Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 12:35

Mijn reactie duidde meer op de manier waarop Marcella het verwoordde van 'trek je plan maar'.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 13:39

[***] schreef:
Ik twijfelde aan het verhaal omdat ik het onvoorstelbaar vind. Wat erg dat die kosten er op het middelbare verplicht bij komen...

Ja hetzelfde hoor, toen met die laptop vond ik ook zo krankzinnig.
Maar dat is niet omdat ik dacht dat Merlen liegt, maar ik dacht er moet gewoon een andere verklaring zijn. Maar Belgische scholen zijn dus gewoon raar.

Suliko

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 13:49

Iemand in de trein heeft een blikje energy drank laten vallen en de vloeistof is over de vloer onderlangs de stoelen gestroomd en nu ruikt de hele coupé naar die troep.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:43

Niobe schreef:
[***] schreef:
Ik twijfelde aan het verhaal omdat ik het onvoorstelbaar vind. Wat erg dat die kosten er op het middelbare verplicht bij komen...

Ja hetzelfde hoor, toen met die laptop vond ik ook zo krankzinnig.
Maar dat is niet omdat ik dacht dat Merlen liegt, maar ik dacht er moet gewoon een andere verklaring zijn. Maar Belgische scholen zijn dus gewoon raar.

Zelfde hier, ik had er niet eerder van gehoord dat het in Belgie zo anders gaat en ben daarom vooral verbaasd, en ik vind het rot dat het voor jullie niet beter is geregeld zodat iedereen gelijke kansen heeft. Het lijkt mij heel zwaar om dat financieel allemaal te moeten regelen, voor veel gezinnen zal dat denk ik niet eens mogelijk zijn.
Excuses als dit over kwam als ongeloof!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:26

Ik irriteer mij aan mijn lijf en hoe die met spanning omgaat. M'n moeder is vannacht opgenomen (zomaar vanuit het niets) en ik heb echt een mega migraine meteen. Terwijl ik wel moet functioneren..

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:29

aan mijn collegas die heel de dag mee zitten te bleren met de radio en achter iedere zin gillen k@t h@er....

wordt er schijt en schijt ziek van, puber gastjes

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:29

mala26 schreef:
Ik irriteer mij aan mijn lijf en hoe die met spanning omgaat. M'n moeder is vannacht opgenomen (zomaar vanuit het niets) en ik heb echt een mega migraine meteen. Terwijl ik wel moet functioneren..

magnesium citraat is een aanrader

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:30

BarbaraNova schreef:
mala26 schreef:

magnesium citraat is een aanrader

O goeie! Dank. Dat heb ik nog liggen.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:46

Anastasia24 schreef:
PotjeMayo schreef:
Dat anxiety de laatste tijd weer zo aanwezig is :(
En dat het voelt alsof ik zoveel moet fixen aan mezelf... dat ik teveel praat of te aanwezig ben of ' fear of abandonment ' problemen enzovoorts.
'T zit gewoon even allemaal niet mee de laatste tijd

Jij hoeft helemaal niets te ''fixen'' aan jezelf. Vrienden zoeken die jou accepteren zoals je bent :D . Alleen werken aan de dingen die jij van jezelf wilt verbeteren, waar jíj gelukkig van word, niet om een ander te plezieren. Leren van jezelf te houden en enkel gaan voor eigen verbetering, geen ''fixen'' je bent niet gebroken. :j
---
Hier toch even klagen dat er geen sneeuw lag vandaag, hoop stiekem op een goede sneeuw-winter. <3

dankjewel :) heb gelukkig vrienden die mij accepteren zoals ik ben :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:08

Merlen schreef:
Mijn reactie duidde meer op de manier waarop Marcella het verwoordde van 'trek je plan maar'.

Vind het alleen maar hele super dat je het wil doen voor je kinderen. Dan weten ze ook dat gewaardeerd worden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:35

Wachten op mijn wederhelft. :')
Ik ben geduldig... Voor sommige dingen dus echt niet. Dit is er één van.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 17:48

Vanmorgen geërgerd aan dat de ruitenkrabber uit elkaar flikkerde,
enige wat ik nog in mn handen had was het handvat..
(Dat ding was al een soort van stuk, maar nu helemaal)

En vanmorgen dat ik bij mijn 1e klus kwam, de kippen voeren/eieren rapen/water geven..
Dat was geen 5 min werk maar meteen 20 min, want een Pink (koe)
die er naast staat heeft hun nachthok gemolesteerd.

Het stevige gaas was al een paar weken geleden naar binnen geduwd, en vannacht waarschijnlijk
haar lol geuit op het nachthok van de kippen..Overal lag dunne stukjes hout, en zelfs hard hout..
En zelfs de dakbedekking lag 30 cm van het dak af getrokken.. en zelfs later zag ik het in hun lig bed liggen (Pinken) 8)7 :x

En het enige wat ik dacht van HOE KRIJG JE HET VOOR ELKAAR?! %)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 18:17

Siggislief schreef:

En vanmorgen dat ik bij mijn 1e klus kwam, de kippen voeren/eieren rapen/water geven..

Het stevige gaas was al een paar weken geleden naar binnen geduwd, en vannacht waarschijnlijk
haar lol geuit op het nachthok van de kippen..Overal lag dunne stukjes hout, en zelfs hard hout..
En zelfs de dakbedekking lag 30 cm van het dak af getrokken.. en zelfs later zag ik het in hun lig bed liggen (Pinken) 8)7 :x

Koeien :j

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 18:20

fleurtjeuh schreef:
Siggislief schreef:

Koeien :j

Ze zijn ook heerlijk nieuwsgierig.. :')

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:01

Maandag deadline dus super druk bezig met die opdracht. Klasgenoot en ik zitten na elke les minstens 2 uur in een gereserveerd lokaal om aan deze opdracht te werken. %) Wij zaten er om 16:00 flink doorheen, 2 Redbull achter de kiezen en gewoon GEEN zin meer. Appt een vriend van ons dat hij ook op school is en of we zo een drankje zullen doen in de studentenkroeg. Wij beuren helemaal op en gaan nog een uur knallen. :D

Kan ik niet mee omdat ik m'n ID moet aanvragen zo. Ik baal zo enorm erg, we zien die vriend bijna nooit meer en dit was dé kans. :( Heb al een poedersuiker week.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:08

De verwarming op onze bovenverdieping werkt niet, dus elke keer als ik op mijn kamer wil zitten moet ik eerst mijn elektrische kachel aanzetten en een half uur wachten voordat het warm genoeg is om ook maar iets te doen in mn kamer. Heb m net aangezet en het was 5 graden :brr:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:32

Hamster heeft veel pijn (denk ik) en dat uit hij door stress te hebben. Arm ding. Hopelijk gaan de pijnstillers snel werken.

Ratje is 8 gram aangekomen in 4 dagen. Als dat klopt is de kans dat ze kanker heeft groot. -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:36

Ziek op bed,ik dacht van mijn dochter wel iets te eten en drinken zou krijgen,maar kon het zelf doen.En ik loop altijd bij ziekte met hapjes en drankjes rond te rennen.Ach ja,weer een teleurstelling.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:50

Nou zeg Britta.. -O- dat zou ik toch zeker onthouden, de volgende keer dat ze ziek is van een kater ofzo..

-
Zit er zo doorheen gewoon. En zit mezelf helemaal gek te maken door hoop te hebben op iets leuks maar datgene gaat toch niet gebeuren. En wordt gek van mezelf dat ik het niet los kan laten.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:50

Britta31 schreef:
Ziek op bed,ik dacht van mijn dochter wel iets te eten en drinken zou krijgen,maar kon het zelf doen.En ik loop altijd bij ziekte met hapjes en drankjes rond te rennen.Ach ja,weer een teleurstelling.

Oké, bij voorbaat sorry voor het ongevraagde advies en beterschap, maar ik struikel even over je laatste zin. Het is erg gemakkelijk om teleurgesteld te raken in mensen als je je verwachtingen niet uitspreekt. Het is zonde om een berg aan teleurstellingen te voelen (en die zijn pijnlijk), terwijl je ze door je eigen onuitgesproken verwachtingen in de hand werkt. Misschien heeft je dochter niet door hoe ziek je bent, zit ze ergens anders met haar hoofd. Als moeder zit je nou eenmaal makkelijker in een zorgrol dan als kind/puber/jongvolwassene.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:05

Ben al vaker teleurgesteld dus dom dat ik het verwachte.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:09

Assumption is the mother of all fiets-ups.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:14

_San87_ schreef:
Assumption is the mother of all fiets-ups.

Jup..

--

Misschien dat het overdreven is , maar iemand heeft iets voor mij geregeld wat eigenlijk mijn taak is. Ik vindt het hartstikke fijn dat diegene meedenkt en waardeer het ergens wel , alleen deze keuze had met mij overlegd moeten worden omdat ik dat ook weer moet overleggen met anderen.

Hoe goed bedoeld ook , in dit geval kan deze keuze niet zomaar. En het is ook al doorgezet. Alleen ik wist dus van niks totdat ik het ergens zag staan. Licht mij dan in ieder geval ook even in.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-23 21:43

Britta31 schreef:
Ben al vaker teleurgesteld dus dom dat ik het verwachte.

Dat is toch niet wat er staat in de reactie van Suliko?

Ik begrijp wel wat zij zegt. Als moeder/ouder zit je sneller in de zorgrol dan kinderen. Verwachtingen zijn er om uitgesproken te worden. Mijn moeder sprak haar verwachtingen ook bijna nooit uit maar werd vervolgens wel boos als ik niet aan haar verwachting voldeed. Ik kon op geen enkele manier weten wat ze wilde want ze gaf nooit iets aan. Dat dreef een enorme wig tussen ons.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:45

verveling...nergens zin in, moet eigenlijk douchen want morgenochtend werken, maar moet ook mijn haar verven en geen zin om straks met nat haar op bed te gaan en fohnen is zo'n aanslag op mijn gehoor :')