[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:38

Heb daar inderdaad wel een docu over gezien. Heftig hoor, dat was toch een vorm van Munchausen syndroom?
Ik heb het eens dichtbij meegemaakt met de moeder van een leerling van mij. Heel erg eng, vooral omdat we als school geen grip hebben kunnen krijgen op de betreffende student, deze is dan ook uitgestroomd. Het engste vond ik nog dat een 'professioneel' coach erbij betrokken was, en hij moedige het gedrag van moeder alleen maar aan. Heel eng.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:02

Wat ik dan bijzonder luguber vind is; waar is Jeugdzorg dan, als jullie dit als docent mee maken lijkt me dat dat gemeld wordt?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:52

Ja, dit is allemaal gemeld. Betreffende student was boven de 18, jeugdzorg doet daar niets mee. Kennelijk hebben eerdere scholen of opleidingen hier ook niets mee kunnen doen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:53

Dioxide schreef:
Wat ik dan bijzonder luguber vind is; waar is Jeugdzorg dan, als jullie dit als docent mee maken lijkt me dat dat gemeld wordt?

Geen ervaring, maar hoor regelmatig dat jeugdzorg niet bepaald goed is voor de (rechten van) kinderen. :o Maar goed, het moet natuurlijk wel ergens gemeld worden.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:31

Ach, jeugdzorg... Die hebben met zoveel regelgeving te maken, die kan in heel veel gevallen niets. Dan kun je als omstander alles doen, maar sta je vaak machteloos

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:40

Cayenne schreef:
Ik vind dit wel erg luguber om te zien.
Gymnaste breekt beide knieën wanneer ze tijdens een relatief makkelijke oefening verkeerd terecht komt %)
https://www.youtube.com/watch?v=CR3oqr1yx38

Het commentaar van de presentator ook: 'Volgens mij heeft ze pijn'.
Goh, zou je denken? :roll:

video weg -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:06

Independence schreef:
Ach, jeugdzorg... Die hebben met zoveel regelgeving te maken, die kan in heel veel gevallen niets. Dan kun je als omstander alles doen, maar sta je vaak machteloos

Het is er niet beter op geworden sinds de gemeente jeugdzorg in de portefeuille heeft maar het is natuurlijk makkelijker om te oordelen. Het heeft inderdaad te maken met regels en vooral geld.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:13

Klopt, ik veel gevallen staat jeugdzorg ook met haar rug tegen de muur. Alleen de gevallen waar fouten zijn gemaakt komen in het nieuws/ in de openbaarheid, de zaken die wel goed verlopen worden zelden genoemd.

Echter, de betreffende student in mijn post was reeds achttien, dus met meldingen van ons uit werd weinig (niets) gedaan helaas. Wat zich ervoor allemaal heeft afgespeeld weten we niet, dus daar kan ik ook geen licht op schijnen/ een oordeel over vellen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:18

Heftig! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:18

xTiffani schreef:
Over dat meisje die onderdrukt werd door haar moeder omdat die zei dat haar dochter een allemaal ziektes had waardoor ze in een rolstoel zat etc. Uiteindelijk vermoord haar vriend haar moeder.

Daar komt een film over uit in 2019, "the Act".

The Act is een serie, staat op Hulu.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:33

Laatst in een natuurgebied dit kikkertje (ik denk in ieder geval dat het dat geweest is) tegen gekomen:
Spoiler:
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:33

Wauw!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 23:24

Wat een "mooie" foto...
Sneu voor het kikkertje.
Wij vinden ze ook wel eens tijdens het wandelen

Dat doet me trouwens denken aan iets dat me laatst is overkomen.
Spoiler:
ik was de wei aan het uitmesten en vond in een diepe hoefafdruk een kikkertje, helemaal gemangeld, pootjes gebroken, ingewanden eruit...
In eerste instantie denk ik "goh, interessant" en pak het diertje op. Onmiddellijk begint hij naar adem te happen en te spartelen. Dat arme ding leefde gewoon nog!
Ik heb hem uit zn lijden verlost. Dat hakte er wel ff in.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:13

Whoeps. Dat is wel een brr moment idd

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:38

Iehhh dat heb ik hier met een konijn gehad, die was ook vertrappeld door een trekpaardhoef, die heb ik ook een flinke klap moeten geven, terwijl ik half jankend sorry sorry sorry riep

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:14

tyleysmiley schreef:
Iehhh dat heb ik hier met een konijn gehad, die was ook vertrappeld door een trekpaardhoef, die heb ik ook een flinke klap moeten geven, terwijl ik half jankend sorry sorry sorry riep

Aaah ik zie dit voor me..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:50

Laurora schreef:
Wat een "mooie" foto...
Sneu voor het kikkertje.
Wij vinden ze ook wel eens tijdens het wandelen

Dat doet me trouwens denken aan iets dat me laatst is overkomen.
Spoiler:
ik was de wei aan het uitmesten en vond in een diepe hoefafdruk een kikkertje, helemaal gemangeld, pootjes gebroken, ingewanden eruit...
In eerste instantie denk ik "goh, interessant" en pak het diertje op. Onmiddellijk begint hij naar adem te happen en te spartelen. Dat arme ding leefde gewoon nog!
Ik heb hem uit zn lijden verlost. Dat hakte er wel ff in.

We zaten ooit met 4 mensen te voet in de afdaling van een Oostenrijkse alpentop. Met ervaren klimmers gaat zo'n afdaling in gestrekte draf. We kwamen bij een stukje pad dat in de felle zon lag en voordat we het door hadden waren we met zijn 4-en over 15-25 zonnebadende hagedisjes heen gedenderd.....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 03:07

2 weken terug op een YT binge kwam ik op 2 kanalen met tarantula's.

Ik heb geen arachnofobia, maar ik houd niet van creepy crawlers :=
Ik blijf gefascineerd kijken naar de voeding/ watering/ verhuizing en ander gerelateerde tarantulafimpjes.

Zitten echt hele mooie exemplaren bij, kwa kleur, kwa aftekeningen en zelfs kwa karakter.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:47

Las net dat twee ouders in de US levenslang hebben gekregen voor het verwaarlozen en mishandelen van 12 van hun 13 kinderen. Ze werden onder andere geslagen en vastgetekend en mochten zich soms dagen niet wassen.

Ik vind het vooral ook apart dat er staat 12 van de 13.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:50

Oogappeltje letterlijk dan?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:56

Wat ik helemaal apart vind daaraan is dat de kinderen hun ouders in de rechtszaal vergeven en zeggen van ze te houden. Compleet gehersenspoeld. ;(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 09:12

Wat ik trouwens ook heel luguber begin te vinden is dat ik elke week een onthoofd dier in het park vindt. Of nou ze liggen gewoon langs het pad, twee keer een duif en net een muis, het hoofd ligt er steeds echt dichtbij en ik zie verder niks wat opgegeten is :?

Nu ik het uittyp vindt ik het nog gekker eigenlijk welk dier onthoofd en eet verder niks op dat komt over als killing for pleasure

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 09:27

De hond van mijn buren beet mijn konijnen dood en rende dan weg. Schoolvoorbeeld killing for pleasure.

Misschien de gemeente bellen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 09:38

moonsparkle schreef:
Wat ik trouwens ook heel luguber begin te vinden is dat ik elke week een onthoofd dier in het park vindt. Of nou ze liggen gewoon langs het pad, twee keer een duif en net een muis, het hoofd ligt er steeds echt dichtbij en ik zie verder niks wat opgegeten is :?

Nu ik het uittyp vindt ik het nog gekker eigenlijk welk dier onthoofd en eet verder niks op dat komt over als killing for pleasure

Onze kat nam ooit een muskusrat mee naar huis, heeft 'm daar onthoofd... En zo lag het daar, tot paps 's avonds thuis kwam. :7

Er zijn dieren die dat doen... Rat was verder gewoon een trofee voor de kat denk ik :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 11:18

Janine1990 schreef:
Onze kat nam ooit een muskusrat mee naar huis, heeft 'm daar onthoofd... En zo lag het daar, tot paps 's avonds thuis kwam. :7

Er zijn dieren die dat doen... Rat was verder gewoon een trofee voor de kat denk ik :')

Of een kado voor de baas. We hebben een ‘muizenkat’. Die bracht vorig jaar dagelijks een muis voor ons mee. Na een paar weken lag er ineens een halve muis. We hadden zoiets van: “De muizen raken zo kalmaan uitverkocht. Ze hebben alleen nog halfjes.” :D