Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 21:57

wyoming schreef:
_San87_ schreef:
De belastingdienst zit me huurtoeslag over te maken terwijl ik helemaal geen recht heb op huurtoeslag, ik dat al meerdere keren heb aangegeven en ik het ook niet stop kan zetten via mijn toeslagen :').

Wáárom moet het daar altijd zo moeizaam...

Waarom kan je het niet stopzetten via mijn toeslagen?

Dan krijg ik de melding dat ik mijn huurtoeslag niet stop hoef te zetten omdat ze dan aan het eind van het jaar niet kunnen nagaan of ik nog ergens recht op heb.

Ik snap er geen kont van. Morgen maar even weer bellen, want volgens mij snappen ze het zelf ook niet.

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:10

Dat is wel apart ja. Ik kon het toen zo stop zetten via mijn toeslagen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:15

wyoming schreef:
Dat is wel apart ja. Ik kon het toen zo stop zetten via mijn toeslagen.

Ja, dat zou volgens de telefoniste van de belastingdienst ook moeten kunnen. Maar ik heb t 3x geprobeerd :=.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:55

Wat meestal werkt is je geschatte inkomen omhoog gooien tot boven de huurtoeslaggrens. Nadeel is dat je andere toeslagen dan ook lager worden. Nadat je definitieve jaarinkomen bekend is, worden je toeslagen nogmaals berekend en krijg je eventueel nog een nabetaling. Zo hoef je in elk geval geen groot bedrag terug te betalen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 23:04

daffieduck83 schreef:
Wat meestal werkt is je geschatte inkomen omhoog gooien tot boven de huurtoeslaggrens. Nadeel is dat je andere toeslagen dan ook lager worden. Nadat je definitieve jaarinkomen bekend is, worden je toeslagen nogmaals berekend en krijg je eventueel nog een nabetaling. Zo hoef je in elk geval geen groot bedrag terug te betalen.

Ze weten al dat het geschatte inkomen te hoog is, er staat letterlijk: uw geschatte inkomen is te hoog, daarom ontvangt u over x-periode geen huurtoeslag.

Maar toch wel :').

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-20 23:29

Dat ik me vandaag bedacht dat, als we pech hebben, onze pax-kasten van nog geen anderhalf jaar oud misschien te hoog gaan zijn voor ons nieuwe huis :')

Nieuwbouw nu, dus plafonds van 2,66m en kasten van 2,36m. Volgende woning is uit 1994, dus de plafondhoogte kan vanalles zijn tussen 2,20m en 2,40m..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 00:09

wyoming schreef:
Aan mijn ex, wat is het toch een ......

Same here

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 04:52

Aan dat ik alweer zo'n 1,5 uur wakker lig en niet meer kan slapen. Ben expres laat naar bed gegaan en viel bijna om van de slaap. Wáárom kan ik nou (alweer) niet doorslapen?
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 24-08-20 05:07, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 04:56

De harde regen waar ik wakker van ben geworden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 05:21

Dat ik net thuis ben, goed gepraat goeie hulp etc aangeboden gekregen. Maar nu is het wachten op gezeik van m'n ouders. Moet zo gwn werken, maarja als je je mega poedersuiker voelt ga je niet op je bed liggen poedersuiker voelen als je er ook met mensen over kan praten. Eugh zie nu al op tegen vanavond.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 07:26

_San87_ schreef:
daffieduck83 schreef:

Ze weten al dat het geschatte inkomen te hoog is, er staat letterlijk: uw geschatte inkomen is te hoog, daarom ontvangt u over x-periode geen huurtoeslag.

Wij hebben dit ook gehad. Na wel 5 telefoontjes was het nog niet opgelost. We bleven geld ontvangen terwijl alles uit stond.
Uiteindelijk naar belastingkantoor gegaan en toen was het pas geregeld. Heel gedoe.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 07:32

Maandag.. weer met een bal in de buik naar kantoor. -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:44

_San87_ schreef:
De belastingdienst zit me huurtoeslag over te maken terwijl ik helemaal geen recht heb op huurtoeslag, ik dat al meerdere keren heb aangegeven en ik het ook niet stop kan zetten via mijn toeslagen :').

Hou er dan rekening mee dat terug moet betalen. En ze zijn snel met rente erop gooien.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 08:48

Ritje dierenarts -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:03

SdaphneS schreef:
_San87_ schreef:

Wij hebben dit ook gehad. Na wel 5 telefoontjes was het nog niet opgelost. We bleven geld ontvangen terwijl alles uit stond.
Uiteindelijk naar belastingkantoor gegaan en toen was het pas geregeld. Heel gedoe.

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker 8)7 ...

Marcella schreef:
_San87_ schreef:

Hou er dan rekening mee dat terug moet betalen. En ze zijn snel met rente erop gooien.

Ik weet dat het terugbetaald moet worden, dus t staat netjes opzij. Straks maar even bellen.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:07

Dat het weer eerder donker wordt. Ik heb echt wel een soort van zin in de herfst, maar dat hele vroege donker hoeft er van mij niet per se bij :Y)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:17

Nayomie schreef:
Ritje dierenarts -O-

Ohno whats up?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:25

Detroit schreef:
Nayomie schreef:
Ritje dierenarts -O-

Ohno whats up?

Dik oog, vermoedelijk een katten nagel erin gekregen. Maar we zijn nu onderweg naar de DA Dus hopelijk valt het mee.
Afbeelding

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:26

Nayomie schreef:
Detroit schreef:
Ohno whats up?

Dik oog, vermoedelijk een katten nagel erin gekregen. Maar we zijn nu onderweg naar de DA Dus hopelijk valt het mee.
[ [url=m/g4awjf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Agossie arme Zhiva! Succes bij de DA

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:28

Nayomie schreef:
Detroit schreef:
Ohno whats up?

[ [url=m/g4awjf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Agossie :(:).

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:35

Mijn paard -O- waarom heb ik altijd zorgenkinderen in welke dierenvorm dan ook.
Mevrouw had gisteren kou op der pens en wou slecht eten, duidelijk lichte verstopping.
Eenmaal binnen weer opgewarmd en het kwam weer los gelukkig
Gelukkig kennen we haar :+
Dus wie staat er nu al met een regendeken op... juist.

Het hielp ook niet dat de verzorgster extra hooi had gegeven en dat niet zei.
Ik in totale paniek want ze had der eten nog niet op _O- meestal is dat foute boel.
Verzorgster was werken en niet te bereiken dus kon het ook niet vragen %)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 09:45

Mijn kat die vanmorgen lekker kwam kroelen op bed, maar dus zeiknat bleek te zijn door de regen :') heel fijn

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:26

Postnl.. in de mail zou m'n pakketje tussen 11:45 & 14:45 komen. Open ik de track&trace staat er tussen 17:10 & 19:19. Kan ik weer al m'n plannen omgooien

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:30

LukieBradley schreef:
Mijn paard -O- waarom heb ik altijd zorgenkinderen in welke dierenvorm dan ook.
Mevrouw had gisteren kou op der pens en wou slecht eten, duidelijk lichte verstopping.
Eenmaal binnen weer opgewarmd en het kwam weer los gelukkig
Gelukkig kennen we haar :+
Dus wie staat er nu al met een regendeken op... juist.

Het hielp ook niet dat de verzorgster extra hooi had gegeven en dat niet zei.
Ik in totale paniek want ze had der eten nog niet op _O- meestal is dat foute boel.
Verzorgster was werken en niet te bereiken dus kon het ook niet vragen %)

Hier ook met regendeken hoor... mevrouw krijgt dan geen last van haar buik, maar zet hele rug vast. Irritante is dat je heen en weer blijft rijden. S avonds deken op want ze gaan naar buiten voordat stal open gaat en dan s middags zorgen dat die af gaat als ze naar binnen gaat en zo laat mogelijk weer op. :+

Nu is het wel een vliegenregendeken dus nog wat dunner, maar rug blijft wel droog. En ja, dat voelt stom zo vroeg al, maar wat nodig is is nodig :(:) hopelijk blijft het nu goed gaan!

Ik vind het vervelend dat mensen mijn paard mee naar binnen nemen als ze staat te dringen voor het hek. Als je haar 1 keer streng wegstuurt blijft ze gewoon rustig staan, maar als je dat niet doet en je hebt 2 paarden vast waarmee je door het hek wilt gaat het hek zo ver open dat die van mij dus gewoon naar stal loopt. Soms betekent dat dat ze 1 of 2 uur eerder op stal staat, zonder andere paarden en eten. En dus gek gaat doen, zo is ze al eens geblesseerd geraakt... Neem gewoon geen 2 paarden tegelijk mee als je dan het hek zo open moet gooien.

helemaal in het weekend als ze al later naar buiten gaan en dus al tijd buiten missen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:50

We hebben zalf meegekregen om in te smeren. Als de ontsteking aanhoudt, dan moeten we terug voor controle onder een roesje. Ze kon niet uitsluiten of er nog wat in zat in het oog omdat ze te druk was. Vind het zo sneu voor haar :(:)