Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:03

Ja ik ook, maargoed, je weet niet hoe handig iemand is op de computer.

Hier pas ook een beetje oenig contact, bleek het een boertje van in de 70 te zijn. Kwam mijn hooiruif kopen 'veur de schaapies'.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 06:55

Kirrietje schreef:
Word sowieso al moe van de mensen die alleen reageren met “prijs?”
Volgens mij kunnen we gewoon normaal communiceren en hele zinnen schrijven toch? Weet al meteen dat als iemand maar een woord kan typen de verdere communicatie ook gewoon niks word.

Nou precies dit dus.

Er zijn ook reacties geweest waar wel iets van: hoi, ik zie dat het gereserveerd is wil je me laten weten als het weer beschikbaar is. Mvg ...
Daar antwoord ik op tot wanneer het gereserveerd is en dat ik het laat weten zodra er iets veranderd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:31

Siersma schreef:
Hier heeft mn vriend iets gevonden op mp. Prijs over een gekomen en we willen t morgen ophalen. Stuurt de verkoper een betaalverzoek via mp. Die betalen we dus niet, we halen t morgen persoonlijk op. Is toch raar?

Is niet raar hoor. Ik heb in de afgelopen weken e.e.a. verkocht. Daar hebben meerdere mensen vooraf aan het ophalen de spullen al betaald via marktplaats. Verloopt prima. Geen gedoe met contant en daarmee ook mogelijk contact, mensen halen het op en gaan blij de deur uit. :)

Ennnnnn, je weet ook meteen zeker dat ze op komen dagen ;)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 08:50

Tallie1979 schreef:
Siersma schreef:
Hier heeft mn vriend iets gevonden op mp. Prijs over een gekomen en we willen t morgen ophalen. Stuurt de verkoper een betaalverzoek via mp. Die betalen we dus niet, we halen t morgen persoonlijk op. Is toch raar?

Is niet raar hoor. Ik heb in de afgelopen weken e.e.a. verkocht. Daar hebben meerdere mensen vooraf aan het ophalen de spullen al betaald via marktplaats. Verloopt prima. Geen gedoe met contant en daarmee ook mogelijk contact, mensen halen het op en gaan blij de deur uit. :)

Dit dus! Gisteren ook zo met iets dat ik verkocht had. Zoveel bieders op het item dat de koper meteen zeker wilde stellen dat het voor haar zou zijn, dus ze heeft ook meteen betaald. Nou ja, ze heeft haar moeder laten betalen, ze zei al wel dat ze die avond met haar moeder zou komen om het op te halen, maar ik was echt stom verbaasd om een 12 jarig meisje voor de deur te zien staan.
Heb haar complimenten gegeven voor de volwassen manier waarop ze de deal rond gemaakt heeft, echt heel netjes.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:52

Ik had het laatst dat er iemand iets bij mij op stal kwam ophalen. Ze wist alleen niet precies hoe laat. Dus een tijd gewacht, niks, niemand. Ik stuur haar later een berichtje dat ik thuis was, zei: oh sorry helemaal vergeten. De volgende morgen krijg ik van iemand een fatsoenlijk bod op hetzelfde artikel. Nou dat was heel simpel; verkocht aan de laatste bieder. De eerste persoon zou contant betalen bij ophalen, dus ze had ook niks betaald. Nou, ik ga niet nog een tijd zitten wachten voor nop.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:12

Tallie1979 schreef:
Siersma schreef:

We hebben t opgehaald en toen betaald, was geen probleem. Mss ben ik te wantrouwend.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:15

Mijn vent heeft nu iets gevonden op mp dat 500€ moet kosten. Maar de verkooer woont 300 km van ons vandaan. Nou had mijn vent een vrachtrijder gevonden die volgende week daar in de buurt moet zijn, voor 70€ neemt ie t mee. Maar dan moeten we wel ff die 500 overmaken naar de verkoper omdat de vrachtrijder zoveel geld niet mee wil. Maar ik durf dat niet, ik ken die verkoper niet en straks is t een oplichter. Mijn man heeft wel alle gegevens van de verkoper maar ik rij er toch liever heen. Rit van 4 uur enkel, want moet met vrachtwagentje. Ben ik te wantrouwend?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:19

Zoveel geld zou ik ook niet van tevoren overmaken. Kan je niet €500 overmaken aan de vrachtrijder, dat die het daar via tikkie overmaakt?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:22

Hmmm, 500 zou ik ook wel veel geld vinden om naar een onbekende over te maken.
Kan je het overmaken met een betaalverzoek op het moment dat de chauffeur daar is? Of overmaken naar de chauffeur dat die het daar met een betaalverzoek weer overmaakt aan verkoper? Wel omslachtig misschien.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:23

Misty12 schreef:
Ik had het laatst dat er iemand iets bij mij op stal kwam ophalen. Ze wist alleen niet precies hoe laat. Dus een tijd gewacht, niks, niemand. Ik stuur haar later een berichtje dat ik thuis was, zei: oh sorry helemaal vergeten. De volgende morgen krijg ik van iemand een fatsoenlijk bod op hetzelfde artikel. Nou dat was heel simpel; verkocht aan de laatste bieder. De eerste persoon zou contant betalen bij ophalen, dus ze had ook niks betaald. Nou, ik ga niet nog een tijd zitten wachten voor nop.

Dit heb ik exact zo ook eens gehad. Echt onbeschoft om niet op te komen dagen. “ vergeten” hmm nou dat neem ik echt met een flinke korrel zout hoor.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:32

Ceffyl schreef:
Mag ik even komen ventileren hier? Pfffff ik ben eens begonnen met spullen op marktplaats te zetten. Alles heeft een prijs en een bieden vanaf. En ik wordt platgemaild met: wat is je laagste prijs? Is het niet logisch dat de bieden vanaf-prijs je laagste prijs is?
En als er al een bod staat mailen mensen alsnog of ze hem voor minder mogen hebben 8)7 Ik ben nu 1 dag bezig en ben er alweer helemaal klaar mee :')

ahja dat heb ik nu ook, nieuwe anky jassen te koop nieuwprijs 150 euro ik heb ze erop staan voor 80. kan je ze opsturen voor 40 incl verzending :+
ZUCHT

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:38

Baileysdream schreef:
Ceffyl schreef:
Mag ik even komen ventileren hier? Pfffff ik ben eens begonnen met spullen op marktplaats te zetten. Alles heeft een prijs en een bieden vanaf. En ik wordt platgemaild met: wat is je laagste prijs? Is het niet logisch dat de bieden vanaf-prijs je laagste prijs is?
En als er al een bod staat mailen mensen alsnog of ze hem voor minder mogen hebben 8)7 Ik ben nu 1 dag bezig en ben er alweer helemaal klaar mee :')

ahja dat heb ik nu ook, nieuwe anky jassen te koop nieuwprijs 150 euro ik heb ze erop staan voor 80. kan je ze opsturen voor 40 incl verzending :+
ZUCHT

Dat is goed, wil je de voorkant of de achterkant? :+

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:50

Siersma schreef:
Mijn vent heeft nu iets gevonden op mp dat 500€ moet kosten. Maar de verkooer woont 300 km van ons vandaan. Nou had mijn vent een vrachtrijder gevonden die volgende week daar in de buurt moet zijn, voor 70€ neemt ie t mee. Maar dan moeten we wel ff die 500 overmaken naar de verkoper omdat de vrachtrijder zoveel geld niet mee wil. Maar ik durf dat niet, ik ken die verkoper niet en straks is t een oplichter. Mijn man heeft wel alle gegevens van de verkoper maar ik rij er toch liever heen. Rit van 4 uur enkel, want moet met vrachtwagentje. Ben ik te wantrouwend?

Misschien een bokker in de buurt die wil helpen?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:52

Tijd terug een zadel opgehaald voor ons 2,5 uur rijden.
Ik heb 1 keer een zadel op laten sturen en ik werd meteen opgelicht.
Dus ik wil met duurdere producten zelf halen voordat ik overmaak.
Word ik voor 25 euro genaaid is het balen, maar voor 500, ik niet meer.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:40

Siersma schreef:

Waar is het in de buurt?
Misschien kan iemand van ons helpen

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:47

ik heb laatst iets laten opsturen voor 300,00.heb ook goed contact gehad met de verkoper en alles n gekeken. had ook gedaan of ik het eerst wilde laten ophalen kreeg zo het adres en dat klopte ook met de dingen die ze op fb had staan. dus heb het toch laten opsturen want was de andere kant van het land. gelukkig goed gegaan, maar vond het toch wel even spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:09

Het duurste wat is ooit heb verzonden was een zadel aan €700, richting Spanje. Heb altijd gemeld verzenden op eigen risico, verkocht is verkocht. Voor de zekerheid wel extra verzekering van het pakket op eigen kosten erbij voorzien en ontvangstbevestiging gevraagd. Is helemaal goed gegaan. Bij duurdere zaken doe ik die ontvangstbevestiging sowieso, dan moeten ze tekenen voor ontvangt. Scheelt een hoop discussie.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:15

Verzonden heb ik al meerdere keren zadels.
Moeten de mensen zelf weten, ik heb het 1 keer naar mij laten komen en meteen een oplichter gehad die grote schade aan het zadel niet heeft laten zien (foto gespiegeld.)
Dus nooit meer.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:52

Ik zou het nooit doen voor 500€!
Ik heb nu zelf met een website aan de stok die geen volledige bedrag wil terug geven omdat ze zegt dat hij om een speciale bestelling gaat.
Rechtsbijstand erop gezet want netjes is ander maar via mp zou ik dat er nooit op wagen.
Teveel mensen die niet eerlijk zijn en je hebt geen poot om op te staan.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:08

_Penotti schreef:
Verzonden heb ik al meerdere keren zadels.
Moeten de mensen zelf weten, ik heb het 1 keer naar mij laten komen en meteen een oplichter gehad die grote schade aan het zadel niet heeft laten zien (foto gespiegeld.)
Dus nooit meer.

Ik snap echt niet dat mensen dat kunnen.. Ik heb dit jaar nog een zadel verkocht voor €450 via marktplaats. Zaten ook wat kleine beschadigingen op, maar die had ik juist heel duidelijk op de foto gezet en beschreven.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:13

Het stomste was, ze had een eigen bedrijfje.
Ik had haar zo enorm zwart kunnen maken, stond zelfs op dat punt hoor, was zo woest!
Maar dacht aan die negatieve energie heb ik ook niets.
Dat zadel was overigens geen 500, maar ik had het niet gekocht als ik geweten had van die schade.

Inderdaad die ik verkocht heb heb ik alle details waar ook maar een krasje te zien was laten zien.
Ik wil geen gedonder. Is het me niet waard.
Ik heb telkens wel snel verkocht. Misschien door de die duidelijkheid en eerlijkheid te benadrukken.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:26

Siersma schreef:

We gaan t toch maar zelf ophalen zaterdag. Gaat om oprijplaten voor een vrachtwagentje dus is ook niet te versturen want die dingen zijn 3m lang ;)
Dichterbij kan ie niet vinden voor die prijs, dus toch maar zelf die kant op. Van Texel naar Limburg en weer terug

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:37

Net weer iets aparts, heb een stellingkast te koop. Iemand doet een goed bod en ik accepteer. Vraag de koper of hij al gedemonteerd is, want anders neemt hij hem niet mee. Ik geef aan dat hij dat niet is en dat ik het liever niet zelf doe omdat ik onhandig ben. Dat vind de koper niet acceptabel en wil hem nu niet meer hebben. :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:41

geerte schreef:
Net weer iets aparts, heb een stellingkast te koop. Iemand doet een goed bod en ik accepteer. Vraag de koper of hij al gedemonteerd is, want anders neemt hij hem niet mee. Ik geef aan dat hij dat niet is en dat ik het liever niet zelf doe omdat ik onhandig ben. Dat vind de koper niet acceptabel en wil hem nu niet meer hebben. :')

Nou zeg, dat had hij wel meteen bij zijn bod mogen aangeven! Dan had je het bod ook niet geaccepteerd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:47

Ik heb mensen gevonden die ruim 1/2 kuub split uit mijn achtertuin willen komen scheppen *\o/* *\o/*

Zij blij dat ze het mogen hebben, ik blij dat ik mijn rug niet hoef te breken op het weghalen van dat spul.

Lang leve marktplaats