Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:10

Maartje1990 schreef:
Ts ik heb wel een vraagje eigenlijk. Ik vind je topic interessant om te volgen, of met andere woorden "popcorn waardig". Maar vraag me af waarom je dit topic nog hebt? Wij hebben zelf de nodige issues met de buren vergelijkbaar met die van jou (handhavings verzoeken, rechtzaken etc) maar behalve deze kleine note zou ik er geen topic over (durven) openen.

Of een andere mening te horen. Soms staat je je blind op iets.

Jolliegirl

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:27

Tevens is dit topic een prachtige tijdlijn.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:34

Ja hoooo, niet stoppen voor het einde! :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:36

Maartje1990 schreef:
Ts ik heb wel een vraagje eigenlijk. Ik vind je topic interessant om te volgen, of met andere woorden "popcorn waardig". Maar vraag me af waarom je dit topic nog hebt? Wij hebben zelf de nodige issues met de buren vergelijkbaar met die van jou (handhavings verzoeken, rechtzaken etc) maar behalve deze kleine note zou ik er geen topic over (durven) openen.

Wat een rare vraag? Het lijkt wel alsof je ts ter verantwoording wilt roepen ofzo?
Om de vraag even terug te stellen: maakt dat jij dit post?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:11

Achterom schreef:
Maartje1990 schreef:

Wat een rare vraag? Het lijkt wel alsof je ts ter verantwoording wilt roepen ofzo?

Wat een onzin. Als er iets raars is, is dat deze reactie. Als ts diezelfde vraag heeft beantwoord ik hem graag.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:17

Achterom schreef:
Maartje1990 schreef:

Het concept van: Loose lips sink ships misschien? Lijkt me niet onlogisch, los van de keuze die een ieder van ons zelf wel of niet zou maken in dit soort situaties.

Dat gezegd hebbende: TS laat weinig tactische info los waar een ‘foute meelezer’ iets aan zou kunnen hebben. Het is allemaal OF achterhaald (lees: geschiedenis) OF feitelijk. Weinig tot geen strategische info. Vooral zo houden overigens TS.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 11:11

Dit topic ben ik gestart omdat ik echt met mijn handen in het haar zat in 2018. Veel verschillende adviezen en invalshoeken ook ontvangen toen. Sinds het richting een rechtszaak is gegaan krijgen we natuurlijk vooral advies van ons advocaat. Maar het is fijn om het verhaal hier te kunnen delen. Je zet het wat van je af, kan er even om lachen en voelt jezelf niet meer helemaal gek (en alleen). Dat is fijn.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:40

Hopelijk kan je het over een paar jaar met een lach terug lezen en het als een heleboel onnodig gedoe beschouwen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:01

Marjolein schreef:
Hopelijk kan je het over een paar jaar met een lach terug lezen en het als een heleboel onnodig gedoe beschouwen.

Dat verwacht ik niet. Althans wij kijken er zo niet op terug. Daarvoor was het te ingrijpend en heeft het teveel geld gekost.
We zijn alleen maar opgelucht. En de nieuwe heg die 5!!! Meter van hun erf is gezet is zo hoog en dik aan het worden dat buuf kijken kan wat ze wil, maar ze kan er geen gaten meer in knippen en zeer vaak gluren is ook afgelopen want heeft geen zin. Dus wij zijn heel erg opgelucht en blij, vonden het een hoop gedoe om niets en kijken er niet met een lach op terug. Dit geldt ook voor onze Franse vriend die als getuige overal bij is geweest. Die vindt het ook nog steeds "terrible", en dat was het ook.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:19

Moonfight schreef:
Dit topic ben ik gestart omdat ik echt met mijn handen in het haar zat in 2018. Veel verschillende adviezen en invalshoeken ook ontvangen toen. Sinds het richting een rechtszaak is gegaan krijgen we natuurlijk vooral advies van ons advocaat. Maar het is fijn om het verhaal hier te kunnen delen. Je zet het wat van je af, kan er even om lachen en voelt jezelf niet meer helemaal gek (en alleen). Dat is fijn.

Kan het geen problemen geven voor de rechtzaak als de buren hier je topic zouden lezen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 11:33

pien_2010 schreef:
Marjolein schreef:

Dat verwacht ik niet. Althans wij kijken er zo niet op terug. Daarvoor was het te ingrijpend en heeft het teveel geld gekost.
We zijn alleen maar opgelucht. En de nieuwe heg die 5!!! Meter van hun erf is gezet is zo hoog en dik aan het worden dat buuf kijken kan wat ze wil, maar ze kan er geen gaten meer in knippen en zeer vaak gluren is ook afgelopen want heeft geen zin. Dus wij zijn heel erg opgelucht en blij, vonden het een hoop gedoe om niets en kijken er niet met een lach op terug. Dit geldt ook voor onze Franse vriend die als getuige overal bij is geweest. Die vindt het ook nog steeds "terrible", en dat was het ook.

Jij bent TS toch niet?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 11:59

Maartje1990 schreef:
Moonfight schreef:

Kan het geen problemen geven voor de rechtzaak als de buren hier je topic zouden lezen?

In wat voor opzicht? Volgens mij deel ik hier geen schimmige dingen of geheimen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:30

Mars schreef:
Jij bent TS toch niet?

Klopt, jij toch ook niet, er werd een hoop opgeschreven, ik deel die hoop maar geef aan dat het bij ons zo helaas niet werkte en waarom, dus schrijf een reactie als ervaringsdeskundige.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:40

Jouw ervaring is niet hoe het TS hoeft te vergaan dus dat doemdenken is niet heel behulpzaam. Mensen wensen haar rust en een lach toe na jaren van gezeur, heeft ze wel verdient.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:49

Mars schreef:
Jouw ervaring is niet hoe het TS hoeft te vergaan dus dat doemdenken is niet heel behulpzaam. Mensen wensen haar rust en een lach toe na jaren van gezeur, heeft ze wel verdient.

Dat wenst Pien haar ook hoor. Maar ze mag toch wel haar eigen ervaring delen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:21

Mars schreef:

Heeft niets met doemdenken te maken want we zijn vooral nog steeds heeeeeeel erg gelukkig dat het klaar is, enorm opgelucht dat we ons leven en prive weer terug hebben.

Dat wens ik TS ook toe. Dat is nl fantastisch want het kost zoveel negatieve energie en geld en tijd.

Maar ik kan er nog steeds niet om lachen en dat werd gezegd in die post. Dit kan ik nog steeds niet, want onze buurvrouw terroriseerde ons en dat is gestopt en kostte veel geld. Nu terroriseert ze de rest vd straat maar ons niet meer.

Dat is eigenlijk het enige dat ik wilde zeggen. Het gaat over en voorbij. Ik kan er alleen niet om lachen en dat hoeft ook niet. Ik was al erg gelukkig maar ben nu na dit gedoe rete gelukkig en achteraf zag ik pas, hoeveel dit gezeur heeft geslurpt aan energie. Schandelijk. Maar het is voorbij zoals het ook bijna voorbij is voor TS want ik vind dat ze het heel goed aan pakt en er zijn overeenkomsten waardoor ik echt denk dat dit de laatste loodjes zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 19:38

Oké klaar.

Ennnn doorrr….

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:41

TS houden de buren zich rustig?

Het is wel weer voor en grote barbecue *\o/* .

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 15:02

Ja tis rustig. Al hebben we niks meer van hun advocaat gehoord. Onze advocaat probeert de druk wat op te voeren

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:24

Is er een deadline voor het maken van die afspraken over het hoe en wat rond de verdeling, en het komen tot een oplossing?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 15:26

Wij zouden binnen 2 weken na de zitting een opzet ontvangen van hun kant. Maar we zijn al ruim een maand verder en behalve een mail met 'vanwege drukte kan ik nog niet inhoudelijk ingaan om jullie email' is het radiostilte.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:32

Het blijft toch wel echt een vreselijk naar stelletje. Bahbah. MAar alle bewondering voor jullie TS.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:33

En hoe lang kunnen ze dat rekken om met die opzet te komen?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 15:36

Niet te lang, want dan geven wij aan bij de rechtbank dat we gewoon verder willen met het hoger beroep.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 16:14

Dat is er een waarmee je prima naar die advocaat terug kan dus. "als we niet binnen twee weken een inhoudelijke reactie ontvangen, gaan we de rechter verzoeken het hoger beroep voort te zetten"