Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:21

Nant schreef:
Shilady ik ben benieuwd wat er zo belangrijk was dat hij je wakker mocht bellen.

ik pb even :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:02

Nant schreef:
Pimaude je voelt je toch wel vereerd nu, na die liefdesverklaringen ;)
Hij komt ook al snel vrij zie ik, stiekem best spannend he?

Dat van die herfstbladeren is echt een leuk idee Maaike. Misschien als ik nog een ander ga schrijven die niet buitenkomt, kan ik dat doen.

Shilady, zo'n bezoek lijkt me erg interessant en lijkt me inderdaad dat je veel te horen krijgt. Zit een van jouw penpals echt in een gang/groep? Gaaf! Ik krijg echt zo'n prison break idee.

Monty lijkt erg braaf bij jullie penpalls *D

Haha ik voel me zeker vereerd!:-)
Ik ben ook wel best bang en bezorgd aangezien hij al aangaf dat hij ook bang is niet 'clean' te kunnen blijven. :-(
Ik schrijf ook altijd met de hand. Vinden we beide leuker en persoonlijker. De brief die nu op de post gaat:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:04

Nimber schreef:
Ik stuur ook nog alles met de post! Ik heb weer een boel kaartjes gekocht en gel pennen in felle kleuren met glitters hèhè. Gister naar Glow in Eindhoven geweest rn overal foto's van gemaakt. Ik ga de hele tour stap voor stap beschrijven en met foto's versturen

Haha wat leuk !! Lekker vrolijk !! :-)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:43

shilady schreef:
Kedevr schreef:
O jee (waneer komt hij vrij?) Hoe gaat dat eigenlijk heeft een gedetineerde ook jullie adres of moet hij zijn brief afgeven bij een cipier?

ze schrijven zelf jou address op de brief en plakken er een postzegel op en geven de brief ongeopened aan de mail/afdeling /person

Hier had ik het gister ook nog over met mijn moeder! Wij vroegen ons ook al af hoe dat in zijn werk ging.

Nant; heb je nou je brief in stukjes gescheurd? Dat het een puzzel is voor Noah? :D

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 15:42

pimaude schreef:
De brief die nu op de post gaat:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mag dat zo in stukjes? Je brief moet toch eerst worden gelezen door de gevangenis?
Gezien jij vaker van deze gekke brieven stuurt zal het wel goed komen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:48

Nant schreef:
pimaude schreef:
De brief die nu op de post gaat:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mag dat zo in stukjes? Je brief moet toch eerst worden gelezen door de gevangenis?
Gezien jij vaker van deze gekke brieven stuurt zal het wel goed komen ;)

Haha ja het mag. Ik heb redelijk grote stukken gedaan ^^ heeft het personeel ook wat re doen :-)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:01

Pimaude, jij schreef toch nog niet zo lang? Vind dat je er wel erg enthousiast in duikt, dat is ook juist wel heel leuk, maar vergeet niet dat je iemand niet echt leert kennen door brieven (net als je iemand door alleen social media niet leert kennen). Klinkt misschien een beetje moederlijk :+ maar het is goed bedoeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:09

Mavelle schreef:
Pimaude, jij schreef toch nog niet zo lang? Vind dat je er wel erg enthousiast in duikt, dat is ook juist wel heel leuk, maar vergeet niet dat je iemand niet echt leert kennen door brieven (net als je iemand door alleen social media niet leert kennen). Klinkt misschien een beetje moederlijk :+ maar het is goed bedoeld.

haha dankje mama. de grenzen weet ik prima. :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:09

Ik had het daar toevallig met david aan de telefoon ook nog over
we kennen elkaar maar we kennen elkaar ook niet.... dus ik geef jou daar wel gelijk in Mavelle ;)

Kwa omgang ik heb met david omgang gehad via een contact visit in de gevangenis onder toezicht ect
maar het zal toch heel anders zijn als ik omgang met david in de buitenwereld heb als hij vrij is..

Ik heb prive al wat meer met pimauda gepraat en zij is geen naïf meisje wat snel in een romance duikt ;)
Maar toch fijn dat je het hier even neerzet mavelle want ja contact met iemand die je voorheen nooit echt hebt gekend in het dagelijks leven blijft een risico :) andere meiden lezen hier ook mee en wie weet hebben hun hier ook goed advise aan...

Anoniem

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:11

ik ga ook zeker niet denken aan een relatie hoor. In real-life ken ik ook erg leuke jongens ;p
Ik ben wel overenthousiast omdat het zo leuk klikt. - had ik nooit verwacht omdat het met de andere pen-pal een stuk minder klikt. en die foto's krijgt hij niet. (:

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:13

Ja, het is een goed advies, want het is heel makkelijk om je mee te laten slepen door complimenten als je niet sterk in je schoenen staat.
Zolang je met twee benen op de grond blijft, is het toch alleen maar leuk, pimaude? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:14

ik waardeer het ook zeker! :) En ja, ik hou mijn benen tegenwoordig flink op de grond. :)

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:19

Mavelle schreef:

Niet echt leert kennen??? Daar ben ik het echt niet mee eens. In brieven moet je dingen zo goed uitleggen, mijn ervaring is juist dat je elkaar heel goed leert kennen. Maar misschien ben ik de uitzondering op de regel := Toen B en ik elkaar vorig jaar voor het eerst zagen, was het gelijk vertrouwd. 5min later zaten we in de auto en toen was het al zo dat we elkaar alleen maar aan hoefden te kijken om te weten wat de ander denkt. En we hebben eerst alleen maar brieven geschreven, later veel via facebook. Bellen hebben we nooit veel gedaan. Dus ik denk toch echt dat we elkaar via de brieven zo goed hebben leren kennen ;)

Leuk gedaan Pimaude, je brief zo! :D Mochten de gevangenis medewerkers jullie post na willen lezen, hebben ze in elk geval wat te doen :))
Mijn post-it brief bestond volgens mij uit zo'n 40 post-its. Ik meen dat ik toen zelfs sorry op de envelop heb geschreven voor degene die het moest/wilde checken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:28

Maaike schreef:
Mavelle schreef:

Niet echt leert kennen??? Daar ben ik het echt niet mee eens. In brieven moet je dingen zo goed uitleggen, mijn ervaring is juist dat je elkaar heel goed leert kennen. Maar misschien ben ik de uitzondering op de regel := Toen B en ik elkaar vorig jaar voor het eerst zagen, was het gelijk vertrouwd. 5min later zaten we in de auto en toen was het al zo dat we elkaar alleen maar aan hoefden te kijken om te weten wat de ander denkt. En we hebben eerst alleen maar brieven geschreven, later veel via facebook. Bellen hebben we nooit veel gedaan. Dus ik denk toch echt dat we elkaar via de brieven zo goed hebben leren kennen ;)

Leuk gedaan Pimaude, je brief zo! :D Mochten de gevangenis medewerkers jullie post na willen lezen, hebben ze in elk geval wat te doen :))
Mijn post-it brief bestond volgens mij uit zo'n 40 post-its. Ik meen dat ik toen zelfs sorry op de envelop heb geschreven voor degene die het moest/wilde checken :=

ja, als je de ander duidelijk wilt maken hoe je ergens over denkt dat heb je direct weer een kantje vol. ik denk dat je met de jaren iemand intiemer kan leren kennen door brieven dan hoe ik nu een vriendin van me ken. in brieven ben ik een stuk opener dan in reallife.

Haha, jij was die van de post-its! :P leuk!! je bracht me op dit idee. Omdat hij wel van een lolletje houdt dacht ik heee wat een gaaf idee!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:31

Precies Pimaude :j Dat is mijn ervaring wel. Ik weet zeker dat B mij beter kent dan veel mensen om mij heen.
Hahaha ja ik heb de post-its gedaan :)) Vooral de reactie in de brief daarna was leuk. Ik heb alle brieven bewaard, erg leuk om terug te kunnen lezen. Foto's had ik ook bewaard, maar die heb ik in Amerika gelaten vorig jaar. Hij had bijv geen foto meer van zijn celly, ik wel, dus die heb ik daar gelaten toen ik er was. Hij was er erg blij mee en ook bijna verbaasd dat ik alles had bewaard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 20:33

ahh wat leuk! Ja, klinkt bekend. Noah vraagt ook steeds of ik een kopie wil maken zodat ik de foto weer terug kan sturen, maar ik bestel ze eerst even dubbel bij een winkel en dan heeft hij ook weer reserve foto's, wel zo aardig.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:20

Ik zou ook wel een foto van zijn cel willen hebben, gewoon om te zien wat hij de hele dag ziet..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:15

Maaike, hij kent jou heel goed.. maar als je een inmate hebt die wat manipulatiever is dan ken je alleen de kant die hij wil dat je kent. Dat moet je gewoon niet vergeten. Overigens vind ik dat alweer anders liggen als je zoals shilady ook bezoeken breng, en nog weer anders als je zoals isegrim al jaren bevriend bent. En het is niet dat ik denk dat pimaude naief is, want er zijn ook hele slimme hoogopgeleide mensen die gemanipuleerd worden door mensen die ze dagelijks zien. Zoals ik al zei, mama bedoeld het goed! :+ (En als dit een wat onsamenhangend verhaal is, komt dat omdat ik heel traag op mn mobiel ben)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:32

pimaude schreef:
Targaryen schreef:
Waar zit Noah voor als ik vragen mag?

Ik zou van zo'n brief eerlijk gezegd wel de kriebels krijgen.

haha de kriebels slecht? :P neeeuhh hij bedoelt het wel echt lief. ik pb je.
Overigens wel heel leuk om alle meningen te lezen! *D

Ja, de slechte kriebels haha. Ik kom regelmatig in gevangenissen dus ik weet dat het een gezonde reactie is, maar ik moet er op de één of andere manier niks van hebben. Kan niet zo goed uitleggen waarom :').

Erg leuk al die creatieve brieven! Dat is toch wel weer het hele leuke aan ouderwetse post :):) vind het leuk dat jullie daar hier ook foto's van delen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:36

Begrijp ik heel goed :-)

Haha ja fotos maken het topic iets vrolijker :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:40

Ik had toevallig is een foto gevonden Van hoe de cell Va. Alfredo en David eruit ziet ik probeerde het net weer op te zoeken maar kon het even niet terug vinden.. Ze hebben ook een grote kluis in hun cell om hun spullen in te bewaren hun sieraden horloges mp3 spelers en commisary....de bedden hadden vrij dunne matrassen dus denk wel dat ze blij zijn als ze weer comfortabel thuis kunnen slapen :+

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:50

Mavelle schreef:
Maaike, hij kent jou heel goed.. maar als je een inmate hebt die wat manipulatiever is dan ken je alleen de kant die hij wil dat je kent. Dat moet je gewoon niet vergeten. Overigens vind ik dat alweer anders liggen als je zoals shilady ook bezoeken breng, en nog weer anders als je zoals isegrim al jaren bevriend bent. En het is niet dat ik denk dat pimaude naief is, want er zijn ook hele slimme hoogopgeleide mensen die gemanipuleerd worden door mensen die ze dagelijks zien. Zoals ik al zei, mama bedoeld het goed! :+ (En als dit een wat onsamenhangend verhaal is, komt dat omdat ik heel traag op mn mobiel ben)

Oh dat vergeet ik ook niet hoor ;) Het verschilt natuurlijk per persoon hoe eerlijk je daadwerkelijk bent uiteindelijk naar de ander. Uiteindelijk kun je zelf net zo goed alleen de kant laten zien die je wilt laten zien :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 11:58

Issegrim..je zit steeds in mn gedachten..
Wat moeten deze laatste dagen moeilijk zijn...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:09

Het is daar 6 uur vroeger toch? Wil toch wel een beetje in de gaten houden wanneer Jamie aan z'n laatste reis begint, zodat ik een beetje extra aan ze kan denken.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:11

Jolliegirl schreef:
Issegrim..je zit steeds in mn gedachten..
Wat moeten deze laatste dagen moeilijk zijn...

Same here... ;(

Weet iemand 'de tijd'? Kan het zo snel via m'n mobiel niet terug vinden..