Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:38

Anthea schreef:
Misschien is het dan ook een idee om te stoppen met vragen naar linkjes? :)

Ik zie geen vragen meer na die opmerking?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:40

dees_daan schreef:
Anthea schreef:
Misschien is het dan ook een idee om te stoppen met vragen naar linkjes? :)

Ik zie geen vragen meer na die opmerking?

Zie ik ook niet :)

nou ik heb hem mooi verwijderd.. dus eh topic zal niet op slot gaan he..

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:42

Ik heb het niet tegen jou xtitanic, was ook geen aanval maar er staat duidelijk in de regels dat links plaatsen en boktadvertenties zo te bespreken niet de bedoeling is.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:48

Ik was een beetje in een *lach* bui dus ik lette niet op de regels :) maar ik stap uit deze discussie want ik voel mij hier nu echt niet op mijn gemak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:51

Dat is jou idee, er is niet eens een discussie, ik heb alleen uitgelegd waarom het niet handig is om links te plaatsen, ik heb niks tegen jou gezegd verder, heb je alleen gewaarschuwd (ook jij kan een OW krijgen als je de link plaatst namelijk)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:09

Zow,weer gezellig hier :7

Iemand nog iets leuk meegemaakt???

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:43

HTM schreef:
Zow,weer gezellig hier :7

Iemand nog iets leuk meegemaakt???

Zekers.

Ik had een advertentie geplaatst voor de aller eerste boekjes van Jip en Janneke die ik nog zoek. Zijne er 8 in totaal. Heb er al 2 (morgen 5 als goed is :) )

Reageert er een meneer die het eerste boekje heeft(jip en Janneke) 2e druk, wel kapotte rug, maar dat is te verwachten. En wat ik ervoor geven wil.
Ik zei dat ik voor de andere 2 boekjes 5 euro per stuk heb betaald en dat ik dat een mooie prijs vond.

Reageert hij terug: Nee dat doen we maar niet. Dit is een hele bijzondere want hij heeft geen isbn nummer. En de andere boekjes die u heeft hebben die waarschijnlijk wel.

Dus ik stuur hem terug: In NL zijn ze pas met ISBN nummers begonnen in 1970. Dus geen een boekje heeft een isbn nummer aangezien ze geschreven zijn tussen 1953 en 1960 :)

Waarop hij terug stuurt: Nou dit is nog steeds een hele bijzondere want hij heeft geen ondertitel.

Ik: Nee meneer, dat klopt. Het eerst boek heeft geen ondertitel omdat toen nog niet bekend was dat er nog meer boekjes geschreven zouden worden. En van het eerste deel(die de meneer heeft) zijn de meeste oplages en drukken geweest.

:') niks meer van hem gehoord haha

Paar uur later reageerde een mevrouw die 2 boekjes had die ik nog zocht(waaronder dezelfde als man). Die heb ik voor 5 euro per stuk over genomen.
En die komen hopelijk morgen aan!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 08:53

Misschien niet heel raar, maar wel het vermelden waard.. :P

Citaat:
mag gehad worden voor €80

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 08:57

Hahah gisteren weer een irritante maar aan de andere kant ook wel grappig persoon die reageerde op een advertentie.

Wij hebben onze trike te koop staan. Hij is eigenlijk helemaal opnieuw opgebouwd op het bestaan de frame zeg maar. De trike is door een dealer getaxeerd tussen de 10.000 en 12.500
De advertentie staat overigens onder m;n eigen naam (wendy)
Krijg ik een reactie ik ik wil ruilen voor 2 motoren, waarvan er 1 recent nog heeft gelopen. Geen merk maar alleen een type.
Ik terug gemaild dat ik geen belang heb bij motoren. En dat ik tevens niet in het bezit ben van een mortor rijbewijs.
Krijg ik terug, ach misschien een idee om te gaan halen. En als echte sleutelaar 2 leuke projecten om te sleutelen.
Ik had echt zo iets van "huh" ......
Daarbij als je die motoren zoekt word er hooguit € 900.- voor gevraagd, en hij is echt van de veronderstelling ze te kunnen ruilen, best opdringerig.
Toch maar weer een mail erachter aan gestuurd dat ik geen belang heb bij ruilen.
Ben benieuwd of door blijft zeuren.....

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:04

'Ik wil je motoren graag hebben, wil ik wel wat bijbetaling want ik heb gezien voor hoeveel ze ongeveer weggaan op marktplaats. Als je 10000 euro bijschuift hebben we een deal!'

:D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:33

Setje verkocht.
Krijg ik een bericht of ik de beschermers niet terug wil kopen omdat ze niet passen. :\

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:52

Ze vraagt het in het ieder geval netjes :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:02

ik ben akkoord gegaan met een bod en ze wou het komen halen:

> Reactie op uw bod van EUR 5,00 op 'Twee zinken teilen'
>
> hoi
>
> kwam je vanmiddag nog?
> want moet dan zorgen dat ik ze bij me heb
>
> grtjs alja

Nee dat lukt me niet.
Mijn vriend had als verrassing twee bloembakken gekocht dus ik zie er vanaf. Excuses

ik weer:

ik wou dat ik zo helderziende vriend had dat hij me ook verrassingkadootjes gaf waar ik net dezelfde dag op had geboden op marktplaats.
wees er maar zuinig op!

word er zo moe van, zeg het dan gewoon eerlijk :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:08

:=

Ze laat tenminste nog wel even iets weten...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:28

Alja schreef:
ik ben akkoord gegaan met een bod en ze wou het komen halen:

> Reactie op uw bod van EUR 5,00 op 'Twee zinken teilen'
>
> hoi
>
> kwam je vanmiddag nog?
> want moet dan zorgen dat ik ze bij me heb
>
> grtjs alja

Nee dat lukt me niet.
Mijn vriend had als verrassing twee bloembakken gekocht dus ik zie er vanaf. Excuses

ik weer:

ik wou dat ik zo helderziende vriend had dat hij me ook verrassingkadootjes gaf waar ik net dezelfde dag op had geboden op marktplaats.
wees er maar zuinig op!

word er zo moe van, zeg het dan gewoon eerlijk :+

_O- _O- _O-
Geniaal die opmerking.
Denk dat ik hem eens ga lenen :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:33

ipv van vriend kun je natuurlijk ook zoon, dochter, vriendin, man of zoiets invullen :+

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:48

Hier nog een op mp stond een advertentie voor chihuahua pups in heerlen en we waren gewoon eens aan het kijken nog voor 450,-(was de vp) vond ik een redelijke prijs datbzie je niet zo vaak dus eens gereageerd op de advertentie nou er kwam eerst een heel verhaal over haar kinderen en man en dat ze een zwaar christelijke was nou daar was nog opzich niks mis mee maar toen kwamen er opeens vragen zoals: wat is u werk, waar woont u, hoeveel kinderen heeft u, wat wilt u met de pup gaan doen, wat voor een huis heeft u, wat verdient u per maand nou daar had ik al mijn twijfels bij ze had netjes allemaal foto's opgestuurd. Wij hadden terug gereageerd waarom moet alles weten over ons leven als wij de pups komen bezichtegen(?) kunt u ook meer vragen en dan kijken we waar we wel en niet antwoordt opgeven krijgen we als antwoordt terug: oke wanneer kunnen jullie? Of hebben jullie al een vlucht geboekt naar kameroen. Wij dachten natuurlijk kameroen?? Dat is in afrika dus wij eens gebeld dat is duidelijker dan mailen en ja hoor de mensen wonen in afrika dus wij in de advertentie staat dat jullie in heerlen wonen? Oh ja dat, daar hebben we 5 jaar geleden gewoont voordat we naar afrika verhuisden ik gezegt sorry mevrouw maar nee sorry wij laten geen pup naar nederland uit afrika komen heel erg bedankt dag en opgehangen hetzelfde gehad met een paard:
Een heel mooi zwart paard gezien ook meteen gebeld bleed dat die mensen in frankrijk woonden en meneer proffesor was en dat hij ziek was en het paard dus weg voor zijn operatie ik kon hemkopen voor €2000.- met al zijn spullen en trailer en alles en dan werd hij overgevlogen en er was dan een groom bij en alles maar daar kregen we ook al zo'n gekke vragen, na een half jaar weer een telefoontje van die man gemregen of we hem echt wouden ja of nee nog even nagedacht en gezegt laat hem maar op proeftijd van 1,5 maand bevalt hij kan hij blijven zoniet gaat hij terug op u kosten nou dat was goed en hij bevalde heel goed! Nu hebben we hem een half jaar en ben er heel blij mee is een geweldig paard

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:52

Dan gaat het helaas maar weer op 'Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat vaak ook' (prijs) :P
Wel balen zeg!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:55

Opzich vind ik vragen als "wat is uw werk?" "Waar woont u?" "Hoeveel kinderen heeft u?" "Wat wilt u met de pup gaan doen?" "Wat voor een huis heeft u?" "Wat verdient u per maand?" nog helemaal niet zo gek. Dat krijg je vaak van fokkers ook, zo'n compleet verhoor.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:59

Ik vind leef- en woonomstandigheden ook wel belangrijk en daarover zou ik ook alle informatie geven ( of willen ontvangen ... ) maar inkomsten ?
Dat vind ik toch redelijk brutaal :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:00

Shirley schreef:
Ik vind leef- en woonomstandigheden ook wel belangrijk en daarover zou ik ook alle informatie geven ( of willen ontvangen ... ) maar inkomsten ?

Ergens wel. Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat ze zeker willen weten dat je het onderhoud van het diertje kan betalen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:01

Ik had een heel net mailtje naar iemand gestuurd die een goedkope scooter had.
Ik vroeg waarom hij zo goedkoop was en of hij nog goed startte en reed.
Krijg ik terug: start goed.

Meer stond er niet in :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:02

Dan mag ik hopen dat je er niet verder op in gaat?! :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:03

Vjestagirl schreef:
Shirley schreef:

Ergens wel. Aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat ze zeker willen weten dat je het onderhoud van het diertje kan betalen.

Moet je het er ook wel aan uit willen geven ;)

Ik ken mensen die hun laatste geld uit zouden geven aan hun dier en daarvoor graag een maandje droog brood zouden willen eten ( zoals ikzelf zou doen ) maar ook rijke mensen die "net zo gemakkelijk" een ander dier aanschaffen ...

Inkomen zegt m.i. dus niets :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:06

Shirley schreef:

Ik vraag zelf ook hoe ze leven, wat het doel is (gezeldschap, of later een nestje er bij) of ze andere honden hebben enz. maar wat het inkomen is hoef ik niet te weten, dat gaat mij niks aan..