Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:45

Rowan_ schreef:
Ik werk in een ruitersportzaak, en was met een klant een nieuwe rijbroek aan het uitzoeken.
Nu is het zo, dat rijbroeken vaak 1 a 2 maten kleiner vallen.
Mevrouw had maat 42 dus ik vertel haar dat ze dan beter een 44 kan pakken aangezien het model vrij klein valt.
Klant: nee! Ik ga echt geen maat 44 aantrekken!
Ik: ik kan ook een 42 pakken dan kunt u ze allebei passen? Ze vallen gewoon heel klein.
Klant al schreeuwend: JA jij hebt makkelijk praten met je maatje niks!
Wat zeg je dan? Ik ben smal gebouwd en een kleine maat is me vaal nog te groot dus echt leuk is zo'n opmerking niet...
Mevrouw kreeg uiteindelijk ook de maat 44 niet dicht en ging naar huis...
Wat een rare mensen heb je soms toch...

Dit is wel een bijzondere reactie van de klant. Ik had laatst ook zoiets bij de steps, ik was daar als klant, trok een jurkje aan, maar bij de borstpartij zat hij wat strak. Verkoopster: "oooh nee, dat kan eeeecht niet hoor, daar ben je veeeeel te dik voor!"

Ben de winkel uitgelopen en maar naar huis gegaan -O- had minstens het gevoel dat ik een soort zwijn was, heb maatje 38/40 :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:45

Wat een gedoe, kan hij net zogoed zelf wisselen :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:56

Allemachtig Rebecca, ik had geëist dat ik de leidinggevende te spreken kreeg, dat kun je niet maken!
Heb dat wel eens gehad bij de Stretch, nou, daar is toch mooi de manager bij gehaald.
Ging om een jurk die een pop aan had en ik wilde die jurk (galajurk van dik 100 euro) graag passen. Nee, ze ging hem niet van die pop af halen, want ik was er toch te dik voor.
Manager erbij laten roepen door hoor collega en die heeft haar een flinke uitbrander gegeven. En ik heb die jurk ergens anders voor 30 euro minder gekocht. In dezelfde maat als die pop aan had. :Y)
Ben ondanks dat de manager haar gecorrigeerd had ook nooit meer bij die winkel geweest (en het is inmiddels al bijna 6 jaar geleden).

Nou nee Eclair, daarvoor moet de kluis open en daar zit een vertrager op en hij moet er al die tijd bij blijven dan. Dat duurt veel langer en hij heeft ook wel meer te doen natuurlijk... Werkdruk is best hoog op de vloer, hoger zelfs nog dan bij de kassa.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:57

Ik schommel altijd tussen 32 34 en 36 xd vaak val ik uiteindelijk bij de kindermaatjes maar die zijn echt te kort... Als ik achter de kassa zit, glimlach ik wel altijd, ik heb plezier in m'n werk. Er zijn ook momenten dat ik er echt geen zin meer in heb maar dat ga ik de klanten niet verwijten dus hou ik het voor me. Heb wel ooit als opmerking van mij collega's gekregen dat ik chagrijnig keek xd was gewoon de momenten als ik aan het nadenken was of serieus keek :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:01

Ik heb meerdere collega's van de vloer die soms een pinkassa moeten draaien als er weinig mensen zijn of als wij om pauze moeten...
Die kijken pas ongelukkig achter de kassa. :')

Bij ons in de winkel wordt verwacht dat je alles kan, maar het komt er meestal toch op neer dat de meisjes kassa draaien. :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:58

Ik werk zelf als vakkenvuller in de AH en kan ook kassa draaien, dit is zo´n beetje verplicht voor alle meisjes boven de 16 die vakken vullen. Zodat in geval van drukte we inderdaad kunnen bijspringen. Opzich niet erg, het is ook wel leuk voor de afwisseling. Maar als de planning op houdbaar al krap is en je moet dan ook nog eens iedere keer komen opdraven bij de kassa is mij het lachen op een gegeven moment ook wel vergaan. Zeker omdat de cassières na sluitingstijd gewoon naar huis gaan en wij bij houdbaar weer lekker kunnen overwerken. Tevens roepen ze soms echt te pas en te onpas om, want ja, 'het is toch wel druk', heb ik notabene wel twee mensen geholpen binnen 1 minuut. En daarvoor moest ik dan helemaal van achter uit de winkel voor komen? -O-

Aangezien er bij ons gewoon niet echt goed omgegaan wordt met de vullers die kassa bijspringen sta ik ook niet altijd met een glimlach achter de kassa. Dan is het ook zo snel mogelijk mensen helpen om weer de verloren tijd in te halen op houdbaar. Ik weet het, die mensen kunnen er ook niks aan doen dat onze planning gewoon niet op orde is. Maar ik ben soms zo klaar met kassa die te weinig mensen inplant met de gedachte, "ach joh, we hebben op houdbaar nog wel iemand die kan bijspringen, dan hoeven we ook geen cassiére bij te regelen" en houdbaar die daarna wel van je eist dat je wel je werk afmaakt ondanks dat je om 22 uur vrij was..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:03

Wij moeten allemaal helpen als het werk af moet. Dat kan betekenen dat degenen van de vloer nog mogen helpen met het schoonmaken van kassa's en kantine, als het zo druk is geweest dat de eerste caissière daar geen tijd voor heeft gehad, maar het kan ook betekenen dat ik als caissière nog nieuwe prijskaartjes mag ophangen bij de aanbiedingen voor de komende week, om 10 over 8 op zaterdagavond...

De oproepfrustraties ken ik wel hoor, moet ik de koeling vullen (helemaal achterin de winkel), heb ik er welgeteld twee doosjes filet americain instaan en word ik alweer weggeroepen... Wil er natuurlijk niemand pinnen, dus is het nog voor Jan Doedel ook. :roll:

Krijg je vervolgens op je flikker van de baas dat je zo lang over die pallet doet. GRRRRRRRRRRR _-:(
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 28-05-13 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:06

Waar werk jij?! :+ Nee bij ons steken de cassiéres geen poot uit, sommigen zijn zelfs nog nooit in de winkel geweest. Die hebben alleen de route van de kantine naar de kassa gelopen en dan moeten ze soms producten terug brengen en dan kan ik ze bijna aan hun handje meenemen door de winkel om het ze aan te wijzen. Sommigen helpen nog wel eens bij houdbaar als het rustig is, maar dat gebeurd ook sporadisch. Maar na werktijd gaan ze allemaal naar huis, want dan worden ze niet meer uitbetaald ofzo en tja, ik moet het ze nageven, onbetaald zou ik ook niet nog eventjes houdbaar gaan helpen. Maar ik vind het maar raar dat zij niet uitbetaald krijgen als ze overwerken en wij wil..nouja, er is verder weinig aan te doen maar het levert bij houdbaar wel veel ergernis op.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:10

Dat vind ik ronduit schandalig, wat zeg je dan tegen een klant die vraagt waar iets staat? :=
Ik werk bij L.idl, gisteren hebben allebei mijn leidinggevenden op drukke momenten pinkassa gedraaid en vorige week een andere leidinggevende zelfs een gewone kassa toen we echt erg omhoog zaten en de caissières om pauze moesten. Het was op dat moment even niet anders, hoe vervelend dan ook (want er blijft dan weer ander werk liggen natuurlijk).
Wij krijgen elke minuut betaald gelukkig, alleen pauzes natuurlijk niet.
Tellen en schoonmaken in eigen tijd daar zou ik voor bedanken. :o

Littera

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:56

Wij helpen ook allemaal als het werk af moet, sterker nog, ik werk wel eens tot sluitingstijd bij de kassa en mag daarna de vakkenvullers nog gaan helpen of schoonmaken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:07

Als ik dit allemaal zo hoor ben ik heel blij met mijn baantje bij de Mac. Wij krijgen sowieso per minuut uitbetaald, maar we blijven over het algemeen ook op onze post. Kassa staat kassa en keuken staat keuken. Of er moet echt een probleem zijn dat er iemand van de kassa even naar de keuken gaat om te helpen, maar meestal doen de managers dat zelf. Want dan is het vaak ook zo druk voor dat we alle kassa's nodig hebben.
Ja, soms moeten we iets uit het magazijn halen.. maar dat is toch als het rustig is (en wordt het dan plotseling toch druk springt er een manager even bij).

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:12

Valt me bij de Mac ook altijd op dat de managers net als bij ons meewerken, daar heb ik ook wel respect voor. Is lang niet overal zo. :n

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:14

per minuut betaalt? Hoe moet ik dat zien? Tijdklok? En als je dan naar de wc gaat uitklokken?

Heb gekke dingen gehoord over werken bij de supermarkt, maar hier komen echt rare dingen voorbij. Dat hadden ze niet in mijn supermarkt tijd. := Wel andere dingen, maar niet dit :))

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:22

Inderdaad in en uitklokken. Wc en drinkpauze krijg je gewoon doorbetaald. De echte pauze moet je uitklokken en dan weer in.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:36

Oh, wij krijgen geen enkele pauze doorbetaald. :P
Bij de supermarkt waar ik eerder werkte ook niet trouwens. En daar had je nog verplicht een uur lunch- of dineerpauze ook. Dan zit je die klok wel vooruit te kijken. :=
Bij beide krijg/kreeg ik eetgeld trouwens, krijgen jullie dat ook?

Bij de bouwmarkt was de koffiepauze dan weer wel 'van het huis'. En zij regelden ook eten voor je als je daar moest eten.
Je mocht vanaf een lijst kiezen wat je wilde en dan was het klaar als je pauze had. :D
Blijf denken dat ze daar elfjes of kaboutertjes hadden rondlopen of zo. :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:41

Haha, nee wij krijgen 50% korting op de producten bij de mac. Maar alleen een half uur voor en na je dienst en met de pauze dan. Want iedereen kwam altijd met vrienden goedkoop eten halen. Wij hebben verplicht een half uur pauze als je 5, 5 uur werkt (18+).

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:18

Wij krijgen alleen de korte pauzes doorbetaald van 15 minuten. De middaglunchpauze is meestal een uur en die krijg je inderdaad niet uitbetaald en je krijgt ook geen maaltijd. Bij het avondeten heb je een half uur die geloof wel uitbetaald is en mag je een maaltijd voor 8 euro uitzoeken.

Vind het altijd maar stom dat je s'avonds maar een half uur hebt, waarin dus ook de tijd dat het in de magnetron gaat bij in zit, en tussen de middag, voor die paar boterhammen een vol uur hebt.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:31

En als je dan 's avonds met twee of drie tegelijk pauze hebt en er is er eentje met een maaltijd die nogal lang moet baal je al helemaal. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:44

Wat heb je 's middags nou aan een heel uur. Ik zou gek worden.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:58

Ik ook! Ik werk 9 uur en er gaat gewoon een uur pauze van m'n loon af. Werk met in- en uitklokken. Neem meestal kwartier-halfuur-kwartier, en dat vind ik prima. Avondeten Tussen 4 en 5 (halfuur) Krijg een bon van 10 euro. Vind het geen slechte regeling.
Heb bij tijdelijk ander werk verplicht een uur moeten gaan zitten in de middag. Zie dan maar weer aan het werk te komen :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 11:58

Ik vind het na een half uur al zwaar. :+

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:36

Wij hebben een uur tussen de middag en dan hebben we de grootste lol :') Binnen no time is het uur voorbij :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:38

Een uur is bij ons niet mogelijk :P. Daar hebben wij echt de tijd niet voor :n (zeker op een zaterdag niet). Wij beginnen om 11.30 en dan moeten er vaak 4 of 5 eten (op een vrijdag/zaterdag 6-7).

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:53

Wat ik altijd als kassabediende vreselijk vond: in het pauze kwartier moest je van de kassa naar de kantine, drinken, naar de wc en terugkomen. Nog net te doen (erg grote winkel dus je moest een eind lopen voor je aan de kantine was) ware het niet dat de klanten je natuurlijk aanklampten voor vanalles en nog wat. En omdat je natuurlijk niks wist moest je eerst een collega gaan zoeken... Van die pauzes bleef nooit veel over, stond je terug aan je kassa kreeg je een boos gezicht van je vervangster, want die moest al die kassa' s 1 voor 1 over nemen en geheid dat er daar 1 tussen zat die naar de wc wilde...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:37

Gelukkig zit bij ons de kantine vooraan, naast de kassa's. :P
Ik heb ook wel eens in een ander filiaal gewerkt en daar moest je inderdaad de hele winkel door, werd je onderweg honderd keer aangeklampt (leuk, want daar wist ik echt niks te vinden)... Dan is je kwartiertje inderdaad zo om.