Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 22:28

Ik lig met koptelefoon op in bed. :+

Hier om de hoek (kant van m’n slaapkamer) staat bij mensen op de oprit een grote feesttent. En een vuurkorf. En daar knalt het ook al weken. :=

Dus dat wordt echt heel leuk morgen. :=

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 22:39

Hier zijn ze alvast aan het 'oefenen' met het carbid schieten,nu is het nog relatief rustig ( al schrik ik er telkens van) morgen zal het nog erger aanvoelen en zijn want dan wordt er rondom carbid geknald.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 23:00

Mensen die zich nu pas bedenken dat hun huisdier doodsbang is op oudjaarsdag. En nu nog even een quick fix willen.
Echt jonge, al haal je het op 2 Januari al in huis voor volgend jaar. Denk nou toch eens optijd na..

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 23:18

Femke, anders ben je hier ook welkom hoor. Tot nu toe nog amper vuurwerk gehoord en in huis hoor je er al helemaal niets van.

Vorig jaar Almere was het inderdaad al maanden knallen, nu klein drents dorpje en vandaag voor het eerst in de verte pas iets gehoord. Morgen wel carbid schieten in het dorp dus ik ben benieuwd hoe die twee dramaqueeens van mij er opgaan reageren. Voor de zekerheid zijn we maar wel begonnen met de stresscontrol want de heren zijn tegenwoordig van elke scheet al van de leg. In het nieuwe jaar maar eens een schrikparcours gaan maken :-)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 23:22

Ik heb de hele dag al af en aan want tintelingen/gevoelverlies in mijn lippen en het puntje van mijn tong, echt vreselijk

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 23:23

Mijn paard durft al zoveelste dag niet normaal te eten vanwege het vuurwerk :\

Ik hoop dat heel veel van die stoere jongens hun vingers en ogen moeten missen straks :roll:

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 23:32

Mijn moeder vervloekte ook al wat ogen en vingers van onruststokers bij haar in de buurt. De katten zijn heel bang.
Bij ons is de herder wel van slag maar meer vanwege de laatste 2 weken (wij ging paar dagen weg, zn favoriete buurman kwam oppassen in ons huis met hun honden erbij, alles mag alles kan dus even wennen toen wij weer aan het roer stonden, toen kwam mn moeder (ook zn favo) dus dat was weer feest en toen moest alles weer normaal in t regime en daar heeft ie altijd even tijd voor nodig. Ik geef m n halve chillpill elke avond :') anders blijft ie jammeren.
Andere hond stoot hooguit keer zn kop tegen de onderkant van de tafel als er een pijl klapt. Gebeurt denk ik drie keer per avond dus ik prijs me erg gelukkig als ik de berichten zo lees. Paarden zijn ook oke. Schrikken wel van die enkele knal want kunnen niet echt wennen. Maar als ze dan even buiten gaan kijken is t daarna weer oke.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 23:39

Hier valt het ook nog wel mee met vuurwerk, andere jaren veel meer in de weken voor einde jaar maar nu amper. Hoop niet dat ik het nu afroep 'klopt op hout'.
Katten reageren amper gelukkig.
We gaan het beleven morgen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-25 23:44

Hier kunnen alle vooroordelen over Helmond opzij, want op wat siervuurwerk na bij ons in de buurt weinig te beleven tot nu toe. Blij mee.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 23:46

Polarize schreef:
Ik heb de hele dag al af en aan want tintelingen/gevoelverlies in mijn lippen en het puntje van mijn tong, echt vreselijk

Dat is bloed irritant, bij mij vaak als ik op grens of over grens van overbelasting/overprikkeling loop.

Ik krijg er vervolgens stress van en dat maakt het niet beter zeg maar

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:41

Volle maan in aantocht...
Pffff....

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:42

Dat ik al meerdere avonden veel te lang opblijf, om de honden uit te kunnen laten als het stil is. Net weer terug, Bo heeft een klein plasje durven doen. En morgen weer vroeg op om in de stilte ze weer uit te kunnen laten....

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:53

Mijn pensionmerrie kan er ook niets aan doen, maar de werkzaamheden in de verte op het erf van de buren vind ze spannend. Ze heeft actief wedstrijden gereden en de jacht, dus bomproof.Gaat leuk worden als in het voorjaar het erf geasfalteerd gaat worden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:54

Plafonddienst. Nu is het stil en kan ik in principe slapen, lukt me het natuurlijk niet. :roll:

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:01

Same…

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:55

Erg knuffelige kat om 4u en 5… met de wekker om 5:50 was dat niet ideaal.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:09

Lig je lekker te slapen, zijn er idioten om 2 uur even vuurwerk afsteken en dat klapt precies net boven het huis uit elkaar.

En ga je even kijken waar het vandaan komt, zie je 4-5 mannen/jongens van een paar kanten
naar elkaar lopen en blijven op 1 punt bij elkaar staan wachten daarna is er niks meer gedaan.

Lag klaar wakker op bed, gelukkig kort daarna weer in slaap gevallen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:41

Om 1:00 werd ik door die leuke mensen in de feesttent wakker geschreeuwd. En niet 1x maar ze bleven maar krijsen en schreeuwen.

Echt sterf. Ik wil wel gewoon op tijd opstaan want ik wil wat nuttigs doen met mijn leven. In plaats van mezelf volgieten met drank. En “vuurwerkjes” afsteken. -O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:47

Hier wordt opvallend weinig afgestoken in vergelijking met de stad waar we eerder woonden. Ben wel heel benieuwd hoe het vanavond zal zijn.

Voor de derde nacht op rij zo waardeloos geslapen -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:52

_O-

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:55

Ja ik was vorige jaar met de jaarwisseling niet thuis. Dit jaar komt er hier bezoek.

Vorig jaar zag het dorp er uit als een oorlogsgebied. Dingen opgeblazen en overal vuurwerk.

Ze hebben ook het park gebarricadeerd met betonnen blokken. Want anders gaan er auto’s in ofzo???

Zal haar zeggen oordoppen mee te nemen. Op de boerderij waar ze woont daar is het best stil. _O-

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:01

Wij hadden een buurman die altijd zijn duizendklapper bij andere mensen voor de deur afstak zo dat ie het zelf niet op hoefde te ruimen.

Gelukkig woont die man nu in een woontoren verder op met zijn vriendinnetje en een chihuahua.
Dus hopelijk steekt ie zijn vuurwerk vanaf zijn eigen balkon af.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Marcella schreef:
En 2de lichtere helikopter erbij ik wil slapen.

Kan helaas niet met oordoppen slapen.

Uiteindelijk in slaap gevallen ook ondanks de hoeveelheid vuurwerk en als een blokbeton geslapen. _O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:04

Ik wens iedereen en hun dieren veel sterkte voor vandaag. :=
Wat een vreselijke feestdag is dit geworden door al die bommen en ellende.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:06

Ik wilde al tijden naar de sportschool weer. Maar ik wilde niet dat ik dan moest werken, Jozi ophaalde en hem dan weer 2uur alleen moest laten. Dus ik heb dat uitgesteld.

Maandag werd hij opgehaald. Gisteren had ik daar een afspraak. Alleen durfde ik sporten niet aan met mijn knie. En ik ga zo voor het eerst sporten.

Ik verbaas mij met mijn eigen daadkracht. :=

Ergenis: ik moet dus vandaag sporten én mijn uitlaathondje uitlaten. Ik ben ook mijn wandelen aan het opbouwen. En op het schema staat 8km. Wat ook handig is zodat Senna lekker moe is met de jaarwisseling en morgen. Hebben de baasjes rust. :P

Maar op de bank een serie kijken is aantrekkelijker. Maar helaas word ik daar niet fit van. :=