Het Kleding Topic - Deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Re: Het Kleding Topic - Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:48

Waar heb je die Nikes vandaan? O.o <3

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:49

Oeh leuke nikes!

Ik wacht nog steeds op de mijne -O-

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:59

JAAAA mijn schoenen zijn binnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:11

Haha dat is snel! :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:16

Oooeh, wij hadden vandaag staff sale of het werk! Twee hartstikke leuke tops van dure merken gekocht voor welgeteld 4 euro! I love my job, haha <3

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:25

Noem je dat dan geen Staff giveaway? Ö

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:39

xSwanHeart schreef:
Oooeh, wij hadden vandaag staff sale of het werk! Twee hartstikke leuke tops van dure merken gekocht voor welgeteld 4 euro! I love my job, haha <3

Doe volgende keer een 'friends van bokt'-staff sale :')
Jaloersmakend baantje heb je :D

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:59

Omg roos!! Waaaaar heb je die gehaald?

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:13

Thanks iedereen!! :D
Heb ze gewoon van nike.nl ze staan alleen op de mannen afdeling hahaha. Maar de maten 39 en lager is vrouwen model en 40 en hoger is mannen model.

@xSwanHeart, wat cool. Waar werk je als ik vragen mag? :o

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 07:47

miss_lizje schreef:
merrylegs schreef:
zo te zien gaat niets wat ze aan gaat doen gewaardeerd worden. Zoek naar een leuk jurkje dat je vaker aan kan doen, als dat niet lukt zou ik gewoon dat witte jurkje aan doen. In wat voor wereld leven die mensen zeg. (nog nooit van reformisme gehoord trouwens, is dat iets van Nederland?)

In iedergeval in een wereld waar ik eigenlijk niks mee te maken wil hebben :'), de bekromenheid is zeer groot, alles is fout als je niet zoals "hun" bent.
Ondertussen maar voorgenomen gewoon het witte jurkje aan te trekken. Mocht de bruid daar echt problemen mee hebben (we sturen een foto op naar haar) trek ik gewoon een spijkerbroek aan. Vind ze dat ook niet okee, dan trek ik wel een tafelkleed uit de kast (grapje).

Ik schrik hier eigenlijk best wel van :o Er zijn bepaalde fatsoensnormen (op elke bruiloft), daar kun je toch gewoon rekening mee houden? Géén wit & dames niét in een broek. Ik zou als bruid echt verdrietig worden als mijn gasten zich daar al niet op willen aanpassen.

Krijg je het samen met je vriend echt niet voor elkaar om een outfit te kopen? Voor minder dan 50 euro ben je klaar... Dat moét toch lukken?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:29

De jurkjes die ik heb zullen waarschijnlijk allemaal afgekeurd worden omdat ze niet over de knie heen komen. Ik heb dus wel jurkjes die ik aan wil doen, maar ze voldoen niet aan de refo norm. En er staat niet eens een dresscode op de uitnodiging dus het is echt gissen van wat wel en niet kan (maar vriendlief gaat contact opnemen met de bruid en wat foto's doorsturen van verschillende outfits van mij).
En ja, als student moet ik echt goed op mijn geld letten en kan echt niet zomaar uit shoppen gaan. Ik draai echt elke euro om en ben ook hard aan het sparen voor mijn vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:30

Als het mijn bruiloft was, zou ik liever hebben dat je gewoon niet komt ipv in een witte jurk. :') Broek maakt me dan weer niks uit. :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:45

Hmm ik heb een mooie harem broek gekocht met een passende top en netjes vestje voor de bruiloft van mn schoonzus. Ik ben niet bepaald een voorbeeld om een jurk aan te doen. Ik ben net terug van vakantie en wil 3 weken gezond eten omdat het nodig is. Misschien dan last minute toch een jurk, maar ik voel me daar niet prettig in. Wel nette hakken aan. Met een jurk dan sowieso een legging of panty want mm boven benen schuren

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:27

miss_lizje schreef:
De jurkjes die ik heb zullen waarschijnlijk allemaal afgekeurd worden omdat ze niet over de knie heen komen. Ik heb dus wel jurkjes die ik aan wil doen, maar ze voldoen niet aan de refo norm. En er staat niet eens een dresscode op de uitnodiging dus het is echt gissen van wat wel en niet kan (maar vriendlief gaat contact opnemen met de bruid en wat foto's doorsturen van verschillende outfits van mij).
En ja, als student moet ik echt goed op mijn geld letten en kan echt niet zomaar uit shoppen gaan. Ik draai echt elke euro om en ben ook hard aan het sparen voor mijn vakantie.

Dat witte jurkje is ook niet over de knie, dus als je dan voor iets 'niet passends' gaat, dan zou ik niet voor die witte gaan, maar voor een ander kort jurkje ;)
Dan val je in ieder geval qua kleur nog in de smaak :j

xRoosss schreef:
Thanks iedereen!! :D
Heb ze gewoon van nike.nl ze staan alleen op de mannen afdeling hahaha. Maar de maten 39 en lager is vrouwen model en 40 en hoger is mannen model.

@xSwanHeart, wat cool. Waar werk je als ik vragen mag? :o

Zalando (Lounge) :) Wij krijgen samples om foto's van te maken, en die worden vervolgens bij de staff sale voor belachelijk weinig geld verkocht. Tops 2 euro, broeken 4, schoenen 10... En dat zijn echt niet de minste merken... :o
Ja, ik mag best blij zijn met mijn personeelsvoordeeltjes, haha.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:31

miss_lizje schreef:

We zijn allemaal student hier (bijna allemaal) maar dat is nog geen excuus om in het wit te gaan. Vriendinnetje van mij heeft vorig jaar iemand weggestuurd omdat ze in het wit kwam, zit je daarop te wachten?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:29

Zoals ik al eerder zei: we sturen foto's van alle jurkjes die ik heb. Bruid mag kiezen welke ik aantrek. De off-white is wat langer als de andere. En dat "we" allemaal student zijn betekend nog niet dat je in mijn portomonee kan kijken. Als ik zeg dat ik geen geld heb om een nieuwe outfit erbij te kopen, is dat er ook niet. Ik ben volgende week ook al 80 euro armer voor 1 bh (probeer maar goedkoop een 70F te vinden die goed ondersteund, ga je echt niet voor slagen bij de hunkemuller). En aangezien ik nog maar 2 goed passende heb, heeft dat echt meer prioriteit.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:09

miss_lizje schreef:
Zoals ik al eerder zei: we sturen foto's van alle jurkjes die ik heb. Bruid mag kiezen welke ik aantrek. De off-white is wat langer als de andere. En dat "we" allemaal student zijn betekend nog niet dat je in mijn portomonee kan kijken. Als ik zeg dat ik geen geld heb om een nieuwe outfit erbij te kopen, is dat er ook niet. Ik ben volgende week ook al 80 euro armer voor 1 bh (probeer maar goedkoop een 70F te vinden die goed ondersteund, ga je echt niet voor slagen bij de hunkemuller). En aangezien ik nog maar 2 goed passende heb, heeft dat echt meer prioriteit.

Misschien kan je van een vriendin een jurkje lenen? :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:10

Dress code lijkt me vrij duidelijk aangezien je goed op de hoogte bent van haar achtergrond. Wat iemand al eerder zei, ik zou ook liever hebben dat je noet komt dan in het wit :o

Kan je vriend of je ouders je financieel bijschieten? Voor zo'n belangrijke gelegenheid?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:13

En een maxirok van de h&m met een leuk shirtje erop/erin? Die zijn "maar" 10 euro.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:16

Ik snap je niet zo goed... Je komt hier vragen om advies wat je aan kan doen, maar alle adviezen sla je in de wind en je trekt gewoon aan wat je zelf wil... Kom hier dan ook niet om advies vragen :?

Leuke schoenen Roos!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:28

Doubtless schreef:
Dress code lijkt me vrij duidelijk aangezien je goed op de hoogte bent van haar achtergrond. Wat iemand al eerder zei, ik zou ook liever hebben dat je noet komt dan in het wit :o

Kan je vriend of je ouders je financieel bijschieten? Voor zo'n belangrijke gelegenheid?

Heb net weer van andere mensen gehoord dat als ze echt zwaar refo zijn de bruid zelf ook niet in het wit zou zijn. Mijn ouders vinden dat ik genoeg kleding heb en zeggen ook dat ik maar met de bruid moet overleggen. Die vinden het ook overdreven om iets speciaal voor die dag te gaan aanschaffen wat ik vervolgens dan toch nooit meer aantrek. Vriendlief vind ook dat de jurkjes die ik heb voldoende keus zou moeten zijn.

Jurkje van vriendin lenen zal niet gaan. Ik heb geen vriendinnen met dezelfde kledingmaat als dat ik heb.

@Fioon, ik heb niet al het advies in de wind geslagen hoor. Want zoals ik nu voor de 3 keer ga zeggen. Er gaat met de bruid overlegd worden, het is dus niet zo dat ik iets aan ga trekken en er zonder overleg heen ga.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:00

Nou dan ben ik heel benieuwd wat de bruid ervan gaat zeggen :) houd je ons op de hoogte?

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:14

Het zal toch geen "bridezilla" bruid zijn.
Och meisje, ik zou me er niet te veel van aantrekken. Als jij vindt dat je netjes gekleed bent is het toch ok.
Krijg je onvriendelijke reacties, dat zegt dan meer van hun dan van jou. Verdraagzaamheid staat dan bij hun toch niet zo hoog in het vaandel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:25

Ik denk niet dat boos worden als gasten in het wit komen echt kenmerkend is voor een bridezilla. Het is nou eenmaal gewoon een feit dat op een bruiloft verschijnen in het wit echt not done is, ik vind dat echt heel erg disrespectvol. Als je onvriendelijke reacties krijgt ligt dit in dit geval echt aan jou, want in het wit op een bruiloft verschijnen doe je gewoon niet.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:38

Maar stel nu dat de bruid niet in het wit is, dan maakt het toch niet uit als miss-lizje een wit jurkje draagt.
En zoals ik al eerder schreef, haar witte jurkje trekt helemaal niet op een bruidsjurk. Ik zie het probleem niet en zou er ook geen probleem over maken.
Er zijn ook mannelijke bruilofsgasten waarvan het pak veel mooier is dan het pak van de bruidegom ;)