Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:59

M_D_H schreef:
Secret Santa Week Vraag

Citaat:
Wat is iets dat je altijd al interessant vond en zou willen proberen, maar nooit aan toe komt?
En waar kom je juist wel aan toe, maar zou je eigenlijk wat minder aandacht aan mogen geven?

Ik ben sinds dit jaar begonnen met het maken van bonbons. Het lijkt mij tof om in de toekomst ook showstukken van chocolade te gaan maken. Daar gaat echter veel tijd en technische vaardigheden in zitten.

Werk zou wat minder mogen (1 of 2 dagen), ook al is het leuk en doe ik het graag.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:07

M_D_H schreef:
Secret Santa Week Vraag

Citaat:
Wat is iets dat je altijd al interessant vond en zou willen proberen, maar nooit aan toe komt?
En waar kom je juist wel aan toe, maar zou je eigenlijk wat minder aandacht aan mogen geven?

Ik heb denk ik niets wat ik zou willen proberen.

Ik zou best minder Netflix mogen kijken :+

Linnie050

tamagotchi ken ik nog wel.
Mini steck inderdaad erg leuk was dat!
In de speelgoed winkel had je ook die beeldjes maken van gips in een vormpje en daarna schilderen.
Dat vond ik ook erg leuk.
Verder speelde wij veel buiten.
Ik was geen poppen of barbie kind.

Pff MDH moeilijke vraag wil nog zoveel doen.
Nog nooit gedaan of geprobeerd

Blowkarten, floaten, kastelen bezoeken,
zag vandaag beelden van fabrique des lumieres ziet er zo mooi uit, sushi maken en wecken.

Oja rolschaatsen.
Je hebt van die binnen banen, een beetje disco achtig sfeer.
Gewoon leuk om eens een kijkje te gaan nemen.

Suppen heb ik een paar keer gedaan.
Dit jaar ben ik er niet aan toegekomen.
Het komt er pas van als je echt een datum gaat plannen...

Minder tijd besteden aan mijn telefoon 8-)
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 16-10-22 22:12, in het totaal 2 keer bewerkt

StonedRomy

M_D_H schreef:
Secret Santa Week Vraag

Citaat:

Goh goede vraag! Eigenlijk doe ik de dingen die ik wil doen vrij snel. Leven is maar beperkt in zijn duur.

Waar ik teveel tijd aan besteed? Slapen. Maar dat heeft momenteel helaas zijn redenen. Heb eigenlijk al niet genoeg aan 24 uur in een dag en als ik ook nog een aanzienlijk deel daarvan slaap…

germie

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:13

Op de weekvraag: Ik heb binnenkort een vliegles. Dit is iets wat ik altijd al eens wil proberen en heb nu de knoop doorgehakt om zelf eens achter de stuurknuppel te kruipen. 3 lessen afgesproken (niet met het doel om daadwerkelijk een vliegbrevet te halen, dat is me gewoon te duur).

Ik kom nergens aan toe wat minder aandacht zou mogen hebben. Mijn grote hobby is duiken, gevolgd door paardrijden. Maar die hobbies moeten gewoon druk blijven.
Ik kom alleen nog wat te weinig toe aan wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:24

op de weekvraag:
airbrushen en graffiti paint! Lijkt me echt tof om te kunnen maar ik heb echt alle mogelijk teken en schilderrotzooi al die te bedenken is, buiten dat. Dus daar moet ik eerst maar meer mee aan de slag.

Dat tweede gedeelte van de vraag is echt: bokt :') . Ik heb er tien jaar niet opgezeten ofzo, maar mijn vriend vond het zo leuk dat bokt een drukke online community is waar ik lid van was :') (beetje om dezelfde reden als een ouder een ipad voor z'n kind leuk vindt, waarschijnlijk :+ ). Dat 'ie het echt aanmoedigde. Inmiddels moet ik mezelf regelmatig online bannen omdat ik anders maar mijn eigen berichten blijf refreshen in de hoop op gratis dopaminehhitjes :') .

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:26

Wat een leuke weekvraag :-)

Ik denk altijd dat het heel leuk moet zijn om meer te wandelen. Hier in de omgeving was deze week een wandelvierdaagse, je kon je inschrijven voor 15, 20, 30 en 40km per dag. Dan denk ik dus dat het heel leuk is om zoiets te doen en als puntje bij paaltje komt dan denk ik er niet meer aan, schrijf mijzelf niet in en bedenk dat ik eigenlijk geen tijd heb omdat ik al genoeg te doen heb en het sowieso niet past omdat ik met de paarden dingen wil doen.
Idem met fietsen :-)
(of zwemmen, ging voor de Coronatijd altijd 1 keer per week zwemmen en nu past dat niet meer in het weekschema :? )

Te veel tijd aan besteed? Ik heb op dit moment niet echt iets waarvan ik vind dat ik er tijd in moet minderen. Ik wil wel meer uren in een dag, mag dat ook :))

Op die fiets: mocht mijn Santa nog ergens bij de Action ofzo een gewoon simpel niet al te groot dameshorloge met gewone wijzerplaat tegen komen dan zou dat echt een top kado zijn! Nu ben ik of horlogeloos (ook geen ramp, dat lukt ook wel) of ik heb een hele lompe grote om die ik leen van de wederhelft (handig voor bij de paarden, maar soms zie ik tot mijn grote schrik dat ik hem nog om heb op mijn werk, staat zo charmant bij een nette blouse :)) )

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:53

Het is niet dat ik dit altijd interessant vond maar nu jaartje of anderhalf. Mij lijkt epoxy echt ontzettend leuk om te doen. Met name onderzetters maken. Ik vind het alleen lastig om ermee te beginnen want ik heb er totaal geen ervaring mee en inlezen vind ik soms lastig omdat er zoveel adviezen zijn.

Dit heb ik eigenlijk niet echt. Er schiet in ieder geval niks binnen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:06

Urbanus schreef:
Ik had in de jaren 90 een skatebike, dat vond ik cool!

Jaaa, die had ik ook. Stoep op en af springen en dat soort dingen =:)

M'n Lolobal heeft destijds ook overuren gemaakt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:44

M_D_H schreef:
Secret Santa Week Vraag

Citaat:

Poeh, lastige. Ik zou eigenlijk wel wat meer tijd willen besteden aan hobbies zoals het maken van dromenvangers of diamond painting.

Er mag best wat minder aandacht naar t werk, maarja ik heb nu eenmaal een contract van 32u :')

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 02:14

Wat een leuke weekvraag: haken! Dus als ik een ss vindt die me wol en haaknaalden kado doet en een kringloopboek m et uitleg of zo? Kan ik ook zelf kopen maar ik vind het wel een leuk idee eigenlijk. :))

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 06:46

Mijn telefoon zou wat minder aandacht mogen

Ik zou wat meer tijd willen besteden aan het opgeruimder houden van mijn huis en meer naar buiten moeten gaan.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 07:39

Ik ben terug van mijn weekendje Centerparcs, dus ik heb een beetje de blues!
Afbeelding

Jeugdsentiment: ik had heel veel Polly Pocket!
Barbie, poppen in het algemeen, waren niet aan mij besteed. Ik en mijn broer hadden ook veel Duplo, en zo van die stukken autobaan om zelf een heel parcours mee te maken, incl. bruggen en garage ed.

Mijn favo Polly Pocket waren de klok en het bruidshart, dat hart was best groot:
Afbeelding
Afbeelding

Ik had ook Grand Champion paarden, met piste en stallen met zaagsel van de cavia ed :D

Over de vragen moet ik even nadenken, ben nog niet wakker genoeg.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:12

Polly pocket! Dat was ik alweer helemaal vergeten. Ik was ook veel aan het kleuren en je had toen van die toverstiften. Dat was ook een grote hit.

Citaat:

Op zich niets wat ik nog zou willen proberen maar zou wel weer graag goed willen schaatsen. Of weer lekker aangespannen kunnen rijden. Dat mis ik wel. Maar zou ook niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen.

Ik vind dat ik wel wat minder aandacht mag besteden aan de dagelijkse dingen als schoonmaken, boodschappen doen, de was.. :Y) Dan heb ik weer tijd over voor mijn hobby's. ;)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:13

Ik merk dat ik er minder aan te kom hier te reageren oeps sorry :=

Leuke vraag weer!

Ik vind het jammer dat ik nooit een instrument heb leren bespelen, heb ooit gitaar geprobeerd maar was niet zo'n doorzetter daarin..... :=

En minder aandacht..... tja social media toch wel, soms ben ik doelloos aan het scrollen en dan denk ik wat ben ik nu eigenlijk aan het doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:22

Thats_Me schreef:
Secret Santa Week Vraag

Citaat:

Ik ben sinds dit jaar begonnen met het maken van bonbons. Het lijkt mij tof om in de toekomst ook showstukken van chocolade te gaan maken. Daar gaat echter veel tijd en technische vaardigheden in zitten.

Werk zou wat minder mogen (1 of 2 dagen), ook al is het leuk en doe ik het graag.

Oh dat is tof! Is dat moeilijk? Vind dat best stoer dat je zelf bonbons kunt maken!

Interessante vraag van het beheer, vorige jaar een keerpunt gehad om bewust de dingen te doen die ik graag zou doen. Als de tijd en financiële ruimte er voor is ga ik graag pottenbakken, haken en brood maken. Wat meer tijd besteden aan wandelingen maken en zoete baksels zou welkom zijn. :')

Minder tijd besteden euhm aan piekeren? Dat zou best een goed idee zijn. :+

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:43

M_D_H schreef:
Secret Santa Week Vraag

Citaat:

REIZEN! Laat ik toevallig in November die toffe stap gaan zetten naar nieuw zeeland! Ben benieuwd of ik daarna de smaak te pakken heb!

Minder aandacht aan social media, ik kan mezelf daar echt in verliezen :+ het is soms zomaar ineens een uur later :=

Speelgoed:
Oh jaaaaa barbies <3 en paarden, vooral van het merk, oh god ik kom niet op de naam... waren plastic paarden en 1 specifieke kan ik me herinneren... die kon haar hals naar beneden doen en er zat een magneet in haar mond waardoor ze bv een appel vast kon houden of met haar veulen kon "zoenen" veulen had dan ook een magneet in haar hoofd.

Had zoooooveel paarden dat we altijd de hele manege naspeelden _O- incl. Lijst wie op wie moest rijden enzo _O-

Pimaude... what the heck is dat ding met dat ei _O- nooit van gehoord hahaha

Ik had ook een furby _O- je kon er ook verstoppertje mee spelen! Toch 1 van de eerste soort "robot" speelgoed denk ik...

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:46

M_D_H schreef:
Secret Santa Week Vraag

Cosplay, lijkt me geweldig, jezelf in mooie jurken of oude zooi heisen. En ik zou wat minder Solitaire moeten spelen op mijn telefoon. Of Facebook, of Insta, grr.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:55

Er zou wat minder aandacht mogen voor het op sociale media zitten (heb er al timers opstaan)

Waar ik eigenlijk niet aan toe kom is een boek lezen, bakken (niet echt een oven voor), echt relaxen

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:22

Judith_ schreef:
Thats_Me schreef:

Oh dat is tof! Is dat moeilijk? Vind dat best stoer dat je zelf bonbons kunt maken!

Interessante vraag van het beheer, vorige jaar een keerpunt gehad om bewust de dingen te doen die ik graag zou doen. Als de tijd en financiële ruimte er voor is ga ik graag pottenbakken, haken en brood maken. Wat meer tijd besteden aan wandelingen maken en zoete baksels zou welkom zijn. :')

Minder tijd besteden euhm aan piekeren? Dat zou best een goed idee zijn. :+

De basis van bonbons maken is relatief simpel als je precies kan werken en een beetje geduld hebt. Het temperen van chocola, wat zorgt voor die mooie glanzende knapperige buitenkant, luistert redelijk precies qua hoe warm de chocola moet worden en tot waar het weer moet afkoelen. Een basisvulling met chocola, room en een klein beetje koffie is goed te doen en is niet meer dan rustig beetje bij beetje room en druppeltjes koffie toevoegen tot het de juiste consistentie van een ganache heeft. Wil je meer dan dat dan wordt het snel ingewikkelder. Maar in basis is het precies, gedetailleerd en geduldig werken en dan kom je er wel.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 10:55

Jorex schreef:
Gefeliciteerd Jolien!

Mijn favoriet vroeger was littlest pet shop diertjes. Ik heb nog zo'n 30+ liggen voor mijn eigen kinderen later. :o

Och ja! Littlest pet shop. Dat was zo schattig <3

Citaat:

Ik hou echt van lezen, op vakantie verslind ik boeken. Maar ik doe het in het dagelijks leven veel te weinig.
Eerder las ik vooral thrillers maar nu niet meer zo. Ik heb afgelopen vakantie het eerste deel van de zeven zussen serie gelezen en die vond ik echt top. Deel 2 heb ik thuis liggen, maar om de één of andere reden kan ik er thuis echt geen routine van maken. :=
Ik lees ook graag tijdschriften als Vogue, Linda, &C, Grazia... Lekker verstand op 0. :+

Maar ik had het er laatst toevallig met een vriend over dat ik iets van een hobby mis :+ Mijn hobby is mijn werk geworden en vult daardoor eigenlijk mijn hele leven wat top is, maar het lijkt me echt lekker een hobby te hebben die daar totaal los van staat. Dus als mijn Santa daarvoor suggesties heeft is dat zeker welkom. :P

Ik heb eigenlijk niks waarvan ik het van mijzelf los moet laten of moet minderen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:01

Als er iets is wat ik minder zou moeten doen is het mijn telefoon, daar ben ik echt mee gertrouwd en dat wil ik heel graag minderen. Beetje fomo ook. Iets anders wat ik graag minder zou willen doen is me druk maken over wat andere mensen ergens van vinden.

Wat ik graag zou willen doen... een piano kopen en weer piano leren spelen. Maar of dat nog zo snel gaat op deze leeftijd vraag ik me af... verder zou ik weer vaker willen oefenen met m'n naaimachine, daar ben ik nog niet erg handig mee. Haken lijkt me ook leuk om te leren, maar behalve zo'n hele simpele doorhaalsteek weet ik er echt helemaal niks van.

Zorro wat ontzettend jammer dat je je afgemeld hebt.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:23

M_D_H schreef:
Secret Santa Week Vraag

Citaat:

Motorcrossen, al 12 jaar terug mijn motorrijbewijs gehaald en altijd veel op de weg gereden. Uiteindelijk gestopt door een vervelende ervaring en gedacht dan ga ik int veld rijden maar ja zomaar beginnen is wel een drempel. Tis dure sport en ik weinig tijd. Maar afgelopen augustus na een rottige paar jaar een yolo moment en een crossmotor etc gekocht. Livin the dream <3

Ik zou echt minder tijd aan mijn telefoon moeten schenken. :')

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:40

Lezen, dat is ook een goede om meer tijd aan te besteden. Dat doe ik ook te weinig.

Gaaf Rink, motorcrossen! Dat zou ik wel eens willen proberen, lijkt mij enorm gaaf. 3 jaar terug mijn motor verkocht omdat ik daar ook te weinig tijd voor had. Mis het rijden met vlagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:40

@IMAY1990 bedankt voor je antwoord! Klinkt als een leuke hobby! :D