Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:26

Bedankt allemaal, en ook herkenbaar wat jullie schrijven! En handig artikel! Ik moest erg lachen om dat likken ook :')
Voor mij zijn vriendschappen dus wel erg veel waard, en als dit gebeurt voelt het alsof het andersom dus niet zo is, dat je toch zomaar weggezet wordt.
Ik wil er echt graag van leren, maar ik kan het écht niet ruiken. Overigens zat er een derde persoon in onze vriendengroep die ook geschrokken was van de klap. Blijkbaar had mijn vriend wel een beetje tegenover haar geventileerd, maar had zij aangegeven dat hij het tegen mij moest zeggen omdat het écht niet duidelijk was een ik waarschijnlijk van niets wist. En ook nu ik weet wat hem blijkbaar dwars zat, heb ik nog steeds het vermoeden dat er meer is, want ik zie het nog steeds niet, en sowieso niet waarom hij er dan zo vreselijk kwaad over wordt dat hij de vriendschap verbreekt. Daarom wil ik zo graag uitleg.

Jolliegirl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 15:48

Goh.. Herkenbaar. Dit flikte een vriendin ooit bij mij.. Was notabene mn collega ook nog.
Nooit een reden geweten. Zo zonde.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:05

Sheran schreef:
'Slecht met getallen' :') We hadden het er laatst op school wel over. Het komt veel minder voor dan dyslexie, maar er zijn ook geen speciale voorzieningen voor, wat wellicht onterecht is.

Ik wilde hier heen apart topic voor openen maar ik ben wel benieuwd - het gaat over vriendschappen. Gisteren verbrak een van mijn beste vrienden van het ene op het andere moment (voor mij dan) de vriendschap. Er was blijkbaar iets, waar ik niets van wist, erg hoog opgelopen en ineens knalde dat. Verwijten die ik niet herkende en waar hij me nooit iets over verteld had. Hij was erg kwaad en wilde me niet meer spreken of zien. Ik had hem nog bericht dat ik het heel naar vond dat hij zich er zo over voelde en dat ik wilde dat ik het geweten had. Waarop hij antwoordde 'als je dat niet doorhad, dan zegt dat ook wel genoeg.' Ik kan daar dus niks mee.
Maar het is niet de eerste keer, het is al de derde keer dat me zoiets overkomt en mijn vraag is eigenlijk: hoe voorkom je zoiets? Ik vind het echt vreselijk! De eerste keer was met mijn beste vriendin van de basisschool, de tweede keer vorig jaar, met de eigenaresse van mijn bijrijdpaard. En telkens kwam het neer op de mededeling 'je had het door moeten hebben' of 'als je dat nog niet door had, is het wel heel erg met jou'.
Ik ben een super trouwe vriendin en als je me een beetje kent dan weet je dat ik het altijd goed bedoel en dat er prima te praten valt. Met de vriend in kwestie had ik naar aanleiding van de situatie met het bijrijdpaard zelfs nog een gesprek gehad, waarin we uitspraken hoe ontzettend belangrijk is om dingen wel bespreekbaar te maken.
Ik heb overigens gevraagd of de vriend in kwestie er nog even over wilde praten als zijn woede wat bekoeld was, maar het antwoord was 'misschien na het weekend'.

Ik één keer, m'n beste vriendin nu ook één keer... En beide keren een beste vriendin...
En in ons geval, terugkijkend... Beide keren iemand die enorm onzeker was, terwijl wij dat ook waren maar wél uit onze comfortzone durfden te treden en wél zelfstandig waren.

Het was een beetje alsof diegene liever in haar eigen comfortzone bleef zitten en vooral niet wilde groeien en dat wij die angst voor groei alleen maar groter maakten ofzo.

Niet te wanhopig gaan vragen om antwoorden, want die giftige uitspraken dat je het had moeten zien en dat het erg met je gesteld zijn, zijn eigenlijk geen aandacht meer waard. :(:)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:46

Ik vraag mij af.. zijn er hier meer mensen tussen 20-30 jaar oud waarbij het heel moeilijk is om met vrienden af te spreken?

En dan bedoel ik echt praktisch gezien.. Ik heb een aantal vrienden die nog studeren (zelf werk ik al), dus die studeren overdag en werken 's avonds. (ik heb 's avonds/eind middag dus meestal vrij). Of vrienden die door de week op stap willen, maar dan moet ik 's morgens vroeg opstaan voor werk.

En ik kan in het weekend ook altijd wel maar dan zijn mensen ook weer druk met andere dingen..

Spontaan iets afspreken lukt al helemaal niet (zelden)..

Misschien moet ik mij ook wat flexibeler opstellen hoor.. maar na een lange werkdag waar ik pas half 7 thuis ben en de volgende dag ook weer vroeg moet opstaan ga ik liever niet die avond nog een borrel doen :/ (maar dat willen vrienden dan vaak weer wel..).. tja

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 13:56

Ja hoor. Ik werkend op kantoortijden, 1 van mijn vrienden heel onregelmatig in de zorg, een andere heel onregelmatig in de dierverzorging. Dan is er nog 1tje die heel erg moet letten op haar energielevel. Vaak is 's avonds afspreken voor haar lastig.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 14:51

Nee geen last van. Juist omdat ik vaak spontaan afspreek. En als iemand dan mij vraagt voor thee na een lange werkdag zeg ik ja. Krijg je ook energie van :)
Het helpt ook om samen dingen te doen. Ga je naar de Intratuin, vraag iemand om mee te gaan. Misschien zit er net iemand zich te vervelen.
En ook accepteren dat je elkaar weken of maanden niet ziet, dat dat geen probleem hoeft te zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:04

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:08

Volgens mij is dat een heel bekend probleem als je ouder wordt en ieder zijn eigen drukke leven leidt. Ik zie het dus niet zitten om na een lange werkdag thee te gaan drinken; sociale activiteiten (ook met vrienden) kosten mij energie -> introvert. Daarbij houd ik van structuur dus ik plan het liever van te voren in met mensen. Nu wonen we ook niet bepaald allemaal dichtbij, dus is dat sowieso handig. Even mee naar een Intratuin is eigenlijk niet echt praktisch.
Laatst bijgewerkt door Century op 09-07-22 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:08

Macs schreef:
Nee geen last van. Juist omdat ik vaak spontaan afspreek. En als iemand dan mij vraagt voor thee na een lange werkdag zeg ik ja. Krijg je ook energie van :)
Het helpt ook om samen dingen te doen. Ga je naar de Intratuin, vraag iemand om mee te gaan. Misschien zit er net iemand zich te vervelen.
En ook accepteren dat je elkaar weken of maanden niet ziet, dat dat geen probleem hoeft te zijn.

Oh juist dat spontane lukt bij mij zelden :') Lijkt alsof iedereen altijd de week al heeft volgepland.

Al moet ik zeggen dat ik 't zelf soms ook weer lastig vind om spontaan iets te doen, ik heb vaak ook wel weer iets in gedachten voor die dag (ookal is het niet iets verplichts, maar bijv sporten ofzo) :')

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:49

Fearn schreef:
Ik vraag mij af.. zijn er hier meer mensen tussen 20-30 jaar oud waarbij het heel moeilijk is om met vrienden af te spreken?

En dan bedoel ik echt praktisch gezien.. Ik heb een aantal vrienden die nog studeren (zelf werk ik al), dus die studeren overdag en werken 's avonds. (ik heb 's avonds/eind middag dus meestal vrij). Of vrienden die door de week op stap willen, maar dan moet ik 's morgens vroeg opstaan voor werk.

En ik kan in het weekend ook altijd wel maar dan zijn mensen ook weer druk met andere dingen..

Spontaan iets afspreken lukt al helemaal niet (zelden)..

Misschien moet ik mij ook wat flexibeler opstellen hoor.. maar na een lange werkdag waar ik pas half 7 thuis ben en de volgende dag ook weer vroeg moet opstaan ga ik liever niet die avond nog een borrel doen :/ (maar dat willen vrienden dan vaak weer wel..).. tja

Ik herken dit wel. Ookal heb ik zo goed als geen vrienden. Dit vind ik opzich ook een probleem. Ik ben nu 29 en vind eigenlijk geen nieuwe vrienden of kennissen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 15:50

Dan zou ik ook accepteren dat het probleem niet per sé bij de ander ligt, en dat het dan de gevolgen zijn van jouw voorkeuren.
Afspreken kost mij ook wel eens energie, maar dat is het dan wel waard. Beetje geven en nemen

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 16:32

Macs schreef:
Dan zou ik ook accepteren dat het probleem niet per sé bij de ander ligt, en dat het dan de gevolgen zijn van jouw voorkeuren.
Afspreken kost mij ook wel eens energie, maar dat is het dan wel waard. Beetje geven en nemen

Dat is ook zo, maar het is ook iets wat van 2 kanten af moet komen. Niet dat ik mij iedere keer in bochten wring om af te spreken terwijl de ander dat niet doet.

Nu probeer ik zo veel mogelijk tijd vrij te maken nu het nog gaat om uit te gaan. Zodra ik bij mijn nieuwe baan begin is dat over.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:21

Wat gebeurt er met fietsen die door de gemeente van stations enzo worden weggehaald als ze er al langere tijd staan?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:31

marley93 schreef:
Wat gebeurt er met fietsen die door de gemeente van stations enzo worden weggehaald als ze er al langere tijd staan?

Die gaan naar zo'n depot

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 17:32

marley93 schreef:

Die gaan eerst naar een depot zodat je ze daar kan claimen als je je fiets mist. Handelaren kunnen daar ook bulk kopen en ik denk dat de rest gerecycled wordt

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 18:02

Merci :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:50

Weet iemand hoe je het beste glas splinters uit stof krijgt?

Ik had een glazen lamp laten vallen op de rand van m'n bed, nu zaten er allemaal kleine splintertjes in de matras hoes. Ik heb een aantal kunnen weghalen met een pincet en heb daarna gestofzuigd, maar nu uit voorzorg toch die hoes in de was gedaan. Zou het daarna eruit zijn?

Vind t toch geen fijn idee dat als ik ga slapen dat er misschien glas splinters in m'n huid komen..

(Het was gelukkig wel alleen maar één hoek van het bed dus het is niet overal verspreid, t was ook een kleine lamp, maar toch)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:52

Fearn schreef:
Weet iemand hoe je het beste glas splinters uit stof krijgt?

Ik had een glazen lamp laten vallen op de rand van m'n bed, nu zaten er allemaal kleine splintertjes in de matras hoes. Ik heb een aantal kunnen weghalen met een pincet en heb daarna gestofzuigd, maar nu uit voorzorg toch die hoes in de was gedaan. Zou het daarna eruit zijn?

Vind t toch geen fijn idee dat als ik ga slapen dat er misschien glas splinters in m'n huid komen..

(Het was gelukkig wel alleen maar één hoek van het bed dus het is niet overal verspreid, t was ook een kleine lamp, maar toch)

Kleding roller, zo'n plak ding? Of ductape.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 06:58

Hier ook altijd en eeuwig een volle agenda. Maar ik ben maar zelden voor 21:00-22:00 thuis en red het makkelijk op 4-6u slaap. Liefst 6 maar minder lukt ook prima voor een paar dagen.
Zie je er tegenop of ben je echt kapot? Want op zich is lekker ergens gaan zitten op een terras , even wat eten ipv boodschappen te moeten doen en koken, voor mij niet vermoeiend. Maar dat is heel persoonlijk uiteraard.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:33

Heeft iemand hier ervaring met verhuisdieren.Wij zoeken een hondje ,maar ben toch bang dat mensen honden met gedragsproblemen aanbieden omdat ze het dier kwijt willen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:16

Wij hadden altijd dieren uit de opvang. Ik denk niet moeilijker dan zelf een puppy opvoeden eerlijk gezegd.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:24

Er is een reden waarom een volwassen hond wordt aangeboden. 90% van de tijd is dat probleemgevend gedrag

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:36

Macs schreef:
Er is een reden waarom een volwassen hond wordt aangeboden. 90% van de tijd is dat probleemgevend gedrag

Welnee, in de meeste gevallen is het een kwestie van uberhaupt te weinig tijd voor een hond hebben, dan wel niet nagedacht hebben wat ze kochten en een high-energy ras kiezen terwijl ze eigenlijk een boomertje nodig hebben.

Dan wil de laatste groep honden wel eens wat ongewenst gedrag vertonen bij de huidige eigenaren, maar zodra de nieuwe eigenaren de hond voldoende stimulatie geven (niet zelden is een uur wandelen per dag en een kwartiertje de hersenen aan de gang zetten door middel van kunstjes aanleren, speuren (snoepjes zoeken) of hersenwerk) zijn de ongewenste gedragingen binnen no-time voorbij. Dan hebben we het eigenlijk dus over het gebrek aan basale verzorging waar de hond tegen protesteerde.

Het enige waar je echt bij herplaatsers alert op moet zijn is verlatingsangst. Maar dat is ook bij pups echt een aandachtspunt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:41

Weet iemand een goede herplaats organisatie waar de honden uit het bv buitenland eerst een paar maanden in een pleeggezin zijn?Dus niet dat het hondje van een ander land komt,hier in een kennel en een paar dagen later al bij een nieuwe eigenaar.Liefs omgeving Arnhem/Nijmegen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 14:13

Mizora schreef:
Macs schreef:

Welnee, in de meeste gevallen is het een kwestie van uberhaupt te weinig tijd voor een hond hebben, dan wel niet nagedacht hebben wat ze kochten en een high-energy ras kiezen terwijl ze eigenlijk een boomertje nodig hebben.

Dan wil de laatste groep honden wel eens wat ongewenst gedrag vertonen bij de huidige eigenaren, maar zodra de nieuwe eigenaren de hond voldoende stimulatie geven (niet zelden is een uur wandelen per dag en een kwartiertje de hersenen aan de gang zetten door middel van kunstjes aanleren, speuren (snoepjes zoeken) of hersenwerk) zijn de ongewenste gedragingen binnen no-time voorbij. Dan hebben we het eigenlijk dus over het gebrek aan basale verzorging waar de hond tegen protesteerde.

Het enige waar je echt bij herplaatsers alert op moet zijn is verlatingsangst. Maar dat is ook bij pups echt een aandachtspunt.

Ik zeg ook probleemgevend gedrag, geen probleemhonden :D