Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
snuffie123 schreef:Haha ik ben dus niet de enige die dit overkomt!
@Lienek: Ik heb het dan ook niet over zo'n propvolle trein dat mensen anders niet meer in de trein passen, maar wel dat je stevig moet zoeken naar een plaats en/of een paar mensen dus moeten staan. Ik wil het risico niet lopen dat ik moet staan.
Jans schreef:Je mag bij een volle trein ook niet in de eerste klas zitten
Ik koop als ik niet met de kleine ben altijd eerste klas kaartjes als ik met de trein ga. Ik heb een afwijking waardoor ik niet kan staan en ben dan ook not amused als tweede klas mensen zonder toestemming in de eerste zitten terwijl ik daar bewust zelf meer voor betaal
Met de kleine ga ik meestal met de auto, ze vindt alle treinen behalve SLT eng
Citaat:Omdat ik al een tijdje geen recht meer heb op een studenten-ov, en mijn ouders me toch af en toe wel willen zien, heb ik een Weekend Vrij abonnement aangeschaft. En toen ik erachter kwam dat het 1e klas Weekend Vrij maar 7 euro verschilde met een abonnement voor de 2e klas (echt waar, tip van de week!), heb mezelf dan ook maar deze upgrade cadeau gedaan. Sindsdien reis ik elke vrijdagavond tot en met zondag prinsheerlijk het hele land door.
Nu was het gisteravond, laat. Op dit tijdstip rijden de Arriva-boemeltjes naar the middle of nowhere waar mijn ouders wonen maar een keer in het uur. Okee, prima, ga ik eerst even Starbucks halen (vakantiegeld, je weet) en vervolgens stap ik de trein in die al staat te wachten.
Even voor de beeldvorming: ik zie eruit als de gemiddelde 25-jarige net-student-af persoon na een lange treinreis: afgetrapte gympen, een goedkope spijkerbroek, een oversized vest met hier en daar een vlek, twee grote tassen en een ietwat wazige blik van het 3 uur lang uit een raampje staren naar het in sneltreinvaart voorbijvliegende Nederlandse landschap. Sjofele jofie in eigen persoon.
Ik heb mezelf, mijn spullen en mijn koffie net in de 1e klas geïnstalleerd wanneer er een mevrouw in een Arriva-jasje op het raam tikt. Ik kijk op, maar omdat ik van haar handgebaren geen chocola kan maken hijs ik mezelf maar uit mijn stoel en loop weer naar buiten. Wat bedoelt u nou precies mevrouw?
'Ja,' zegt de Arriva-mevrouw terwijl ze nog eens naar mijn stoel wijst, 'je zit 1e klas.'
'Ja mevrouw, dat klopt'
'Heb je wel een 1e klas-kaart dan?'
Een beetje verbluft over deze onorthodoxe manier van kaartjes knippen trek ik mijn ov uit mijn broekzak. 'Ja hoor, alstublieft'
En nou komt het: de Arriva-mevrouw zegt 'nee ik hoef hem niet te zien hoor, mijn collega komt straks controleren. Maar als je een 1e klas-kaart hebt mag je weer gaan zitten!' met een glimlach alsof ze mij daarmee een enorme gunst verleent.
Beste Arriva-mevrouw, wellicht pas ik niet in uw 1e klas-kader. Om verwarring te voorkomen zal ik de volgende keer mijn pumps, kokerrok, bloes en colbertje uit de kast halen, zodat ik gedurende mijn 4 uur durende reis niet heel comfortabel, maar wél in stijl in de trein zit. Zou u dan in het vervolg op de normale manier mijn kaartje willen controleren? Ik betaal er tenslotte netjes 40 euro per maand voor.
Met vriendelijke groet,
Een nog steeds ietwat verbaasde 1e klas-reiziger
Willl65 schreef:Hahahaha moet niet erger worden. Inmiddels zit ik nu op een verhoging omdat er geen plek meer is in eerste klas. Reden? We hebben weer een uitgevallen trein ben nu inmiddels al een uur bezig om in Rotterdam te komen. Naar verwachting duurt het nog drie kwartier. Ik haat openbaar vervoer maar zit er 5 dgn Pw aan vast
Eske_B schreef:Willl65 schreef:Hahahaha moet niet erger worden. Inmiddels zit ik nu op een verhoging omdat er geen plek meer is in eerste klas. Reden? We hebben weer een uitgevallen trein ben nu inmiddels al een uur bezig om in Rotterdam te komen. Naar verwachting duurt het nog drie kwartier. Ik haat openbaar vervoer maar zit er 5 dgn Pw aan vast
Zoveel last van? Ja er zijn af en toe flinke vertragingen (waar NS weinig aan kan doen, komt door Prorail). Maar ik reis 3-5 keer pw met het OV. Niet extreem veel te klagen. Heb wel een fiets neergezet bij het station om naar de uni te fietsen. Die tram is echt overvol 's morgens
Eske_B schreef:Toch apart dat de ervaringen zo anders zijn
Ik heb ook weleens 5 min vertraging, maar vaak niet zo heel erg. Ergste vertragingen waren door gestolen koper of springers, daar kan ook niemand iets aan doen.
Zie dat er nu flinke vertraging is bij Rotterdam-Den Haag. Ik mag hopen dat dat wel opgelost is vanavond. Anders kom ik moeilijk thuis
xTammyy schreef:Dus, trein naar huis.
Helaas veel middelbare/hbo studenten.
Gaat over een mentor van hen, dat ze daar wel even bij langs zouden willen komen en wat gaatjes willen vullen..
Mijn god, hou dat soort praatjes lekker thuis..
Zou helemaal erg zijn als mevrouw ergens verder op bleek te zitten