Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:54

Suzanne F. schreef:
Hoe doen de gescheiden bokkers het hier met de kinderen? Gaan ze nog naar hun vader toe of nu niet meer?

Ja hier wel gewoon... is misschien ook wel fijn voor ze, anders zitten ze ook wel erg lang alleen, ik werk best veel en moet gewoon op locatie zijn de meeste tijd

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:55

Slim dan kunnen ze jagen op vlees en hoeven ze niet te gaan hamsteren. Of wacht ze hamsteren al een soort van maar dan naar kogels...

Destination

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:55

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:56

Roodvos schreef:
Ik zit op de grens Groningen/Drenthe. Misschien/waarschijnlijk dat meer naar het zuiden van het land de urgentie al meer gezien en gevoeld wordt en mensen dus al efficiënter handelen? Vanochtend nog veel mensen die samen nog echt op hun gemakje aan het winkelen waren. En er echt geen enkele rekening mee hielden dat ze de boel volledig aan blokkeren waren.

Ik werd zo ongeveer aangekeken of ik van een andere planeet kwam met mijn wegwerphandschoenen en bankkaart in een boterhamzakje.

Ik kom van Limburg. Kennis aan beademing in ziekenhuis. Gisternacht kritiek, nu stabiel. Vriendin positief getest, gaat nu weer redelijk. Schoonbroer vandaag opgenomen in ziekenhuis vanwege te lage zuurstofwaardes in bloed; twee weken ziek al.
Ik zal de enige niet zijn hier in Limburg voor wie het allemaal zo dicht bij komt. Ik heb ook het idee dat mensen hier vrij voorzichtig zijn. Heb er gisteren met boodschappen doen meerdere gezien die de karretjes zelf schoonmaken, die deuren van koelvitrine met dettol doekjes aanpakken enz.
Enige vervelende is dan wel dat er gisteren toen ik in de supermarkt was, enorm veel arbeidsmigranten ook hun boodschappen deden. In groepen, geen afstand, enz. Nu moet ik ook wel zeggen dat afstand houden moeilijk was met die drukte.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:57

Jadeleigh263 schreef:
Ik weet niet of het al gedeeld was, maar Amerikanen slaan massaal kogels in sinds de coronacrisis. Ik weet niet wat ze denken daarmee te kunnen doen? Virusdeeltjes neer knallen? Want bij een lockdown zou je in ieder geval niet meer buiten mogen komen om te schieten. 8)7

Dan ben ik toch blij dat wij hier voor WC-papier zijn gegaan... :+

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b742b321/

Effe een paar keer hoesten op straat en je wordt neergeschoten waarschijnlijk. Of ze zijn bang voor plunderingen/inbraak i.v.m. verminderd inkomen o.i.d.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:58

Ik denk inderdaad bang voor inbraak.
Mensen die niet aan eten hebben kunnen komen het op een andere manier het proberen te krijgen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:58

PSvanLot schreef:
Jessix schreef:
Klopt, ik werk voor de jeugdzorg en wij waren maandag direct al heel preventief bezig om de kwetsbare gezinnen in beeld te krijgen. Niet elke thuissituatie is zo fijn dat je ze even 3 weken met elkaar kan opsluiten...

Daar zitten wij op school ook heel erg mee. Moeten we kinderen gaan opvangen die helemaal niet 24 uur per dag thuis kunnen zitten?

We werken gelukkig heel nauw samen met de scholen, dus hopelijk zijn die kinderen allemaal wel in beeld en worden er maat oplossingen voor bedacht. Maar het is inderdaad niet zo simpel..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:00

Jessix schreef:
PSvanLot schreef:

Daar zitten wij op school ook heel erg mee. Moeten we kinderen gaan opvangen die helemaal niet 24 uur per dag thuis kunnen zitten?

We werken gelukkig heel nauw samen met de scholen, dus hopelijk zijn die kinderen allemaal wel in beeld en worden er maat oplossingen voor bedacht. Maar het is inderdaad niet zo simpel..

Bij ons zijn de kinderen welkom. Tot op heden zijn er nog geen aangemeld, maar als de nood aan de man is dan mogen ze bij ons komen op de tijden dat we open zijn.
Maar ik denk dat het pas nood wordt wanneer het zo ver komt dat we echt niet meer van huis mogen.
Laten we hopen dat het niet zover komt.
Wij hebben in ons kleine VO-schooltje al 35 laptops uitgedeeld in de afgelopen dagen aan kinderen die thuis met heel veel broertjes en zusjes moeten delen of waar er zelfs geen is.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:02

Wij zitten als net gescheiden stel nog in 1 huis en ik kan wel zeggen, ik hoop dat ik snel de sleutel van mijn eigen huis krijg. Wat een horror. |o We willen graag voor de kinderen goed uit elkaar, maar de irritaties vieren wel hoogtij zo. Goddank dat ik af en toe nog naar het werk kan (kinderdagverblijf).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:04

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:07

Kan me er wat bij voorstellen djinnie! Houdt vol. :(:)

Pandora2

Destination schreef:
Een lingeriefabrikant in België (bekend van o.a. Marie Jo en Prima Donna) gaat in plaats van lingerie mondkapjes maken. De ziekenhuizen leveren de materialen en de fabrikant zet alles kosteloos in elkaar.
https://www.madeinoostvlaanderen.be/nie ... Dg.twitter

_/-\o_ Wat een knap initiatief weer !

Die massale wapen- en kogelverkoop in Amerika was gister ook in het journaal.
Met een enorme werkloosheid en bijna geen uitkering, zal de criminaliteit niet lang op zich laten wachten daar vrees ik...

_Penotti

Pandora2 schreef:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... spartandhp

Goed bedacht !
Polen gebruiken in beslag genomen vodka als ontsmettingsmiddel.

Dat is nog maar te bezien.

Volgens wiki

Wodka wordt gedistilleerd tot maximaal 96% daarna gefilterd over houtskool en verdund met zuiver bronwater. Het alcoholpercentage ligt dan tussen de 37,5% en 70% (traditioneel, verkrijgbaar in de handel, rond de 40% à 45%).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:09

_Penotti schreef:
Pandora2 schreef:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... spartandhp

Goed bedacht !
Polen gebruiken in beslag genomen vodka als ontsmettingsmiddel.

Dat is nog maar te bezien.

Volgens wiki

Wodka wordt gedistilleerd tot maximaal 96% daarna gefilterd over houtskool en verdund met zuiver bronwater. Het alcoholpercentage ligt dan tussen de 37,5% en 70% (traditioneel, verkrijgbaar in de handel, rond de 40% à 45%).

Zelf gestookt is het volgens mij pure alcohol }> :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:11

ja dan denk ik die 96. Maar is dat het moment van inbeslagname? Zo ja dan is het een geweldig spulletje voor nu :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:17

Vlaamse universiteiten blijven voor de rest van het schooljaar dicht...
Ben benieuwd hoe ze alles gaan uitwerken. Was het toch niet erg dat mijn fiets gestolen was, ik moet me de komende maanden niet meer verplaatsen :+

Afbeelding

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:25

Berryz schreef:
De Belgische grens is om 15u dicht gegaan. Grensarbeiders mogen nog wel door.

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/belg ... ~a399122c/

Voor de NL die nog in BE wilden tanken boete van tot 350 euro.
https://www.1limburg.nl/grenscontroles- ... starticles

Zouden ze andersom ook moeten doen, outlet Roermond dicht, op "last van", helaas ook nog veel buitenlanders die daar gingen winkelen.
https://www.1limburg.nl/designer-outlet ... t=topstory

Ik vraag me echt af waar het verstand van mensen zit 8)7

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:26

Schemerdier schreef:
Ben benieuwd hoe ze alles gaan uitwerken. Was het toch niet erg dat mijn fiets gestolen was, ik moet me de komende maanden niet meer verplaatsen :+
[ [url=m/yYd8BD.png]Afbeelding[/url] ]

Elk nadeel heb z'n voordeel :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:30

Schemerdier schreef:

[ [url=m/yYd8BD.png]Afbeelding[/url] ]

Rijksuniversiteit Groningen blijft ook de rest van het academische jaar dicht, ik kreeg bericht op onze studentenportal.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:38

Voor veel Amerikanen hangt hun gevoel van veiligheid ook erg af van hun wapenbezit. Dus wat doe je dan in onzekere tijden? Je nog meer bewapenen. Dat is op zich een logische reactie.

Binnen de prepperswereld, en zeker in Amerika, is het bewapenen ook een belangrijk onderdeel van het preppen. Niet zozeer tegen de zombies, maar vooral omdat jij dus wel al dat voedsel en medicijnen (en WC-papier :P) hebt waar anderen letterlijk een moord voor zouden doen. Een belangrijke regel bij het preppen is ook dat je anderen niet laat weten dat je prept, zodat ze het later niet bij je kunnen komen halen.

En dat is daar inderdaad niet zo heel gek. De mensen daar hoeven niet te rekenen op tegemoetkomingsregelingen vanuit de overheid zoals bij ons. Het is ieder voor zich, dus dan kun je maar beter zorgen dat jij er sterk voor staat.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:40

Sassy schreef:
Berryz schreef:
De Belgische grens is om 15u dicht gegaan. Grensarbeiders mogen nog wel door.

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/belg ... ~a399122c/

Voor de NL die nog in BE wilden tanken boete van tot 350 euro.
https://www.1limburg.nl/grenscontroles- ... starticles

Zouden ze andersom ook moeten doen, outlet Roermond dicht, op "last van", helaas ook nog veel buitenlanders die daar gingen winkelen.

Dat werkt andersom ook zo.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/20 ... huis-of-h/
Ofwel blijft de papa de hele opnameperiode in het ziekenhuis ofwel niets. Hard... :(

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:40

Sassy schreef:
outlet Roermond dicht, op "last van", helaas ook nog veel buitenlanders die daar gingen winkelen.

Over 2 weken zijn de gevolgen pas zichtbaar. Ik vraag me ook af of het RIVM wel een beeld heeft hoeveel er op het moment nog gewinkeld wordt. Ook de drukte in supermarkten is zorgwekkend. Als dat allemaal niet in de modellen verwerkt is dan vrees ik het ergste.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:43

insun schreef:
Roodvos schreef:
Ik zit op de grens Groningen/Drenthe. Misschien/waarschijnlijk dat meer naar het zuiden van het land de urgentie al meer gezien en gevoeld wordt en mensen dus al efficiënter handelen? Vanochtend nog veel mensen die samen nog echt op hun gemakje aan het winkelen waren. En er echt geen enkele rekening mee hielden dat ze de boel volledig aan blokkeren waren.

Ik werd zo ongeveer aangekeken of ik van een andere planeet kwam met mijn wegwerphandschoenen en bankkaart in een boterhamzakje.

Ik kom van Limburg. Kennis aan beademing in ziekenhuis. Gisternacht kritiek, nu stabiel. Vriendin positief getest, gaat nu weer redelijk. Schoonbroer vandaag opgenomen in ziekenhuis vanwege te lage zuurstofwaardes in bloed; twee weken ziek al.
Ik zal de enige niet zijn hier in Limburg voor wie het allemaal zo dicht bij komt. Ik heb ook het idee dat mensen hier vrij voorzichtig zijn. Heb er gisteren met boodschappen doen meerdere gezien die de karretjes zelf schoonmaken, die deuren van koelvitrine met dettol doekjes aanpakken enz.

Nou ja, dat bedoel ik dus. Mijn ouders moesten gisteren hun tuinhulp nog eraan herinneren afstand te houden toen hij wat wilde vragen. Beste jongen (categorie “jeugd”) begreep er niks van. Volgens zijn ouders was het maar een griepje 8)7 .

Heel veel sterkte :(:) .

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:50

Ik woon in een gebouw met aanleunwoningen. Vorige week vrijdag ben ik voor het laatst in de supermarkt geweest en ik laat sindsdien boodschappen bezorgen. Verder kom ik alleen nog maar met de hond buiten en hou ik afstand. Ik vermijd sociaal contact met de bewoners, ga al een week niet meer op bezoek bij iemand die hier woont en risicogroep is. De apotheek, het restaurant en het kantoor in het gebouw is gesloten. En nu wordt er net door een bewoner aan mij gevraagd of ik kom kaarten morgen met zijn vieren, waaronder de persoon in de risicogroep. Sommige mensen snappen het echt niet. En dan kijken ze mij gek aan dat ik dat teveel risico vind en gaan ze zonder mij kaarten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 18:52

Loretta mag ik zeggen dat je heel erg negatief aan het denken bent..

Niemand doet het goed, niemand doet het fout, maar iedereen doet zijn stinkende best