Kookaburra schreef:Ik ben er zelf ook heel nuchter in verder, maar vind wel dat je het lichaam nog met enig respect kunt behandelen. Zeker als het een dier betreft dat gestorven is als direct gevolg van wat jij van het dier vraagt. Het wegslepen, oppakken met een grijper etc. is een noodzakelijk kwaad, er zo op gaan zitten imo niet. Dat er nog zo lacherig over gedaan wordt met een caption als 'New work rider this morning' zegt imo wel genoeg over hoe zowel hij als zijn personeel daar tegenover hun dieren staan.Knert schreef:Je weet niet waarom hij erop zit.
Hier wordt ook wel eens een dier afgevoerd. Soms al bungelend aan een ketting aan de shovel om hem op de plek te krijgen voor rendac. Aan straat dus. En die ketting willen wij toch terug. Dus daar komt nog wel eens wat duw en trekwerk bij.
Stadse mensen die langskomen fietsen vinden dat ook walgelijk en nog veel meer.
Hoeft maar 1 persoon een foto van te maken met een ongelukkige pose. Al bellend of iets...
Het kan zo maar leedvermaak zijn. Dan heb je gelijk. Maar die foto zegt mij nog niet dat het ook zeker weten is.
Ik ben er zelf ook heel nuchter in. Heb tijdens een evenement nog geholpen om een overleden paard af te dekken. Deken pakken. Eroverheen zodat andere paarden het niet zien en klaar. En daar merkte je goed hoe verschillend mensen reageren op een overleden dier. Bijvoorbeeld 2 uit het publiek die flauwvielen
In jouw'n geval, tsja. Het verplaatsen met de ketting moet gewoon. Simpel.
Maar zitten op een dood paard terwijl je belt en met je andere hand een v-teken maakt (bewust of onbewust)... Zo'n foto zou ik nooit online gooien. Ik ben niet geschokt door de foto, ik zie een dood dier and that's it... Maar ik vind het plaatsen van zo'n foto wel respectloos, gezien zijn achtergrond en achterban.
Michelle