT eng :')

Oh serieus hier zei iedereen dat dat mocht dus hele eerste klas zat ineens vol

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 21:52

Oh, ik heb nog een mooi verhaal over de eerste klas en eruitzien of je daar niet thuishoort, even gekopieerd van m'n facebook:

Citaat:
Omdat ik al een tijdje geen recht meer heb op een studenten-ov, en mijn ouders me toch af en toe wel willen zien, heb ik een Weekend Vrij abonnement aangeschaft. En toen ik erachter kwam dat het 1e klas Weekend Vrij maar 7 euro verschilde met een abonnement voor de 2e klas (echt waar, tip van de week!), heb mezelf dan ook maar deze upgrade cadeau gedaan. Sindsdien reis ik elke vrijdagavond tot en met zondag prinsheerlijk het hele land door.
Nu was het gisteravond, laat. Op dit tijdstip rijden de Arriva-boemeltjes naar the middle of nowhere waar mijn ouders wonen maar een keer in het uur. Okee, prima, ga ik eerst even Starbucks halen (vakantiegeld, je weet) en vervolgens stap ik de trein in die al staat te wachten.
Even voor de beeldvorming: ik zie eruit als de gemiddelde 25-jarige net-student-af persoon na een lange treinreis: afgetrapte gympen, een goedkope spijkerbroek, een oversized vest met hier en daar een vlek, twee grote tassen en een ietwat wazige blik van het 3 uur lang uit een raampje staren naar het in sneltreinvaart voorbijvliegende Nederlandse landschap. Sjofele jofie in eigen persoon.
Ik heb mezelf, mijn spullen en mijn koffie net in de 1e klas geïnstalleerd wanneer er een mevrouw in een Arriva-jasje op het raam tikt. Ik kijk op, maar omdat ik van haar handgebaren geen chocola kan maken hijs ik mezelf maar uit mijn stoel en loop weer naar buiten. Wat bedoelt u nou precies mevrouw?
'Ja,' zegt de Arriva-mevrouw terwijl ze nog eens naar mijn stoel wijst, 'je zit 1e klas.'
'Ja mevrouw, dat klopt'
'Heb je wel een 1e klas-kaart dan?'
Een beetje verbluft over deze onorthodoxe manier van kaartjes knippen trek ik mijn ov uit mijn broekzak. 'Ja hoor, alstublieft'
En nou komt het: de Arriva-mevrouw zegt 'nee ik hoef hem niet te zien hoor, mijn collega komt straks controleren. Maar als je een 1e klas-kaart hebt mag je weer gaan zitten!' met een glimlach alsof ze mij daarmee een enorme gunst verleent.

Beste Arriva-mevrouw, wellicht pas ik niet in uw 1e klas-kader. Om verwarring te voorkomen zal ik de volgende keer mijn pumps, kokerrok, bloes en colbertje uit de kast halen, zodat ik gedurende mijn 4 uur durende reis niet heel comfortabel, maar wél in stijl in de trein zit. Zou u dan in het vervolg op de normale manier mijn kaartje willen controleren? Ik betaal er tenslotte netjes 40 euro per maand voor.
Met vriendelijke groet,

Een nog steeds ietwat verbaasde 1e klas-reiziger

Krijg nog steeds een wtf-gevoel als ik er aan terugdenk :+

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:54

Hahahaha moet niet erger worden. Inmiddels zit ik nu op een verhoging omdat er geen plek meer is in eerste klas. Reden? We hebben weer een uitgevallen trein ben nu inmiddels al een uur bezig om in Rotterdam te komen. Naar verwachting duurt het nog drie kwartier. Ik haat openbaar vervoer maar zit er 5 dgn Pw aan vast

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:59

Willl65 schreef:
Hahahaha moet niet erger worden. Inmiddels zit ik nu op een verhoging omdat er geen plek meer is in eerste klas. Reden? We hebben weer een uitgevallen trein ben nu inmiddels al een uur bezig om in Rotterdam te komen. Naar verwachting duurt het nog drie kwartier. Ik haat openbaar vervoer maar zit er 5 dgn Pw aan vast

Zoveel last van? Ja er zijn af en toe flinke vertragingen (waar NS weinig aan kan doen, komt door Prorail). Maar ik reis 3-5 keer pw met het OV. Niet extreem veel te klagen. Heb wel een fiets neergezet bij het station om naar de uni te fietsen. Die tram is echt overvol 's morgens :7

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:43

Eske_B schreef:
Willl65 schreef:

Zoveel last van? Ja er zijn af en toe flinke vertragingen (waar NS weinig aan kan doen, komt door Prorail). Maar ik reis 3-5 keer pw met het OV. Niet extreem veel te klagen. Heb wel een fiets neergezet bij het station om naar de uni te fietsen. Die tram is echt overvol 's morgens :7

Ehh, das wel erg kort door de bocht he, dat het door Prorail komt ipv NS. Ik denk dat het eerder door de Overheid komt, maar goed. Trein uitvallen is geen Prorail iig, tenminste, als het een defecte trein betreft. Als het door een storing op het spoor is, dan is het wel voor Prorail.

Ik kan me je ergenis voorstellen Willl65. Toen ik n og zeer regelmatig met de trein ging had ik ook bijna iedere dag flinke vertraging, leek ook iedere keer een andere reden te hebben maar reisde wel lekker goedkoop want kon iedere keer mijn geld terug vragen. Al bleef het balen. Nu wat minder vaak met de trein, dus als ik dan een keer vertraging heb neem ik dat maar voor lief. En ik vetrek altijd minstens een half uur eerder, niet alleen omdat er een trein uit kan vallen of een andere storing, ook omdat ik de aansluitingen vaak niet haal. (Loop momenteel niet zo snel.)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:47

Ik had vorige week maandag een enorme ergernis in de trein. 16:30 vertrekt mn vlucht naar Manchester. 16:00 gate sluit. Oke prima neem ik de trein van 12 uur. Ben ik om 14:30 op de luchthaven. Ruim optijd lijkt mij.......Dus niet omdat er een stomme springer besloot precies voor mijn trein te springen bij Delft Zuid. Ik zag de minuten weg tikken en heb met heel hard rennen, een dure taxi en op mn sokken het laatste stuk vliegveld, de gate optijd gehaald. Maar t was echt niet grappig meer!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:49

Wij hadden vanochtend "een probleem met de infrastructuur waardoor we niet harder konden dan 40 km/u en er meerdere treinen in de file stonden" :=

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:52

Toch apart dat de ervaringen zo anders zijn :j
Ik heb ook weleens 5 min vertraging, maar vaak niet zo heel erg. Ergste vertragingen waren door gestolen koper of springers, daar kan ook niemand iets aan doen.
Zie dat er nu flinke vertraging is bij Rotterdam-Den Haag. Ik mag hopen dat dat wel opgelost is vanavond. Anders kom ik moeilijk thuis :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:57

Ja dat was die probleem-infrastructuur Eske_b :+ Was uiteindelijk met +15 op Blaak aangekomen. Zie dat het rond 11:30 opgelost zou moeten zijn! Dus zal je vanavond geen last meer van hebben denk ik :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:57

Hoe bedoel je dat, dat ervaringen zo anders zijn? Met verschilende ergenissen? Vertraging is en blijft k*t denk ik. :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 11:58

Hier gaat t normaal ook altijd vlekkeloos... vandaag inderdaad voor het eerst sinds tijden wat vertraging door die files voor Den Haag. Dan komen de treinen naar Amsterdam natuurlijk ook allemaal met +10, +15 binnen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:10

fohadie schreef:
Hoe bedoel je dat, dat ervaringen zo anders zijn? Met verschilende ergenissen? Vertraging is en blijft k*t denk ik. :+

Klopt, maar de een heeft meer vertraging dan de ander :P

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:22

Eske_B schreef:
Toch apart dat de ervaringen zo anders zijn :j
Ik heb ook weleens 5 min vertraging, maar vaak niet zo heel erg. Ergste vertragingen waren door gestolen koper of springers, daar kan ook niemand iets aan doen.
Zie dat er nu flinke vertraging is bij Rotterdam-Den Haag. Ik mag hopen dat dat wel opgelost is vanavond. Anders kom ik moeilijk thuis :=

Ik ben maar gaan omreizen, anders had ik een overstap van 37 minuten, zag ik niet zo zitten :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:24

Ik viel met m'n neus in de boter, zat in één van de eerste treinen die er last van had :+

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:07

Het begon bij mij op Hillegom. Trein van 7 uur was uitgevallen.
Toen werd er omgeroepen dat om 7.07 Dordrecht een extra stop zou maken.
Nou heel fijn want normaal moet ik die vanaf Leiden hebben.
Zit ik daarin krijg ik te horen dat deze niet verder dan Delft gaat.
Daarna krijg ik te horen dat hij niet verder dan Holland Spoor gaat vanwege de vertraging!
Ik heb er 2 uur over gedaan eer ik op mijn werk in Rotterdam was.
Sta je 6 uur op....
Weer wat geleerd dan. Het begon met een kapotte leiding/ defecte wissel bij Delft. Dus geen NS fout?
Bij Holland Spoor overgestapt en een half uur als sardienen in blik gestaan om op werk te komen.
Ik hoop echt dat ik vanavond sneller mag zijn.

Het heeft voor mij niet zoveel zin om een half uur eerder naar station te gaan want dan zou ik de trein van half 7 moeten hebben. De vertraging blijft dan op de aansluiting hetzelfde.
Het probleem zit hem echt op de overstap/ begin station Hillegom.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:07

Warboel schreef:
Ja dat was die probleem-infrastructuur Eske_b :+ Was uiteindelijk met +15 op Blaak aangekomen. Zie dat het rond 11:30 opgelost zou moeten zijn! Dus zal je vanavond geen last meer van hebben denk ik :)

Geluksvogel.
Ik had drie kwartier ruim meer

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:25

Zo te zien ga ik er vanavond ook nog last van hebben... Heb gelukkig een powerbank bij me. Kan ik me tenminste vermaken op m'n telefoon. We gaan het zien :=

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:58

Dus, trein naar huis.
Helaas veel middelbare/hbo studenten.
Gaat over een mentor van hen, dat ze daar wel even bij langs zouden willen komen en wat gaatjes willen vullen..

Mijn god, hou dat soort praatjes lekker thuis..
Zou helemaal erg zijn als mevrouw ergens verder op bleek te zitten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:19

xTammyy schreef:
Dus, trein naar huis.
Helaas veel middelbare/hbo studenten.
Gaat over een mentor van hen, dat ze daar wel even bij langs zouden willen komen en wat gaatjes willen vullen..

Mijn god, hou dat soort praatjes lekker thuis..
Zou helemaal erg zijn als mevrouw ergens verder op bleek te zitten :')

Ik zeg altijd echt iets van dat soort dingen. Vind het echt niet kunnen dat mensen zo over vrouwen praten. Meestal krijgen ze dan een venijnige 'hoe zou je het vinden als iemand zo over je moeder zou praten' hun richting op. Dan krijg ik meestal weer een grote bek terug dat ze het cool zouden vinden, beetje gemopper, maar uiteindelijk kappen ze er wel mee.

Ik had gisteravond weer een heerlijke reis :+ Trein van Utrecht naar Amstel was echt bi-zar druk, niet te doen. Was blijkbaar een vervangende trein die 2 coupes korter was dan normaal. Ik had over de hele dag alleen nog maar een banaan gegeten omdat ik door medicatie en stress weinig eet, en ik was dus enorm duizelig. Ik stond in het tussenstuk en vroeg of een man misschien zijn tas weg wou halen omdat ik nog niet had gegeten, erg duizelig was en heel graag wou zitten. Had echt het gevoel alsof ik tegen de vlakte zou gaan. Maar nee, 'ik zag er niet uit alsof ik ooit in mijn leven honger had gekend' dus ik moest blijven staan. Uiteindelijk stond er (gelukkig) een andere jongen voor me op, maar was echt even met stomheid geslagen. Ik ben vol, maar echt niet obesitas, en daarbuiten.. Waar is je fatsoen? Kan me echt niet voorstellen hoe rot je persoonlijkheid moet zijn om dat soort dingen te zeggen.

Toen moest ik met de bus van Amstel naar Almere, bleek dat de A1 vanaf Muiden was afgesloten en dat er dus gigantische file stond. Had echt een top avond :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:32

Is dat serieus gebeurd Emma? Ik had die tas van de stoel gesmeten. Wat een idioot zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:37

Ik was echt veel te veel in shock om te reageren. Achteraf natuurlijk boos op mezelf want ik ben niet op m'n mond gevallen en ik had hem het liefst de huid vol gescholden. Schrok me echt de pleuris :=