Roodvos schreef:Ik zit op de grens Groningen/Drenthe. Misschien/waarschijnlijk dat meer naar het zuiden van het land de urgentie al meer gezien en gevoeld wordt en mensen dus al efficiënter handelen? Vanochtend nog veel mensen die samen nog echt op hun gemakje aan het winkelen waren. En er echt geen enkele rekening mee hielden dat ze de boel volledig aan blokkeren waren.
Ik werd zo ongeveer aangekeken of ik van een andere planeet kwam met mijn wegwerphandschoenen en bankkaart in een boterhamzakje.
Ik kom van Limburg. Kennis aan beademing in ziekenhuis. Gisternacht kritiek, nu stabiel. Vriendin positief getest, gaat nu weer redelijk. Schoonbroer vandaag opgenomen in ziekenhuis vanwege te lage zuurstofwaardes in bloed; twee weken ziek al.
Ik zal de enige niet zijn hier in Limburg voor wie het allemaal zo dicht bij komt. Ik heb ook het idee dat mensen hier vrij voorzichtig zijn. Heb er gisteren met boodschappen doen meerdere gezien die de karretjes zelf schoonmaken, die deuren van koelvitrine met dettol doekjes aanpakken enz.
Enige vervelende is dan wel dat er gisteren toen ik in de supermarkt was, enorm veel arbeidsmigranten ook hun boodschappen deden. In groepen, geen afstand, enz. Nu moet ik ook wel zeggen dat afstand houden moeilijk was met die drukte.