Die grafiek zegt in ieder geval meer dan sec het melden van aantallen inderdaad Femke_Tweety.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Het lijkt mij al een goed begin als we BCO en quarantaine doen volgens regels die aansluiten bij de kennis die we over het virus hebben, en iets minder uitzonderingen maken voor bv gezamelijk een verkiezingsuitslag kijken. (Toegegeven, het is de bedoeling dat we het weer even zonder verkiezingen doen nu, maar ik bedoel de mentaliteit waarin er wel heel makkelijk uitzonderingen zijn voor een aantal dingen die niet uitgezonderd hoeven te worden.)
purny schreef:Misschien dat iemand het antwoord weet. Zouden klaplongen geen gevolgen kunnen zijn van corona? Misschien heeft mijn vader het ongemerkt gehad en heeft hij daarom weer een klaplong.
Sizzle schreef:Als je eenmaal een klaplong gehad hebt blijft het altijd een risico op herhaling helaas. Bij een vriendin van mij hebben ze het ‚geplakt‘ maar dat scheen enorm veel zeer te doen.
Wat vervelend voor je vader zeg. Het lijkt me ook niet fijn om uitgerekend nu met een longprobleem in het ziekenhuis te zijn. Sterkte.
purny schreef:Misschien dat iemand het antwoord weet. Zouden klaplongen geen gevolgen kunnen zijn van corona? Misschien heeft mijn vader het ongemerkt gehad en heeft hij daarom weer een klaplong.
verootjoo schreef:Hoe geplakt Sizzle? Die behandeling is in NL denk ik niet vaak, of iig niet bij de doelgroep die ik zie.
Maar idd, eenmaal een klaplong blijft het wel een zwakke plek en groter risico dat het nog eens gebeurt.
verootjoo schreef:Oh interessant, ik kende die behandeling voor klaplong helemaal niet.
Maar ik werk vooral met ernstig COPD patiënten en nu met COVID patiënten. Ms dat het daar minder voorkomt.
Sizzle schreef:Het percentage vind ik wel belangrijk hoor.
Wij zijn gestegen (40%) maar de positief ratio is nog steeds al maanden stabiel rond de 4,5%, dan weet je tenminste dat er in iedergeval niet te weinig getest wordt en er dus geen grote verrassing verstopt zit.
Zit je rond de 10% dan is je dark number al flink groot.
MyWishMax schreef:Sterkte purny!
Hier trouwens on de omgeving nu veel basisschool kinderen en ouders besmet, maar die fietsen er juist niet gemakkelijk doorheen. Een groot deel is echt behoorlijk ziek. En vooral zorgelujk ook dat niet iedereen laat testen, maar de langere quarantaine doet, vervolgens naar school gaat en paar dagen later alsnog ziek en dus weer klasgenootjes in quarantaine of zelfs besmet.
De a symptomatische besmettingen zijn hier in de buurt helemaal niet zo a symptomatisch, maar beginnende lichte klachten die makkelijk weggeveegd worden onder verkoudheid. Of getest toen het a symptomatisch was en paar dagen later alsnog klachten.
Ik vind het maar spannend en het breekt ondertussen wel op dat risicogroepen zelf maar thuis moeten blijven en op moeten letten omdat de rest het zat is
Karl66 schreef:Sizzle schreef:Het percentage vind ik wel belangrijk hoor.
Wij zijn gestegen (40%) maar de positief ratio is nog steeds al maanden stabiel rond de 4,5%, dan weet je tenminste dat er in iedergeval niet te weinig getest wordt en er dus geen grote verrassing verstopt zit.
Zit je rond de 10% dan is je dark number al flink groot.
In Nederland testen we op dit moment mensen twee keer, die in contact zijn geweest met een besmette persoon. Op die manier trek je het percentage heel snel onderuit, zonder dat dit iets zegt over de besmettingen. Dan zegt het aantal besmettingen per 100.000 personen veel meer.
bigone schreef:Op school van onze dochter is de policy : In contact geweest met besmet persoon, gewoon op werk blijven en na vijf dagen testen. Ipv op dag 1 en 5 en dit zal op meer plekken zo zijn. Zij vind het maar een rare zaak en zei dat ze dan zelf wel ging testen igv een positieve leerling of collega .
bigone schreef:Op school van onze dochter is de policy : In contact geweest met besmet persoon, gewoon op werk blijven en na vijf dagen testen. Ipv op dag 1 en 5 en dit zal op meer plekken zo zijn. Zij vind het maar een rare zaak en zei dat ze dan zelf wel ging testen igv een positieve leerling of collega .
bigone schreef:En daar zit nu net de kneep, ze staat voor de klas, 12 tot 16 jarigen en er is al een besmetting geweest. Die is een uur op school ( in de klas) en krijgt een loopneus. Gaat naar huis, testen, positief. Dus wat is nauw contact, de rest word niet getest, gewoon naar school en bij klachten gaan testen. Niks quarantaine. En dit is een zeer grote scholenkoepel en in overleg met GGD.