Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:13

rien10 schreef:
Tja Morris, dat denken degenen die daar lopen ook van jou. :)

En het stuift ook nog zo lekker nu, probeer er echt wel rekening mee te houden.

rien10

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:15

Ja, bizar droog is het.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:21

lenaa_tje schreef:
friezenfan2 schreef:
Vraagje mijn buurvrouw zit in de tuin met 3 mensen bezoek. Mat dit?
Ze zitten zeker niet op handerhalve meter.
Ik heb geen goede band met de buurvrouw door geluidsoverlast nu staat haar muziek weer paasei hard.
Moet ik dit melden. Ik ben gewoon bang dat het er niet beter op wordt als ik de politie bel.
Maar het mag niet geloof ik

Ik vraag mij af of je de politie wil bellen omdat je band met de buurvrouw niet best is of dat je, je stoort aan haar bezoek?

Ik vind dit wel iets anders dan een georganiseerd feestje...

Ik vraag mij inderdaad ook af of je überhaupt moet willen bellen. Persoonlijk vind ik wat eng klinken maar goed dat is mijn gevoel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:23

Hier komen bij de buren de kinderen ook regelmatig over de vloer, tegelijk, en inclusief kleinkinderen en aanhang is dat echt meer dan 3. Maar ik maak me er niet druk om. Dat zijn ook de enigen die op bezoek komen.
Zie wel meer en meer hele families en groepen op pad gaan. En met hele families bedoel ik ook hele families, dus meerdere gezinnen bij elkaar op een recreatieveldje bij de bossen. Ook jeugd (boven de 16 gezien de brommers), met 6 tot 10 bij elkaar en geen 1,5 meter aan houden. Daar stoor ik me wel meer aan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:25

De buuf mag 3 man ovwr de vloer hebben
Dus ze doet wat dat betreft niks fouts

Dan blijft over de muziek die (te?) hard staat

Dan kun je drie dingen doen
Gesprek aanknopen
Politie bellen ivm overlast
Of pogen het los te laten

En ja ik weet hoe frustrerend herrie overlast van de buren kan zijn (muziekje aan pcer se koptelefoon, helaas een veel gebruikte oplossing door mij omdat het hier verder ook niet op te lossen is
Wil niet voor niets al drie jaar verhuizen
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 27-04-20 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:26

In Nederland mag je best nog veel. Dus voor de mensen die alleen zijn zoek een oplossing voor je eenzaamheid. IN Frankrijk, Spanje , Rusland mag je weinig tot niets (In Rusland zitten de mensen al weken in huis).
Mijn zoon die alleengaand is heeft met 2 alleengaande vrienden een vast clubje die na het werk (dus echt vaak) bij elkaar komen. Zij zijn diegene waar Nederland "zo trots op is" op dit moment, als ik onze minister president mag geloven en ik ben het met hem eens.

Ik geloof nooit dat deze 3 gasten thuis de hele tijd met 1,5 meter van elkaar zitten. Het zijn gasten die zorgen voor het eten van iedereen in Nederland cq voor patiënten op de cohid afdeling en dus lopen ze via hun werk het meeste risico op corona.

Dus ze bezoeken niemand meer behalve elkaar, want hoe je het went of keert, het is toch wel belangrijk dat zij emotioneel en geestelijk deze crisis volhouden want ze hebben pittig werk waar het wel op aan komt en de boog kan niet altijd gespannen zijn.

Wat ik je dus kan aanraden friezenfan2, zoek naar een manier dat jij ook zoiets gaat doen. Hetzij met je ouders, hetzij met een vast clubje vrienden. Doet er niet toe. Maar de hele dag weken aan een stuk alleen zitten is niet goed voor de mens en dat hoeft ook helemaal niet in Nederland.

Mensen die niet alleen zijn, zo als mijn man en ik, zitten echt niet 1,5 meter van elkaar. We delen ook hetzelfde bed, tafel etc. Wel mijden wij ook anderen (moet ook met de lock down in Frankrijk).

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:26

friezenfan2 schreef:
Ik heb vanochtend bij mijn ouders gezeten.
Maar laat ook maar ik doe dit ook wel weer alleen.
En dan zeggen ze dat we dit samen doen.

Je bent niet alleen hier zit ik ook al 5 weken binnen. Y;( ik ken het gevoel maar uiteindelijk kunnen we niet voor anderen beslissen hoe ermee om te gaan en vertrouwen houden.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:58

friezenfan2 schreef:
Ik heb vanochtend bij mijn ouders gezeten.
Maar laat ook maar ik doe dit ook wel weer alleen.
En dan zeggen ze dat we dit samen doen.

Wat een vreemde reactie
Leven en laten leven zou ik zeggen

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:01

friezenfan2 schreef:
Als het bezoek de buurvrouw haar rug insmeert met zonnebrandcreme is dat in overtreding toch

Hahaha grapje zeker
Bemoei je gewoon met jezelf
Lijkt me ook het handigst voor de onderlinge vrede in je straat

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:05

tokedri schreef:
friezenfan2 schreef:
Als het bezoek de buurvrouw haar rug insmeert met zonnebrandcreme is dat in overtreding toch

Hahaha grapje zeker

Grapje? Nee joh, voor mij de Klapper :D :D :D vandaag, duurde even voor ik deze reactie kon typen.(slappe lach).

Wat zo'n gedeeltelijke lockdown niet doet met mensen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:07

CharleyT schreef:
friezenfan2 schreef:

Hahaha grapje zeker

Grapje? Nee joh, voor mij de Klapper :D :D :D vandaag, duurde even voor ik deze reactie kon typen.(slappe lach).

Wat zo'n gedeeltelijke lockdown niet doet met mensen.[/quote]

_/-\o_ _/-\o_

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:21

Het wordt steeds gekker in dit topic... ik dacht dat we hier het nieuws en de gang van zaken rondom Corona bespraken, maar je gaat toch niet serieus kijken wie de rug van de buurvrouw insmeert? Of deden ze dat voor aan de weg ofzo :?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:22

Nee echt? Dit is niet waar!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:25

Ik vind de reactie van pien_2010 heel goed ik denk ook dat er iets anders achter zit. Friezenfan ik zou proberen met dat gevoel aan de slag te gaan.

Nog mensen alternatieve koningsdag gevierd? Wij hebben er niks aan gedaan en zijn eigenlijk alleen buiten met paarden in de weer geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat online vieren me niet zo aansprak.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:45

Ik heb gewerkt. Pony gedaan. Bbq voorbereidingen gedaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:48

Citaat:
Nog mensen alternatieve koningsdag gevierd? Wij hebben er niks aan gedaan en zijn eigenlijk alleen buiten met paarden in de weer geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat online vieren me niet zo aansprak.

Hier was een normale dag met werkzaamheden rond het huis. Wel om 16.00 uur een oranje bitterke gedronken op de koning, op Nederland en op elkaar. En via nieuws en 1 vandaag iets gezien van speech koning en hoe mensen koningsdag gevierd hebben in en rond hun huis. Een leuke dag dus!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 18:58

Ik heb nog nooit koningsdag gevierd, heb er dus niets aan gemist. :) Ik heb met de hond gewandeld, huis gepoetst, en boekje gelezen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:01

Mijn man heeft in de ochtend gewerkt en ik heb met de kinderen (die in de auto bleven) een oranje taartje gehaald bij de bakker (waar het super geregeld was).
Daarna heerlijk hele dag samen buiten spelen met de kinderen (grote tuin met klimtoestel, glijbaan, speelhuisje en zandbak). Die zijn net zwart en super smerig in bad gegaan en worden nu in bed gestopt.
Volgens de oudste (3,5jaar) was het de leukste dag ooit.
Dus wij hebben weinig gemist aan Koningsdag.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:07

Ik heb mijn man naar zijn vrachtwagen gebracht.
Stond 200 km van huis, bij garage.
Ondanks dat hij vorige week weer aan het werk is gegaan, heb ik vannacht slecht geslapen.
Eerste volle normale week zonder mijn vader.

Ik vond het wel fijn om hem weg te kunnen brengen.
Op terugweg heel schichtig Limburgse asperges en aardbeien gekocht.

Vind het fijn dat de koning zorgpersoneel, schoonmakers, boeren en logistiek personeel uitdrukkelijk bedankt in zijn woorden vandaag.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:11

Ik ben echt meer voor gezond verstand.
Dat mensen zo massaal naar buiten gaan is trouwens echt geen probleem. Het virus verspreid zich buiten bijna niet. Helemaal met dit weer.
De meeste besmetting vinden binnen huis plaats. Zolang men gewoon moet blijven werken dan loopt men vele malen meer risico's dan wanneer men buiten aan het sporten zijn.

En zo zijn er meer risco factoren, te weinig slapen, veel achol nuttigen, met veel mensen in een kleine ruimte, het bereiden van voedsel, stress, enz.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:13

Iedereen een fijne w/koningsdag gehad?

Las net op de NOS dat het heel erg goed verkopen is. Super leuke foto's voorbij zien komen op de livestream. Tof hoe mensen er het beste van weten te maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:14

tienus63 schreef:
Ik heb mijn man naar zijn vrachtwagen gebracht.
Stond 200 km van huis, bij garage.
Ondanks dat hij vorige week weer aan het werk is gegaan, heb ik vannacht slecht geslapen.
Eerste volle normale week zonder mijn vader.

Ik vond het wel fijn om hem weg te kunnen brengen.
Op terugweg heel schichtig Limburgse asperges en aardbeien gekocht.

Vind het fijn dat de koning zorgpersoneel, schoonmakers, boeren en logistiek personeel uitdrukkelijk bedankt in zijn woorden vandaag.

Het had nog fijner geweest als hij ook een kleine schenking had gedaan. Het zijn woorden...

Maar ik ben dan ook geen fan van het koningshuis

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:15

Blussem schreef:
Dat mensen zo massaal naar buiten gaan is trouwens echt geen probleem. Het virus verspreid zich buiten bijna niet. Helemaal met dit weer.
De meeste besmetting vinden binnen huis plaats. Zolang men gewoon moet blijven werken dan loopt men vele malen meer risico's dan wanneer men buiten aan het sporten zijn.

En zo zijn er meer risco factoren, te weinig slapen, veel achol nuttigen, met veel mensen in een kleine ruimte, het bereiden van voedsel, stress, enz.

Ik ben het echt met je eens. Goed verwoord.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:16

PSvanLot schreef:
Blussem schreef:

Ik ben het echt met je eens. Goed verwoord.

Ik ook, mits er genoeg afstand wordt gehouden buiten.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:16

Neonlight schreef:
Hier komen bij de buren de kinderen ook regelmatig over de vloer, tegelijk, en inclusief kleinkinderen en aanhang is dat echt meer dan 3. Maar ik maak me er niet druk om. Dat zijn ook de enigen die op bezoek komen.
Zie wel meer en meer hele families en groepen op pad gaan. En met hele families bedoel ik ook hele families, dus meerdere gezinnen bij elkaar op een recreatieveldje bij de bossen. Ook jeugd (boven de 16 gezien de brommers), met 6 tot 10 bij elkaar en geen 1,5 meter aan houden. Daar stoor ik me wel meer aan.

Wees blij dat ze dit doen. Dit heeft jou ook de vrijheid om gewoon je ding te blijven doen.
Ik ben hier erg blij dat we in een gedoogd land leven in plaats van een Politie staat.