Ninette schreef:Coby schreef:Heel bijzonder om in deze tijd de snotterende kinderen weer toe te laten. Gevolg snotterende leerkrachten. En bam klas thuis.
Ja en deze kinderen mogen ook niet meer getest worden. Ik baal want de leerkrachten krijgen voorrang maar dezelfde kinderen komen smiddags op de buiten schoolse opvang en wij worden niet geholpen door sneller te mogen testen...heel veel gastouders komen ook in de problemen. En ik snap heel veel beroepsgroepen zijn vitaal maar wij moesten toen alles sloot wel open en risico's nemen.
Voor de rest schrik ik van dat over 3 weken al richting 10.000 besmettingen loopt reken maar dat we dan ook weer in hoog aantal ziekenhuisopnames zitten daarom mag van mij sommige regio's gelijk naar 3 gezet worden.
Vanmiddag nog bij de pinautomaat een vrouw al hoestend met de hand voor de mond en met dezelfde hand pinnen... Ik heb me maar weer omgedraaid
Ze mogen wel getest worden, alleen moet het niet meer. Ben je na X jaar in het onderwijs niet immuun voor de meeste verkoudheidsvirussen? Dat heb ik nl wel na jaren aangehoest te zijn door patiënten.
Ik vind het goed dat de maatregelen aangescherpt worden, als ik zie hoe de druk op ziekenhuizen in bepaalde steden nu al oploopt. Wil echt niet weer in dezelfde situatie komen als het voorjaar. Nu kan er iig niet gezegd worden dat het ons verrast heeft, dus neem dan ook de verantwoordelijkheid die bij de kennis van nu hoort.
Edit: bron voor snotneustest https://nos.nl/artikel/2348927-rutte-be ... ndoen.html