paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:55

foxy80 schreef:
cursebreaker schreef:
gecremeerde kroket _O-

Zo is de moeder van Andre Hazes genoemd door een juice chanel. Ik vond het de belediging van het jaar! :')

Voor die kroket toch? :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:58

_O- _O- _O-

Ik vind ‘m echt hilarisch ja, die blijft erin. Gecremeerde kroket. Ik ga nog steeds stuk.

foxy80

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 16:32

Kleurplaat vind ik ook zo een geweldige

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 18:41

Is het te laat om me hier nog te melden? Want ik voeg me graag toe als op en top winter persoon.

Moet zeggen dat ik het op dit moment nog goed te doen vind hier, maar dat komt denk ik ook omdat ik vorige week terug gekomen ben van een hittegolf weekje op Mallorca,

Nooit meer in het hoogseizoen naar zo'n land. Dank aan mijn moeder voor dat goede idee 8)7

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:07

Wees welkom en zeik lekker mee :D
Winter is echt heerlijk, maar de herfst blijft mijn favoriete seizoen. Ik denk dat mijn stoppenkast verkeerd gewired is want hoe meer regen, wind en andere ellende hoe gelukkiger ik ben.

Ik lig nu echt de hele dag in mijn bed beroerd te zijn. De arts op de seh was zo slim om de penicilline allergie in mijn dossier over het hoofd te zien en toch penicilline voor te schrijven. :roll:
Dus flink beroerd met 112 op speed dial en de epi pen naast bed. Best spannend Russisch roulette met medicijnen. Ben best in voor spannende dingen maar dit is toch net even ietsje té spannend. _O-

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:09

In Nederland vind ik herfst ook leuker, maar meer omdat wij gewoon geen echte winter hebben. Daar word ik echt depri van. :')

Fijne arts Tazzey, ben je mooi klaar mee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:16

Oeps.

Maar dan heeft apotheek ook niet helemaal opgelet geloof ik. :=

Mijn vingers staan krom en doen pijn nu. :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:29

Ik heb het bij het ophalen in de ziekenhuis apotheek gevraagd maar volgens de dame wist de arts echt wel waar ze mee bezig was. Tja, ik heb er niet voor geleerd dus ik ervan uit dat ze daar echt voorzichtig mee zijn. Niet dus.
Nu heb ik niet dezelfde reactie als dat ik kind was, toen had ik een anafylactische shock. Nu blijft het beperkt tot een opgezette keel, zeer pijnlijke mond en kortademigheid. Zodra de keel of benauwdheid erger worden moet ik direct naar het ziekenhuis. “Ja houdt u de epi pen maar wel binnen handbereik” dat waren de zeer geruststellende woorden waar ze mee afsloot.
Voor nu lijkt het niet erger te worden maar de stress helpt er niet bij.

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:49

Ohh getverderrie, dat meen je niet..

Succes daar mee zeg.. Hoe lang kan dat ongeveer aanhouden of heb je geen idee?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:50

Oh bah wat ontzettend naar dit zeg :( Ik hoop voor je dat het heel snel uit je systeem gaat zijn en je klachten minder erg worden en die epipen en evt ziekenhuis bezoek/spoed je bespaard mag blijven. Wat een onnozelheid dat ze je gewoon penicilline hebben voorgeschreven :(

Ik ben een herfst maar ook winter mens. Ik vind de winters hier an zich nog wel redelijk, al is het idd niet meer wat het is geweest. Maar hier in het zuiden des lands hebben we toch de laatste jaren telkens wel weer wat sneeuw gehad ook naast best wat koude dagen. Ik houd van die rond het vriespunt wandelingen met de hond vroeg in de ochtend ook als het zonnetje op komt (liefst met sneeuw uiteraard haha). Love it. En de herfst is idd ook fantastisch; regen, wind… kom maar door :j <3 En ook dat alle vreselijke beestjes/insecten zoals teken e.d. weer optiefen; ik kan niet wachten.

edit;
Arya vind de wind in de herfst soms wel wat overdreven tho :')
Afbeelding

Doe mij maar dit elke dag <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-08-24 19:57, in het totaal 3 keer bewerkt

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:51

Beterschap Tazzey! :(:) Ben je alleen thuis?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 19:57

nevica schreef:
Beterschap Tazzey! :(:) Ben je alleen thuis?

Nee gelukkig niet. Mijn man heeft zijn kantoor aan huis dus die is altijd in de buurt. Ik zou nu echt niet alleen durven zijn.

Oh Curse, die foto! <3 Daar wil heen!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:00

Is mn ‘achtertuin’, de Brunssummerheide. Is dan zo mooi met sneeuw en opkomende zon in de winter. Ik ga ook vaak richting drielandenpunt/Heuvelland wanneer er sneeuw ligt - is 20minuutjes rijden. Zo genieten.

En fijn dat je niet alleen bent, dat lijkt me idd even belangrijk nu ja.
Ik hoop echt dat het snel beter gaat met je, beterschap!!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-08-24 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:00

Die wind foto. _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:16

nevica schreef:
Die wind foto. _O-

Hahahaha ja #WHOESJJJ. Waaide echt behoorlijk die dag. Heerlijk vind ik dat - al blijf ik dan wel even weg bij beboste gebieden. Ik vind regen wandelingen dus ook echt heerlijk. Hondenjas aan - waterdicht - en de hond trek ik meestal wel ook even een regenjas aan want een zeiknatte langhaar is minder leuk - en lekker km’s maken in de regen. Ben echt aan’t aftellen _O- En eenmaal thuis met een regenachtige dag lekker op de bank kruipen met een boek en een theetje erbij. Yes please.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:18

En een dekentje en een kaarsje aan. <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 20:21

Jaa <3

Ik moet zeggen dat ik lente dagen van max 15 graden wel Ook kan waarderen. Als alles in de bloei komt en mooi groen/fleurig is en dat het ook weer goed afkoelt in de avond ipv dat het blijft hangen, en ook niet zo’n vieze luchtvochtigheid. Maar dat is maar zo kort voordat de ellende van warmere dagen komt, vieze beestjes etc. :’)

In zuid Frankrijk waar we vaker op vakantie zijn heb ik dan weer iets minder moeite met warmere dagen want dan blijven we op die dagen gewoon lekker bij het huis met veel schaduw en een zwembad, lekker relaxen en dan is dat te overleven :j. En een weekje Mallorca, liggend aan het zwembad met een cocktail en een boek vind ik ook heerlijk (in de schaduw). Maar deze Nederlandse zomerdagen vind ik echt horror.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 22:05

Namira542 schreef:
Moet zeggen dat ik het op dit moment nog goed te doen vind hier, maar dat komt denk ik ook omdat ik vorige week terug gekomen ben van een hittegolf weekje op Mallorca,

Nooit meer in het hoogseizoen naar zo'n land. Dank aan mijn moeder voor dat goede idee 8)7

Kwam je het zwembad nog uit? _/-\o_
Mijn allereerste 40° C heb ik beleefd bij een daguitstap Parijs in 2000, toen airco nog nergens de norm was. Ik was zo gaar op de Arc de Défense dat ik op de marmeren vloer wilde gaan liggen om af te koelen. Heb me vervolgens misselijk aan water gedronken en bijna gehuild van opluchting toen we op de Thalys naar huis stapten, want dat was de eerste airco van de dag. NEVER AGAIN.

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 22:29

Omggg verschrikkelijk Foxy _O-

Ik heb de dagen vooral doorgebracht in de stilteruimte een boek lezen hahaha. Dat was de enige plek buiten de hotelkamer om waar airco was.

Ik was zo erg verbrand ook de eerste dagen dat ik niet overdag in het zwembad durfde vol in de zon. Tegen de avond was dat wel heel fijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:38

cursebreaker schreef:
Is mn ‘achtertuin’, de Brunssummerheide. Is dan zo mooi met sneeuw en opkomende zon in de winter. Ik ga ook vaak richting drielandenpunt/Heuvelland wanneer er sneeuw ligt - is 20minuutjes rijden. Zo genieten.

En fijn dat je niet alleen bent, dat lijkt me idd even belangrijk nu ja.
Ik hoop echt dat het snel beter gaat met je, beterschap!!

Dat woon je in een mooie omgeving. <3 Ik kom oorspronkelijk van de Veluwe, ook zo'n schitterende omgeving. Ik heb nu niets te klagen hoor maar ik mis de geur van een warm dennenbos in de zomer. haha

Vandaag is het hier heer goed te doen, 21 graden buiten en binnen rond de 22. Ik lig nog steeds beroerd in mijn bed, de symptomen lijken niet erger te worden dus ik duim heel hard dat ik er goed doorheen kan komen. De epi pen ligt nog steeds binnen handbereik maar ik hoop hem echt niet nodig te gaan hebben.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:57

Met 24 graden 21km hardgelopen in het bos. Liters zweet verloren. Is het al herfst?
Ik zie zo tegen maandag op..eerste dag van mijn nieuwe baan en dan mag ik meteen met meubels en spullen slepen om mijn nieuwe klas in te richten. Niet te doen met 33 graden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 17:03

Heuglijk niews: omdat het hier 33° C wordt dinsdag heeft onze baas alvast de ijsventer gesommeerd dan langs te rijden

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 17:53

Oh fijn zo’n baas.

Ik hoop morgen weer een beetje terug in de bewoonde wereld te zijn zodat ik even naar het winkelcentrum kan. Ik ga een zwembadje halen. Als het echt zo bloedverziekend heet wordt ga ik gewoon in een badje koud water liggen. Ik heb nog een jaar voorraad aan Raketjes liggen en een dik boek wat ik graag uit wil lezen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 15:08

Ugh, voor maandag staat hier nu 35 graden en dinsdag 33. Ik heb een zwembadje gekocht en ga daar gewoon lekker in liggen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 15:35

Ik durf niet meer te kijken..hoorde morgen 29 graden en toen dacht ik. Mooi dat valt mee! En toen besefte ik me pas dat het morgen zondag is en geen maandag. :+