Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:02

Gisteren op de ring A10, thv afrit vóór de RAI vanaf watergraafsmmeer. Ik reed op de rechter baan, voor mij een auto met (grote) caravan, links een grote Volvo die hard voorbij kwam. We waren de afrit vrijwel voorbij, toen die Volvo alle banen overschoot en strak voor de caravan het verdrijvingsvlak van de afrit meepakte om de afrit te pakken. Caravan moet hard remmen en een flinke zwaai aan zijn stuur geven om een aanrijding te voorkomen, levensgevaarlijk. De caravan begon te slingeren zoals ze doen wanneer ze gaan omklappen. Godzijdank een chauffeur die heel snel handelde met een auto die de power had om hem heel snel naar voren te trekken waardoor hij stabiliseerde, maar wat een achterlijke idioot die Volvo! Ik rij met dashcam dus had het filmpje al snel opgeslagen voor wanneer het wel fout ging zodat er bewijs is. Maar respect voor de chauffeur van de caravan, veel mensen houden zo'n situatie echt niet meer!

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 09:05

Pff wat een eikel inderdaad in die Volvo!
Die chauffeur met de caravan zal wel enorm gevloekt hebben van de schrik en terecht. Gelukkig dat dat wél een goede chauffeur is met een goede trekauto.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:25

Als je een filmpje heb zou ik alsnog een melding maken bij de politie. Dat had echt heel verkeerd af kunnen lopen!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:15

Eens met Marjo.
Filmpje doorgeven aan de politie. Dit had enorm fout kunnen aflopen.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:18

Daar ben ik het ook mee eens. Dat mensen anderen in gevaar brengen omdat ze te beroerd zijn even een afslag verder te nemen als ze 1 gemist hebben kan er bij mij echt niet in.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:48

Dat heb ik vanochtend inderdaad gedaan, dat is ook de reden dat ik het filmpje niet hier deel. Maar goed dat jullie het zeggen, ik wist niet dat dat kon tot mijn collega die tip gaf

@Ineke2: Dat denk ik wel, ik heb in ieder geval wel wat woorden eruit gegooid die niet voor herhaling vatbaar waren hahaha

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:11

mick75 schreef:
Net een enorme ergernis. Iemand die op een voorrangsweg alle verkeer uit zijstraten en uitritten, zowel links als rechts , voorrang gaf. En dat grapje even later op de provinciale weg voortzette en ook gewoon stug 30 bleef rijden. Alsjeblieft rijbewijs laten inleveren!

:oo Vreselijk dat soort lui.

knabbelgirl schreef:
Gisteren op de ring A10, thv afrit vóór de RAI vanaf watergraafsmmeer. Ik reed op de rechter baan, voor mij een auto met (grote) caravan, links een grote Volvo die hard voorbij kwam. We waren de afrit vrijwel voorbij, toen die Volvo alle banen overschoot en strak voor de caravan het verdrijvingsvlak van de afrit meepakte om de afrit te pakken. Caravan moet hard remmen en een flinke zwaai aan zijn stuur geven om een aanrijding te voorkomen, levensgevaarlijk. De caravan begon te slingeren zoals ze doen wanneer ze gaan omklappen. Godzijdank een chauffeur die heel snel handelde met een auto die de power had om hem heel snel naar voren te trekken waardoor hij stabiliseerde, maar wat een achterlijke idioot die Volvo! Ik rij met dashcam dus had het filmpje al snel opgeslagen voor wanneer het wel fout ging zodat er bewijs is. Maar respect voor de chauffeur van de caravan, veel mensen houden zo'n situatie echt niet meer!

Wat goed dat je het filmpje gedeeld hebt met de politie, hopelijk doen ze er iets mee. Wat een idioot die bestuurder van de Volvo, zou op zijn minst willen dat een dergelijk persoon aangesproken wordt op de risico’s van zijn gedrag.
Diep respect voor de chauffeur met de caravan, gelukkig heeft hij het goed op kunnen lossen.

En eens met Merexa: rij gewoon een afslag door joh als je er een mist, zoveel verlies je daar niet aan in Nederland.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:19

knabbelgirl schreef:
Dat heb ik vanochtend inderdaad gedaan, dat is ook de reden dat ik het filmpje niet hier deel. Maar goed dat jullie het zeggen, ik wist niet dat dat kon tot mijn collega die tip gaf

@Ineke2: Dat denk ik wel, ik heb in ieder geval wel wat woorden eruit gegooid die niet voor herhaling vatbaar waren hahaha

+:)+
Hopelijk kan de politie even op de koffer bij de volvomeneer. :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 23:51

Afgelopen vrijdagmiddag rond half vijf: iemand die in mijn ogen niet heel slim was... Niet een hele grote irritatie, maar toch. Fietspad, 2 richtings, zonder enige vorm van markeringen. rechts van fietspad een trottoir, een school en een verhoogd (ca 75 cm hoog ofzo?) park, links hele brede berm van ca 13 meter breed en daarnaast sloot van ook ca 13 meter breed. Fietser uit tegengestelde richting ten opzichte van mij, ketting liep van fiets af en die kwiebus gaat dat ding gewoon midden op het fietspad er weer op proberen te krijgen. Serieus? Ga even in de berm, op die stoep of bij het hekje van de school staan, sta je minder in de weg...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 00:02

Dat soort zaken vind ik ook heel stom als mensen dat doen inderdaad. Zelfde soort irritatie als dat mensen blijven kletsen voor de deur van een winkelcentrum / supermarkt etc…
Of hun OV pas gaan zoeken als ze voor het poortje staan midden in de spits. Of de weg zoeken en dan precies in de weg blijven staan ipv even aan de kant en daar gaan zoeken / kijken.

Alsof ze alleen op de wereld zijn -O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 03:33

Oh ja die OV pas is ook een dingetje van mij ja :') mensen staan 10 minuten uit hun neus te vreten bij een bushalte en gaan dan hun OV pas van de bodem van hun tas schrapen als de bus er al is.

Regelmatig gewoon aansluitingen gemist door dat soort kwiebussen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 03:57

Of de jas van je kind goed dicht doen, terwijl je al voor het zebrapad staat en er auto's stoppen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 08:56

Ik reed vorige week van Groningen naar Nijkerk voor een dagje werken op kantoor. Het was rustig, want vakantie. Toch twee keer gierend in de remmen moeten hangen. Eerste keer haalde ik een vrachtwagen in, daarachter reden twee auto's. Eerste auto haalde ruim op tijd in, de tweede gooide hem echter naar links op het moment dat ik daar al reed :x :x Dus uitgeweken, flink in de remmen en op de claxon geramd. Later die auto ingehaald, bestuurder keek strak naar rechts. Kijk verd*mme over je schouder als je gaat inhalen.

Voorbij Zwolle hetzelfde geintje maar dan met een vrachtwagen. Die schoof ook zo een baan opzij terwijl ik daar al reed.

Zaterdag was het ook feest, van stal naar huis drie keer de berm in gemoeten omdat mensen mensen dan mijn weghelft ook bij die van hen hoort.

En mij over het hoofd zien is best knap, ik rijd geen klein autootje := Mensen letten zo allemachtig slecht op.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:05

Ja en dat lijkt wel erger te zijn nu het vakantietijd is heb ik het idee...

Ohh en die kleine irritaties hiervoor ken ik ook zo goed :')
Wij moeten met een toegangspas door de slagboom op het werk. Ik heb die altijd op de bijrijdersstoel liggen zodat ik er snel bij kan. Soms staat er dan iemand voor je die hem volgens mij eerst onder uit z'n tas moet vissen ofzo :')

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 09:10

Pff, mensen die inderdaad iets moeten zoeken voor de automaat. Bankpas/OV-kaart/parkeerkaarten. Regel dat even eerder _O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 21:37

Nou inderdaad ja. De pinpas pas als je aan de beurt bent bij de kassa, nadat je al je boodschappen hebt ingepakt, een keer onderuit je tas zoeken... Irritant...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 22:18

Ik zou toch zweren dat ik vandaag ben aangetikt op de snelweg linksachter. Maar ik heb geen schade. Ik heb wel het kenteken onthouden, de locatie en kleur van de auto.

Zo’n rare gewaarwording was dat vandaag.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:00

Ineke dat lijkt mij heel raar.
Gelukkig lijk je geen schade te hebben.

Berdien leuk begin van je werkdag.
Sommige mensen zuden echt op kijkcursus moeten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 18:53

Een fietser op de weg. Met helm en brommerplaatje op zijn fiets.
Fietspad lag er naast.
Stond ik te wachten bij een rotonde, pers hij zich er langs op de fiets.
Kon ik hem voor de 2e keer inhalen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:50

Oké wtf. Ik reed in een straat met aan twee kanten geparkeerde auto’s. Een tegenligger (auto) kon ergens even stil staan, zodat ik er langs kon. Maar aan mijn kant was een man en een vrouw aan het uitstappen met de deuren open. Dus ik wacht even. Begint de tegenligger opeens te rijden, zo tegen mijn spiegel aan. Voordat ik zijn kenteken kon zien, was hij al de bocht om. -:(-

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:51

luuntje schreef:
Fietspad lag er naast.

Speed pedelec .
Volgt dezelfde regels als scooters (45kmpu)
Praat het niet goed dat hij je rechts inhaalde natuurlijk

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:54

Flying_Angel schreef:
Oké wtf. Ik reed in een straat met aan twee kanten geparkeerde auto’s. Een tegenligger (auto) kon ergens even stil staan, zodat ik er langs kon. Maar aan mijn kant was een man en een vrouw aan het uitstappen met de deuren open. Dus ik wacht even. Begint de tegenligger opeens te rijden, zo tegen mijn spiegel aan. Voordat ik zijn kenteken kon zien, was hij al de bocht om. -:(-

Dat is zuur.
De man en vrouw die uitstapten niet wat gezien? Misschien hebben zei een deel van de kenteken gezien?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 20:17

Nee, helaas hadden die ook niks gezien. Zit toch wel een kras op de spiegel. :\

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:36

Flying wat balen.
Dader is foetsie natuurlijk.
Hopelijk vallen de kosten mee.

Speed fiets heb ik gegoogled. Moeten op de openbare weg.
Knap lastig. Want deze fietser had een attitude.

Gisteren ook met scootmobiel naar het centrum geweest.
Keurig geparkeerd. Kom ik terug staat scootmobiel ingebouwd.
Voorzichtig naar achteren gereden maar tikte een trapper van een (fout geparkeerde) fiets aan.
Fiets opgevangen. Schouder uit de kom en blauwe plekken.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:19

Speed pedelec hoort alleen op de rijbaan als er geen verplicht fietspad voor fiets en bromfiets is.

Deze valt voor de wet onder bromfiets.

luuntje schreef:
Fietspad lag er naast.

Maar als je deze net voor de rotonde inhaalt snap ik de persoon op de speed pedelec ergens wel. (niet dat ik rechts inhalen goedkeur)
Ik heb zelf ook een speed pedelec en best vaak word je net voor een kruising, zijstraat, of bv rotonde ingehaald door een auto, die dan meteen moet afremmen voor bv de kruising of rotonde, of zijstraat om af te slaan.
En vervolgens moet ik dan ook meteen in de remmen om niet achterop te knallen. En ik ben wendbaarder en sneller op bv een rotonde.