Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:36

Exitium schreef:
chevax schreef:
heel veel mensen laten bezorgen op tijden dat ze zelf goed weten dat ze niet thuis zijn. En dan kom je bij een huis waar je de bewoners op de bank ziet zitten, je ziet dat ze jou zien en dan zet je het voor de deur.

Leuke aannames doe je, maar die zijn hier niet van toepassing. In dit geval is een klacht een niet meer dan logische stap. Ja, ze kan de bezorger zelf aanspreken (als ze die toevallig een keer wél ziet), maar dat is al eens gedaan en dit is een prima reden om te klagen.


En een klacht indienen omdát er misschien in de toekomst een pakje kwijtraakt, is géén aanname? En dat is dan een logische stap? Sorry, zulke logica heb ik gelukkig niet.
Maar ik verlaat dit topic, het merendeel hier vindt het prima om een klacht in te dienen over iets wat niet is gebeurd.

Shadow0

Berichten: 44620
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:55

chevax schreef:
Maar stel je het leven als bezorger eens in: je bent altijd het haasje, je móét zoveel pakjes per dag bezorgen


Aansluiten bij de vakbond, actie voeren voor betere arbeidsvoorwaarden, ander werk gaan doen... maar niet je werk slecht doen en dan doen alsof dat normaal is.
En voor bedrijven: niet doen alsof je bezorging tot de deur levert als je dat niet wilt. Niet adverteren met 'vandaag besteld, morgen in huis' als je dat niet kunt leveren. Het wordt echt voor iedereen (inclusief de bezorgers) een stuk makkelijker als we de woorden weer laten kloppen met de werkelijkheid.

Froukje
Forever young

Berichten: 11078
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:01

En geloof me, dat dossier opbouwen is echt niet zo spannend als dat het klinkt.
Er zullen heel wat klachten binnen moeten komen van de zelfde bezorger voor er serieuze consequenties aan hangen. En ergens op aangesproken worden vind ik nou niet echt een spannende consequenties, dat is gewoon een logisch gevolg van dit soort acties.

Exitium

Berichten: 8180
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:29

chevax schreef:
Exitium schreef:
Leuke aannames doe je, maar die zijn hier niet van toepassing. In dit geval is een klacht een niet meer dan logische stap. Ja, ze kan de bezorger zelf aanspreken (als ze die toevallig een keer wél ziet), maar dat is al eens gedaan en dit is een prima reden om te klagen.


En een klacht indienen omdát er misschien in de toekomst een pakje kwijtraakt, is géén aanname? En dat is dan een logische stap? Sorry, zulke logica heb ik gelukkig niet.
Maar ik verlaat dit topic, het merendeel hier vindt het prima om een klacht in te dienen over iets wat niet is gebeurd.

De klacht die ingediend wordt is dat een pakketje niet afgeleverd wordt, maar voor een deur of onder een carport achtergelaten wordt zonder aan te bellen (en meestal ook zonder notificatie). Genoeg voorbeelden te vinden, ook hier in deze topic, van pakketjes die over een schutting gegooid werden (leuk met breekbare dingen) of in de papiercontainer achtergelaten zijn. Een bezorger hoort aan te bellen en bij geen gehoor het pakketje bij buren achter te laten of bij een afhaalpunt te brengen, niet zelf creatieve 'oplossingen' te gaan verzinnen, hoe goed bedoeld ook. Ik heb het hier dit jaar ook gehad dat een pakketje een halve dag in weer en wind voor een dichte deur heeft gelegen, dat is gewoon niet de bedoeling.

MyWishMax

Berichten: 28089
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:39

Er wordt ook geen klacht ingediend over een verdwenen pakketje... Maar over het niet aanbellen/niet correct bezorgen. Zonder neerzettoestemming mogen ze dat helemaal niet zo neerzetten.

Marije_jiplover

Berichten: 26503
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:06

Hier heeft tijdens onze vakantie een aantal dagen een pakketje in de achtertuin gestaan, omdat de bezorger op eigen houtje had bedacht dat dat wel praktisch was.

Was een bestelling die pas over enkele weken geleverd zou worden, dus we konden op voorhand niet weten dat het in onze vakantie zou komen.

En de melding met T&T kwam ergens midden in de nacht, toen we lagen te slapen en tegen de tijd dat we wakker waren, konden we niets anders meer afspreken.

Ik had dus verwacht dat het of naar de buren of een pakketpunt zou gaan, naar het lag dus open en bloot half onder de tuintafel, helemaal zeiknat geregend voor een dag of 2-3...

Gelukkig was het product door de leverancier degelijk in plastic verpakt en verder niet beschadigd door al dat vocht, maar ik vind dit dus echt niet netjes.

BrankaZ

Berichten: 4441
Geregistreerd: 11-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 07:45

Na meerdere keren toch maar niet, gisteren wel een klacht ingediend.
Geen klacht toen een pakket met o.a. printerpapier, inktcartridges en een mini fotoprinter buiten was gezet en de bezorger er zelf voor had getekend terwijl we thuis waren. Was nog in coronatijd.
Niet toen ze 1,5 week geleden van een winterjas een brievenbuspakket maakten. Ook toen eas er iemand thuis.
Maar een pakket van Coolblue met daarin een nieuwe iPad voor mijn moeder voor de deur leggen ging mij écht te ver. Lag niet direct in het zicht, maar wel onbeschut zodat het met een bui regen nat was geworden. En er was iemand thuis want mijn moeder was dolblij dat ik een nieuwe iPad voor haar had geregeld en zat vol verwachting op de bezorger te wachten.

cursebreaker

Berichten: 13630
Geregistreerd: 10-12-06
Woonplaats: Os sjoeën Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 09:33

Dat soort dingen mogen wat mij betreft ook echt wel kenbaar gemaakt worden bij het desbetreffende bedrijf/bezorgdienst. Ik vind dat ook echt niet kunnen en ik snap het ook niet. Waarom wordt er toch niet gewoon even aangebeld/geklopt om het te overhandigen... Onze vaste postnl bezorger heeft het net zo druk als de chauffeurs die dit soort praktijken uithalen, maar die doet dat toch niet. Maar DHL hier heeft daar ook een handje aan, alleen hebben wij geen voortuin maar meteen gemeente stoep dus bij ons kunnen ze het goddank niet echt laten staan - anders zou dat volgens mij gewoon ook gebeuren ja - maar ze zetten t wel neer en rennen meteen naar de auto als ze aangebeld hebben.

Maar als ze het zo neerzetten - of het nu in de regen is of niet maar met regen extra erg... nee daar mogen echt wel meldingen van gemaakt worden want gegarandeerd dat ze dit vaker doen en ook bij anderen. Zo iemand mag wat mij betreft daarop aangesproken worden. Net zoals elke andere werknemer binnen welk bedrijf dan ook aangesproken wordt op werk gedrag waar je vraagtekens bij moet zetten. Is imo niks mis mee. Het is idd niet dat zo'n bezorger meteen z'n baan kwijt is, maar een reprimande met zulke werkwijzes is gewoon op z'n plaats.

Via m'n werk als Customer service specialist via een grote webshop is het iig soms echt bizar wat je hoort qua werkwijze van sommige bezorgers enz. Ik denk elke keer dat ik niet meer verrast kan worden, maar het tegendeel wordt toch telkens weer bewezen met sommige verhalen :') Maar vooral het: we zijn gewoon de hele dag thuis, we zien de bezorger komen en er wordt gewoon niet aangebeld en het wordt gedumpt of soms zelfs helemaal niet aangeboden en dan rijd de bezorger weg terwijl ie gewoon echt bij het huis is van de klanten - en volgens mij doen ze dat zodat hun heat tracker route ding laat zien dat de chauffeur wel aan de deur is geweest want wanneer er onderzoeken gestart worden kijkt een bedrijf naar de route van de chauffeur en dus ook naar de heat tracker of de chauffeur daadwerkelijk dan daar is geweest. Dat soort dingen vind ik echt naar, dat ze daar bewust zo omheen werken. Sommige dingen snap ik gewoon echt niet en zijn dan als klant zijnde echt teleurstellend. Zulke werknemers mogen echt wel een tik op hun vingers krijgen - wat vaak pas komt wanneer er echt meerdere klachten zijn, dus als je idd helemaal nooit een klacht indient en dit niet kenbaar is bij de bezorgdienst zal er sowieso nooit iets kunnen veranderen wat dat betreft.

--

Maar goed, in elke branche, binnen elk bedrijf, heb je werknemers die hun uiterste best doen en werknemers die spelen met de lijntjes etc etc. en gelukkig hebben wij zelf met de vaste bezorgers vrijwel alleen maar goede ervaringen dus onze postNL bezorger en ook post bezorger, gaan een dezer dagen ook een extraatje krijgen van ons want het is idd wel echt een vreselijk intense baan met onwijs veel druk erop dus in dit geval willen we zo'n personen ook graag een beetje steunen :j <3

Wescha
Berichten: 782
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:46

Ik was gisteren aan het werk. Postbezorger belde aan. Hij had autopech. Dit was rond half 11. Hij was net begonnen, had een route van 250 pakketten. Auto kregen we niet aan de praat. Moest worden afgesleept. Dit gebeurde rond 13 uur. Arme jongen helemaal in de stress. Hij is lopend zoveel
Mogelijk pakketten gaan rond brengen. Hij moest de sleepkosten nog voorschieten ook. Zou voor hen nachtwerk worden want hij moest op een andere bus wachten

cursebreaker

Berichten: 13630
Geregistreerd: 10-12-06
Woonplaats: Os sjoeën Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:07

Wescha schreef:
Ik was gisteren aan het werk. Postbezorger belde aan. Hij had autopech. Dit was rond half 11. Hij was net begonnen, had een route van 250 pakketten. Auto kregen we niet aan de praat. Moest worden afgesleept. Dit gebeurde rond 13 uur. Arme jongen helemaal in de stress. Hij is lopend zoveel
Mogelijk pakketten gaan rond brengen. Hij moest de sleepkosten nog voorschieten ook. Zou voor hen nachtwerk worden want hij moest op een andere bus wachten


Omg wat een ellende. Dit soort dingen vind ik dan wel echt vreselijk voor zo’n bezorger. De backlash die zo’n dag heeft voor ze is dan echt heel heftig. Qua kosten maar ook idd dat er alsnog vaak onbegrip van ontvangers is omdat ze hun pakket perse vandaag MOETEN hebben en anders wel eens even laten zien hoe boos ze worden :'). Dit soort situaties zijn echt onmacht, da’s echt rot. Germ.

Je zou bijna zelf met zo iemand met je auto gaan rijden als ik die aan de deur zou hebben staan :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 01-12-22 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Wescha
Berichten: 782
Geregistreerd: 12-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 12:09

cursebreaker schreef:
Wescha schreef:
Ik was gisteren aan het werk. Postbezorger belde aan. Hij had autopech. Dit was rond half 11. Hij was net begonnen, had een route van 250 pakketten. Auto kregen we niet aan de praat. Moest worden afgesleept. Dit gebeurde rond 13 uur. Arme jongen helemaal in de stress. Hij is lopend zoveel
Mogelijk pakketten gaan rond brengen. Hij moest de sleepkosten nog voorschieten ook. Zou voor hen nachtwerk worden want hij moest op een andere bus wachten


Omg wat een ellende. Dit soort dingen vind ik echt vreselijk wel voor zo’n bezorger. De backlash die zo’n dag heeft voor ze is dan echt heel heftig. Qua kosten maar ook idd dat vaak onbegrip van ontvangers. Dit soort situaties zijn echt onmacht, da’s echt rot. Germ.


Heb nog aangeboden om met mijn auto rond te rijden. Maar hij was zo boos op de laconieke houding van zijn baas dat hij er helemaal klaar mee was.
Hij overweegde zelfs om zijn ontslag in te dienen omdat het meer gewoonte dan uitzondering is momenteel

Shadow0

Berichten: 44620
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:28

cursebreaker schreef:
Omg wat een ellende. Dit soort dingen vind ik dan wel echt vreselijk voor zo’n bezorger. De backlash die zo’n dag heeft voor ze is dan echt heel heftig. Qua kosten maar ook idd dat er alsnog vaak onbegrip van ontvangers is omdat ze hun pakket perse vandaag MOETEN hebben en anders wel eens even laten zien hoe boos ze worden :'). Dit soort situaties zijn echt onmacht, da’s echt rot. Germ.


Maar het is eigenlijk helemaal geen overmacht is. Wel voor de bezorger, maar niet voor het bedrijf. Die zouden gewoon een backup moeten hebben voor dit soort situaties, want zo onvoorzien is het ook weer niet dat bussen kapot gaan.

Exitium

Berichten: 8180
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:34

Shadow0 schreef:
cursebreaker schreef:
Omg wat een ellende. Dit soort dingen vind ik dan wel echt vreselijk voor zo’n bezorger. De backlash die zo’n dag heeft voor ze is dan echt heel heftig. Qua kosten maar ook idd dat er alsnog vaak onbegrip van ontvangers is omdat ze hun pakket perse vandaag MOETEN hebben en anders wel eens even laten zien hoe boos ze worden :'). Dit soort situaties zijn echt onmacht, da’s echt rot. Germ.


Maar het is eigenlijk helemaal geen overmacht is. Wel voor de bezorger, maar niet voor het bedrijf. Die zouden gewoon een backup moeten hebben voor dit soort situaties, want zo onvoorzien is het ook weer niet dat bussen kapot gaan.

Dan nog is er overmacht dat het bezorgblok niet gehaald wordt, en bestellingen aan het eind van de dag vermoedelijk ook niet. Het vervangende busje met een vervangende chauffeur (of iemand die in ieder geval de tijd heeft om bij het defecte busje te blijven) heb je ook niet zomaar ter plaatse en overgeladen.

Marcella

Berichten: 40751
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 15:24

Gisteren pakketje nu voor de 2de keer ergens in de flat afgeleverd. Nog niet eens moeite gedaan om aan te bellen. En ja bel werd net nog getest.

CharleyT
Berichten: 4447
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:55

Shadow0 schreef:
cursebreaker schreef:
Omg wat een ellende. Dit soort dingen vind ik dan wel echt vreselijk voor zo’n bezorger. De backlash die zo’n dag heeft voor ze is dan echt heel heftig. Qua kosten maar ook idd dat er alsnog vaak onbegrip van ontvangers is omdat ze hun pakket perse vandaag MOETEN hebben en anders wel eens even laten zien hoe boos ze worden :'). Dit soort situaties zijn echt onmacht, da’s echt rot. Germ.


Maar het is eigenlijk helemaal geen overmacht is. Wel voor de bezorger, maar niet voor het bedrijf. Die zouden gewoon een backup moeten hebben voor dit soort situaties, want zo onvoorzien is het ook weer niet dat bussen kapot gaan.


Het is natuurlijk wel overmacht! Overmacht voor de bezorger namelijk. En het betreffende bedrijf heeft uiteraard niet op elke straathoek reserve bussen + ingewerkte chauffeur klaar staan. Neem daarbij het overladen in de nieuwe bus en je hebt een serieuze vertraging in het bezorgschema. Poep happens.

lor1_1984

Berichten: 12871
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:15

Niet helemaal ontopic want huis-aan-huis post ipv normale/pakket post maar ik heb weleens een mail gestuurd naar de verspreider van een plaatselijke weekkrant (zo'n gratis ding wat iedereen in de bus gedrukt krijgt).
Ik heb een nee-nee sticker en 2-3x per jaar ontving ik de krant een paar weken toch. :')
Dus ik heb, na dat even aangekeken te hebben, gemaild dat ik ze normaal niet ontvang en daar tevreden mee ben (want nee-nee sticker) maar dat het een paar keer per jaar mis gaat en dat ik vermoedde dat het een invaller was.
Of ze wilden doorgeven dat als iemand een nee-nee sticker heeft dat diegene geen krantjes wil ontvangen en of ze de vaste bezorgers eraan wilden herinneren dat ook door te geven aan hun invallers.
En erbij benadrukt dat het geen klacht was ofzo. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Berichten: 81330
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:19

Inderdaad is dat overmacht.

Ik heb sinds zondag een track & trace van de DHL, maar staat nog altijd op "zending nog niet ontvangen of verwerkt". Nu weet ik dat dat wel eens even kan duren tussen inpakken/aanmelden vanaf de webshop en aanbieden, dus maar een paar dagen aangekeken. Net toch maar gebeld naar de klantenservice , hebben ze eerst intern gekeken of het was blijven hangen, maar toch niet. Net dus verzoek gekregen om Niet-ontvangstverklaring in te vullen, zodat ze een onderzoek kunnen starten.
Ik ben benieuwd, het typische was dat dit best wel een goede aanbieding van Muck Boots was, en de 10% BF korting ging tussen op mijn bank klikken en op de ideal pagina komen er ineens af, dus had daarvoor zondag al gebeld en die hebben ze wel teruggestort, het 10% teveel betaalde. Maar nog geen 2 uur na mijn bestelling stonden de Muck Boots er weer voor de normale prijs op (219 euro tegen 152,95). :+ Misschien vonden ze toch dat ze het te goedkoop op de website hadden en was dit een foutje? Allemaal wel typisch in ieder geval, je gaat er wel iets van denken.

M_D_H
Berichten: 17666
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:28

Afgelopen donderdag kleren besteld voor een uitvaart.
Levertijd 2 dagen...
Ondertussen is de uitvaart morgen en ligt de kleding nog steeds in een depot van DHL in Frankfurt am Main...

Denk dat ik dus morgen nog last minute te stad in kan om te shoppen :n

Shadow0

Berichten: 44620
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:37

CharleyT schreef:
Het is natuurlijk wel overmacht! Overmacht voor de bezorger namelijk. En het betreffende bedrijf heeft uiteraard niet op elke straathoek reserve bussen + ingewerkte chauffeur klaar staan. Neem daarbij het overladen in de nieuwe bus en je hebt een serieuze vertraging in het bezorgschema. Poep happens.


Een heleboel van die vertraging is gewoon op te lossen, dat is geen overmacht. (De eerste paar pakketjes, ok, snap ik. Al zou ik het echt prima vinden als het bedrijf daar in elk geval nog steeds aansprakelijk voor is - ja pech, maar ook een goede motivatie om je planningen realistisch te houden en je bussen goed te onderhouden.)
Maar alles na die eerste momenten, dat zijn gewoon keuzes die het bedrijf maakt. Maar dat is wat ik dus zo gek vind: we lijken bijna niet meer te bedenken dat dat keuzes zijn. We lijken zelfs niet te bedenken dat betrouwbare services waarschijnlijk in het algemeen goedkoper zijn dan onbetrouwbare.. Er wordt bijvoorbeeld nogal makkelijk geklaagd over mensen die niet thuis zijn als pakketjes worden afgeleverd... maar hoe betrouwbaarder je bent als service, hoe meer zin het heeft voor mensen om ook werkelijk thuis te zijn. Wat bijvoorbeeld maakt dat er veel minder pakketjes bij buren of pakketpunten worden aangeboden, en er minder pakketjes kwijt raken. Uiteindelijk kan het daarmee goedkoper zijn voor de bezorgers, maar ook voor de verkopers die nu dus nogal eens extra kosten moeten maken vanwege zoekgeraakt spul - wat de klanten vervolgens weer betalen in de prijs.

Chaos heeft een domino-effect, en meestal kost dat heel veel tijd en geld. Ik vind het nu gewoon echt een verspilling van tijd en middelen.
(En dat is dus niet aan de bezorger, maar wel aan het bedrijf.)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 40777
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:46

Het "vermiste" pakje krijgt nog een staartje. De retourmelding en de mails worden zowel door bol.com als het bedrijf compleet genegeerd. Geen enkele reactie terug. Nu maar zelf retourgemeld met een andere reden. Dat terugsturen is gratis en al betaald. Je moet dan printen (heb ik niet, dus de tweede optie zonder printer gedaan. Netjes alles opgeschreven) pakje is door iemand anders afgeleverd bij een postpunt. Met de bijbehorende streepjescode per mail meegestuurd.

Tsja u moetfrankering betalen. :wow: Eh kijk hier staat is al betaald. Nee zonder frankering nemen we het niet aan. Vervolgens wordt het als gewoon pakket aangeslagen ipv brievenbus pakje (waar hij gewoon doorheen past) en is het ook nog eens 7.25 ipv 6.75 -:(-

Ik heb net gebeld en ze gaan nu kijken of de onterechte frankering teruggestort kan worden, dat is niet eens zeker of dat ook gebeurd. Daar moet eerst over gedoscussieerd worden geloof ik. Echt te gek voor woorden, dan vangen ze twee keer frankering waarvan een ook nog te hoog -:(-

Dpd was gister ook aan het stunten. 8)7 Twee pakjes tegelijkertijd met neerzettoestemming op een droge plaats makkelijk bereikbaar voor de bezorger. Het eerste pakje geeft hij aan de buurman, het tweede pakje neemt hij mee naar een rottig bereikbare dpd depot. 8)7 Echt volstrekt logisch toch. Dat is door de rotte bereikbaarheid door iemand anders opgehaald en daar willen ze het niet meegeven hoewel het zijn eigen adres is waar het aan is afgestuurd. Want ja een andere naam, maar ze geven het eerste pakje gewoon af aan iemand die aan komt lopen en die zegt een buurman te zijn zonder controle daarop. :+

Waarom geef je dan neerzettoestemming als ze er vervolgens niks mee doen en ook nog eens twee pakjes anders behandelen ook. Geef dan beide pakjes aan de buurman of neem ze beiden mee naar het depot punt. Maar dit is zo onlogisch :o?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Berichten: 81330
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 12:16

Terugsturen op grond van herroepingsrecht is niet gratis bij Bol, tenzij je select account hebt.
Brievenbuspakket retour is ook gewoon in de brievenbus doen en niet via pakketpost. Staat allemaal op de site.
Raar dat jij zoveel problemen met Bol hebt, die zijn het makkelijkst met afhandeling van retouren.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 40777
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 12:22

Ik bestel er zelden (bestel toch al weinig online tenzij het niet anders kan) en heb er toen ook nooit problemen mee gehad. Nu gewoon 0 reactie ondanks de meerdere keren we komen er snel op terug. Niet van bol.com niet van het verkopende bedrijf. Dan maar gewoon zonder reactie retour gemeld met de optie heb me bedacht :P , en op dat formulier staat duidelijk frankeren is niet nodig.

Ik had het zelf ook gewoon in een brievenbus geduwt hoor :+ maar die het wegbracht (pakje lag daar) heeft het netjes aan de balie afgegeven omdat hij er toch moest zijn.

De frankeer fout is post.nl punt niet bol. Ik ben net wel terug gebeld en de onterechte frankering wordt teruggeboekt. Dat is alvast iets :j en krijg meteen een melding dat het retour nu officieel is. Hehe nu nog het geld terug en dan is dat ook weer afgehandeld.

BrankaZ

Berichten: 4441
Geregistreerd: 11-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:02

Neonlight schreef:
Terugsturen op grond van herroepingsrecht is niet gratis bij Bol, tenzij je select account hebt.
Brievenbuspakket retour is ook gewoon in de brievenbus doen en niet via pakketpost. Staat allemaal op de site.
Raar dat jij zoveel problemen met Bol hebt, die zijn het makkelijkst met afhandeling van retouren.

Dat vind ik dus iets bijzonders, want volgens mij zijn de kosten retourzendingen wettelijk verplicht voor de verkoper. Zeker als de hele bestelling retour gaat.

https://www.consumentenbond.nl/online-k ... pen-retour

cursebreaker

Berichten: 13630
Geregistreerd: 10-12-06
Woonplaats: Os sjoeën Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:25

Ik weet ook niet wanneer je contact hierover hebt gehad met Bol, maar ondanks het streven van een reactie binnen 24u kan dit soms wat langer duren wanneer er na binnenkomst van een mail of iets dergelijks, nog onderzoek gedaan moet worden, contact gelegd moet worden met eventueel bezorgdienst of verkoper, etc etc. Daar kan soms wel een aantal werkdagen overheen gaan - voorbeeld: een verkoper heeft 2 werkdagen de tijd om op ons te reageren wanneer wij een verzoek indienen om mee te kijken in een case van een product wat zij verkocht en verzonden hebben dus voordat wij als klantenservice medewerkers daar een terugkoppeling van hebben gehad kan er alweer 2 werkdagen overheen zijn gegaan of soms zelfs tot 6 wanneer er ook een bezorgdienst onderzoek ingesteld moet worden bv en soms zijn er helaas verkopers die niet binnen die 2 dagen reageren etc. echt genoeg situaties waarin het dus helaas langer kan duren. Ik geef daarom altijd het advies om telefonisch contact op te nemen met de klantenservice, zodat je wel meteen feedback krijgt over wat er gaat gebeuren en hoelang dit ongeveer kan duren voor je een reactie hebt ondanks dat je vaak niet Meteen de oplossing hebt maar als je wel weet wat er gebeurd en gedaan wordt voor je, is dat als klant zijnde normaal wel prettiger als dat je mailt en maar niks hoort - terwijl er achter de schermen wel normaal gewerkt wordt voor je. Als mensen mailen, is dat met dit soort dingen gewoon een stuk lastiger communiceren, waardoor het ook al snel lijkt alsof er niks voor je gedaan wordt - wat meestal niet perse waar is. Alleen hoor je dan meestal pas wat wanneer er een uitkomst is, wat achter de schermen soms even tijd kan kosten.

Retourneren is altijd gratis via bol, ook wanneer je geen Select hebt en of dat nu om een bol product of eentje van een verkoper is. Het verschilt alleen soms via welke bezorgdienst en de retourinstructies kunnen wat verschillen, maar daar wordt je per mail normaliter goed van op de hoogte gehouden. Verkopers die eigen verzending doen, gebruiken namelijk niet altijd postnl, wat bol wel altijd met retourneren gebruikt, maar soms ook andere bezorgdiensten en dan krijg je van hen zelf retour instructies gestuurd. Als er iets niet goed gaat hierin qua communicatie met verkoper, kan ook altijd - via bol dan als het via bol is gekocht - met klantenservice contact opgenomen worden zodat zij met verkoper dit verder oppakken maar het zal je als klant nooit geld kosten, of het nu om een bol product gaat of eentje van een verkoper. Een retour wordt dan overigens wel niet perse altijd geaccepteerd, maar dat is een ander verhaal. Er zijn situaties waarin een verkoper of ook bol zelf een retour mag weigeren, dus ook bij verkopers e.d. altijd goed kijken naar de retour voorwaarden. Bepaalde producten mogen bv. echt niet uit verpakking gehaald worden, seals die bv. niet geopend mogen worden en nog van alles kan hierin wel voorbij komen. Maar het retourneren zelf is idd altijd kosteloos voor de klant. Met select heb je alleen Extra service, dat een select product gratis opgehaald wordt thuis. Maar dat kan alleen met select producten van bol zelf, de rest moet gewoon echt ingeleverd worden bij een bezorgdienst.

Wanneer er idd frankeer kosten per ongeluk bij komen, omdat er toch wat fout is gegaan, wordt dit normaliter idd ook opgelost. Daar zijn meerdere oplossingen voor, beetje afhankelijk van de situatie welke precies en hoe snel dat in gang gezet kan worden - soms is er dan eerst ook nog aanvullende informatie nodig.

Maar goed, wat issues betreft zou ik wanneer je graag meteen zoveel mogelijk informatie wilt hebben over wat ze kunnen doen voor je en hoelang dat dingen kunnen duren om op te lossen, telefonisch bellen met de klantenservice. Er wordt vaak ook bij binnenkomende mails een service call gedaan naar de klant, maar die zijn dan of niet bereikbaar of dat wordt pas gedaan wanneer er meer informatie is nadat er onderzoek gedaan is geworden, contact met verkoper is geweest etc en daar kan tot wel een werkweek overheen gaan - als er bv ook bezorgdienst onderzoek gedaan moet worden. Dat soort dingen aan een klant kunnen vertellen/uitleggen is altijd beter via telefoon wat mij betreft. Ik bel klanten dus ook altijd op als ik zo'n mail binnenkrijg, maar wanneer ik ze niet telefonisch te pakken krijg, stuur ik wel een mail met informatie over wat er achter de schermen gebeurd dus dat stukje mis ik dan wel weer hier, maar er zijn idd cases waarbij de klant dan pas wat hoort wanneer er een oplossing is ipv dat de klant meteen een reactie op de mail krijgt voordat er handelingen gedaan worden zeg maar en dan is het voor jou als klant niet fijn nee, dan is het gevoel er dat er niks mee wordt gedaan. Daarin zit ruimte voor verbetering wel wat dat betreft.

Hopelijk geeft dat een beetje meer inzicht in hoe het er achter de schermen soms aan toe kan gaan, en waarom ik denk dat het ook niet zo zwart/wit is dat er maar niks gedaan wordt voor je. Wederom; ik zou de klantenservice dus altijd bellen en niet mailen wanneer je met iets zit waarvan je graag meteen wil weten wat er gaat gebeuren. Dit is nu idd begrijpelijk extra frustrerend zo.

Maar fijn dat het in ieder geval nu wat frankeerkosten e.d. geregeld lijkt te zijn, dat is al iets. Maar ik kan me goed voorstellen dat dit echt heel rot is zo, al die extra dingen die erbij komen telkens waar je achteraan moet.

Exitium

Berichten: 8180
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:09

BrankaZ schreef:
Neonlight schreef:
Terugsturen op grond van herroepingsrecht is niet gratis bij Bol, tenzij je select account hebt.
Brievenbuspakket retour is ook gewoon in de brievenbus doen en niet via pakketpost. Staat allemaal op de site.
Raar dat jij zoveel problemen met Bol hebt, die zijn het makkelijkst met afhandeling van retouren.

Dat vind ik dus iets bijzonders, want volgens mij zijn de kosten retourzendingen wettelijk verplicht voor de verkoper. Zeker als de hele bestelling retour gaat.

https://www.consumentenbond.nl/online-k ... pen-retour

Nee. De webwinkel moet de originele verzendkosten terugbetalen, maar de retourkosten mag de webwinkel via bijvoorbeeld de algemene voorwaarden bij de consument beleggen. Als nergens aangegeven is dat de consument de retourkosten moet betalen, komen ze wél automatisch voor rekening van de webwinkel. Een webwinkel kan natuurlijk ook altijd besluiten deze wel te vergoeden.

Hier overigens ook altijd topervaringen met Bol. Ik schakel meestal met webcare of via de chat, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.